Kan liefde groeien?

09-06-2009 10:06 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag aan jullie, kan liefde groeien?

Over mijzelf: jonge vlotte dame, staat volop in het leven, maar in de liefde wil het tot nog toe niet echt lukken. Mijn probleem (denk ik) : ik ben vrij kieskeurig….

Ik heb in het verleden vaak genoeg vriendjes gehad maar dat duurde over het algemeen nooit veel langer dan 3 maanden. Het uitmaken van die kortstondige relatie was niet altijd van mijn kant.

Ik heb door mijn kieskeurigheid (vrees ik) de neiging om voor het type mr. Big (Sex in the City) te vallen. Dit zijn zoals jullie weten niet altijd de meest makkelijke mannen.

Een poos geleden heb ik via een datingsite 2 mannen ontmoet waar het mee klikte (voor het gemak noem ik die nr. 1 en nr. 2) nr. 1 is een hele lieve, intelligente en oprechte man waar ik gigantisch veel lol mee kan hebben en nr. 2 was een hele lieve, intelligente en aantrekkelijke Nederlandse man die voor zijn werk in het buitenland woonde. Nr. 2 heb ik als eerst ontmoet en dat klikte enorm, helaas heb ik hem toen maar 1x kunnen zien. Met nr. 1 heb ik daarna afgesproken en verteld dat ik ook contact had met iemand anders in het buitenland. Nr. 1 vond dat heel jammer want hij vond mij leuk, maar hij waardeerde het feit dat ik eerlijk was. Bij nr. 1 had ik zelf ook een heel goed gevoel (zelfde interesses, openheid, eerlijkheid) bij nr. 2 kwamen onze interesses ook wel overheen maar was het ook de spanning en aantrekkingskracht die meespeelde.

Omdat het contact met nr. 2 op afstand zo intensief was, gaf nr. 1 aan dat hij mij de kans wou geven om uit te zoeken wat ik nou wou hem of nr. 2. Nr. 2 zou inmiddels op bezoek komen naar Nederland. Inmiddels is dat bezoek geweest en dat viel best tegen. Hij is 1x langsgeweest en heeft daarna niet de moeite genomen om nog contact met mij op te nemen. Uiteraard ben ik hier best ziek van geweest, maar ik ben achteraf ook blij dat er zo snel een eind aan is gekomen. Blijkbaar had hij dus een hoop te verbergen

Mijn dilemma nu. Nr. 1 daar heb ik in de tussentijd oppervlakkig contact mee gehouden. Hij heeft bewust een stap teruggedaan toen hij wist dat nr. 2 op visite zou komen. Nr. 1 weet dat het met nr. 2 niets is geworden. Ik had hem gisteren hierover aan de telefoon en we gaan volgende week weer met elkaar afspreken. Nr. 1 vind mij leuk, ik vind hem ook heel leuk, maar mis de vlinders etc. Dat heb ik ook verteld en hij gaf aan dat het misschien iets is wat nog kan groeien. Mijn zuster heb ik toevallig gisteren ook gesproken en zij gaf ook aan dat liefde kon groeien.

Nr. 1 is misschien geen mr. Big qua looks, maar tis wel iemand waar het op alle andere vlakken gigantisch mee klikt. Is het de moeite waard om hem beter te leren kennen voor een eventuele relatie. Of moet dat gevoel er meteen zijn? Mijn ervaring tot nog toe is, dat als ik iemand leuk vind en het is wederzijds, dat vaak niet langer dan 3 maanden duurt..

Misschien is het dus tijd voor een andere aanpak. Ik ben erg benieuwd naar jullie advies!

Ennuh, mijn excuses voor het lange verhaal…
anoniem_77812 wijzigde dit bericht op 09-06-2009 10:11
Reden: Had de nr. 1 en nr. 2 verkeerd staan (verwarrend)!!
% gewijzigd
grutjes, whatever happened to een beetje rondhoeren en snoeren en dan aan een leuk exemplaar dat goed voelt in (meerdere opzichten) blijven plakken?

Het lijkt wel een militaire oefening!

Relax, date losjes eens wat en go with the flow, zou ik zeggen. Maar okay, ik ben al een poos niet meer 'in de markt'.
ja vreselijk hè? Ik zou dat heel graag willen, losjes daten (doen mannen ook vaak genoeg) maar dat ligt niet in mij aard...
Ja, liefde kan groeien!!! Ik tip nummer 2!!
ja volgens mij kan liefde inderdaad groeien ja,

was bij mij ook het geval,

toen ik mijn huidige vriend leerde kennen,was het alleen maar puur voor de sex(sorry),maar naarmate we elkaar leerde kennen was het al gauw overgegaan in liefde,ik was na een week of 4 al tot over mijn oren verliefd,en het was wederzijds gelukkig,

hij liet mij voelen dat ik speciaal was en hij plaatste me op een voetstuk,

we zijn nu alweer 3 jaar samen,niet zonder ups en downs,maar we hebben tot nu toe nog steeds alles overleeft en onze liefde is daardoor alleen maar sterker geworden,

we gaan ook waarschijnlijk dit jaar samenwonen,

dus geeft het ff de tijd ,en komt tijd komt raad,

succes ermee
Niet direct bij elke date bedenken of hij de man van je leven kan zijn maakt het een stuk makkelijker hoor Fje. Gewoon genieten van het nu. Hier en nu. Dus gewoon wat leuks gaan doen met meneer 2 en dan alleen bedenken of je het op dat moment leuk hebt. En dan daarna pas bedenken of je hem dan nog een keer wilt zien. Niet direct bedenken of je de moeder van zijn kinderen wilt worden

Dat maakt daten echt een stuk leuker hoor (is mijn ervaring).
quote:RosieRo schreef op 09 juni 2009 @ 10:10:

grutjes, whatever happened to een beetje rondhoeren en snoeren en dan aan een leuk exemplaar dat goed voelt in (meerdere opzichten) blijven plakken?

Het lijkt wel een militaire oefening!

Relax, date losjes eens wat en go with the flow, zou ik zeggen. Maar okay, ik ben al een poos niet meer 'in de markt'.Standing Ovation: die vraag blijf ik maar stellen, snap er dus niets van, en als het dan wéé'r niet goed uitpakt dan wordt er gemekkerd dat er niets leuks rondloopt
Opinions just like love do not pay any bills
Bedankt voor de reacties tot nog toe, daar kan ik echt wat mee (pff smilies doen het weer niet, rotforum)!
quote:Borgier schreef op 09 juni 2009 @ 10:25:

[...]

Standing Ovation: die vraag blijf ik maar stellen, snap er dus niets van, en als het dan wéé'r niet goed uitpakt dan wordt er gemekkerd dat er niets leuks rondloopt

Daarom open ik toch ook een topic. Ik denk namelijk ook dat ik verkeerde keuzes maakt?

Begrijp Rosiero ook wel hoor, maar dat moet wel in je zitten om losjes hier en daar te daten....
Als ik via een datingsite zo ongeveer een militaire operatie zou opzetten om de vrouw van mijn dromen te vinden, en als ik vervolgens met twee dames tegelijk zou gaan lopen daten, om mijn dilemma vervolgens op het Viva-forum te pleuren, daarbij gebruik makend van de aanduidingen 'nr. 1' en 'nr. 2'...

... tja, dan zou ik ook niet verliefd worden. Per definitie niet, zelfs al zou één van de twee de de aller-aller-leukste vrouw van de hele wereld zijn. In zo'n setting zou ik me zo opgejaagd en ellendig voelen dat ik haar niet eens als zodanig zou identificeren.

Op deze manier naar liefde zoeken... ik snap er werkelijk geen reet van. Ik zal er wel te oud voor wezen, ofzo.

Lieve TO, ik denk niet dat je 'kieskeurig' bent, ik denk om eerlijk te zijn dat je gewoon hyper bent, en desperaat, en ongeduldig - en dat je nog nooit de tijd hebt genomen om te ervaren hoe liefde je kan overvallen.

Niet als een belediging bedoeld, trouwens. Echt niet.
Ja, liefde kan groeien, vermedigvuldigen, afnemen.
quote:Lad schreef op 09 juni 2009 @ 10:34:

Als ik via een datingsite zo ongeveer een militaire operatie zou opzetten om de vrouw van mijn dromen te vinden

(Vind de term militaire operatie een beetje overdreven, maargoed ieder zijn mening)

, en als ik vervolgens met twee dames tegelijk zou gaan lopen daten, om mijn dilemma vervolgens op het Viva-forum te pleuren, daarbij gebruik makend van de aanduidingen 'nr. 1' en 'nr. 2'...

(De aanduiding nr. 1 en nr. 2 tja tis niet zo personlijk, maar ik kan ze niet bij de naam noemen lijkt mij?)

... tja, dan zou ik ook niet verliefd worden. Per definitie niet, zelfs al zou één van de twee de de aller-aller-leukste vrouw van de hele wereld zijn. In zo'n setting zou ik me zo nerveus en ellendig voelen dat ik haar niet eens als zodanig zou identificeren.

Op deze manier naar liefde zoeken... ik snap er werkelijk geen reet van. Ik zal er wel te oud voor wezen, ofzo.(En ja, misschien ben je er te oud voor als je niet kunt begrijpen dat je soms gebruikt maakt van een datingsite, welkom in het jaar 2009)
quote:Fje1981 schreef op 09 juni 2009 @ 10:41:

(En ja, misschien ben je er te oud voor als je niet kunt begrijpen dat je soms gebruikt maakt van een datingsite, welkom in het jaar 2009)

Ik ben drie jaar geleden even single geweest. Voor ik het wist had een vriend me geregistreerd op Parship. Ik dacht: vooruit met de geit, waarom ook niet?

Ik vond het een ramp, twee mensen die elkaar zo ontzettend nadrukkelijk zitten te beoordelen. Is het wat - of is het niks?

Pffff - ik werd er doodmoe van. Blind dates hetzelfde. Op die manier ga ik nooit, maar dan ook absoluut nooit tegen een liefde aanlopen. Zelfs niet als het er in theorie in zou zitten met de dame in kwestie. Dan nóg zou de setting, het hele idee erachter, voor mij de dood in de pot zijn.

En ik snap ook niet waar het voor nodig is, eigenlijk. Ik heb een relatie en ben 100% monogaam, dus ik doe er niks mee, maar ik zie de hele dag leuke single vrouwen. Het barst ervan. Waarom zou ik in vredesnaam gaan zitten spitten tussen de profieltjes op een datingsite, om vervolgens een geforceerde 'kijken-of-het-wat-is'-date op te zetten...? Ik word al moe als ik eraan dénk... Dat zou pas een optie voor me worden als ik in het dagelijks leven geen leuke vrouwen tegen zou komen, of ze niet durfde aan te spreken.

Tegen liefde loop je aan. 'In het wild'. En ik heb het geprobeerd hè, dat datingcircuit. Dit zijn geen vooroordelen, maar zelf opgedane ervaringen. Conclusie: ik geloof er niet in.

Hoe kun je in vredesnaam ontspannen met een date bezig zijn als er ondertussen nóg een gelijktijdig dating-project loopt? Ik snap er echt geen bal van hoe je ook maar de illusie kunt hebben dat zo'n instelling je ooit iets gaat opleveren.
Ben het wel met je eens hoor Lad dat je eigenlijk niet met meerdere mannen moet daten. Dit is voor mij ook de eerste x geweest (zie het resultaat). Een volgende x zou ik daar ook absoluut niet voor kiezen.

En over het 'in het wild' tegen je ware liefde aanlopen? Daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. Als je er als jongedame goed en zelfverzekerd uitziet en vaak in gezelschap bent van in mijn geval (gayvrienden) dan zal een man je echt niet zo snel aanspreken. Vaak genoeg dat een man mij wel aankijkt in b.v. AH of cafe, maar de eerste stap niet durft te zetten. Ik ben wat dat betreft ook weer van de oude stempel. Als een man nieteens de eerste stap durft te zetten, dan is hij meestal geen partij voor mij...
quote:Lad schreef op 09 juni 2009 @ 10:50:

[...]

Hoe kun je in vredesnaam ontspannen met een date bezig zijn als er ondertussen nóg een gelijktijdig dating-project loopt? Ik snap er echt geen bal van hoe je ook maar de illusie kunt hebben dat zo'n instelling je ooit iets gaat opleveren.

Pin me er niet op vast..maar tegenwoordig zijn 3 op de 7 relaties begonnen op internet. Dus nu beweer jij dat zij allemaal kansloze mensen zijn met een relatie die gedoemd is tot mislukking?! Lekker dan..

Dat het voor jou niets is, is je goed recht maar oordeel eens niet over wat je niet weet.
quote:Fje1981 schreef op 09 juni 2009 @ 10:55:

Ben het wel met je eens hoor Lad dat je eigenlijk niet met meerdere mannen moet daten. Dit is voor mij ook de eerste x geweest (zie het resultaat). Een volgende x zou ik daar ook absoluut niet voor kiezen.

Tja je zal de luxe/pech maar hebben. 2 leuke mannen, en je weet nog niet wie de leukste is. Dikke kans dat ze het een van 2en worden maar..zolang je eerlijk bent, is er vind ik niet mis mee voor een tijdje.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 09 juni 2009 @ 10:56:

Dat het voor jou niets is, is je goed recht maar oordeel eens niet over wat je niet weet.

Het is een discussieforum, toch? De TO poneert een probleem en anderen geven er hun visie op, en delen hun ervaringen. Dat is wat ik doe. Niet meer, niet minder. De bewering dat internet-daters kansloze figuren zijn, en dat die relaties gedoemd zijn tot mislukken, is in elk geval voor je eigen rekening.

Het gaat me er veel meer om dat de TO er zo'n ongelooflijke haast mee lijkt te maken. Maar voor de liefde bestaat geen snelkookpan.
Dat laatste ben ik met je eens, Lad.

Ik heb het zelf ook eens gehad, daten met 2 mannen. Heb hen ongeveer gelijktijdig ontmoet (weekje ertussen ofzo) en na 2 maanden daten heb ik de knoop doorgehakt en gelukkig de allerbeste keuze gemaakt. Aan vergelijkend waren onderzoek wilde ik niet doen..dus zoiets kan niet máánden gaan duren maar gevoelens voor meerdere mensen kunnen er zijn...liefde daarentegen voel je maar voor 1 persoon.
quote:Lad schreef op 09 juni 2009 @ 11:02:

[...]

Het gaat me er veel meer om dat de TO er zo'n ongelooflijke haast mee lijkt te maken. Maar voor de liefde bestaat geen snelkookpan.

Ik heb niet zozeer haast hoor. Als je vaak genoeg vriendjes hebt gehad en dat op lange termijn toch niet werkte. Misschien is het dan verstandig om voor iemand te gaan waar je in eerste instantie misschien niet meteen op zou vallen, maar die op een hoop punten wel erg bij je past en waar je op kunt vertrouwen. Vandaar ook dat ik dit topic opende omdat ik mij afvroeg of liefde iets is wat kan groeien...

(beetje kromme zinnen, maar hoop dat het overkomt)
Liefde kan zeker groeien. Met mijn man ben ik eerst een aantal jaar vrienden geweest, waarbij de vriendschap styeeds hechter werd, uiteindelijk hebben we een relatie gekregen. Nu zijn we getrouwd, hebben 2 kindjes en zijn heel gelukkig met elkaar.
quote:Sunemom schreef op 09 juni 2009 @ 11:27:

Liefde kan zeker groeien. Met mijn man ben ik eerst een aantal jaar vrienden geweest, waarbij de vriendschap styeeds hechter werd, uiteindelijk hebben we een relatie gekregen. Nu zijn we getrouwd, hebben 2 kindjes en zijn heel gelukkig met elkaar.Leuk om te horen Je hoort die verhalen ook weleens. Maar ik heb dat nog nooit meegemaakt Bij mij is het meestal meteen pats/boem en dan na 3 maanden over....
quote:Fje1981 schreef op 09 juni 2009 @ 10:55:

En over het 'in het wild' tegen je ware liefde aanlopen? Daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. Als je er als jongedame goed en zelfverzekerd uitziet en vaak in gezelschap bent van in mijn geval (gayvrienden) dan zal een man je echt niet zo snel aanspreken. Vaak genoeg dat een man mij wel aankijkt in b.v. AH of cafe, maar de eerste stap niet durft te zetten. Ik ben wat dat betreft ook weer van de oude stempel. Als een man nieteens de eerste stap durft te zetten, dan is hij meestal geen partij voor mij...

Daar geloof ik dan wel in, dat in het wild tegen je ware liefde aanlopen, omdat ik het zelf heb meegemaakt.

Ik denk trouwens ook dat liefde idd kan groeien, maar dat gaat dan vanzelf, niet omdat je zo graag wilt dat het meer wordt omdat die andere persoon in zoveel opzichten ideaal is.

Even iets heel anders, maar praat jij altijd zo over jezelf in termen als "jongedame". Het klinkt zo ouwelijk (niet dat het hier verder iets mee te maken heeft, maar het viel me gewoon op).
Cum non tum age
quote:noa schreef op 09 juni 2009 @ 11:42:

[...]

Even iets heel anders, maar praat jij altijd zo over jezelf in termen als "jongedame". Het klinkt zo ouwelijk (niet dat het hier verder iets mee te maken heeft, maar het viel me gewoon op).Tja probeer denk ik krampachtig niet te herkenbaar over te komen Ben nog heel jong en hip hoor
quote:Fje1981 schreef op 09 juni 2009 @ 11:36:

[...]

Leuk om te horen Je hoort die verhalen ook weleens. Maar ik heb dat nog nooit meegemaakt Bij mij is het meestal meteen pats/boem en dan na 3 maanden over....

Misschien omdat je in eerste instantie voor de spanning en aantrekkingskracht gaat en als je elkaar dan beter leert kennen, je niet bij elkaar past.

Het is eigenlijk het omgekeerde van wat je nu hebt met die jongen waar je wel erg goed mee op kan schieten, kan lachen en praten, maar de echte aantrekkingskracht ontbreekt.

Volgens mij kan het wel groeien, maar daar moet je voor open staan. Als het echt klikt en je goed bij elkaar past maar de vlinders ontbreken, is dat misschien onbewust wel omdat je eigenlijk vindt dat het dan gewoon een vriend is. ( Zoals je bv met je gay-vrienden hebt.)

Maar het is toch geweldig om zo goed bij elkaar te passen en zo leuk met elkaar om te kunnen gaan?

Eigenlijk zou dat een goede basis kunnen zijn om je tot elkaar aangetrokken te voelen. Maar jij heb tot nu toe altijd andersom meegemaakt: patsboem, vlinders en daarna toch niets.

Mis je hem, zijn gezelschap, nu je hem wat minder vaak zag?
Kan liefde groeien is je vraag, dat kan! En dat doet echte liefde ook doorgaans.

Maar in jouw situatie is er totaal geen sprake nog van liefde. Het is keihard daten wat je aan het doen bent. Keihard oordelen van jouw kant wie de beste is. Veel moeite doen om met een iemand contact te hebben, terwijl de ander wel de moeite waard was, maar die bleek bij de IRL ontmoeting erg tegen te vallen. Allemaal dingen die totaal niks met liefde te maken hebben.

In jouw geval, nee, liefde kan niet groeien.

Heel misschien kan er een vriendschappelijke band ontstaan met nr.1, maar hij heeft nu al laten zien dat hij akkoord is met jouw liefdeloze aanpak.

Je noemt jezelf kritisch, ik zou het zelf toch anders willen noemen.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven