Een tweeling! Uitgerekend mei 2009 Wie nog meer in 2009?

16-11-2008 15:54 392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zoals de titel al zegt ben ik zwanger van een tweeling.

Zijn er nog meer meiden hier die dit jaar of volgend jaar een tweeling verwachten. Lijkt me leuk om erover te kletsen! Iedereen is welkom! Liefs Mirr

NicknameUitgerekende/geboortedatum twinsBijzonderhedenAyla216 juli 20082e en 3e kindjeVivalover15 augustus 2008Candy1 mei 20091e en 2e kindjeMirr0913 mei 2009, 2 meisjes!! 1-eiig2e en 3e kindje (zoontje feb2008)Mikey8014 mei 2009gemini7526 mei 2009Fre11 juni 2009, meisje en jongen!7vlinders18 juni 2009, meisje en jongen6e en 7e kindje[/quote]
Fre nogmaals gefeliciteerd!!!!!! (had ik op hyves al gedaan, maar het blijft bijzonder he!)

Jeetje, dat is toch echt spannend geweest zeg, krijg kippevel als ik het lees( en ben weer extra blij met die keizersnee waar ik voor had gekozen). Maar gelukkig gaat alles helemaal goed!!!!!

Moet zeggen dat ik het af en toe best wel heftig vind, qua drukte dan, als ze, zoals jij ook schrijft Candy, alletwee tegelijk huilen of elkaar afwisselen. Gelukkig merk ik wel dat ze rustiger zijn met het indraaien, dus dat helpt wel een stuk!

Verder geef ik nog steeds borstvoeding, en houden ze er af en toe een wel kort schema op na (af en toe 2 uur er tussen overdag of 3 's nachts). Gelukkig groeien ze, ondanks het spugen van Lars wel als kool van!
nou ,hier is dan ook eindelijk mijn bevallingsverhaal.Fre,van harte gefeliciteerd meid!hoe is je kraamtijd? doen de kleintjes het goed? ik ben op donderdag de 28e mei ingeleid,die woensdag zaten toch de verloskamers vol dus de dag daarna mocht ik weer bellen(met knikkende knieeen van de zenuwen en frustratie

om 8u30 kreeg ik een infuus met antibiotica om de streptokokkenbacterie tegen te gaan,om 12 uur zijn de vliezen gebroken en om 12.30 weer een atibiotica infuus er tegen aan. ik voelde nog geen weeen dus kreeg ik weeenopwekkers.ik voelde maar niets en elke 20 min. werd de dosering dus vermeerderd.in de tussentijd heb ik nog geprobeerd om te yachtzeeen met mijn man,haha na een kwartier snapte ik er niets meer van dus waren we gauw klaar.Om 14;15u moest ik toch wel erg nodig plassen en ik op de po-stoel,toen ik daar vanaf wilde komen kreeg ik ontsluitngsweeen.daar heb ik er een paar van gehad en toen ik al wat persdrang kreeg,heeft de arts assistent inwendig de weeenmeters en hartslagelektroden voor de baby aangebracht ik had ong 7 cm ontsluiting om 15;15u had ik toch een sterkere persdrang maar heb ze elke keer weggepuft want de arts was ook met een andere bevalling bezig dus ze ging elke keer de kamer uit. toen ik 9 cm. ontsluiting had probeerde ze het randje wat nog stond weg te masseren;ik werd pissig want ieder keer als zij met haar vingers kwam deed het echt pijn.maar goed,binnen 1,5 uur zijn onze kinderen geboren.Na 4 min.persen:Delilah Maria,2690 gr en 48 cm, om 15u30 en nadat de vliezen werden gebroken door weer die vingers en mee te persen,binnen 3 min., werd ons zoontje Elias david ,2305 gr.en 47 cm. om 15u40 geboren .daarna had ik nog buikpijn en na 1 keer persen was daar ook de placenta om 15u42.

weer eens een turbobevalling,die niet eens zo pijnlijk was alleen dat getoucheer van die arts assistent heb ik als zeer naar ervaren.

we hebben 2 nachten in het z.h gelegen want ze wilden de kids toch 48 uur onder controle houden vanwege die bacterie maar op zaterdag waren weer lekker thuis.We hebben een week 8 uur per dag kraamzorg gehad en het was lekker rustig.Door wel 3 x een computerstoring te hebben gehad,thuis,in het z.h en bij tnt post,en pinksteren tussen door, hebben de mensen pas heel laat ons geboortekaartje ontvangen dus erg druk met visite was het niet,wat heel goed uitkwam.ik heb heel goed kunnen rusten en wennen. Nu is mijn man nog 2 wkn thuis ...zalig... Elias drinkt heel goed aan de borst maar Delilah kan de tepel nog niet echt goed pakken,haar mondje is nog zo klein dus ik kolf af en dan geef ik het in een flesje,en s`nachts geeft mijn man haar de fles met gewone opvolgmelk,want ik ga s`nachts niet ook nog eens kolven.ik geniet van die 2 kleine hummeltjes,ze zijn zo verschillend in hun uiterlijk.nou,dit was mijn verhaal,ik heb net zoals de andere moeders weinig tijd meer om echt lekker achter internet te zitten maar da`sbegrijpelijk. zo af en toe moet lukken,toch? groetjes....
7vlinders...wow gefeliciteerd met je dochter en zoon! hoeveel weken was je nu zwanger? ik had ook de pech dat op woensdag 15 april de verloskamers vol zaten toen ik sochtends belde... wat was dat balen zeg. je stelt je er zo op in he. toen kon het gelukkig donderdag de 16e. (en had ik mazzel want ik had toen juist een betere nacht gehad).

Hier gaat het redelijk. de meisjes huilen veel dus we zijn nu ook begonnen met inbakeren. ik hoop dat het zijn vruchten afwerpt want zwaar is het zo wel met 2 baby's die huilen.

we zitten nu al met zijn 5en op een prive hyves... hebben anderen ook zin om daar te komen kletsen? ik klets hier niet zo vaak omdat ik nu liever prive klets (dan kan ik ook meer vertellen) en 2 of meer forums bijhouden is nu gewoon niet te doen.. (geen tijd voor).

Dus laat het weten en dan kan je je via Ayla geloof ik wel aanmelden.

liefs Mirr
Fre en 7vlinders gefeliciteerd met jullie kinderen.

Fre wat heftig op het eind, geniet er van he.

7vlinders jij ook maar heerlijk dat het zo goed ging.

Ik heb niet zo veel tijd mijn verhaal zet ik hier nog wel eens neer.

Hyves heb ik niet.....maar he ik weet hoe het forum werkt dat is dus al heel wat
He 7vlinders,

Gefeliciteerd met je zoon en dochter!!! Wat een drukte zal het nu bij jou zijn! Gaat alles goed?

Hier even niet hier geweest, heb wat problemen om op deze site te komen. Verder gaat alles best goed, op avondhuiluurtjes na....
Oh, beetje laat, maar..... 7vlinders, GEFELICITEERD! Wat een turbobevalling! En fijn dat alles goed gaat!

We kletsen toch een stuk regelmatiger op hyves, merk dat ik hier niet zo vaak meer kom daardoor... Kun je me mailen, 7vlinders? Dan voeg ik je ook toe aan ons hyvesclubbie! Ben nl wel heel benieuwd hoe het met je gaat, met de kindertjes enz!!

Ok, nu eerst de boel inpakken, morgen gaan we op vakantie!!

tot later!

liefs Ayla
Hier mijn verhaal. (sorry cm en tijden weet ik echt niet meer precies ik heb het trouwens wel ergens opgeschreven)

Ik had al een heel weekend voor weeën/onregelmatige weeën. Die maandag was ik bij de gyn en ik had al een cm ontsluiting. Het kon ieder moment gaan gebeuren.

De volgende ochtend kwamen ze eindelijk regelmatig om de 12 minuten dus nog niet erg snel. In het zh bleek ik nog maar 2 cm te hebben. (10 uur) Ik had toch wel gehoopt dat het wat sneller zou gaan omdat ik die 3 dagen daarvoor ook al zo moe was door die voor weeën waarvan ik zo weinig sliep.

Zo ging er een hele tijd voorbij om 3 uur hebben ze mijn vliezen gebroken ik zat toen op ongeveer 4 cm hebben ze mijn vliezen gebroken. Niet dat het hard ging rond een uur of zes had ik 5/6 cm. Rond half zeven ben ik ineens heel misselijk geworden ik denk gewoon van ellende. 7 uur een ruggenprik gehad. Rond een uur of 10 stop gezet. Half elf zat ik op 7 cm. Toen ging het weer mis en heb ik weer de boel onder gekotst. (Lekker fijn) Kwart voor 12 weer gecontroleerd en zat ik op 8cm. Rond 1 uur zat ik op 9 cm en persdrang ik heb het toen liggen weg puffen met man. Een goed half uur later heb ik eindelijk zachtjes mogen mee persen. Om 2.02 is Liv ter wereld gekomen. Toen moest ik nog van Liam bevallen. Op dat moment zat ik er helemaal doorheen. Ik moest nog maar ik zag het niet meer zitten. Ik was zo moe had die dag bijna niks gegeten ik had pijn in mijn rug en het werd steeds erger bij iedere keer dat ik perste en hij kwam maar niet. Die 20 minuten leken voor mij wel 20 eeuwen. Toen ik zei dat ik echt niet meer kon was hij er al bijna. Waar ik het vandaan haalde weet ik niet maar toen was hij er gelukkig. (Ik had zo’n beetje alle standjes al gehad tijdens het bevallen ) Ik had toen zo’n pijn dat niet meer wist wat ik moest. Ik was blij dat ze gezond te wereld kwamen maar ook zat ik helemaal te trillen van de pijn en toen moesten ze naar de couveuse afdeling.

Dat waren voor mij erg zware momenten maar het is nu bijna helemaal goed gekomen. (De pijn niet maar daar wordt binnenkort wat aan gedaan)

Het was niet ernstig maar ik heb de laatste 20 minuten zo heftig ervaren.
Jeetje Candy, dat klinkt echt heftig. Zo lang en zo pijnlijk. (en dan ben ik weer blij met de ks die ik heb gehad). Hoe gaat het nu? Als je nog steeds zoveel moeite hebt met de laatste 20 minuten van de bevalling, bespreek dit dan met iemand, wnt het is goed om dat goed te verwerken!

Met Liam en Liv ook alles goed?
ff fotootje van de kerels:

oh gemini wat een heerlijke kerels.

Ik heb het er nog wel eens over met mijn man de bevalling het blijft toch ook wel heel bijzonder. Eerst zaten ze nog in je buik dan liggen ze op je buik hahaha.

De kinderen doen het prima Liam heeft nu last van zijn eerste tandje dat doorkomt. Echt heel zielig ze vandaag precies 3 maanden.

Hoe gaat het verder met iedereen?
hoi

ik ben 16 nei bevallen van een eeneiige jongens tweeling! seth en noah ze waren 2260 en 2550 gram en 5 weken te vroeg! ze zijn nu twee maanden en al flinke jongens aan het worden! vinden jullie het soms ook lastig als ze alle twee huilen? ze zijn nu te zwaar om ze alletwee op schoot te houden! wie heeft tips?

groetjes
Gefeliciteerd met je mannen! Fijn dat het zo goed gaat qua groeien, alleen dat huilen...

Moeilijk he? Moet zeggen dat ik soms gewoon op mijn bed ga zitten, voedingskussen naast me en dan alletwee bij me op het kussen. Of toch even eentje laten huilen hoe moeilijk ook...
wat een bevallings verhalen! ik weet alle tijden niet eens meer! ik weet wel dat ik bevallen wel vond tegen vallen ik dacht dat doe ik wel even maar dat viel vies tegen hier mijn verhaal!

ik werd 10 mei( moederdag) wakker met enorme buikpijn kon bijna geen adem krijgen! ik dacht ik ga wel even onder de douch want het was boven in mijn buik ik wist dat het geen weeen waren! maar de pijn ging niet weg! en ik was het weekend er voor ook al in het ziekenhuis geweest en had een klein beetje eiwit in mijn urine! maar goed ik mocht weer naar huis! maar moest bellen met nieuwe klachten! dus dat deed ik 10 mei en ik moest gelijk weer komen!

daar bleek dat het eiwit verdriedubbelt was in mijn urine ik had zwangerschapsvergifteging! mijn bloedruk liep steeds meer op!

ik was toen 34 weken zwanger! ik werd steeds zieker dat ze woensdags een echo maakten en besloten dat de bevalling opgewekt ging worden! ze begonnen donderdag met primen (pilletje in je vagina om de baarmoedermond week te maken) nou het mocht niet baten vrijdag werd ik ook de hele dag geprimed en had zaterdag om een uur of 8 eindelijk 2 cm en werd aan een infuus gelegd! die elk kwartier werd op gehoogd1 maar het schoot niet echt op omdat ik ook spierverslappers kreeg vanwege mijn zwangerschapsvergifteging! ik moest persee op mijn rug liggen om de hartjes in de gaten te houden! daar werd ik echt gek van ik wou zo graag staan! ik had het idee dat miijn stuitbotje naar buiten werd gedrukt! had echt rug weeen! kreeg een ruggeprik omdat ik ziek was had ik geen kracht meer om het zonder pijnbestrijding te doen! het werkte nietik voelde alles nog dus kreeg nog een ampul! toen voelde ik het gelukkig een stuk minderrond 4 uur had ik 6 cm en van 6 naar 9 ging binnen een uur! ik moest het persen een poosje tegen houden! ik mocht om 10 over 5 gaan persen en om 17:32 was seth er 2260 gram! toen hield het helemaal op ik kreeg om 6 uur weer weeen en om 18:17 was noah er! ze werden alle bij naar de couveuse gebracht en moesten echt op gang gebracht worden vanwege de medicijnen die ik had gekregen waren ze heel sloom!

ik was toen al bijna 2 liter bloed verloren en het stopte niet dus moest ik nog onder narcose daar bleek dat er nog vlies achter was gebleven! snacht weet ik niet veel meer van had hoge koorts en lag aan de zuurstof! maar de volgende dag ging het stukken beter en mocht smaandags naar huis!

seth en noah hebben een week in het ziekenhuis gelegen en mohten toen ze 36 weken waren met sonde voeding naar huis!

nou dit was mijn verhaal
Jeetje mjelle wat een verhaal zeg. Fijn dat het nu weer goed gaat dan. Dat huilen is heel vervelend als we samen zijn dan nemen we er alletwee een. Als ik alleen ben laat ik er of eentje huilen of ik hou een van hun in mijn armen en de ander in de wipper, maxicosi of de swing en zorg ik dat ze een beetje heen en weer gaan.
Heftig verhaal, Mjelle, zwangerschapsvergiftiging is niet niks. Hoe voel je je nu? Want daar kun je toch nog lang last van hebben? Niet heel handig in die drukte met twee!

Over dat huilen; in de avond willen die van ons allebei bij iemand op schoot zitten, anders is het brullen. We proberen nu consequent te zijn en ze toch op bed te laten, maar juist op de avonden dat ik alleen ben kan ik dat toch niet over mijn hart verkrijgen en wat ben ik dan blij met onze pas nieuwe hoekbank, ik settel me in het hoekje met mijn twee schatjes dichtbij me, heerlijk!

En over de drukte: ik vind het echt steeds drukker worden. Ik heb steeds meer behoefte aan dingen voor mezelf én er zijn dingen voor mezelf die nu onderhand gewoon weer moeten, zoals mijn studie... Tja, nu merk ik pas dat ik mijn handen vol heb aan die twee flippies! Gelukkig staan familie, vrienden en buren elkaar te verdringen om op te mogen passen, dus daar maak ik dankbaar gebruik van! En dan is dat echt wel ff lekker; tijd voor jezelf, ook al vul ik die dan met de studie, het voelt goed!

xx
Hoe gaat het met alle tweelingen, en belangrijker nog, met hun moeders?
upperdeflup!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven