Vader 40+

07-06-2009 16:17 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje,

Een vriendin vertelde mij het volgende. Voordat ze ging trouwen met haar echtgenoot waren ze erover uit, ze wilden dolgraag trouwen en een kindje, dit was in december 2008. Maar er waren wat voorwaarden, zoals het huis dat mijn vriendin nog te koop had staan moest verkocht worden en de schuld die daaraan overbleef moest afgelost worden. Ze durfden anders de onzekerheid die eraan vast zat niet aan.

Gisteren belde ze me op met de mededeling dat de schuld is afgelost en dat ze met haar echtgenoot had gesproken over stoppen met de pil. Nu is het feit dat mijn vriendin 30 is en haar echtgenoot 39. Haar vriend heeft nu ineens hevige twijfels of hij wel moet beginnen aan een kindje. Het gaat niet om de wil maar het gaat hem om de leeftijd. Hij bedenkt zich heel goed dat als het kind straks 20 is, dat hij dan al 60 is en als hij naar zijn ouders kijkt ziet hij gewoonweg dat het zomaar kan zijn dat hij er dan de pas niet mee kan maken. Maar ook heeft hij twijfels over zijn baan, het gaat immers niet goed met het bedrijf en hij maakt zich erge zorgen.

Zijn vrouw gaf aan dat zij een stuk jonger is en dus wat meer kan doen in de opvoeding van het kind.

Wat zouden jullie doen in haar situatie? en wat is jullie mening over de situatie. Vinden jullie 40 voor een man te oud voor het ouderschap?
Tja... mijn schoonvader is 70 en mijn vriend wordt dit jaar 43 dus hij was niet bepaald een oude vader. Maar toch is het een oude man vanwege een handicap en ziekte. Je kan er toch niets van zeggen, helemaal afhankelijk van je eigen instelling en gezondheid.

Wij zijn 32 en 42 en hopen dat het ons ook gegund is. We zijn al een poosje bezig maar vooralsnog zonder succes. Maar omdat mijn vriend "al" 42 gooien we nu echt de handdoek niet in de ring hoor. Als het ons op korte termijn lukt zal ons 20-jarige kind later (als het goed is) een 63-jarige vader en een 53-jarige moeder hebben. Het enige wat je kan doen is hopen dat je gezond en vitaal blijft.

Een vriendin van ons is op 37-jarige leeftijd overleden. Ze had 3 jonge kinderen. Mijn opa kreeg op zijn 48e nog een zoon en overleed pas 50 jaar later.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
.
.
Ik ken persoonlijk bijna alleen mensen die 35+ waren toen ze aan kinderen begonnen. Ook worden mensen nu volgens mij veel later 'oud' dan vroeger. Vroeger ging je achter de geraniums zitten als je met pensioen ging, nu begin je dan aan een tweede leven. En kinderen houden je jong, wij zullen dus hopelijk weinig gelegenheid hebben om in te kakken als vijftigers en zestigers.

Ik denk dat haar man koudwatervrees krijgt nu het dan zover zou moeten zijn. Misschien moet hij gewoon even aan het idee wennen. Ik hoop het voor je vriendin.
mahna mahna tuduuuudududu
ik ben 28, mijn vader is 52 en was er dus vroeg bij. mijn schoonvader is 66 maar als je mijn vader en hem naast elkaar zet... mijn vader heeft nu al ruim 30 jaar lichamelijk zwaar werk gedaan en je zou het eerder andersom zeggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven