Vriend en vrouwen
maandag 13 december 2021 om 11:52
Hoi allemaal, ik plaats niet vaak wat maar wel een dagelijkse mee lezer dus ik weet dat ik hier terecht kan,.
We lopen hier tegen een soort van probleem aan, ik heb een hele lieve vriend al een tijd, echt een schat en binnen de relatie gaat alles super, mn vriend is van zichzelf heel sociaal, behandeld iedereen hetzelfde en praat ook tegen iedereen hetzelfde, man, vrouw, uiterlijk, maakt hem allemaal niks uit, hij doet even leuk en aardig tegen iedereen en kan ook goed interesse tonen in mensen.
Mede hierdoor heeft hij al meerdere malen vrouwen uit de omgeving ( die gewoon van mij afweten) achter zich aan gehad. Er hebben zich daardoor verschillende situaties voor gedaan vanuit die vrouwen met echt respectloos gedrag naar mij toe ook. Mijn vriend staat 100% achter mij hoor en bij zulke signalen of acties praat hij ook niet meer tegen ze. T zijn voornamelijk vrouwen die we dan via via kennen, zelfs een buurvrouw om de hoek, en 1 die met mij wou vechten terwijl mn vriend echt geen aanleiding had gegeven. Het lijkt wel of ik met een stel pubers te maken heb hier! Mijn vriend was al zover dat hij tegen me zei dat hij anders het vrouwelijke ras in vervolg gewoon zou ontwijken, maar ik wil juist dat hij gewoon kan blijven wie hij is, ik vind namelijk dat hij er totaal geen aanleiding toe heeft gegeven, hij is gewoon een heel sociaal mens die oprecht in anderen geïnteresseerd is en dat word verkeerd opgevat door het andere geslacht. Tussen onszelf is het geen issue hoor, maar ik vraag mij serieus af of dit nou normaal is? Ik heb dit in geen enkele andere relatie meegemaakt maar misschien kan dat ook komen omdat dat wat stillere types waren dan mijn vriend. Dus meer mijn vraag van is dit normaal? Herkent iemand dit soort gedrag?
Ik vind het namelijk echt niet leuk, en het is nu al meerdere malen gebeurd en dan gewoon recht voor mijn neus vaak.
We lopen hier tegen een soort van probleem aan, ik heb een hele lieve vriend al een tijd, echt een schat en binnen de relatie gaat alles super, mn vriend is van zichzelf heel sociaal, behandeld iedereen hetzelfde en praat ook tegen iedereen hetzelfde, man, vrouw, uiterlijk, maakt hem allemaal niks uit, hij doet even leuk en aardig tegen iedereen en kan ook goed interesse tonen in mensen.
Mede hierdoor heeft hij al meerdere malen vrouwen uit de omgeving ( die gewoon van mij afweten) achter zich aan gehad. Er hebben zich daardoor verschillende situaties voor gedaan vanuit die vrouwen met echt respectloos gedrag naar mij toe ook. Mijn vriend staat 100% achter mij hoor en bij zulke signalen of acties praat hij ook niet meer tegen ze. T zijn voornamelijk vrouwen die we dan via via kennen, zelfs een buurvrouw om de hoek, en 1 die met mij wou vechten terwijl mn vriend echt geen aanleiding had gegeven. Het lijkt wel of ik met een stel pubers te maken heb hier! Mijn vriend was al zover dat hij tegen me zei dat hij anders het vrouwelijke ras in vervolg gewoon zou ontwijken, maar ik wil juist dat hij gewoon kan blijven wie hij is, ik vind namelijk dat hij er totaal geen aanleiding toe heeft gegeven, hij is gewoon een heel sociaal mens die oprecht in anderen geïnteresseerd is en dat word verkeerd opgevat door het andere geslacht. Tussen onszelf is het geen issue hoor, maar ik vraag mij serieus af of dit nou normaal is? Ik heb dit in geen enkele andere relatie meegemaakt maar misschien kan dat ook komen omdat dat wat stillere types waren dan mijn vriend. Dus meer mijn vraag van is dit normaal? Herkent iemand dit soort gedrag?
Ik vind het namelijk echt niet leuk, en het is nu al meerdere malen gebeurd en dan gewoon recht voor mijn neus vaak.
maandag 13 december 2021 om 13:41
maandag 13 december 2021 om 13:42
Nou, ik heb het wel regelmatig meegemaakt. Dat was dat wel in het uitgaansleven en/of feestjes. Dat je eerst denkt dat je gezellig met iemand zit te keuvelen en dan blijkt de ander toch wat meer te willen. Mijn ex wist dat ik dat zelf makkelijk kon oplossen en maakte zich daar niet druk om en als het nodig zou zijn, zou ik hem wel een seintje geven. Andersom ook zo.evelien2010 schreef: ↑13-12-2021 13:25Sociaal en aardig doen is prima. Maar wij weten niet wat ze onder die noemer verstaan. Want ik krijg (net als anderen hier) dat soort reacties nooit op aardig gedrag. Maar de vriend van TO krijgt blijkbaar continu bij meerdere vrouwen verkeerde reacties. Dat is toch vreemd?
1 persoon kan iets totaal verkeerd opvatten. Maar hoe komt het dat dit bij verschillende vrouwen aan de hand is?
Verder liet ik me daardoor niet verleiden tot me ‘minder sociaal’ gedrag. Want veel mannen zijn ook gewoon normaal en sociaal. Die halfdronken apen die wel even dat chickie wilden scoren zijn niet de norm.
De man bij de bushalte, de hypotheekadviseur of de collega krijgt van mij gewoon een sociale, amicale behandeling en dan gebeurt er bijna nooit wat raars.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 13 december 2021 om 13:42
Misschien kleed hij zich wel te uitdagendDulce_leche schreef: ↑13-12-2021 12:02Ergens gaat er iets niet helemaal goed qua sociaal gedrag van vriend als zoveel vrouwen er zo bijzonder op reageren.
maandag 13 december 2021 om 13:44
Toe nouWesterpaviljoen schreef: ↑13-12-2021 13:41Stop met hengelen
Ik wil geen priveberichten van je omdat ik een moderne vader ben.
maandag 13 december 2021 om 13:45
Ik denk niet dat hij achter je rug om aan het rommelen is hoor.
Maar ik zou het als vriendin niet leuk vinden dat er continu vrouwen achter hem aanzitten die denken dat hij beschikbaar is. En dat het zo ver moet komen dat jij vervelend of zelfs agressief benaderd wordt. Dat kan wellicht een keer gebeuren. Maar als dit continu aan de hand is heb je wel een patroon.
Dan is het misschien beter dat hij zelf ook leert dit te herkennen en zijn gedrag en houding wat aan te passen. Dat is wat anders dan onaardig doen. Maar je hebt gewoon aardig en te aardig. En bij die laatste variant krijgen mensen andere ideeën en dat is niet de bedoeling.
Heeft niets te maken met een dubbele standaard. Want als TO een vrouw zou zijn met continu mannelijke aandacht is het toch ook ongewenst?
Maar ik zou het als vriendin niet leuk vinden dat er continu vrouwen achter hem aanzitten die denken dat hij beschikbaar is. En dat het zo ver moet komen dat jij vervelend of zelfs agressief benaderd wordt. Dat kan wellicht een keer gebeuren. Maar als dit continu aan de hand is heb je wel een patroon.
Dan is het misschien beter dat hij zelf ook leert dit te herkennen en zijn gedrag en houding wat aan te passen. Dat is wat anders dan onaardig doen. Maar je hebt gewoon aardig en te aardig. En bij die laatste variant krijgen mensen andere ideeën en dat is niet de bedoeling.
Heeft niets te maken met een dubbele standaard. Want als TO een vrouw zou zijn met continu mannelijke aandacht is het toch ook ongewenst?
maandag 13 december 2021 om 13:46
Dit vind ik wel iets wat je zegt, want hij doet het dus niet alleen bij vrouwen maar ook bij mannen, voor mij dus niks geks want dat is zijn manier van communiceren, maar zou dat een hang naar aandacht of iets kunnen zijn? Gevoed door onzekerheid misschien? Dat hij onzeker is weet ik wel maar dat strookt niet met hoe hij zich in de wereld zet, onzekerheid verbergt hij dat durft hij alleen thuis uit te sprekenWesterpaviljoen schreef: ↑13-12-2021 13:40Nou als al jouw vriendinnen dat zeggen dan zal dat wel de waarheid wezen (of je moet hele gekke vrienden hebben hahaha)
Ik zou het er met hem eens over hebben, die hang naar aandacht.
maandag 13 december 2021 om 13:50
Waarom is dat ongewenst? Als je er niets mee doet is er toch niets aan de hand? Of moet je je dan als mooie vrouw dan zedig de ogen neerslaan en je afzijdig houden? Je mag dan niet jezelf zijn, want stel dat die man ideeën krijgt? En als een man dan wél over de schreef gaat, kun je er gewoon wat van zeggen en/of weglopen.evelien2010 schreef: ↑13-12-2021 13:45Ik denk niet dat hij achter je rug om aan het rommelen is hoor.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 13 december 2021 om 13:51
Maar dan vind ik 1 ding wel apartmadamabanana schreef: ↑13-12-2021 13:46Dit vind ik wel iets wat je zegt, want hij doet het dus niet alleen bij vrouwen maar ook bij mannen, voor mij dus niks geks want dat is zijn manier van communiceren, maar zou dat een hang naar aandacht of iets kunnen zijn? Gevoed door onzekerheid misschien? Dat hij onzeker is weet ik wel maar dat strookt niet met hoe hij zich in de wereld zet, onzekerheid verbergt hij dat durft hij alleen thuis uit te spreken
Normaliter is onzekerheid een enorme afknapper dat hij dat zo weet te maskeren is wel knap
maandag 13 december 2021 om 13:52
Jij denkt dat alle sociaal vaardige mensen enorm zelfverzekerd zijn?Westerpaviljoen schreef: ↑13-12-2021 13:51Maar dan vind ik 1 ding wel apart
Normaliter is onzekerheid een enorme afknapper dat hij dat zo weet te maskeren is wel knap
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 13 december 2021 om 13:53
Bij WP zijn het zijn centimetersChienandalou schreef: ↑13-12-2021 13:52Jij denkt dat alle sociaal vaardige mensen enorm zelfverzekerd zijn?
maandag 13 december 2021 om 13:54
Nou. Niet zo hard. Auw.Chienandalou schreef: ↑13-12-2021 13:52Jij denkt dat alle sociaal vaardige mensen enorm zelfverzekerd zijn?
maandag 13 december 2021 om 13:55
Sociaal zijn of graag aandacht willen kan echt het verschil zijn. Wanneer “aandacht” voorop staat heb je vaak meer dan een ander behoefte aan bevestiging/complimentjes van een ander. Je gedrag staat dan meer afgestemd om “te scoren” Betekend niet dat hij seks wil maar wel hun aandacht.
“Flirtende” mannen weten ook dat ze via de rug van kinderen hoge punten kunnen scoren bij de moeders.
Jouw vriend kan dit zo onbewust ontwikkeld hebben omdat het veel aandacht oplevert.
“Flirtende” mannen weten ook dat ze via de rug van kinderen hoge punten kunnen scoren bij de moeders.
Jouw vriend kan dit zo onbewust ontwikkeld hebben omdat het veel aandacht oplevert.
maandag 13 december 2021 om 13:56
Ik bedoel in situaties dat het ongewenst is. Wellicht is al die aandacht wel heel erg gewenst. Dan hoef je natuurlijk niets te doen. Maar als iemand over de schreef gaat is het natuurlijk al te ver. Dan heb je misschien al te maken met een vervelende situatie. Door vooraf duidelijk te zijn kan je dat voorkomen (of proberen te voorkomen).Chienandalou schreef: ↑13-12-2021 13:50Waarom is dat ongewenst? Als je er niets mee doet is er toch niets aan de hand? Of moet je je dan als mooie vrouw dan zedig de ogen neerslaan en je afzijdig houden? Je mag dan niet jezelf zijn, want stel dat die man ideeën krijgt? En als een man dan wél over de schreef gaat, kun je er gewoon wat van zeggen en/of weglopen.
En TO moet met haar partner bespreken of hij deze aandacht wel of niet wil. To wil het duidelijk niet. Maar wellicht denkt haar man daar anders over.
maandag 13 december 2021 om 13:57
onzekerheid wordt vaak gemaskeerd door pleasend gedragmadamabanana schreef: ↑13-12-2021 13:46Dit vind ik wel iets wat je zegt, want hij doet het dus niet alleen bij vrouwen maar ook bij mannen, voor mij dus niks geks want dat is zijn manier van communiceren, maar zou dat een hang naar aandacht of iets kunnen zijn? Gevoed door onzekerheid misschien? Dat hij onzeker is weet ik wel maar dat strookt niet met hoe hij zich in de wereld zet, onzekerheid verbergt hij dat durft hij alleen thuis uit te spreken
dat wordt wel eens verkeerd geïnterpreteerd als flirtgedrag
maandag 13 december 2021 om 14:01
Maar dan leg je het bij de verkeerde persoon neer. Degene die over de schreef gaat is fout, niet degene die gewoon zijn/haar ding staat te doen.evelien2010 schreef: ↑13-12-2021 13:56Ik bedoel in situaties dat het ongewenst is. Wellicht is al die aandacht wel heel erg gewenst. Dan hoef je natuurlijk niets te doen. Maar als iemand over de schreef gaat is het natuurlijk al te ver. Dan heb je misschien al te maken met een vervelende situatie. Door vooraf duidelijk te zijn kan je dat voorkomen (of proberen te voorkomen).
En TO moet met haar partner bespreken of hij deze aandacht wel of niet wil. To wil het duidelijk niet. Maar wellicht denkt haar man daar anders over.
Als ik op een feestje ben, ben ik gewoon mezelf en klets je wat met mensen. Op het moment dat iemand over mijn grens gaat, zal ik daar wat mee doen. Ik ga niet vooraf mezelf ‘bescheiden’ opstellen, want er zal wel weer een man zijn die mijn vriendelijkheid verkeerd interpreteert.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 13 december 2021 om 14:04
Precies. Wat een onzin dat jij je anders moet opstellen omdat er mogelijk iemand is die je intenties verkeerd interpreteert. Beetje raar hoe er hier wordt gereageerd door sommigen.Chienandalou schreef: ↑13-12-2021 14:01Maar dan leg je het bij de verkeerde persoon neer. Degene die over de schreef gaat is fout, niet degene die gewoon zijn/haar ding staat te doen.
Als ik op een feestje ben, ben ik gewoon mezelf en klets je wat met mensen. Op het moment dat iemand over mijn grens gaat, zal ik daar wat mee doen. Ik ga niet vooraf mezelf ‘bescheiden’ opstellen, want er zal wel weer een man zijn die mijn vriendelijkheid verkeerd interpreteert.
maandag 13 december 2021 om 14:09
Ja dit verklaart het wel denk ik. Hij is een pleaser?madamabanana schreef: ↑13-12-2021 13:46Dit vind ik wel iets wat je zegt, want hij doet het dus niet alleen bij vrouwen maar ook bij mannen, voor mij dus niks geks want dat is zijn manier van communiceren, maar zou dat een hang naar aandacht of iets kunnen zijn? Gevoed door onzekerheid misschien? Dat hij onzeker is weet ik wel maar dat strookt niet met hoe hij zich in de wereld zet, onzekerheid verbergt hij dat durft hij alleen thuis uit te spreken
Op zichzelf allemaal geen gek gedrag, maar wel als je je realiseert dat de meeste mannen gesprekken met vrouwen uit de buurt/moeders/etc. niet bijster interessant vinden.
En hij hanteert ook niet een principe van zelf keuzes maken maar kletst gewoon met iedereen blijkbaar, dan zitten daar natuurlijk ook wat 'rotte appels' bij als je in een bepaalde omgeving woont.
maandag 13 december 2021 om 14:17
evelien2010 schreef: ↑13-12-2021 12:27Als je dit vaker meemaakt (en je daar geen interesse in hebt) zou ik toch eens kijken hoe het komt. Dat is dan toch geen toeval meer?
En mannen (zeker als ze op zoek zijn) vatten zo'n gesprek wel anders op dan een vrouw (bij wie een seksuele/relationele context niet eens een optie is).
Waarom moet IK daar naar kijken? Waarom moet IK daar wat mee?
Die mannen waren niet eens op zoek, vaak gebonden ook.
maandag 13 december 2021 om 14:22
Als je steeds tegen iets aanloopt man of vrouw, is het toch logisch dat je kijkt of je daar zelf een aandeel in hebt.
Toen ik nog jong en knap was werd ik veel lastig gevallen en ondanks dat de andere kant dat niet niet doen en zijn handen thuis moet houden heb ik ook gekeken of er iets is waarom dat mij steeds overkomt en of ik daarin iets anders kan doen.
Inmiddels zie ik het als de andere partij als een gorilla gaat zitten of mij spiegelt, dan verander ik bewust van lichaamstaal.
Toen ik nog jong en knap was werd ik veel lastig gevallen en ondanks dat de andere kant dat niet niet doen en zijn handen thuis moet houden heb ik ook gekeken of er iets is waarom dat mij steeds overkomt en of ik daarin iets anders kan doen.
Inmiddels zie ik het als de andere partij als een gorilla gaat zitten of mij spiegelt, dan verander ik bewust van lichaamstaal.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©