Het welbekende "seks met je ex" probleem

07-10-2008 15:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik denk dat menig vrouw dit verhaal wel kent.

Je hebt een tijd een relatie, maakt verwijten naar elkaar, het gaat uit en het verwijten blijft doorgaan...maar toch heb je ook het gevoel dat je iets speciaals met diegene hebt.

Afgelopen weekend (3 oktober) ben ik met mijn ex naar een feest geweest, dit omdat die al tijden in de planning stond. Na de nodige woordjes en het nodige gebek uiteindelijk toch de spanning en angst opzij gezet en naar het feest gegaan.

Je trekt op zo'n feest toch een beetje naar elkaar toe en het voelt gewoon zoals het moet voelen; fijn. Bij het logeeradres aangekomen gaat de jongen nog even mee naar binnen en van het 1 komt het ander. Helaas ben ik niet meer aan de pil en was het onveilige seks. Mijn ex maakte zich hier uiteindelijk toch wel wat zorgen om en vroeg mij om de morning after pil te slikken. Hij had een onbehagelijk gevoel, wat te begrijpen is, dus heb ik gezorgd dat binnen 72 uur de MApil ingenomen is. Toch voelde ik mij best alleen want ik nam die pil wel mooi in maar hij heeft niets laten horen die dag onder het motto "ik wou je savonds bellen als ik thuis zou zijn, in alle rust". Ik vind het toch wat raar want hij was immers diegene die zich zo'n zorgden maakte. Nou je kent het wel, de spanning was weer flink aanwezig. De dag daarna was de spanning nogsteeds aanwezig, maar stuurden we wel leuke plaatjes (kattenplaatjes van google) naar elkaar (dit om elkaar wat op te vrolijken of onze emoties te laten zien). Nu kwam ik daarna thuis en wilde ik even snel mijn mail checken. En wat zie ik....een mail van m'n ex met de mededeling dat hij mij (momenteel) liever niet om zich heen heeft en rust, tijd nodig heeft om zichzelf op orde te krijgen na de nodige schade uit de relatie. Ik snap best dat hij rust en tijd nodig heeft, maar moet het dan weer op deze manier. Het overvalt mij nu enorm en ik voel mij diep van binnen toch wel een beetje gebruikt ofzo. Een onbestemd ongelukkig maar ook gekwetst gevoel. Ik krijg bijna spijt van afgelopen weekend, terwijl de seks juist zo fijn was...open, innig, lieflijk en de druk was weg, de angst....misschien wel de beste keer met hem. Ik krijg een mailtje waar ik het maar mee moet doen, en het doet mij gewoon zeer dat het op deze manier gaat. Ik merk dat ik wel degelijk behoefte aan hem heb en langer tijd nodig heb om mij los te maken van hem, maar hij wijst me met regelmaat af en zend ook signalen dat hij nog niet helemaal klaar met mij is. Smsjes, mailtjes en laatst een bos rozen om alsnog te laten zien dat ik wel speciaal voor hem ben. Ik heb heel sterk het gevoel dat hij echt niet weet wat hij wil en ik word daar nu de dupe van. Hij lijkt soms echt weer een beetje in orde, niet zo verbitterd en koppig. En dan krijgen we weer zoiets...om moe van te worden. Ook heb ik aangegeven dat ik het erg leuk zou vinden om weer is wat te gaan drinken bij een tentje in Amsterdam. We zijn hier vaker geweest en de rust die het met zich meebracht was heel prettig. De gesprekken gingen over koetjes en kalfjes, maar ook over serieuze dingen. Het was alsof die plek ons beide echt wat rust gaf. We zijn er nu al maanden niet geweest en ik mis het enorm. Dat zorgeloze "drankje doen in Amsterdam". Dit heb ik dus tegen hem gezegd en hij gaf aan best een keer wat te willen drinken. Nu stond in het mailtje dit.

Jij mist me, het afspreken, het drinken...ik mis je steeds minder, heb niet de behoefte om af te spreken of wat te gaan drinken met je..Dat zal wel heel hard overkomen ben ik bang, maar dat is wel hoe ik me nu voel..

Wat moet ik daar nu mee! Nog geen 5 uur geleden geeft die aan best een keer weer wat te willen drinken, maar los daarvan afspreken liever niet (wat ik al pijnlijk vind, maar het maar voor lief neem)

Het komt naar mijn idee enorm lomp over en ik wordt echt moedeloos van zijn wispelturigheid. Zijn er mensen die dit kennen? Het gevoel hebben dat hun ex enorm emotioneel reageert op vanalles, enorm verbitterd geraakt is, je soms bijna wilt zeggen "jemig stel je niet zo vreselijk aan...met de achterliggende gedachte "wilt hij soms medelijden ofzo pfff...wat is er nou toch allemaal...", een ex die extreme woorden gebruikt om zijn gevoel te omschrijven (voor zover hij dat doet) bijvoorbeeld door te zeggen dat hij faalt, hij helemaal kapot is, je alle beetjes zelfvertrouwen in hem kapot heb gemaakt, hij je nooit meer wilt zien etc.

Graag hoor ik verhalen van andere vrouwen met emotionele ex'en die vreselijk wispelturig gedrag vertonen, je kwetsen met alle gevolgen van dien.

Liefs
quote:Zielvliegje schreef op 07 oktober 2008 @ 15:18:

Jij mist me, het afspreken, het drinken...ik mis je steeds minder, heb niet de behoefte om af te spreken of wat te gaan drinken met je..Dat zal wel heel hard overkomen ben ik bang, maar dat is wel hoe ik me nu voel..

Wat moet ik daar nu mee! Nog geen 5 uur geleden geeft die aan best een keer weer wat te willen drinken, maar los daarvan afspreken liever niet (wat ik al pijnlijk vind, maar het maar voor lief neem)

Het komt naar mijn idee enorm lomp over en ik wordt echt moedeloos van zijn wispelturigheid. Liefs

Het mailtje lijkt me duidelijk. Hij wil niet meer.

En sex met je ex...dat is je eigen domme schuld. Ken je dat gezegde...wie zijn billen brandt...enzo
Ik denk dat sex in jullie geval het minst slimme was om te doen ; je vriend is kennelijk weer terug bij " af " en gaat weer door alle fases heen die horen bij het opbreken van een relatie . Bovendien kan een goeie neuk nadat het uit is iemand danig in de war brengen .

Laat hem maar even met rust ; anders maak je waarschijnlijk nóg meer kapot dan je lief is . Het is jammer voor jou dat je exvriend niet - of nog niet - in staat is om met jou om te gaan op een manier die jij erg prettig zou vinden , maar het is helaas niet anders .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tja, zo gaat het vaak. Ik ken het maar al te goed. Jij wil eigenlijk meer, hij heeft last van valse sentimenten. Heel begrijpelijk dat je met hem in bed beland maar iet verstandig. Het vaak allerlei dingen los die vaak voor 1 iemand niet echt zijn. Probeer geen contact, of in ieder geval zo min mogelijk, met hem te hebben. Naar 'jullie' fijne tentje in A'dam gaan heeft zo geen zin. Is vervallen in een gezamelijke geschiedenis die de leegte van nu op moet vullen. hij heeft gevoelens voor je want hij heeft ene relatie met je gehad. Dingen zijn sosm dubbel maar emt zijn mailtje bevesigt hij (heel duidelijk) dat het over is.

Het feit dat jij je afvraagt wat je er ermee moet maakt alleen maar duidelijk dat je zijn echte antwoord niet accepteert. Je zet het af tegen zijn eerdere woorden (hij wilde best wat drinekn). Hij vind het gewoon moeilijk om je pijn te doen. En doet het dan via e mail (is makkelijker).

Kortom; het is over! Balen, goed janken en weer doorgaan. Sterkte!
Nu een tijdje later toch maar weer eens ingelogd hier om nog even te vertellen hoe het is afgelopen

Ik heb ondertussen geen contact meer met hem, maar goed ook want ik werd eigelijk vrijwel alleenmaar onzeker van de hele situatie. Helaas was het wel zo dat die ene keer meteen heeft geleidt tot een zwangerschap. Ik heb uiteindelijk voor een abortus gekozen en heb er nu nog dagelijks een heel naar gevoel over. Ik wou dit zelf helemaal niet maar wist ook dat een wispelturige ex nooit ideaal kon zijn voor een kind. Hij kon mij absoluut niet bieden wat ik nodig had en ik denk uiteindelijk dat hij ook absoluut nog niet klaar zou zijn voor het hele vaderschap. Wel heb ik nogsteeds dagelijks last van een ongelukkig gevoel betreft de hele samenloop van alles. Ik had mijn eerste zwangerschap niet zo voorgesteld en gek genoeg tijdens de zwangerschap voelde ik mij voor het eerst in jaren echt gelukkig en had ik een stuk meer zelfvertrouwen. Ik wil in iedergeval laten weten aan de mensen die in de situatie zitten waarbij de ex verschillende signalen afgeeft en het je dermate uit balans brengt; stop met zo iemand en luister naar het misselijke onderbuik gevoel wat je elke keer hebt. De onzekerheid sloopt je op den duur en dat is het niet waard. Ik vind het treurig dat ik doormiddel van toch voor mijn ervaring een heftige periode hierachter heb moeten komen terwijl ik vanaf het begin al een misselijk onderbuik gevoel had bij hem. Groetjes
Huh? En die MApil dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven