Kan liefde groeien?

09-06-2009 10:06 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag aan jullie, kan liefde groeien?

Over mijzelf: jonge vlotte dame, staat volop in het leven, maar in de liefde wil het tot nog toe niet echt lukken. Mijn probleem (denk ik) : ik ben vrij kieskeurig….

Ik heb in het verleden vaak genoeg vriendjes gehad maar dat duurde over het algemeen nooit veel langer dan 3 maanden. Het uitmaken van die kortstondige relatie was niet altijd van mijn kant.

Ik heb door mijn kieskeurigheid (vrees ik) de neiging om voor het type mr. Big (Sex in the City) te vallen. Dit zijn zoals jullie weten niet altijd de meest makkelijke mannen.

Een poos geleden heb ik via een datingsite 2 mannen ontmoet waar het mee klikte (voor het gemak noem ik die nr. 1 en nr. 2) nr. 1 is een hele lieve, intelligente en oprechte man waar ik gigantisch veel lol mee kan hebben en nr. 2 was een hele lieve, intelligente en aantrekkelijke Nederlandse man die voor zijn werk in het buitenland woonde. Nr. 2 heb ik als eerst ontmoet en dat klikte enorm, helaas heb ik hem toen maar 1x kunnen zien. Met nr. 1 heb ik daarna afgesproken en verteld dat ik ook contact had met iemand anders in het buitenland. Nr. 1 vond dat heel jammer want hij vond mij leuk, maar hij waardeerde het feit dat ik eerlijk was. Bij nr. 1 had ik zelf ook een heel goed gevoel (zelfde interesses, openheid, eerlijkheid) bij nr. 2 kwamen onze interesses ook wel overheen maar was het ook de spanning en aantrekkingskracht die meespeelde.

Omdat het contact met nr. 2 op afstand zo intensief was, gaf nr. 1 aan dat hij mij de kans wou geven om uit te zoeken wat ik nou wou hem of nr. 2. Nr. 2 zou inmiddels op bezoek komen naar Nederland. Inmiddels is dat bezoek geweest en dat viel best tegen. Hij is 1x langsgeweest en heeft daarna niet de moeite genomen om nog contact met mij op te nemen. Uiteraard ben ik hier best ziek van geweest, maar ik ben achteraf ook blij dat er zo snel een eind aan is gekomen. Blijkbaar had hij dus een hoop te verbergen

Mijn dilemma nu. Nr. 1 daar heb ik in de tussentijd oppervlakkig contact mee gehouden. Hij heeft bewust een stap teruggedaan toen hij wist dat nr. 2 op visite zou komen. Nr. 1 weet dat het met nr. 2 niets is geworden. Ik had hem gisteren hierover aan de telefoon en we gaan volgende week weer met elkaar afspreken. Nr. 1 vind mij leuk, ik vind hem ook heel leuk, maar mis de vlinders etc. Dat heb ik ook verteld en hij gaf aan dat het misschien iets is wat nog kan groeien. Mijn zuster heb ik toevallig gisteren ook gesproken en zij gaf ook aan dat liefde kon groeien.

Nr. 1 is misschien geen mr. Big qua looks, maar tis wel iemand waar het op alle andere vlakken gigantisch mee klikt. Is het de moeite waard om hem beter te leren kennen voor een eventuele relatie. Of moet dat gevoel er meteen zijn? Mijn ervaring tot nog toe is, dat als ik iemand leuk vind en het is wederzijds, dat vaak niet langer dan 3 maanden duurt..

Misschien is het dus tijd voor een andere aanpak. Ik ben erg benieuwd naar jullie advies!

Ennuh, mijn excuses voor het lange verhaal…
anoniem_77812 wijzigde dit bericht op 09-06-2009 10:11
Reden: Had de nr. 1 en nr. 2 verkeerd staan (verwarrend)!!
% gewijzigd
quote:lonbonton schreef op 09 juni 2009 @ 11:52:

[...]

Misschien omdat je in eerste instantie voor de spanning en aantrekkingskracht gaat en als je elkaar dan beter leert kennen, je niet bij elkaar past.

Het is eigenlijk het omgekeerde van wat je nu hebt met die jongen waar je wel erg goed mee op kan schieten, kan lachen en praten, maar de echte aantrekkingskracht ontbreekt.

Volgens mij kan het wel groeien, maar daar moet je voor open staan. Als het echt klikt en je goed bij elkaar past maar de vlinders ontbreken, is dat misschien onbewust wel omdat je eigenlijk vindt dat het dan gewoon een vriend is. ( Zoals je bv met je gay-vrienden hebt.)

Maar het is toch geweldig om zo goed bij elkaar te passen en zo leuk met elkaar om te kunnen gaan?

Eigenlijk zou dat een goede basis kunnen zijn om je tot elkaar aangetrokken te voelen. Maar jij heb tot nu toe altijd andersom meegemaakt: patsboem, vlinders en daarna toch niets.

Mis je hem, zijn gezelschap, nu je hem wat minder vaak zag?

Dankje voor je reactie

Ik moet wel vaak aan hem denken ja en ben heel blij dat ik hem volgende week weer eens zie. Er staat nu tenminste niets meer in de weg, dat maakt het wat meer duidelijk. Als het nu dan uiteindelijk toch niets word dan zat het er gewoon niet in, denk ik...
Ik had bijna ook fout gekozen..ik weet nu dat de man die ik niet heb gekozen weer een avontuurtje zou zijn, een kortstondige romance. Niets mis mee natuurlijk maar niet wat ik wilde. Het klinkt misschien wat zakelijk maar het is ook nuttig om naar de toekomt te kijken, naar een long-run, een mogelijke goede toekomst samen, de neuzen dezelfde kant op enzo
Van wie zijn smsjes word je blijer, met wie kan je lang aan de telefoon zitten, met wie hoef je je niet te schamen, wie zou je willen dat er NU belde voor een lunch?
quote:Fje1981 schreef op 09 juni 2009 @ 11:56:

[...]

Dankje voor je reactie

Ik moet wel vaak aan hem denken ja en ben heel blij dat ik hem volgende week weer eens zie. Er staat nu tenminste niets meer in de weg, dat maakt het wat meer duidelijk. Als het nu dan uiteindelijk toch niets word dan zat het er gewoon niet in, denk ik...

Ja, je zult op een gegeven moment vanzelf wel voelen wat hij voor je betekent.

Vind je het eng als iemand eigenlijk zo goed bij je past om daar dan ook echt voor te gaan?
quote:lonbonton schreef op 09 juni 2009 @ 12:02:

[...]

Ja, je zult op een gegeven moment vanzelf wel voelen wat hij voor je betekent.

Vind je het eng als iemand eigenlijk zo goed bij je past om daar dan ook echt voor te gaan?

Ja tis best eng eigenlijk. Woon al sinds mijn 19de op mijzelf (ben nu 27). Heb eindelijk sinds eind vorig jaar mijn eigen woning 'op mijn naam' (voorheen woonde ik ook op mijzelf maar was het niet mijn woning) en hij is heel gul en oprecht naar mij toe.

Lijkt wel alsof ik meer gewend ben om moeite te doen voor een ander terwijl je vaak niet hetzelfde terug krijgt en achterblijft 'soms' met een rotgevoel of gebroken hart.

Voor de duidelijkheid dames: nr. 2 is echt van de baan, die had waarschijnlijk in ieder stadje een schatje. Het gaat mij er nu echt om of ik nr. 1 een kans zou moeten geven (of in ieder geval beter zou moeten leren kennen) ondanks dat de vlinders 'nu nog' ontbreken..
Ik ben pas echt na een tijdje verliefd geworden op mijn man. Even rustig gekeken wat voor type hij was en toen ik hem zoende was ik echt he-le-maal verkocht.

Wat kan hij goed zoenen.....:-$

Maar het kan wel ja!X-D
Nee echt?
quote:marie_liselotte1981 schreef op 09 juni 2009 @ 11:58:

Ik had bijna ook fout gekozen..ik weet nu dat de man die ik niet heb gekozen weer een avontuurtje zou zijn, een kortstondige romance. Niets mis mee natuurlijk maar niet wat ik wilde. Het klinkt misschien wat zakelijk maar het is ook nuttig om naar de toekomt te kijken, naar een long-run, een mogelijke goede toekomst samen, de neuzen dezelfde kant op enzoLeuk om je verhaal te lezen en heel herkenbaar. Heel verstandig voor je om voor zekerheid en vertrouwen te kiezen. Dit zal ik ook moeten doen, maargoed dan moet het gevoel er wel zijn natuurlijk...
En weet je wat het nu is?? Ik ben smoor verliefd, wij zijn samen geweldig! Ik vond het doodeng in het begin maar hij zegt dat hij van me houdt en dan is alles goed!
Leuk Marie-Lisselotte1981 (zelfde leeftijd volgensmij) je vriend was dus in eerste instantie niet iemand waar je op zou vallen, klopt dat?
Ik zou nr 1 in ieder geval een kans geven!

Dat pats-boem gevoel is heftig, dat ken ik ook, en dat zorgt ervoor dat je dus niet eens meer nadenkt of je dit wel wilt. Je MOET gewoon. Maar jij nu met nr 1... het is niet patsboem, maar het voelt wel lekker... toch? Doordat het patsboem gevoel mist, krijg je de kans om na te denken, af te wegen, te twijfelen...

Zo herkenbaar! Ik ben inmiddels een half jaar met een jongen waar ik ook niet dat patsboem gevoel bij voelde. Nog steeds niet. Maar wel heel veel andere dingen. Het gaat zo fijn saampjes. Vanzelf... Voel me heel erg mezelf bij hem. Hij is lief, kan met hem praten... houden van veel dezelfde dingen... dus ik geniet maar van het NU. Tuurlijk zijn er wel nadeeltjes, kleine ergernisjes... en als ik ga nadenken of hij de vader van mijn kinderen zou moeten worden en of hij over 3 jaar niet ineens toch een lul wordt... dan word ik bang en ga ik twijfelen... maar als ik leef in het nu, ben ik NU heel blij... dus daar geniet ik maar van.

Om een lang verhaal kort te maken: Geef het een kans en geniet van het nu. Als dat bevalt... geef het wat langer de kans
oeps, ging iets fout, excuus!
Wat herkenbaar,

Ik ben een paar weken aan het daten met een jongen en sinds een week hebben we 'officieel' wat. Hij zegt wel verliefd te zijn op mij, ik vind hem erg leuk en ook zeker leuk genoeg om uit te zoeken of dit gaat werken. Ik denk veel aan hem en heb ook zin om hem te zien, maar heb niet echt het gevoel van vlinders. Ik heb af en toe het gevoel van 'is dit het nou' of zal het leuker worden? Moet ik hem nog beter leren kennen? Hij zegt wel verliefd te zijn op mij en rustig te worden bij mij, maar ik vind het af en toe een beetje saai ofzo, te rustig misschien, kletsen niet honderduit ofzo (maar ja moet dan dan?)

Ik moet het ook niet overanalyseren, en genieten van momenten, maar ik vind dit ook een lastige!!! Dus ik snap je gevoel. Ik vraag me ook steeds af of liefde kan groeien in mijn geval...
Pascalle123 ik begrijp heel goed wat je bedoelt met het overanalyseren. Ik heb (volgensmij) ook een beetje bindingsangst, dus dan heb je die neiging helemaal gauw.

Mocht het te erg worden kunnen wij elkaar op dit topic in ieder geval weer tot de orde roepen
quote:Lad schreef op 09 juni 2009 @ 10:34:

Als ik via een datingsite zo ongeveer een militaire operatie zou opzetten om de vrouw van mijn dromen te vinden, en als ik vervolgens met twee dames tegelijk zou gaan lopen daten, om mijn dilemma vervolgens op het Viva-forum te pleuren, daarbij gebruik makend van de aanduidingen 'nr. 1' en 'nr. 2'...

... tja, dan zou ik ook niet verliefd worden. Per definitie niet, zelfs al zou één van de twee de de aller-aller-leukste vrouw van de hele wereld zijn. In zo'n setting zou ik me zo opgejaagd en ellendig voelen dat ik haar niet eens als zodanig zou identificeren.

Op deze manier naar liefde zoeken... ik snap er werkelijk geen reet van. Ik zal er wel te oud voor wezen, ofzo.

Lieve TO, ik denk niet dat je 'kieskeurig' bent, ik denk om eerlijk te zijn dat je gewoon hyper bent, en desperaat, en ongeduldig - en dat je nog nooit de tijd hebt genomen om te ervaren hoe liefde je kan overvallen.

Niet als een belediging bedoeld, trouwens. Echt niet.Zo eens!! Ik vind daten via een datingsite normaal hoor, maar zo krampachtig alles tegen elkaar afwegen niet. Sowieso vind ik dat Fje echt teveel informatie heeft gegeven. Je hoeft niet alles te zeggen, niet te zeggen dat je meerdere mannen op het oog hebt (jemig, da's toch wel vaker zo? al is het maar bij leeuwen ofzo..) en dat je de aantrekkingskracht mist. Je kunt toch gewoon met the flow go-en?
Fje, bindingsangst....snap ik hoor. Maar je hoeft niet meteen samen te wonen, te trouwen, kinderen te krijgen....ik zou een LAT-relatie prima vinden, en wil sowieso geen kids. Je kunt ook pas beslissen tot een relatie na een tijd, hoor.
Hoi Digitalis (herkende je geeneens) met je nieuwe avatar

Iedereen die op dit topic heeft gereageerd en heeft aangegeven dat ik gewoon mee moet gaan met de flow en echt niet alles hoef prijs te geven, JULLIE HEBBEN GELIJK. Het probleem is echter dat ik wel een beetje het type 'open boek' ben. Heb genoeg meegemaakt met mannen die niet eerlijk zijn heb daar zelf ook aan meegedaan (in ver verleden) maar ben daar echt klaar mee. Eerlijkheid duurt het langst, misschien naïef maar daar wil ik nog steeds in geloven, ookal lopen er een hoop mannen en vrouwen rond die niet altijd eerlijk zijn of dingen bewust achterlaten...

Pfff wat een gedoe en het kan zo leuk zijn op een datingsite staan en ieder weekeind 'bij wijze van' een nieuwe date scoren... !!
Liefde kan groeien ja, maar dan moet het er wel eerst zijn.

Fje, ga gewoon lekker daten met jan en alleman (en nog een stapeltje mannen). Zonder plannen, zonder verwachtingen, gewoon een beetje plezier hebben.

Zelf had ik een stapeltje dates afgewerkt. Paar leuke mensen ontmoet op die manier (die ik in sommige gevallen nooooit meer wil zien). Daarna had ik weer een nieuw stapeltje liggen (Ik kan er ook niets aan doen als ze allemaal dezelfde dag een mailtje sturen). Dus weer opnieuw begonnen met daten.

Ik zag dat wel zitten, wat hoeren en sloeren. En drie keer per week gratis uit eten. Zat er verdorie een hele leuke bij! Heel het daten on hold gezet, en later maar compleet gecanceld (na een paar dates met die leuke). We zijn inmiddels een aantal maanden samen, maar was ik desperate geweest, dan was hij gegarandeerd heel hard weggerent. Wat zeg ik, dan was het niet eens tot een eerste date gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven