Mode & Beauty alle pijlers

Echte warme handschoenen

22-12-2021 08:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een koukleum (draag nu vaak wollen hemdjes en wollen sloffen om warm te blijven, ter indicatie dat ik het niet zomaar koud heb). , en op zoek naar echte warme handschoenen. Het liefste ook nog elegant, maar als dat niet bestaat, dan heb ik pech.
Ik heb laatst suède handschoenen met voering gekocht, bij de Hema, en die zitten fijn, maar mijn handen blijven koud.
Heeft iemand voor mij de ultieme tip, uit eigen ervaring?
Ozo.
wanten, geen handschoenen!
en al binnen aandoen, beetje doorwarmen voor je naar buiten gaat
Wanten zijn warmer dan handschoenen maar ik weet niet of dat voor jou een optie is.

Barts heeft fijne ski-handschoenen.
Ik heb dikke gewatteerde wanten, gekocht toen ik twintig was en die zijn altijd het warmste gebleken.

Ik draag ze bij sneeuwstormen en in ijzige windstormen als ik mijn handen niet in mijn zakken kan houden omdat ik iets vast moet houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wanten en dan daarin draag ik nog dunne handschoenen met vingers
Wanten van Ugg Australia! Wel aan doen binnen, als de wanten en handen zelf ook warm zijn. Het wol in de wanten isoleert. Als je er dus met koude handen in gaat, houden ze de kou vast :mrgreen: dat schiet niet op. Maar deze zijn wel echt heerlijk warm!

Afbeelding

Ik heb ook gewone handschoenen van ze. Die zijn wel eleganter dan wanten. Voor op de fiets vind ik ze echt prima warm. Voor de scooter niet, dan kreeg ik toch koude vingers. Vandaar de wanten. Maar op de fiets en tijdens wandelen enz zijn de handschoenen ook goed. Ik heb deze en vind ze echt heel mooi. Maar volgens mij hebben ze die niet meer.

Afbeelding
Je moet zorgen dat je voldoende ruimte hebt in de handschoen. Als ze te strak aanpassen krijg je geen isolerend laagje lucht. Dus koop ze ruim.

Ik ben heel tevreden van de thermo plus handschoenen van de wibra. Ze zijn gebreid maar ook gevoerd met fleece. Ik vind ze warm en goed winddicht.
Niet echt elegant wel.
Maar niet duur dus niet erg als Je eens een paar kwijtspeelt (ken jezelf 🙄)
aliva wijzigde dit bericht op 22-12-2021 08:45
11.89% gewijzigd
Na een wintervakantie in Lapland met -25 op de ski piste weet ik: dunne thermo handschoenen (ik heb ze van een outdoor merk, gaan al minstens 10 jaar mee) , niet te strak, met daaroverheen ruime wanten. Ik vind zelf de variant met wollen/ lammy binnenkant fijn, en warm genoeg.
Neopreen

Bij de Decathlon. Daarmee gaan ze ook winterzwemmen
Ik heb handschoenen van Warmbat Australia. Pas gekocht, ik vond ze best duur (€59), maar gisteren met -4 op de fiets maar na een half uur waren mijn handen gewoon nog lekker warm toen ik op mijn werk. Ik ben er blij mee.
Suède buitenkant, wolgevoerde binnenkant
Als je al een koukleum bent heb je gewoon pech. Want handschoenen geven geen warmte, ze isoleren (als ze goed zijn). Dus als je handen altijd al koud zijn hebben de handschoenen weinig warmte om vast te houden.
Wanten zijn sowieso fijner omdat je dan je vingers nog tegen elkaar kunt bewegen en je een soort luchtzak hebt. Je kunt er ook nog zo’n handwarmertje in doen (gelzakje voor eenmalig gebruik).
Ik heb electrische van Bertschat, met oplaadbare batterijen.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat ;)
Heb daar ook een longsleeeve en sokken van.
Kan niet zonder in de winter; ook omdat ik graag wandel en best was buiten werk.

https://www.comfort-producten.nl/nl/
Una noche loca
En ik had al heul veul geprobeerd qua wanten/handschoenen en sokken. Dit is het enige wat echt helpt. Hebben 3 standen, is echt echt echt iedere cent waard.
Una noche loca
Voor echt koud weer (-10 en kouder) heb ik dunne wollen onderhandschoenen en daar skiwanten overheen. Wel met warme handen beginnen en goed in beweging blijven. Maar ik heb dan geen koude vingers.
Hestra!

Ik heb er skiwanten van en voor in nl de cognac sundborn wanten.

Sissy boy verkoopt tegenwoordig hestra handschoenen maar ik zou toch voor de wanten gaan.
aardbeienslof schreef:
22-12-2021 12:21
Hestra!

Ik heb er skiwanten van en voor in nl de cognac sundborn wanten.

Sissy boy verkoopt tegenwoordig hestra handschoenen maar ik zou toch voor de wanten gaan.
Deze zijn inderdaad heel warm, veel wintersporters hebben ook Hestra. Als je van jezelf vaak koude handen hebt zoals ik, zijn ze voor mij toch niet warm genoeg en is een binnenhandschoen over elektrisch verwarmde wanten het enige dat echt helpt.
en eventueel van dit soort dingen in je wanten
https://www.bol.com/nl/nl/p/thermopad-h ... XYQAvD_BwE

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven