Gezondheid alle pijlers

wie weet (homeop) alternatief op Primolut?

07-06-2009 11:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden,

Wil graag mijn ongesteldheid uitstellen. Gebruik geen anticonceptie en ben uit het verleden bekend met het merk Primolut. Dat was voor mij geen medicijn dat voor herhaling vatbaar is. Droge mond, prikkelig, en geen lust..

Maar wat dan wel?? Misschien is er iemand op een alternatief gestuit, dat mogelijk homeopathisch is en dus niet meteen zo'n (chemische) reactie in je lichaam veroorzaakt. Ben niet een zweverig type hoor, en zeker niet wars van chemische medicijnen. Maar omdat dat Primolut zo erg tegen viel , zoek ik naar een alternatief, en dan bedoel ik niet de chemische tegenhanger van Primolut, weet dat er nog zo iets bestaat maar anders heet.

Aan de pil is geen optie, ben blij dat ik verder geen kunstmatige ellende hoef te slikken. Wil alleen maar mijn ongesteldheid uitstellen.

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast onwijs bedankt!

lieve groet,

Senson
quote:Elmira schreef op 08 juni 2009 @ 23:04:

Dat water een geheugen heeft is anders wel bewezen...Do tell..
quote:nippo schreef op 08 juni 2009 @ 19:20:

Senson, denk je nou echt serieus dat je met water je menstruatie kunt uitstellen?

Waar haal jij in hemelsnaam vandaan dat ik iets met "water" wil bereiken????? Daar zakt bij mij de broek van af En vind je reactie op het gebruik van homeopathie wel erg kort door de bocht. Welke wijsheid heb jij in pacht om hele volkstammen die er dankbaar gebruik van maken, rigoreus van de kaart te vegen? Of het nou een tussen de oren verhaal is of niet. Al zou het nep wonderolie of water zijn, wat schaad jou dat???

Ik heb gezegd dat ik hier alsmede op internet de wijsheid niet kan vinden. Dus de natuur zijn gang laat gaan...en het lot wat wij vrouwen maandelijks ondervinden dan maar weer aanvaard.

Wil graag dit topic sluiten, er komt nu alleen maar gezwets van. Veroorzaakt reacties van bepaalde personen die iets willen melden om het melden. En wederom mensen aantrekt die niet kunnen lezen.
je kan geen topic sluiten omdat de reacties je niet aanstaan.

En water=homeopathie.

ongeacht welke misleide volksstammen daar gebruik van maken, het werkt niet.
quote:RosieRo schreef op 09 juni 2009 @ 10:33:

je kan geen topic sluiten omdat de reacties je niet aanstaan.

En water=homeopathie.

ongeacht welke misleide volksstammen daar gebruik van maken, het werkt niet.

Dan drink jij dagelijks en poets je je tanden met homeopathie! Mensen maken alllemaal hun eigen keus wat ze willen gebruiken, al vindt jij dat water. Ik geef grif toe niet alle wijsheid in pacht te hebben en toon respect voor ieder zijn keus. Zelfs die van jou.

En dit is het laatste bericht wat ik op dit forum achterlaat. Geen zin in overloos gezwets. En om verder verwikkeld raken in een discussies of homeopathie nou wel of geen effectief middel is.

Als ik dit geweten had had ik nooit een topic geopend. Ben er al met al alleen maar achter gekomen dat er hier een soort van damesclubje te vinden is, veelal niet goed wordt gelezen en mbt een onderwerp wordt doorgekletst over irrelevante zaken. Maar de dames die wel serieus goed bedoeld een tip hebben willen geven, in ieder geval bedankt.
tja, als je het niet wil horen is het wat anders, homeopathie werkt niet en dat is niet mijn wijsheid in pacht maar de huidige stand van de wetenschap.

als jij vraagt om homeopatische alternatieven is dat dus niet doorkletsen over een irrelevante zaak maar gewoon een antwoord op je vraag.

dat jij zo kleinzielig bent dat je dat niet wil horen omdat je liever wil horen: ja hoor, neem de homeopatische lavendeldruppels maar en het werkt, tjaaaa....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 juni 2009 @ 11:09:

Geen pil

Je hoeft niet per se aan de pillen, ringen of pleisters om je menstruatie te verschuiven. Je kunt ook een hormoon slikken zoals Duphaston, Orgametril of Primolut. Met Primolut bijvoorbeeld, kun je de menstruatie maximaal 14 dagen uitstellen. Reken dus uit op welke dag je menstruatie jou wél goed uitkomt. Je begint met slikken maximaal 3 dagen voordat je normaalgesproken ongesteld zou worden. Je stopt er na maximaal 14 dagen weer mee. Zo’n 2 tot 3 dagen nadat je met Primolut stopt, word je ongesteld. Duphaston, Orgametril en Primolut kun je alleen op recept van je huisarts krijgen.

Auteur: Corine de Goede in samenwerking met dr. R.J.C.M. Beerthuizen, gynaecoloogOrgametril kan ik je niet aanraden. Ik heb het ooit geslikt om de menstruatie uit te stellen en ik kreeg enorme pijn (echt niet normaal, gewoon eng) in mijn borsten. Ben er meteen mee gekapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven