Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
Hey Toadette,

Wij gaan deze maand met ovu testen beginnen... Maar ik moet eerst maar weer ongesteld worden en ik ben bang dat dat nog even gaat duren...

xLy
Hoi

Heb weer heel wat bij te lezen maar niet echt energie voor helaas!! Vooral aan einde van de week weinig energie.

Moet waarschijnlijk op het werk ook rustiger aandoen, vooral de donderdag is erg druk (slechte combi van kids qua leeftijden en drukke kids en volle groep) Heb op zo'n dag erg veel buikpijn en veel steken! Woensdag naar de vk en nog even navragen hoe het precies zit, of ik de pijn van de te drukke dag krijg? Of dat het er gewoon bij hoort!

Merk aan mezelf dat ik de laatste tijd veel klachten aan mezelf koppel en niet aan het zwanger zijn! Zoals de buikpijn en steken komt door darmen die van slag zijn, bekaf zijn na trap oplopen, moe na een dag werken komt door slechte conditie enz! Terwijl als ik dan mensen spreek die zwanger zijn geweest meteen zeggen komt door de zwangerschap en dat ik veel rustiger aan moet doen!

Hebben jullie dit ook misschien???

@paulita: Fijn dat de vakantie erg geslaagd was en heerlijk dat je je kindje al voelt Ik heb geen ervaring hoe het voelt dus zal langer duren voor ik echt door heb dat het de baby is. voel wel veel luchtbelletjes enz maar denk dat het mijn darmen zijn die rommelen!

@bowie: Dat is erg vervelend zeg dat je steeds nog br verlies hebt. Kan me goed voorstellen dat het je erg onzeker maakt!!

Je wil gewoon ook graag genieten van het zwanger zijn zonder al die zorgen!!

@liedje: Hopelijk stopt het bloeden snel echt!! Zo duurt een maand nog langer voor je als je niet weet waar je aan toe bent. Hopelijk geeft de ovu test je meer rust!

@Giorra: Wanneer ga je testen? Of heb ik erover heen gelezen? Wel spannend he als je nog niets roods ziet

Je bent vast de volgende

@muppet: Wat balen zeg! En wat een gedoe, eerst de hele tijd met geen uitslag, en dan weer de verkeerde, en dan nu alsnog niet een hele positieve uitslag. Maar knap dat je er zo relaxt onder blijft ( zo kom je beetje over vind ik) en toch maar voor de zekerheid wat maandjes wacht! Hopelijk is dan na het wachten het meteen raak en alles goed!!

@skull: Balen zeg dat het nu toch heeft doorgezet :(

Snap het helemaal dat je zelf flink baalt met 6 rondes!

Ik zat ook al in ronde 7!

@meiske: Ik vond de eerste weken ook zo traag gaan! Je wilt graag zo snel mogelijk de bevestiging maar moet steeds wachten! We hebben op dezelfde dag een echo Hoe laat heb je?? Wij pas om half 4. Kon eerst nog kiezen voor ochtend of middag, heb voor middag gekozen omdat ik dan nog de ochtend kon werken en kost het me geen uren. Maar nu baal ik ontzettend want zit de hele dag dan in spanning! Maarja!
@tatli: De hele nacht naar de wc moeten is niet echt een pretje! Goed dat je naar de ha bent geweest! Weet je al iets meer?
Allen; zit met een dilemma: aan de ene kant wil ik graag duidelijkheid zwanger of niet en aan de andere kant wil ik even niet teleurgesteld raken. Ik voel echt van alles wat op een zwangerschap zou kunnen duiden, maar wat als het nog ontpillen is of iets anders? Ik heb nu zelfs (na lang staan of endje fietsen last van bekken). Minder leuk natuurlijk. Ook was ik net flink duizelig en al ong een week lang iedere ochtend misselijk (soms ook ander tijdstip op de dag erbij).

Maar goed manlief zei toen ik zo duizelig was vanavond; "anders test je toch morgen?" Ik dacht wat zegt hij nou? Misschien dat ik het zondag al doe, morgen zit ik heel de dag op cursus, vind ik niet leuk als t + zou zijn. Zondag is dag 30.

@Tatli: hoe is t afgelopen met je urinetest? Balen voor je hoor!

@Muppet; klinkt wel goed dat laatste verhaal om in aug een uitstrijkje te laten doen, heb je toch meer zekerheid lijkt me?

@Paulita; 8 kilo! Eh maal 3 is 24 in totaal!! haha Ik was bij de eerste 20 aangekomen en jij? Ik woog 100 toen! Ben nu gelukkig wat lichter en geen 80 kilo.

Heerlijk dat voelen ban de kleine he!

@Meiske; ik zit er dubbel in testen of niet. Ach ja we zien wel wat t wordt.

Mijn man was bij de eerste zwangerschap best soms nerveus. Bij de bevalling werd hij opeens groen en viel bijna flauw ;).

@Liedje; wat een geduld moet je hebben omtrent jouw cyclus, balen hoor!

@Toa; leuk dat je laptopje bevalt! Wij krijgen er over een aantal weken ook 1! Nieuw abonnement afgesloten voor telefoon en daar zit er 1 bij, zal wel niet zo'n luxe zijn, maar maakt niet uit.

@Miss; leuk dat je toch veel schrijft! Ben bang dat die buikpijnen en steken wel een teken zijn dat je iets teveel doet. Af en toe een beetje is normaal, maar heb je er veel last van is het een roep van rustiger aan doen volgens mij.

En die luchtbelletjes kunnen best bewegingen van de kleine zijn, ik voelde het al met 14 weken bij de eerste. Ik interpreteerde het als vlinders door je buik.

@Skull; hoe gaat het??
@ giorra, als je man akkoord is, gewoon lekker zondag testen. Je bent volgende week echt niet ineens 'zwangerder' hoor! ( nu ja,zo redeneer ik dan.....) Je klachten lijken erg op die van mij de eerste weken.

@ skull, inderdaad, hoe is het met je?

@ liedje, het duurt wel heel lang nu. En het idee van de huisarts dat het stress is? Tja dat weet je zelf het beste natuurlijk. Inderdaad gewoon maar eens langs gaan na het weekend!

@ paulita, wat gaaf dat je je kindje voelt bewegen. Ik ben zo benieuwd hoe dat voelt!!

Bedankt voor jullie begripvolle reacties, die had ik echt nodig. De dag van de echo sprak ik een vriendin ( die een week langer zwanger is) en die vond dat ik moest stoppen met zeuren na de goed echo. Het kwam goed en ik was veel te negatief. Uiteindelijk werd ze boos op me omdat zij gestressed van mij werd doordat ik zo negatief erover deed. Naar mijn idee was ik dat niet, ik ben gewoon onwijs geschrokken en ik ben echt blij met de goede echo maar durf gewoon nog niet 100% te vertrouwen op een goede afloop zolang ik nog bloed verlies. Waarschijnlijk waren het bij haar ook de hormonen ofzo of misschien maakt dit haar ongerust mbt haar eigen zwangerschap en wil ze het daarom niet horen. Ik heb al van alles zitten bedenken maar ik snap het gewoon niet. Ik ben er echt overstuur van geraakt omdat ze zo lelijk tegen me deed.
Volgens mij is het bloeden gestopt. Sinds gisterenmiddag helemaal niks.... Jippie!

Ik ga vanmiddag naar een familie reunie van de familie van mn man!

Goed weekend allemaal!

Giorra... ik wacht in spanning met je mee!!!
@ tatli hoe gaat het met de blaas??

@ bowie ik denk dat het idd is wat je zelf al zegt...bij jullie allebei gieren de hormonen nu natuurlijk door je lijf...en dat ze misschien zelf ook bang is voor zoiets.....ik zou het ff laten voor wat het is en later op terug komen ,dat je het niet fijn vond haar reactie....misschien kijkt ze er dan zelf ook wel anders tegen aan.

ik zat idd te denken om deze maand eens die ovutesten te gaan doen...misschien helpt het

@ liedje yes het is gestopt..eindelijk!! ben blij voor je!!!

@ toa was het gezellig gister je mannetje weer thuis?

@ miss je moet het idd een beetje rustig aan doen hoor...dat klinkt niet best die steken en buikpijn...je lichaam geeft het zelf al aan

@ giorra ik duim voor je morgen!!!

@ allen bedankt voor de peptalks...ik ga gewoon weer met goeie moed naar de volgende ronde xs
btw liedje veel plezier!!!

en bowie is het bloeden (bruin) nu wel over??
quote:miss83 schreef op 05 juni 2009 @ 20:59:

@meiske: Ik vond de eerste weken ook zo traag gaan! Je wilt graag zo snel mogelijk de bevestiging maar moet steeds wachten! We hebben op dezelfde dag een echo Hoe laat heb je?? Wij pas om half 4. Kon eerst nog kiezen voor ochtend of middag, heb voor middag gekozen omdat ik dan nog de ochtend kon werken en kost het me geen uren. Maar nu baal ik ontzettend want zit de hele dag dan in spanning! Maarja!De echo is om 14.15 uur. Ik hoop maar dat ze hem wel uitwendig kunnen maken, maar dat moet denk ik wel gaan met mijn 10 weken dan. Ik moet zelf tot 12.30 uur werken, dan naar huis, ff eten en dan weer weg. Dus ik zit niet zo in spanning als jij. Maar jij gaat dan voor de 2e echo toch?
quote:giorra schreef op 05 juni 2009 @ 22:02:

@Meiske; ik zit er dubbel in testen of niet. Ach ja we zien wel wat t wordt.

Mijn man was bij de eerste zwangerschap best soms nerveus. Bij de bevalling werd hij opeens groen en viel bijna flauw ;).

Ik hoop voor je dat je een positief streepje krijgt!

Mijn man kan gelukkig wel tegen veel spanning, ikzelf niet. Dus dat gaat nog wat worden :-)
@Bowie; ik snap dat je druk maakt om datgene betreft je vriendin. Ik denk dat idd bij haar (ook) de hormonen meespelen en misschien haar angst. Probeer het niet teveel op jezelf te betrekken, mensen reageren ALTIJD vanuit hun eigen situatie. Dat heeft mijn vader me een paar jaar geleden 'geleerd' en ik moet zeggen t helpt mij dingen van anderen te relativeren. Misschien heb jij er ook wat aan? Ik begrijp je héél goed dat je je nog niet 100% zeker voelt, dat zou ik ook hebben. Niet omdat het reëel is, maar omdat het gewoon iets heel kostbaars is wat je niet kwijt wilt raken! Hopelijk heb je snel weer je balans hierin gevonden!

Ja, we gaan ws morgen testen. Ik was bang dat als ik te vroeg zou testen ik wel zwanger zou zijn, maar de test nog negatief is. We zien wel, spannend!

@Liedje; fijn dat t bloeden gestopt is! Houden zo. Hoe was de reünie?

@Skull; goed van je, nieuwe ronde nieuwe kansen en ik hoop echt dat het nu raak is bij je!

@Meiske; ik hoop t, we zullen morgen zien!
@ giorra: Dus nog steeds niet ongesteld? Vandaag is dus dag 32? Jij bent echt wel zwanger...succes morgen en laat je het z.s.m. weten?

@meiske: Wel fijn om een man te hebben die goed tegen spanning kan, als je het zelf niet goed kunt. Ik snap helemaal dat 3 weken lang duurt, ik vond sowieso de eerste 10 weken heel langzaam gaan, daarna gaat het supersnel..

@miss: Je moet zeker even rustig aan doen als je dat allemaal voelt, je lichaam geeft het aan, luister daar naar! Die luchtbellen die je voelt, dat is ws. je kindje, maar als je 20 weken bent, dan kan je niet meer om dat getrappel heen...nog even geduld dus!

@skull: Spannend dat je aankomende maand met de ovutesten gaat beginnen. Ik heb ze gister net allemaal weggeven aan een goede vriendin van me, zij is al 1 1/2 jaar bezig..pffff!

@liedje: Jippie...geen bloed meer voor jou!Ik hoop dat de ovutesten wat meer duidelijkheid gaan geven, want je cyclus is volgens mij nog behoorlijk in de war! Hoop voor jullie dat het snel raak is en dat er wat meer duidelijkheid in komt...

@bowie: Ja, jullie zijn allebei veel gevoeliger dan normaal, ik zou er later even op terug komen om het uit te praten! Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je nog ongrust bent, je wilt dit zo graag....Heb je er nog last van??

@toadette: Ja, dat gevoel van je kindje in je buik vergeet je ook nooit meer he? Ik ga er ook altijd even lekker bewust van genieten. Het is een echt avondkindje en ik voel hem/haar elke dag sterker...genieten. Ik hoop dat je het ook snel weer mag meemaken. Hoe gaat het nu met je?

Hier alles lekker, ik wil alleen gewoon heel graag weer mooi weer, wanneer komt dat, want het lijkt hier wel winter...brrrr
@Paulita; nee ik zit nu 'pas' op dag 29, morgen dag 30. Ik had 1 keer cyclus van 31 en 2 keer van 26 na stoppen met de pil. T zou dus zeker nog kunnen dat ik ongesteld word, maar ik hoop t niet! Ben gewoon zo benieuwd! Ik laat het snel weten hoor!

Fijn dat alles goed gaat! Ja mooi weer over 5 dagen pas geloof ik, zucht.
@ paulita jeetje 1 1/2 jaar dan loop ik te zeuren met 6 maanden....ik hoop voor dr dat het snel mag lukken

heb hier net de ovutesten besteld bij sensitest...24 stuks + 3 zwang. testen ..nou ik kan vooruit deze maand!!!
He meiden, ik voel me zo raar: ben opeens heel zenuwachtig voor de echo (vrijdag pas, maar goed). Ik voel me de laatste dagen nl. opeens niet meer zo heel erg zwanger. Afgezien van het vele plassen en mijn slechte huid (ik krijg nu opeens puistjes, nooit gehad ook niet als puber). Pfff waren die eerste drie maanden maar voorbij!!!

Oja de blaasontsteking is redelijk onder controle. Heb nog geen antibiotica genomen, het lijkt weg te gaan met vit. c en cranberry...

Bowie, wat een stomme reactie van die vriendin, hormonen ja, maar zij zou toch moeten weten hoe onzeker je kan zijn als (net)zwangere... Probeer het maar te vergeten en vergeven, iedereen zegt weleens iets doms

Skull, dat pakket had ik ook van sensitest

Miss83, als je zo'n last hebt kan je misschien toch proberen het rustiger aan te doen. Dan merk je vanzelf of dat het is....

Giorra, ik hoop op een heel mooi tweede streepje morgen!!!

Ik ga me maar eens proberen ergens anders op te richten. Iets lekkers eten ofzo
if we all light up, we can scare away the dark...
Goeiemorgen!

@Tatli; wat naar dat je je zo'n zorgen maakt! Zou het niet erbij horen denk je? Ik hoop dat het snel vrijdag voor je is en je een mooi resultaat te zien krijgt! Sterkte .

@Skull; nou dat moet goed komen met al die testen!!

Ik ben al vanaf 4.45 uur wakker en niet meer kunnen slapen, want manlief en ik waren even wakker. Zegt hij test nou maar, ik wil het weten! Ik dus getest en jawel zowaar 2 strepen! Heb er voor de zekerheid nog 1 gedaan, hetzelfde. De eerste test was heel duidelijk, vrij donkere streep. Zit alleen maar over alles na te denken en ben brak. Heb vandaag verjaardag pa. Hoop dat ze niks merken.

Wanneer kregen jullie een echo? Tot die tijd willen we tegen bijna iedereen onze mond houden nl. Ik vertel het ws wel binnenkort tegen mijn vader. Daar probeer ik het bij te houden. Heb niet sterk de behoefte om het tegen de kleine meid te vertellen nu, zal allemaal al zooo lang duren voor haar. Beetje bescherming naar haar toe.

Jullie en mijn voorgevoel klopte dus wel ;).

Fijn zondag!!
Eventjes snel voor Giorra!! YES!! Twee strepen wat een goed nieuws op deze mooie dag in Italie!

Gefeliciteerd meid! Na mijn vakantie snel een poppetje bij je plaatsen. X
Jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Giorra wat heerlijk! Fijn dat de test gelijk duidelijk was!!

Je hebt overigens gelijk hoor, het zullen de hormonen wel zijn. De spannendste periode is nu bijna voorbij en dan wil je gewoon zo snel mogelijk weten dat alles goed is Vandaag voel ik me weer rustig...
Giorra: Whaaaa.. gefeliciteerd meid! Wat ontzettend leuk voor je. Probeer lekker te genieten meid! Erg verstandig dat je je dochter nog even niet mee laat delen in deze vreugde, het duurt inderdaad nog zo lang allemaal.

Bowie: Thanks, ik heb je berichtje gelezen. Wat een prachtige echo's zeg. Wat vervelend dat gedoetje met je vriendin. Hopelijk zijn jullie inmiddels weer oke?

Liedje: Wat goed dat heet bloeden gestopt is! Nu aan de ovu-testjes? Komt helemaal goed meid! Hoe was de familie reunie? Hebben jullie nog iets bijzonders gedaan?

Paulita: Nee inderdaad, dat is zo'n onbeschrijvelijk gevoel. Ik miste dat ook echt na de geboorte, jij ook?

Skull: Hihihi, dat Sensitest pakket heb ik ook! Aan de vooprbereiding kan het niet liggen he?

Tatli: Wat vervelend dat je je zorgen maakt. Laten we hopen dat het allemaal door de hormonen komt en dat je weer een geweldige echo krijgt.

Mijn vriend is inmiddels weer thuis, heerlijk!

XT
Stay with me, let\'s just breathe.
Giorra, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De rest van de meiden, ik schrijf straks meer.

Eerst even weer alles goed terug lezen.

Tot snel, groetjes
hoeraaaaaa!!!!! Gefeliciteerd Giorra!!!!

weer eentje erbij!!!
@tatli, he wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakte, ik snap het helemaal hoor. Je moet het nu gewoon zo hebben van alle signalen die je lichaam afgeeft omdat je simpelweg niet zelf in je buik kan kijken of het nog goed gaat. Ik lees op allerlei forums dat het best kan dat je symptomen vanaf nu al wat afnemen, kan er dus gewoon bijhoren vanaf week 9/10 . En je hebt al een kloppend hartje gezien dus dan is de kans dat het goed blijft gaan 95-98%

@ toa, dank je Ik heb besloten dat ik mijn vriendin bel na de volgende echo woensdag. Als die goed is dan kan ik het denk ik weer beter hebben allemaal.

Ben jij trouwens al begonnen met de ovutesten?

@ skull, het bruinverlies is nog niet helemaal gestopt. Vies verhaal maar ik verlies nog wat lichtbruin/gelig spul. Zullen wel de restjes zijn die eruit komen. Hoewel ik het wel lang vind duren! Wanneer ga je je 1e ovutest eigenlijk doen? Mischien handig om er niet mee te wachten tot dag 11 zoals in de bijsluiter staat. Voor hetzelfde geld heb jij je eisprong al vroeg in je cyclus? Ik had nl op dag 11 gelijk een positieve in handen de vorige keer.

@ meiske, voor de zekerheid met een volle blaas gaan hoor, dat schijnt de baarmoeder omhoog te drukken en dan is de baby beter zichtbaar op een uitwendige echo. Spannend!!!! Ik vind het zo leuk voor je!

@ giorra, wel grappig dat je nu vanzelf het gevoel krijgt dat je het nog niet wilt vertellen aan je dochter! En dat leek je juist zo lastig. Het is echt niet te voorspellen hoe je reageert met zo'n positieve test in je handen, ook al stel je het je van te voren allemaal voor!

Ik vond je opmerking trouwens wel zinnig. Ik denk dat zij inderdaad reageert vanuit wat zij nodig zou hebben op zo'n moment en niet echt bezig was met wat ik wilde. Ach, ze bedoelde het wel goed, het had alleen een beetje verkeerde uitwerking doordat ze boos werd.....
quote:Paulita schreef op 06 juni 2009 @ 19:59:

@meiske: Wel fijn om een man te hebben die goed tegen spanning kan, als je het zelf niet goed kunt. Ik snap helemaal dat 3 weken lang duurt, ik vond sowieso de eerste 10 weken heel langzaam gaan, daarna gaat het supersnel..

Ik weet het natuurlijk al 3 weken, maar nu moet ik dus nog 3 weken wachten. Maar het duurt nog ook zo lang omdat ik nog gewoon niet weet wat er allemaal gaande is in mij.

YEEEEEEE! Giorra van harte!!!

Ik krijg de 1e echo rond 10 wkn, maar ik had hem al een week eerder kunnen krijgen, maar dan kan mijn man niet mee. Wij hebben het zelf alleen aan onze ouders, broertjes en zusje verteld, die moeten het ook tot aan de echo geheim houden.
Bowie, ik heb inderdaad hetzelfde gelezen. Gecorrigeerd met een week vanwege mijn langere cyclus ben ik nu 10 weken zwanger. Het zou goed kunnen zijn dat het daarom wat minder wordt. Overigens heb ik vandaag weer meer last van de kwaaltjes. Het is voor het grootste deel ook psychisch denk ik Ik moet gewoon even een beetje relaxed proberen te zijn en er niet teveel aan denken. Gisteren ben ik heel de dag alleen thuis geweest (man had voetbaltoernooi) dus ik heb mezelf een beetje in de put gedacht denk ik...

Meiske, inderdaad met een volle blaas gaan hoor. Bij mij lukte het uitwendig niet om het goed te zien met ruim zeven weken. Maar jij bent al verder als je de echo krijgt toch? Veel plezier straks meis! Spannend he?
Thanks meiden! leuk om het alvast te kunnen delen!

Ik kom niet tot rust in m'n hoofd, logisch natuurlijk, maar wel vermoeiend. We zijn vanochtend met z'n drieën een gebakje wezen eten in het pannenkoekenhuis. Dochter genoot er zichtbaar van , ook al weet zij de reden niet ;).

Ik vind het allemaal nog wel onwerkelijk en zit nu al ongeduldig die echo af te wachten haha. Eerst maar eens een afspraak regelen bij de vk. Belden jullie vrij snel voor een afspraak? Ha kun je overslaan toch?

@Poffer; lekker mooi weer! Veel plezier in Italië he geniet ervan!

@Tatli; zullen idd de hormonen dan zijn geweest en het veel alleen zijn, dat ken ik ja. "Fijn' dat je weer meer klachtjes hebt.

@Toa; wat fijn dat je vriend eindelijk weer thuis is!

Ja gek he, nu wíl ik geeneens dat dochterlief het weet. Ik probeer te genieten, maar hou zeker een slag om de arm.

@Bowie; fijn dat je wat hebt aan die wijze raad van m'n pa. Ik vind het zo kloppen en ik heb me er vaak minder rot door gevoeld. En idd iedereen reageert echt in eerste instantie vanuit zichzelf. Je vriendin dus ws ook. En dan die hormonen, ja dan ben je sneller boos, wel lastig hoor!

Ja je reageert idd anders met zo'n test als je van te voren dacht. Ik ben wat gereserveerd nu, spannend hoe het allemaal gaat verlopen.

@Meiske; ok bij 9 weken dus, dan moet ik nog 4,5 weken wachten denk ik. Duurt lang idd he dat wachten!

Wij vertellen het ook ws tegen bijna niemand vóór de echo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven