Meisjesnaam Josephine

08-06-2009 21:25 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam Josephine? Mijn man is er helemaal weg van, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van.

Ik lees graag jullie reacties!

Groetjes Isabel
doet me te veel denken aan een bepaalde op godsdienst beluste forummer die mij een duivel noemde.

Dus nee, ik zou die naam niet kiezen, maar wat heb je aan mijn mening?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
ik dacht meteen : Josephine, i send you all my love! : )

is het in het Nederlands niet Josefien?
quote:Inad schreef op 08 juni 2009 @ 21:37:

[...]

Echt wel, volgens mij. Kinderen zijn enorm vindingrijk. Neem zo'n naam als Zlatan Ibrahimovic (spreek uit ibrahimofietsj). Zlatan kun je nog reli-dingen mee doen, maar waar kwamen jonge relschoppertjes op de voetbalvelden mee?

Zlatan Ibrahimovic, je moeder slikt mijn zaad voor niets.

Ga er maar aan staan
Hele mooie naam. Zou als roepnaam 'Fien' kiezen.
quote:babado schreef op 08 juni 2009 @ 21:39:

ik dacht meteen : Josephine, i send you all my love! : )

is het in het Nederlands niet Josefien?Ja dat liedje zit nu ook in mijn hoofd inderdaad. En moet aan ons aller Jostifientje denken, dus nee, ik vind het geen mooie naam.
Ik heb toch echt een naam waar ze niks op konden vinden vroeger. En ikzelf ook nog steeds niets. Ik zou echt geen inkoppertje nemen hiervoor. Hoewel ik het bij deze naam wel mee vindt vallen, maar het kan wel hoor.

Zoals de naam Rick zou ik mijn kind nooit geven. Alleen al om deze reden.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Heel mooie naam! Hoor je niet vaak en daarom is de naam speciaal
quote:sofje schreef op 08 juni 2009 @ 21:33:

Ja, leuke naam! Hoe heten de broertjes/zusjes? (ik bedoel, er moet wel een beetje een match zijn. Piet en Truus gaat niet zo leuk samen hiermee).

Ik heb hier altijd discussies over op het forum, maar ik vind helemaal niet dat een naam MOET matchen. Meestal matchen ze omdat een bepaald soort naam je stijl is. Maar wat nou als de andere kinderen van TO wel Piet en Truus heten en deze gaat Josephine heten, dan mag wat mij betreft Josephine maar wat blij zijn dat ze het derde kind is.

En verder, mooie naam. 50% zal hem mooi vinden, 50% niet. En dan?
quote:Inad schreef op 08 juni 2009 @ 21:37:

[...]

Echt wel, volgens mij. Kinderen zijn enorm vindingrijk.)Ik kan enorm kinderlijk denken en geloof me ........ op de namen van mijn kinderen rijmt niets Niets " zinnigs " in ieder geval . Dus dan krijg je zoiets als ( pakt zomaar voorbeeldje ) Ernie de Pernie . Nou , en ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niet vaak?! Vind dat je die naam redelijk vaak hoort, alleen wordt ie vaak afgekort. Wat ook met deze Josefien gaat gebeuren, of ze dat nou willen of niet.
quote:Bambi schreef op 08 juni 2009 @ 21:39:

Hele mooie naam. Zou als roepnaam 'Fien' kiezen.Helemaal mee eens.
Ik vind 'm juist niet speciaal.

Afgelopen jaar 62 meisjes Josephine genoemd.
quote:Morrie schreef op 08 juni 2009 @ 21:42:

[...]

Ik heb hier altijd discussies over op het forum, maar ik vind helemaal niet dat een naam MOET matchen. Meestal matchen ze omdat een bepaald soort naam je stijl is. Maar wat nou als de andere kinderen van TO wel Piet en Truus heten en deze gaat Josephine heten, dan mag wat mij betreft Josephine maar wat blij zijn dat ze het derde kind is.

En verder, mooie naam. 50% zal hem mooi vinden, 50% niet. En dan?Du moment dat zusje er is, matcht het vanzelf wel....
quote:Lucifer1983 schreef op 08 juni 2009 @ 21:41:

Heel mooie naam! Hoor je niet vaak en daarom is de naam speciaalHoor je niet vaak? Ik ken er drie.
quote:indonees schreef op 08 juni 2009 @ 21:37:

Mijn petekindje heet zo. nu wordt ze Josje genoemd, straks als ze zelf kan kiezen mag ze beslissen of t Josje blijft of Josephine wordt.Misschien vindt ze tegen die tijd José wel veel leuker . Of Joos , omdat ze daar dan toch aan gewend is . Of Fien ....
Ja leuk, ik zou er inderdaad Fien of Fiene van maken als koosnaampje.

Wel een tikkie kak/hockeynaam.

In dat genre vind ik Charlotte ook een hele leuke naam.
quote:Morrie schreef op 08 juni 2009 @ 21:43:

[...]

Hoor je niet vaak? Ik ken er drie.O. dan heerst het zeker bij jou in de buurt .
quote:Star schreef op 08 juni 2009 @ 21:43:

Ik vind 'm juist niet speciaal.

Afgelopen jaar 62 meisjes Josephine genoemd.Van de hoeveel meisjesbaby's ?
TO, welke namen staan er op jouw lijstje dan?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2009 @ 21:45:

[...]

Van de hoeveel meisjesbaby's ?Ja zeg jij bent de Googlekoningin
Star, heb je ook op "Fien' gekeken?
quote:Star schreef op 08 juni 2009 @ 21:45:

[...]

Ja zeg jij bent de Googlekoningin Ik heb ATV
Gepubliceerd: 11-11-2008 Aangemaakt: 11-11-2008

In de eerste negen maanden van dit jaar zijn bijna drieduizend meer baby's geboren dat dezelfde periode vorig jaar. In totaal waren het er 140.000.
Fien 80 Fleur.
Ik vind Jose, Fien of Josje vreselijk dorps klinken. Ik houd er iig niet zo van.

Kende een ventje dat Anthony (oficieel engelse uitspraak) heette, werd door iedereen Toon genoemd, zelfs door zijn ouders.

Ik vond en vind het echt helemaal niks. Wanneer je eenmaal een naam hebt, zul je hem zelf niet zo vreselijk snel aanpassen. Bovenstaande vind ik van hetzelfde kaliber.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven