de oudste is 4 en dan nog voor een tweede kindje gaan

06-06-2009 23:07 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, mijn oudste is 4 en een half en we hebben zojuist de knoop doorgehakt om gezellig voor een tweede te gaan.

Wie is er ook bezig om zwanger te worden en heeft al een wat ouder kind? Wat zijn jullie ervaringen, wil het lukken, mijn nod is 11 juni, spannend... kan haast niet wachten tot ik donderdag mag testen.... Grappig, dit is al weer zo'n tijdje geleden en het leeft nog net zo!!!
Hallo Flurry,

Ik wil wel met je meeschrijven. Ik zat er laatst al eens aan te denken om zelf een soortgelijk topic te openen. Aangezien er bij ons ook nogal wat leeftijdsverschil tussenzit. Ik heb twee kinderen, van 7 en 3. En alhoewel ik het niet gedacht had, vind ik het nu weer ontzettend spannend.

Wij gaan wel nog even een maandje wachten, mss twee. Pfff, en ik word gek van wachten. Dus daarom kom ik al af en toe op het forum gluren. Om alvast wat voorpret te beleven zeg maar.

Ik hoop dat er nog wat meiden willen meeschrijven, altijd leuk om ervaringen te delen!

Groetjes,

A
Hoi,

wij hebben bewust gewacht.

Ik heb bij nr 1 een postpartum psychose gehad en wilde eerst afwachten of het goed zou gaan met mij.

Ik voel me prima en nu durven we het weer aan met goede begeleiding na de bevalling.

Dochter lief loopt al maanden te vragen wanneer zij ook eens een broertje of zusje krijgt, dus nu gaat 't misschien dan toch gebeuren. Wel spannend hoor!

Lijkt me ook voor het tweede kindje heerlijk dat ik dan ook voor hem of haar alle aandacht heb als de oudste op school is!
Ja dat lijkt mij ook fijn en handig. Een vriendin van mij heeft er juist twee binnen een jaar en vindt dat pittig maar ook handig. Ach alles heeft z'n voor en z'n nadelen. Ik heb mij na de bevalling ook lange tijd niet mezelf gevoeld en vond er zeker de eerste maanden niet veel aan. Daarom wilde ik ook niet denken aan een tweede kindje. Maar de laatste tijd ben ik er veel mee bezig, en dan vooral omdat ik de gedachte dat ze straks alleen is lastig vind. Ze moet alleen tegen ons 'opboksen', heeft geen broers of zussen om mee te delen of later de zorg voor haar ouders mee te delen. Maar goed, je kiest toch ook voor een tweede kind omdat je dat zelf wilt. Sorry, dit is een beetje off topic. Ik wens jou in ieder geval veel geluk toe. Erg spannend allemaal weer. Je hebt straks alle tijd om voor de baby te zorgen. En hopelijk voel je je na de bevalling dankzij de begeleiding veel beter dan na je eerste.
quote:canefa schreef op 07 juni 2009 @ 21:25:

Vier jaar er tussen lijkt mij mooi, no problemHet is zelfs makkelijker! De oudste kan al een beetje "helpen".
Flurry wat leuk dat je dochter er al helemaal klaar voor is . Dat vond ik zo leuk bij de zwangerschap van mijn jongste. Mijn oudste kreeg het al best bewust mee en ze heeft ook een tijdje geroepen dat ze "verloskundige" wilde worden. Het grappige is dat ze nu soms nog refereert aan die tijd. Dat had ik echt niet verwacht, dat ze nog veel dingen zou weten. Ze vond het erg leuk om bij de verloskundige te mogen meehelpen (op het knopje te drukken om de hartslag te horen). En daar heeft ze het bijvoorbeeld nu nog wel eens over.

Hoe gaat het nu met je na de postpartum psychose?

Ik zag in de eerdere berichten ook een bericht van Fee staan. Wil jij ook meeschrijven?

Wij vonden het om verschillende redenen gemakkelijker om wat langer te wachten. Er waren eigenlijk heel veel redenen om te wachten en ook veel redenen om niet te wachten. Uiteindelijk hebben de redenen om te wachten gewonnen. Even kort door de bocht: combinatie werk/gezin, weer volle aandacht voor de tweede, het is gemakkelijker omdat de eerste al wat zelfstandiger is, deze krijgt het bewust mee, ik kan bij de oppas maar 1 kindje tegelijk brengen (en nee, wil geen andere oppas), ruimtegebrek, en zo waren er nog een paar redenen.

@Flurry nog een keer, ik begrijp dat over een paar dagen jouw NOD is. Spannend hoor. Heb je zelf al een idee?

Gr

A.
ik wil zeker wel mee schrijven..

denk ook da er vooral voordelen aanzitten aan het leeftijdsverschil..

mijn man had al een zoontje, die is nu 10 en ons dochtertje is dus 4, we zijn vorig jaar getrouwd en hebben net een ander (groter) huis dus gaan nu voor de 2e.(voor hem 3e)

ik had al wel veel eerder gewild ..

helaas net ongesteld geworden..

maar goed spiraal is er net een maand uit, zou ook wel heel snel zijn..

hoe lang zijn jullie al bezig??

groetjes
ik wil zeker wel mee schrijven..

denk ook da er vooral voordelen aanzitten aan het leeftijdsverschil..

mijn man had al een zoontje, die is nu 10 en ons dochtertje is dus 4, we zijn vorig jaar getrouwd en hebben net een ander (groter) huis dus gaan nu voor de 2e.(voor hem 3e)

ik had al wel veel eerder gewild ..

helaas net ongesteld geworden..

maar goed spiraal is er net een maand uit, zou ook wel heel snel zijn..

hoe lang zijn jullie al bezig??

groetjes
@Fee, ik wacht de volgende menstruatie af en misschien ook nog die daarna. Ik ben erg onregelmatig en wil het eerst in beeld krijgen. Maar ik zit nu wel met voorpret, vandaag dat ik hier al te vinden ben .

Jammer dat je net ongesteld bent geworden. Is dat de tweede of de eerste keer na het verwijderen van het spiraaltje?

Hoe gaat het tussen het zoontje van je man en jullie dochtertje?

Ik had niet gedacht dat ik het nu bij de derde weer zo spannend zou vinden. Bij de tweede was die spanning minder, omdat we toen in een heel drukke periode zaten. Ergens dacht ik toen: de spanning neemt iedere keer af. Maar ik zit nu steeds meer te stuiteren. Hahaha, en wat duren de weken dan lang!

Groetjes,

A.
Wij zijn al 2 jaar bezig voor een 2e.

Als het deze maand gaat lukken is dochter 4,5jaar als de baby zou komen.

Wij lopen bij de gynecoloog, en morgen heb ik eisprong volgens de gyn dus een de bak, en hopen maar weer op goed resultaat.

Tussen mijn zus en mij zat 1,5 jaar en we hebben alleen maar ruzie gehad. En ik ben geen tiep dat zowiezo de kids direct achter elkaar moest krijgen. Maar ja nu inmiddels door alles wel 2 jaar bezig. Je hebt het gewoon niet voor het zeggen.

Succes
@Anastacia, jeetje, al twee jaar bezig! Heeft het bij de eerste ook zolang geduurd?
Ik ken mensen met vier kinderen met steeds vier jaar er tussen.

Hoewel iedereen altijd roept "kinderen kun je niet plannen" kunnen zij dat heel erg goed

De volgende werd op de kop af geboren in de periode dat die daarboven naar school vertrok.

De ouders vinden het ideaal, altijd alle tijd voor de baby/ peuter/kleuter.

Persoonlijk lijkt het me geen pretje om 16 jaar achter elkaar in de baby/peuter/kleuter tijd te zitten, maar toen ik dat zei keken ze alsof ze die rekensom nog nooit gemaakt hadden, hahaha.
Hoi allemaal,

wat leuk dat jullie allemaal mee willen schrijven!!!

Hai Fee, gezellig dat je ook meeschrijft

@ amarylis: ik moet het idd donderdag worden, maar natuurlijk voel ik me al zwanger, hahaha. Ik ben wel al af en toe misselijk en heb grotere borsten, maar dat kan natuurlijk ook verbeelding zijn. Ik kon vanavond me niet bedwingen en heb toch alvast getest, maar die was natuurlijk negatief.

Moet toch echt afwachten.

Hebben jullie dat ook dat je, als je het eenmaal besloten hebt, dat je dan niet wilt wachten, die twee weken na je ei duren zooo lang.

@ Anastacia: succes, ik duim voor je!!!
Ik ben trouwens nog maar net bezig, dit zou m'n eerste menstruatie zijn na "het besluit". Was wel al een poos (1 jaar) niet meer aan de pil, omdat ik de hormonen uit mijn lijf wilde. Kan nu ook de laatste tijd m'n eisprong voelen, is best handig
heey..

amarylis.. voorpret is al zeker net zo leuk..al duur wachten dan wel lang.. wij zijn uiteindelijk een maand eerder begonnen dan gepland.. konden toch niet meer wachten..

had gelijk na verwijderen spiraal een bloeding van bijna een week.. maar nu denk ik mijn eerste echte, zit wel gelijk weer regelmaat in..

zoontje van mijn man en dochtertje gaat best goed.. ze spelen ook wel veel samen.. je merkt hun verschil wel maar ook in voordeel..

flurry..spannend hoor donderdag testen!! ben benieuwd..

anastacia heel veel succes.. 2 jaar, jeetje hopen dat het nu snel gaat..

groetjes
Ik probeer tot zaterdag te wachten als ik het vrijdag nog niet ben, zal ja altijd zien dat ik het, door de spanning, donderdag niet word en dan alsnog vrijdag ong wordt.

Maar dat zeg ik nu, haha, waarschijnlijk kan ik donderdagavond niet wachten....
Hey flurry,

Ons zoontje is in augustus 4,5 en wij willen in juli/aug ook weer gaan voor een 2e! Dan hebben we lekker vakantie en dan gaan we er voor!

Groetjes fleur
.
@Flurry, spannend hoor!! Hahaha, jij bent ook helemaal hyper en het wachten duurt zo lang! Ik weet niet eens wanneer mijn ei is, ik ben heel onregelmatig. Ergens tussen de 25 en 35 dagen. En het ei voel ik niet. Wat voel je dan?

Ik vind het ook zo grappig, dat als je zo in spanning bent de dagen voorbij kruipen. Terwijl als je er helemaal niet mee bezig bent, je weer aan het balen bent als de vier weken voorbij zijn.

@Fee, ik ben er ook bang voor dat ik niet kan wachten. Rationeel gezien wil ik wel wachten hoor. Maar ja, die voorpret. Gelukkig moet ik dit weekend of volgende week ongesteld worden, dus deze keer is voorbij.

@Fleur, welkom! Jij dus ook nog eventjes wachten. Waarom hebben jullie gewacht tot jullie zoontje 4,5 was?

@Dorinde, geniet van je zoontje!!
flurry, spannend vandaag!! vandaag ga je dus ook testen??
Flurry, ik ben benieuwd vandaag!!
@ Amarylis, dank je :-) na een nare zwangerschap en een nog erge bevalling(Hellp/Eclampsie) durfde ik niet meer, ik was al blij dat mijn kleine mannetje gezond was en ik er goed uit was gekomen, nu een paar jaar later gaat het toch weer kriebelen en de gyn zegt dat ik zonder meer gewoon weer zwanger mag worden dus we gaan er weer voor! En ik denk dat het voor ons zoontje ook wel goed is, is zelfstandiger en maakt het nu allemaal bewust mee.

@ Flurry, hoe is het ermee, ga je zaterdag testen? spannend.

Groetjes fleur
@Fleur, ben je wel weer helemaal hersteld van Hellp? Ik heb wel eens gehoord dat dat erg lang kan duren. En moet je dan nu ook onder behandeling blijven van de gyn?

Zo, ik ga snel snel, oudste van school halen, ben al aan de late kant
@Amarylis, ja hoor ben weer helemaal opgeknapt, heeft wel even geduurd maar voel me weer helemaal top, helaas zal ik wel weer bij de gyn moeten en niet bij verloskundige vind ik wel jammer maar is niet anders.

Wanneer willen jullie er weer voor gaan, ook in juli/aug?
@Fleur, ja ook juli/augustus. Was je bij de eerste snel zwanger?

Fijn dat je weer helemaal bent opgeknapt en het zelf ook zo voelt. En ach, bij de gyn, dat weet je nu dus het is niet anders.

Mijn kindjes zijn elkaar nu aan het helpen met de pyjama aandoen. Komt er eigenlijk op neer dat de oudste de jongste helpt. Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen . Zometeen is er rust in huis. En voor mij nog veel werk. Pfff. Ik heb nog een berg was liggen en verder is het overal een puinhoop.

Flurry, en hoe is het vandaag?
mmm, had net wat bruin bloedverlies en krampen, denk dat ik ong. ga worden....

bewijst maar weer dat ik toch me inbeeldde dat ik al van alles voelde, maar loos alarm. Zooo herkenbaar van de vorige zwangerschap, toen dacht ik een aantal maanden steeds dat ik zwanger was

Hoe is het met de rest? lief dat jullie zo meeleven!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven