Gezondheid alle pijlers

metaalachtige smaak in mond

09-06-2009 18:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij (60jr) heeft sinds een jaar een metaalachtige smaak in haar mond. Ze heef een colonscopie en gastroscopie gehad om van alles uit te sluiten. Beiden waren in orde.

De smaak is zo overheersend dat ze soms eten amper proeft...Heel naar. De ene dag is het erger dan de andere. Ze heeft ook een poosje wat steken in de maagstreek gehad. Daar neemt ze af en toe een rennie voor, maar dat is al een poosje niet meer nodig geweest.

O ja, ze is allang voorbij de menopauze.

Herkent iemand dit?? Haar huisarts weet niet waar dit vandaan zou kunnen komen.
Heeft ze onlangs niet-geroosterde-pijnboompitten gegeten? (Dit is geen grap!!) Even googelen.. Mijn man heeft er bijna 3 weken last van gehad..
heeft het iets te maken met het gebit?
Ik had er tijdens mijn zwangerschap last van, bleek door ijzertekort te komen.
Amalgaan vullingen misschien. Dat zijn ook boosdoeners. Google er maar eens op.
Ik dacht ook meteen aan pijnboompitten, maar dat duurt geen jaar. Tenzij ze heel vaak pijnboompitten eet.

Heb het zelf nu 2 keer gehad, had ongeveer een week een metaalachtige smaak na het eten van pijnboompitten. Maar het duurde geen jaar.
quote:aafke2009 schreef op 09 juni 2009 @ 18:10:

heeft het iets te maken met het gebit?Nee, gebit is perfect in orde. Dacht huisarts ook aan!
quote:Annie Ooi schreef op 09 juni 2009 @ 18:15:

Ik had er tijdens mijn zwangerschap last van, bleek door ijzertekort te komen.Bedankt, ik zal het haar vanavond direct vragen. Maar ik geloof dat ze een algemeen bloedonderzoek gedaan hebben voor de scopien. En dat was allemaal in orde.
quote:Zoebie schreef op 09 juni 2009 @ 18:20:

Amalgaan vullingen misschien. Dat zijn ook boosdoeners. Google er maar eens op.Die had ze vroeger. Als ik het goed heb zijn ze allemaal vervangen de afgelopen jaren. Maar ik vraag het direct vanavond na!!
Mijn moeder had een ernstige infectie en ook een metaalsmaak in haar mond. Ze wilde haast niet meer eten omdat alles vies smaakte.
Gebruikt ze regelmatig antibiotica, daar kan het ook vandaan komen.
I Still Haven\'t Found What I\'m Looking For

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven