Meisjesnaam Josephine

08-06-2009 21:25 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam Josephine? Mijn man is er helemaal weg van, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van.

Ik lees graag jullie reacties!

Groetjes Isabel
Santroy, Dat was Angeline, in dat liedje.

Voor mij zongen ze dat liedje ook wel en ik heet ook anders.

En ze zongen ook 'meisje met rode haren'

Dus zo is er altijd wel wat.

Ik blijf het mooi vinden, Josephine.

Jammer genoeg komt hier geen kind meer. Mijn eieren zijn over hun houdbaarheidsdatum...
Hahaha ik heb toch wel even gelachen om Josephine de blonde sexmachine

Joh, bij bijna elke naam is wel wat te verzinnen.
quote:santroy68 schreef op 08 juni 2009 @ 22:03:

ik heet dan ook al vanaf mijn twaalfde José.!

Zal daar niets op rijmen .......... No way José

( plee , twee , snee , .... )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ons zoontje heet Mauk, daar heb ik tot nu toe nog niets grappigs op kunnen bedenken! Ik ben benieuwd?
Ik vind de naam Josephine op zich ook wel mooi ...als je dan ook maar zo genoemd word,de diverse afkortingen vond ik altijd vreselijk!!
quote:Yemes schreef op 08 juni 2009 @ 22:15:

Ons zoontje heet Mauk, daar heb ik tot nu toe nog niets grappigs op kunnen bedenken! Ik ben benieuwd?Mauk met een buik / kop als een pauk .......maar daar heb ik het rijmwoordenboek voor moeten gebruiken ! Hulde ; jullie hebben ook je best gedaan
Wat met de voornaam niet lukt, doen ze dan wel met de achternaam
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Roepnaam Fine, Fiene of Fientje of desnoods Josje vind ik nog wel leuk. Josefien als volledige naam vind ik truttig.
Als ik een dochter had gehad, had ik voor Josephien gekozen, maar man vond het niet leuk...

Kreeg 2 jongens, dus dat was snel opgelost...
quote:Inad schreef op 08 juni 2009 @ 22:25:

Wat met de voornaam niet lukt, doen ze dan wel met de achternaam Wat was ik blij dat ik onze kinderen niet erfelijk hoefde te belasten met mijn naam .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2009 @ 22:18:

[...]

Mauk met een buik / kop als een pauk .......maar daar heb ik het rijmwoordenboek voor moeten gebruiken ! Hulde ; jullie hebben ook je best gedaan

Dank u Ik moet zeggen wij hebben bij ons eerste nooit nagedacht of het eventueel mogelijk was om vervelende rijmpjes te maken met die naam. Wij waren alleen heel erg bang dat er ophef over zouden komen in de familie omdat wij de eerste zijn die niet (echt) vernoemen.

Maar vooralsnog blijkt het alleen een hele handige naam; hij wordt niet afgekort, rijmen is ook niet echt leuk met deze naam en ik vind het een hele leuke naam
quote:JepJep schreef op 08 juni 2009 @ 22:37:

Als ik een dochter had gehad, had ik voor Josephien gekozen, maar man vond het niet leuk...

Kreeg 2 jongens, dus dat was snel opgelost...had je het dan ook zo geschreven? Want zo heb ik het nog niet zoveel gezien
Ik zou die naam even weghalen, Yemes.
Volgens mij zijn kinderen idd met iedere (achter)naam wel creatief..

Op mijn naam hadden ze op een gegeven moment 'Theee jaáa je hebt geen tieten in je Bee Haa..

Nouja, ze hadden (hebben) wel gelijk haha..

OT- ik vind het wel schattige naam:)
quote:fleurtje schreef op 08 juni 2009 @ 23:01:

Ik zou die naam even weghalen, Yemes.Dat wil ik wel doen hoor, maar waarom?
Ivm herkenbaarheid, Yemes.
Omdat jij op deze manier erg makkelijk te googlen bent, met naam en toenaam. Maakt mij verder niet uit, maar ik zeg het maar even.
Mijn dochter heet Fien, gewoon Fien, niet als afkorting van Josephine.

Ik vind Fien zelf nog steeds een geweldig stoere naam (ze is vernoemd naar de fantastische, onvergetelijke Fien de la Mar), Josephine vind ik mooi, statig, elegant, maar het zal altijd afgekort worden. En dan hoop ik dat die afkorting dan 'Fien' zal zijn natuurlijk.
Eleonora, als ik de naam Fien hoor, is Fien de la Mar ook het de eerste aan wie ik denk!!!
Wat leuk Fleur!
Mijn dochter heet Josefiene, haar roepnaam is Fien.
Heee, dat is ook grappig, Eleonora! Ik vind het ook een superstoere naam en het is ook een superstoere Fien.
Ik vind het een hele mooie naam.
quote:Nastik schreef op 09 juni 2009 @ 19:42:

Mijn dochter heet Josefiene, haar roepnaam is Fien.

Wat leuk lieverd, jij ook al een Fien!

Cool zijn ze he, die Fienen?
quote:eleonora schreef op 09 juni 2009 @ 09:14:

Mijn dochter heet Fien, gewoon Fien, niet als afkorting van Josephine.

Ik vind Fien zelf nog steeds een geweldig stoere naam (ze is vernoemd naar de fantastische, onvergetelijke Fien de la Mar), Josephine vind ik mooi, statig, elegant, maar het zal altijd afgekort worden. En dan hoop ik dat die afkorting dan 'Fien' zal zijn natuurlijk. Fien de la Mar heette Josephina de la Mar, Fien was een afkorting van haar voornaam. Maar neem aan dat je dat weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven