Een tweeling! Uitgerekend mei 2009 Wie nog meer in 2009?

16-11-2008 15:54 392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zoals de titel al zegt ben ik zwanger van een tweeling.

Zijn er nog meer meiden hier die dit jaar of volgend jaar een tweeling verwachten. Lijkt me leuk om erover te kletsen! Iedereen is welkom! Liefs Mirr

NicknameUitgerekende/geboortedatum twinsBijzonderhedenAyla216 juli 20082e en 3e kindjeVivalover15 augustus 2008Candy1 mei 20091e en 2e kindjeMirr0913 mei 2009, 2 meisjes!! 1-eiig2e en 3e kindje (zoontje feb2008)Mikey8014 mei 2009gemini7526 mei 2009Fre11 juni 2009, meisje en jongen!7vlinders18 juni 2009, meisje en jongen6e en 7e kindje[/quote]
Gefeliciteerd! En ik wens je een hele leuke, gezonde zwangerschap toe!
Hoi Mirr!! Gefeliciteerd!! Aan je posting te lezen zijn jij en je man heel enthousiast!

Wij verwachten in januari 2009 een tweeling! Wij vinden het ontzettend leuk. Het was wel even schrikken, maar eenmaal gewend aan de gedachte denk ik 'ja waarom ook niet'. Vind het nu heel 'gewoon'. Als ik naar de zwangerschapscursus en de yoga ga, dan heeft de lerares het vaak over 'je baby', maar dan denk ik 'baby's hoor!'. Zo grappig vind ik, 'je baby' klinkt dan heel onlogisch in mijn oren. Ondertussen blijft het heel speciaal. Voel me de koning te rijk. We zijn nu bezig alle spulletjes compleet te maken, we kopen ook veel via Marktplaats trouwens. Vind ik ook heel leuk om te doen. Het gaat mij niet om wie de mooiste wandelwagen heeft.

Ik ben nu bijna 31 weken zwanger, en mijn buik is al behoorlijk groot, hoewel het goed te doen is hoor. Tweelingen komen over het algemeen 3 weken vroeger, dus die 6 weken moet ik maar even uitzingen. De gynaecoloog heeft me al gezegd dat ik ze op mijn werk er maar op voor moet bereiden dat ik met 32 weken stop. Dat ga ik ook maar doen trouwens. De buik begint al wat zwaar te worden.

Maar, hoe voel jij je? Hoe lang ben je al zwanger? Zijn het je eerste baby's? Voor mij wel trouwens. Nou, we houden contact.

En deze wou ik er nog even aan toevoegen;
Leuk, een tweeling! Gefeliciteerd!

Wij hebben 16 juli een mooi duo erbij gekregen, een jongetje en een meisje, helemaal gezond! Met 38 weken geboren, beide rond de 6 pond! Voor ons het tweede en derde kindje.

Weet niet of jullie het leuk vinden als ik ook af en toe wat kom kletsen? Wellicht heb ik nog wat leuke, goede bruikbare tips!

Groetjes Ayla
Hoi Vicky en Ayla!

Allereerst Ayla, gefeliciteerd met jullie tweeling! Wat een mooi gewicht voor een tweeling! super hoor. Mij lijkt het erg leuk als je mee komt kletsen! tips zijn volgens mij heel handig en voor mij welkom! Hoe gaat het met je tweeling?

Vicky (en natuurlijk ook Ayla)

Ik ben nu zo'n 15 weken zwanger. Met de echo van 7 weken was er maar 1 kindje te zien, 2 weken later met 9 weken zagen we 2 kloppende hartjes! Wel even schrikken maar meteen ook emotioneel. Want wat is dat bijzonder! Met 10 weken voor het eerst naar de gyn geweest en die zei dat hij met zekerheid kon zeggen dat het een 1-eiige tweeling is. (dun tussenvlies).

Wij hebben al een zoontje.. die is nog maar 9 maanden en in februari dit jaar geboren! Deze zwangerschap is dus wel snel maar wel gepland. (tja..dat het er twee zijn kan jeje van tevoren ook niet bedenken!) Het zal dus erg druk voor ons worden maar ach...overal kom je wel doorheen denk ik. Ik ben ook bezig om zoveel mogelijk via markplaats te kopen. Gewoon ook omdat je babyspullen maar kort gebruikt en dan vind ik het zonde om alles nieuw te halen. Dus wij doen een mix van nieuw en van marktplaats. vooral babykamers vind ik zonde om nieuw te kopen. maar zo heeft ieder zijn voorkeur.

Wel spannend als je nu al 31 weken bent Vicky! Weet jij of het 1 of 2 eiig is? Mijn gyn zei bij het eerste gesprek al dat ik met 28wk zou moeten stoppen met werken... Ik werk 3 dagen maar ik zit nu helaas al vanwege vermoeidheid voor de helft in de ziektewet. Met mijn zoontje er naast en mijn man die voor 3 maanden op uitzending is, is het gewoon te zwaar om fulltime te werken naast deze tweelingzwangerschap. Bij mijn zoontje groeide ik al snel...zal nu nog wel sneller gaan denk ik.pffff

Wat spannend dat het jullie eerste 2 kindjes zijn!

Ayla, hoe oud is jullie 1e kindje? En hoe vind je het nu met 3 kinderen?

Ik ga maar snel stoppen en slapen want ik heb mijn slaap hard nodig.. en mijn zoontje wil snachts ook nog weleens even wakker worden.

tot schrijfs! Gezellig.

Liefs Mirr
Hoi Mirr en Ayla (ook gefeliciteerd met je tweeling!),

Onze baby's zijn eeneiig, ze delen een placenta, maar ze hebben beide een vruchtzak. Het apart zitten is heel mooi, als ze een vruchtzak delen kunnen ze vergroeien (Siamese tweeling). Het delen van de placenta kan als nadeel hebben dat de een bloedtransfusies geeft aan de ander, maar dat lijkt bij ons niet zo. Beide baby's groeien als kool, zo is ons verteld laatst. Ze liggen nog wel met hun hoofdjes naar boven, ik hoop dat ze tzt gaan draaien, een natuurlijke bevalling lijkt me het mooist. Maar ik hou mezelf echt voor dat het gewoon het belangrijkste is dat ze gezond ter wereld komen.

Vind t heel fijn dat alles gebeurd onder toezicht van een gynaecoloog, en ook dat de bevalling in het ziekenhuis is. Het leek me supermooi om thuis te bevallen, maar laat het nu maar lekker in het ziekenhuis geschieden hoor. En we krijgen ook meer echo's natuurlijk, dat is echt prachtig om te zien. We hebben nu extra veel fotootjes. Vooral de eerste, die was met ca. 9 weken, dan zie je twee van die kleine schepseltjes zo bij elkaar, prachtig!! Nu zijn het vooral veel armpjes beentjes en hoofdjes die je ziet.

Komende week gaan we bezig met de kinderkamer. Gekocht via Marktplaats.

O ja, tip; ik heb een schommelstoeltje van Fisher Price gekocht. Die werkt op batterijen en die schommelt dus vanzelf, en dan kun je even de ene baby in bad doen bijvoorbeeld, en de ander in het schommelstoeltje. Leek me wel handig! Uiteraard via Marktplaats gekocht!

Ayla, heel graag tips hoor!
Hallo allemaal,

Ik ben ook zwanger van een een-eiige tweeling, uitgerekend op 14 mei 2009. Het lijkt me erg leuk om met jullie hierover te kletsen en elkaar tips te geven.

Mijn vermoeidheid begint nu eindelijk iets af te nemen, de misselijkheid is nog niet helemaal weg. Hebben jullie daar ook zo lang last van gehad?

Vicky, onze tweeling heeft ook 1 placenta en wel een aparte vruchtzak. Ik moet om de week op controle bij de gynaecoloog en dus ook om de week een echo.

groetjes

Maaike
Mickey gefeliciteerd! Je weet het nog niet zo lang denk ik. Hoe was je reactie toen je het hoorde? En zijn het je eerste baby's? 14 mei is een mooie datum, dat is mijn verjaardag!

Ik ga ook om de week naar de gynaecoloog, eerst kregen we steeds echo's bij de echoscopiste, maar de laatste tijd kijkt de gynaecoloog zelf even met het echo-apparaat en meet hij/zij de buikjes en krijgen we geen fotootjes meer. Ik moet zeggen, het zijn ook voornamelijk delen van lichaamsdelen die je ziet. Echt met zijn tweeen zijn ze niet meer te zien.

Een collega van mij vertelde dat hij ook 1 van een tweeling is. Zijn moeder heeft zelfs twee keer een tweeling gehad!!
Mickey, ik ben alleen in het begin wat misselijk geweest. Verder niet zo veel last gehad van kwaaltjes. O ja, opspelend maagzuur; brrr, dat is niet zo fijn, daar nam ik dus geregeld Rennies tegen. De laatste tijd geen last meer, terwijl mijn buik wel behoorlijk groot wordt nu. Ik heb ook halverwege de zwangerschap wat rugpijn gehad, volgens mij is het door de yoga helemaal weggegaan. Als je aan het lopen bent (zoals ik vaak met onze hond) dan doet de gedachte; 'draag je kindjes in het midden' al wonderen voor je houding.

Wat is het trouwens leuk om kleertjes te kopen he? Zo schattig twee van die pakjes, soms helemaal hetzelfde (is makkelijk) of net even een andere kleur. Ik ben niet van plan ze altijd hetzelfde aan te kleden hoor, maar een beetje van hetzelfde is de eerste tijd wel heel leuk natuurlijk. Tja, het is toch een tweeling!!
Hoi Mickey (of Maaike)

Ook jij gefeliciteerde met je tweeling zwangerschap!

En jij bent 14 mei uitgerekend...ik 13 mei! dus liggen we dicht bij elkaar. vorige keer waren beide kindjes wel iets verder dus waarschijnlijk wordt de datum nog iets naar voren verschoven!

Wat leuk dat jullie allemaal al weten dat het 1-eiig is en ook dat ze 1 placenta delen! Bij mij weet ik dat ze beide een vruchtzak hebben maar ik hoop dan a.s. donderdag te horen bij de gyn hoe het met de placenta zit.

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook op een forum geschreven en dacht het bij een tweede zwangerschap niet meer te doen maar nu met de tweeling vind ik het wel heel leuk en echt heel bijzonder ook om jullie verhalen te lezen. Ik vind het nog steeds een wonder hoor 2 kindjes in je buik! Wat een rijkdom ook he!

Hebben jullie dat ook dat je het soms wel spannend vindt? Mijn 1e zwangerschap is helemaal volgens het boekje gegaan maar nu denk ik soms wel: als het allemaal maar goed gaat en ze bijv niet te vroeg geboren worden.

Goede tip van die schommelstoel!

Mickey jij moet om de week naar de gyn he. Ik nu nog om de 5 weken. maar als het goed is vanaf donderdag in keer in de 2 weken. 19dec heb ik de uitgebreide echo van anderhalf uur.

Willen jullie het geslacht weten? Wij wel. Wisten we bij ons zoontje ook. Toen vertelden we het verder niemand maar denk dat we dat nu wel doen. Met een tweeling vind ik het zoiezo wel handig om te weten wat het wordt.

Wisten jullie dat een 2-eiige tweeling in 1 op de 100 zwangerschappen voorkomt en een 1-eiige tweeling in 1 op de 250 zwangerschappen. Las ik laatst in een blaadje.

Kinderkleding kopen vind ik altijd super! Lijkt me trouwens voor meisjes nog leuker dan voor jongens! Daar is nu eenmaal meer keuze in. Ik wil ze ook niet hetzelfde aan gaan kleden.

Mickey, ik voel me nog wel moe en soms nog wat vlagen misselijk. Maar ik heb ook een zoontje die bijv vannacht wel 3x wakker was. Dat is dus niet bevorderlijk voor mijn vermoeidheid...en mijn man is dus op uitzending. Hij komt eind jan thuis. Dan ben ik rond de 25wk maar ik denk dat hij eerder terug moet komen want ik vind het nu al erg zwaar worden. maar we zien wel wanneer het niet meer gaat voor mij. Vooral het tillen van mijn zoontje is zwaar... en hij is al 10kg!!! Gelukkig werk ik nu wel halve dagen. (normaal werk ik 3 dagen). Anders zou ik het helemaal niet volhouden.

Wanneer voelden jullie de baby's bewegen Vicky en Ayla?

Bij mijn zoontje voelde ik met 18wk voor het eerst iets en rond de 20wk werd het duidelijker.

Ik ga nog even liggen.

tot schrijfs!
Gefeliciteerd met de zwangerschappen!! Zelf heb ik 4 jaar geleden een tweeling gekregen en heb ik, zeker tijdens mijn zwangerschap, met heel veel plezier op een tweelingentopic meegeschreven. (In afgeslankte vorm bestaat het zelfs nog steeds!)

Ik wens jullie veel plezier met het uitwisselen van ervaringen met elkaar. Ik heb het indertijd erg leuk gevonden om van alles rond het krijgen van een tweeling (van echo's tot aanschaffen van een wagen, tot zwangerschapskwalen) met met andere a.s. tweelingmoeders te delen. In ieder geval veel plezier (hè, leuk om jullie stukjes te lezen, doet de herinneringen herleven!)
anoniem_13056 wijzigde dit bericht op 17-11-2008 15:23
Reden: typefoutjes
% gewijzigd
hoe is het met je tweeling kaaskopje? leuk dat je even wat hebt geschreven. groetjes Mirr
Gaat super met ze, Mirr, sinds 2 weken zitten ze op school! Een tweeling is dubbel de pret, maar dubbel zo snel vliegt ook de tijd, als ik terugkijk!

Een tip: laat alles lekker over je heen komen, en laat je niet gek maken door verhalen van buitenstaanders die meewarig verzuchten dat het wel druk zal worden, etc. Het valt echt reuze mee, en als ze er eenmaal zijn, is het echt super, 2 van die wurmpjes in de wiegjes!
Hoi! Wat leuk een nieuw tweelingentopic! (He Ayla, leuk om je hier ook te zien!)Ook ik ben zwanger van een tweeling en ben in mei uitgeteld,de 26ste, dus ben morgen 13 weken zwanger.

Ik ben drie jaar bezig geweest in de medische molen om zwanger te worden (pillen, spuiten, IVF en uiteindelijk ICSI) en we zijn zeer blij dat het uiteindelijk gelukt is! En dan een tweeling, wat bijzonder is dat zeg! Onze tweeling is twee-eiig.

Hoop hier veel met jullie te kunnen kletsen!
Hoi Gemini, gefeliciteerd met je zwangerschap!! Helemaal als je er zo voor hebt moeten vechten. Mijn vader is trouwens de 26e jarig....toevallig! Bij ons was het zo dat mijn vriend gesteriliseerd was, wij zouden bijna de medische molen ingaan (hij had toen al een geslaagde hersteloperatie gehad, maar zwanger worden ho maar), maar vlak voor die tijd kon ik hem vertellen dat hij voor de derde keer papa zou gaan worden. Hij heeft al twee kinderen uit een eerdere relatie. Dat was uiteraard een enorme verrassing voor ons beide, he toch een zwangerschap??? En toen een prachtig wonderlijk cadeau in de vorm van een tweeling, echt prachtig.

Uiteraard herken ik ook de onzekerheid; groeien ze genoeg, zijn ze gezond, zullen ze niet te vroeg komen. Elke week erbij is geweldig. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig veel. Een goede bekende van mij is met 31 weken bevallen van haar tweeling, ze gaan nu naar de basisschool en maken het erg goed. Dus gewoon maar genieten, en het 'gewoon' over je heen laten komen. Ik laat me ook niet gek maken door de verhalen over drukte etc. Ik denk dat de baby's heel veel aan elkaar zullen hebben, en het komende jaar draait het gewoon om hun, of liever gezegd; om ons gezin. Het lekker gezellig maken thuis en niet te veel willen.
Gemini, ik heb je regelmatig gevolgd (niet stalkerig bedoelt) Was zo benieuwd of het eindelijk zou lukken. En JA DUS!!! Ben zo blij voor je.
Is deze zwangerschap trouwens ook van die keer dat de test eerst positief was en toen weer negatief? Of van een keer daarn?

Sorry Mirr, ik vervuil je topic. Gefeliciteerd met dit dubbele wonder!
nou nou wel gezellig hier hoor! zoveel berichten!

Gemini, fijn om te lezen dat je zwanger bent van een tweeling na zo'n lange tijd wachten! kan me voorstellen dat het een ellendige tijd is geweest. Het is en blijft ook een wonder he... het is echt niet vanzelfsprekend..al denken sommigen dat misschien wel. Zelf heb ik voor mijn zoontje een miskraam gehad. Dat doet ook wel wat met je...

En Vicky, bij jullie ook bijzonder dat het dan toch nog op de natuurlijke manier is gegaan. Lijkt me wel heftig zo'n hersteloperatie. Hoe oud zijn de kinderen van je man? zijn ze ook af en toe bij jullie?

Inderdaad wat je zegt Vicky.... niet te veel willen... dat merk ik nu al. het valt vast mee de drukte.. het is maar net hoe jezelf bent denk ik. Tuurlijk zal het wel druk worden maar ach..het is ook maar net hoe druk je jezelf maakt...jullie snappen me denk ik wel!

Zullen we een schema maken van de zwangeren? Wie is daar handig in?

liefs Mirr
Hoi Mirr, de meiden zijn nu 10 en 11, en het zijn heel lieve meiden. We hebben altijd veel schik samen. Ze verheugen zich enorm op de baby's. Ze zijn heel regelmatig zij ons. Straks zijn we dus met zijn zessen.....

Volgens mij probeerde je me voorzichtig te vertellen dat het toch wel druk zal gaan worden, ha ha. Ja, eerlijk gezegd zie ik daar een beetje tegenop, maar hell, ik heb er gewoon enorme zin in!!!!!

Wat verdrietig dat je eerst een miskraam hebt gehad. Daar was ik ook wel een beetje bang voor, maar ook berustend. Zo van; 'als het kindje niet gezond is, dan is dat misschien maar beter'. Maar naarmate de zwangerschap vordert wordt het steeds spannender. Maar goed, net zoals met alles; 'je weet pas wat het is, als je het zelf meemaakt'.
quote:Aruba schreef op 17 november 2008 @ 18:40:

Gemini, ik heb je regelmatig gevolgd (niet stalkerig bedoelt) Was zo benieuwd of het eindelijk zou lukken. En JA DUS!!! Ben zo blij voor je.

Dankjewel! Da's lief zeg!

Het is niet van die keer dat ik eerst positief testte en daarna negatief, dat was toen een hele vroege miskraam. Daarna nog een cryoterugplaatsing gehad die niet bleef zitten, een IVF waarbij geen bevruchting optrad en toen we zoiets hadden dat het tijd was voor terugplaatsing van 2 en ICSI, ging dat helemaal goed! Ik merk wel dat ik het nu pas echt een beetje ga geloven, heb zoveel teleurstellingen meegemaakt de laatste jaren, dat ik erg veel moeite had om te beseffen dat het nu echt zover is, maar mijn buikje groeit best al wel, en op de vorige echo met 11 weken zagen ze er goed uit, dus nu maar hopen dat dat zo blijft!
Krijg er helemaal kippevel van. Wat gaaf zeg. Hoop houden dus. Al het goede voor jou.
Vicky, ik ben het helemaal mee eens wat je zegt. Ik had best een vroege miskraam met 5 weken. was wel verdrietig maar ik was ook wel realistisch. zoals je zegt, het is niet voor niks een miskraam...dan is er ook iets niet goed geweest. dus eigenlijk natuurlijk. Maar niet leuk natuurlijk. En je weet pas echt wat iets is , als je het echt hebt meegemaakt! Dat vind ik een hele goede! Wat leuk dat jullie straks met zijn zessen zijn! Ach, het wordt vast harstikke leuk! Ik vind het nu ook fantastisch met ons zoontje...en de wolk is/was hier echt niet altijd roze hoor... maar de goede tijden overheersen wel en de negatieve dingen (zoals, drukte, weinig nachtrust etc) dat vergeet je al gauw weer!

Gemini, ik wil toch nog even nog een keer kwijt dat ik het super voor je vindt dat je na zoveel teleurstellingen zoals je zegt, eindelijk zwanger bent! Ik hoop ook voor je dat het allemaal goed blijft gaan! Maar daar moet je nu ook maar vanuit gaan he. Je moet er toch wat vertrouwen in krijgen. Dat groeit vanzelf. Super hoor en dan ook nog twee. Een mooi geschenk toch. Het is je gegund hoor!

Ik heb donderdag weer een echo. Moet zeggen dat ik het wel weer spannend vind hoor!

Groetjes Mirr
Hi meiden,

Leuk om jullie verhalen te lezen! En hoi Gemini, leuk om jou ook hier te treffen!!

Ons duo doet het enorm goed, zijn ook met mooi gewicht geboren, en mochten de dag na de bevalling al mee naar huis! Onze oudste, ook een jongen, is 7 oktober 2 geworden, dus ook hier vrij snel op elkaar! Ik vond de eerste zes weken allemaal goed te doen, lief was veel thuis, kindjes sliepen veel, ik dacht toen echt dat iedereen zich aanstelde met "het zal wel druk zijn" Nou..... inmiddels ervaar ik het wél als erg druk, allereerst omdat onze oudste een lekkere haaibaai is, en het ritme bij Jelke en Ferdau ver te zoeken was! Inmiddels zijn we daar héél druk mee bezig, om te zorgen dat er wat ritme in komt, en ik moet zeggen, dát begint een beetje vorm te krijgen! Hidde gaat twee dagen naar het kdv, en dat is ook heerlijk! Jelke en Ferdau gaan sinds twee weken ook een dag, en dat zijn míjn dagen! Ik ben op dit moment nog "ziek" thuis, ik zag het nog even niet zitten om weer 32 uur aan de bak te moeten terwijl het ritme thuis ver te zoeken was!

En verder doen de kindertjes het hartstikke goed, en dat is toch wel het allerbelangrijkste! Ferdau is wat hangerig sinds gister, dat is dan wel zielig zo'n kleintje met koorts!

Ik geef nog steeds volledig borstvoeding, en dat is heel goed te doen! (was er heel nuchter in hoor, als het niet zou lukken dan zijn er genoeg altenatieven!) Maar nu het goed gaat, wil ik het nog wel even volhouden!

Ok, kom snel weer eens, zal eens nadenken over tips....

O ja, tip één, wordt lid van de NVOM, krijg je leuk blad, leuk info-pakket enz. Ik vind het erg leuk om ervaringen van anderen te lezen!

Ok, Ferdau is wakker, tijd voor voeding!

Doeidoei

Ayla
Ben gister weer even voor controle geweest, alles was goed. Mijn buik is al wel groot, als bij iemand die in de laatste weken zit. Maar goed, de kindjes zijn ook mooi op gewicht! De zwangerschap loopt echt als een trein. Ik ga wel volgende stoppen met werken. De kindertjes gaan nu echt groot worden, ze komen gemiddeld eerder (en met week 38 worden ze eventueel gehaald. Dus ik heb ook wel wat tijd nodig om me fysiek en mentaal voor te bereiden. Gisteravond nog even naar de yoga geweest, en dat is echt heerlijk hoor!

Iedereen een fijne dag vandaag!
Vicky, fijn dat alles goed was! Wordt nu wel spannend he! dus nog een paar dagen werken en dan verlof! Doe maar lekker rustig aan, dan kunnen ze goed groeien!

Ayla...hoe doe je dat... volledige borstvoeding al zolang...voor een tweeling?! knap hoor. Ik heb mijn zoontje een half jaar borstvoeding gegeven. vond het best zwaar omdat hij dus daardoor tot een half jaar niet doorsliep en in het begin om de 2 uur kwam en later nog heel lang om de 3 uur. (snachts vaak 2x!). Ik voedde tot 5 maanden wel 7x per dag! Vaak dus.

Aan de ene kant kriebelt het wel weer om de tweeling borstvoeding te gaan geven maar ik weet nog hoe moe ik was en ik wil ook nog een beetje fit genoeg zijn om ze te verzorgen en ook mijn zoontje natuurlijk. Heb jij tips?

Vandaag mijn vrije dag. Mannetje ligt nu lekker te slapen! hij was vanochtend wel weer vroeg wakker.... 6 uur!! maar vannacht helemaal niks gehoord! Wel lekker dus.

Iedereen fijne dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven