Liefdes drama

04-01-2022 00:23 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus ik heb 2 beste vrienden. Ze kennen elkaar sinds hun 14-15, hebben in hun tienerjaren deugenieterij uitgestoken en ook samen het seksuele liggen ontdekken bij gelegenheid. Tegen hun 20 hebben ze elks een vaste, andere partner gevonden. Allebei ongeveer een relatie van 5 jaar, die eindigt in ongeveer dezelfde periode. De man uit de vriendschap had zijn vrouw verloren, de vrouw uit de vriendschap haar partner had problemen met jaloezie, bezitterigheid, onzekerheden etc. Van haar toenmalige partner mocht ze geen mannelijke vrienden hebben, ze mocht dus ook niet met haar tienervriend afspreken, ze mocht op momenten niet kiezen welke klanten ze aannam, boven op de aanvallen op haar zelfbeeld. Toen de oorspronkelijke vrienden beiden uiteen waren hebben hun paden terug gekruist en hebben ze besloten, omdat ze dat in de tienerjaren nooit hadden gedaan, om eens echt voor een relatie te gaan tussen beiden. De eerste maanden waren een droom, zij kwam echter nog niet zo lang uit de vorige relatie en worstelde nog met veel onzekerheden over zichzelf aangepraat door haar ex. Dat heeft lang geduurd, ze hadden nog een huis samen, moesten dus nog contact houden, en dat zit bij de nieuwe partner nog vers in het geheugen. Het was ook een reden waardoor hij zich iets afstandelijker opstelde om te zien of de bedoelingen echt waren. Een waterval effect, ruzies begonnen en werden steeds erger. Besloten om terug als vrienden door het leven te gaan omdat dat beter was. Maar ze deelden dan nog wel geregeld het bed. Zij neigde meer naar een open relatie, hij wou dit totaal niet. Weer van kwaad naar erger en dan, na ettelijke maanden en ruzies, is de man zo kwaad geworden dat ook hij haar zelfbeeld heeft aangevallen. Uit schrik dat ze weg zou gaan, achteraf gezien, maar nog steeds fout. De man heeft er spijt van, maar was al een brug over zonder het volledig door te hebben. Nu is de vrouw omdat ze zich terug zo onzeker voelde, beginnen nadenken over terug gaan naar haar ex, waar de nieuwe vriend helemaal gek is van geworden. Volgens hem omdat hij nog zo goed herrinert hoe slecht ze er aan toe was na hun breuk en de manier waarop haar ex haar had behandeld. Natuurlijk iets waar de vrouw nu niet naar luistert.. de nieuwe vriend heeft dan berichten gestuurd naar de ex, inhoud met de vrouw naar de vriend over hoe slecht de ex was en hoe goed de nieuwe. Dat heeft de zaak natuurlijk niet geholpen. Contact was tijdelijk verbroken. Vorige week is de nieuwe vriend langs gegaan met een cadeau voor kerstmis op dinsdag avond. Toen was de ex daar en heeft de vrouw met de ex het bed gedeeld. De nieuwe vriend is nu ten einde raad. Hij weet dat hij en de vrouw inderdaad beter af waren als vrienden maar maar wilt koste wat kost voorkomen dat ze blijft bij de ex omdat het volgens hem maar een kwestie van tijd is alvorens hij haar slecht behandeld. Toen de ex daar was en de vriend voor de deur heeft de ex, na het ontvangen van de berichten daar dus van bewust en zonder excuses hiervoor toch het bed gedeeld met de vrouw. De dag erna stuurt hij dat hij haar niet meer wilt horen omdat de nieuwe vriend drama maakt, door het aanbellen. Merk op dat bij het aanbellen ze elkaar niet gekruist hebben noch gepraat. gevolg is dat de vrouw een ultimatum stelt aan de nieuwe vriend om zich te excuseren en anders geen vrienden meer wilt zijn. Hij excuseert zich voor de berichten gestuurd te hebben en de ex te betrekken bij ruzies tussen de vriend en de vrouw. duidelijk niet oprecht, maar voor de vriendschap te redden. Ex reageert 'blij dat we op dit punt zijn geraakt'. De nieuwe vriend vraagt zich af welk punt want voor hem is er niets veranderd. Wilt nog altijd niets van hem weten en vind dat hij de vrouw niet verdient. Nog geen week later spreken de ex en de vrouw terug af, de ex nog steeds doen alsof de situatie hem stoort waardoor zij niet weet waar ze stond, desondanks de vriendschap op het spel gezet te hebben met het ultimatum voor hem, maar toch weer delen ze het bed. De nieuwe vriend, bekijkt dit als manipulatie en een voorteken van toekomstige manipulatie. Dat de ex de vrouw nu beetje bij beetje, ipv met jaloezie en ultimatums zoals vroeger, nu gebruik maakt van afstand nemen en doen alsof het hem stoort om ervoor te zorgen dat de vrouw zijn zin zou doen, de nieuwe vriend te laten vallen, en al de rest dat er komt bij zien.

Wat vinden jullie ? Wat zou de vriend moeten doen of kunnen doen om de vrouw te overtuigen of los te laten
Ben jij die tienervriend? Zo klinkt het wel.

Ik vind het triest dat die vrouw uberhaupt bij een van die mannen zou blijven. Ze kan beter op zoek gaan naar haar zelfrespect en daarna pas naar een fijne man.
Jij hebt 2 beste vrienden? Waar zit jij en jouw probleem in dit verhaal?
Waarom schrijf je in de ‘hij en zij’ vorm?

En verder moet zij zelf weten wat ze doet, of ze weer terug een relatie in wil die voorheen niet werkte. En hij is stom dat hij de oude ex van zijn ex die berichten heeft gestuurd.

Kortom: laat het gaan. Niet meer jouw vriendin.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Laat je vriendin met rust. Wat een rotzooi heb je ervan gemaakt. Nu stoppen ermee hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Deugnieterij uitgestoken?

:rofl:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wie van de twee ben jij?

Een drama is het zeker ja, door jou jeugdvriend veroorzaakt zo te zien.
Hou op met haar het leven zuur te maken.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 04-01-2022 10:28
71.60% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
Attraverso schreef:
04-01-2022 07:23
Ik vraag het voor een vriend/in
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het wel plezant lezen hoor.
Beetje als een script boor een toneelstuk.

Maar goed. Ik ga ervanuit dat jij de nieuwe vriend bent.

Jullie hebben het verprutst. Laat elkaar los.
Bovendien ben jij ook niet meer de nieuwe vriend, maar een ex.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Geen van de betrokkenen klinken als relatiemateriaal. Contact verbreken, tenzij je zelfkastijding als goed voornemen hebt voor 2022.

En een beetje mediteren waarom betrokkenen dit drama kennelijk nodig hebben om te voelen dat ze leven is best heilzaam voor de toekomst.
Everything is fluid
Attraverso schreef:
04-01-2022 07:23
ik gok, dat TO de hij is
Aan de andere reageerders: jullie snappen dit blijkbaar?
Ik snap er niets van!
Jufjoke schreef:
04-01-2022 11:11
Aan de andere reageerders: jullie snappen dit blijkbaar?
Ik snap er niets van!
het is een sprookje met een dramaqueen en een dramaking en die maken samen lekker veel gedoe
en denken dat het Liefduh is
In ieder geval geen schrijver willen worden, tip één.

Tip twee: doe normaal.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
ik vind het echt jammer dat de vrouw in dit verhaal blijkbaar geen moment zonder partner aankan en dus naadloos van de ene ongeschikte partner naar de ander gaat
Punt achter alles zetten en los van elkaar door met het leven.
Dit alles is mislukt.
Ik dacht, ik lees eerst wel even de reacties alvorens ik aan het liefdesdram begin....goede keuze geweest. :biggrin:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik denk dat het beter is voor de vrouw om beide mannen nooit meer te zien.
Wat ‘je vriend’ kan doen, is aangeven dat hij zich er nu even niet meer mee bemoeit, maar dat hij er voor haar is als ze hem nodig heeft. Laat haar lekker haar eigen leven leiden en haar eigen fouten maken. Dan zien jullie vanzelf wel of de relatie ment to be was of niet.
Waar is Wuilles toch gebleven….
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Maarja toch niet zoolmeets in de deugenieterij der liefduh blijkbaar.
De vriend moet helemaal niks doen. Hij moet de vrouw de ruimte geven om haar eigen beslissingen te nemen, al zijn ze nog zo fout. Doet hij dat niet, dan is hij geen haar beter dan ex die het leven van vrouw wil bepalen.

Laat die vrouw met rust.
"Nieuwe vriend" is ook een ex toch? Beide mannen zijn geen haar beter dan elkaar en behandelen haar als bezit. Zij vindt het blijkbaar ook allemaal prima. Jullie doen maar lekker allemaal.
xynix schreef:
04-01-2022 12:28
De vriend moet helemaal niks doen. Hij moet de vrouw de ruimte geven om haar eigen beslissingen te nemen, al zijn ze nog zo fout. Doet hij dat niet, dan is hij geen haar beter dan ex die het leven van vrouw wil bepalen.

Laat die vrouw met rust.
Eens.
LaFolie schreef:
04-01-2022 11:19
In ieder geval geen schrijver willen worden, tip één.

Tip twee: doe normaal.
Zeg dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven