Samsung of philips tv?
maandag 10 januari 2022 om 11:01
Ik twijfel tussen onderstaande tv’s (50 inch)
https://www.coolblue.nl/product/868632/ ... -2020.html
https://www.coolblue.nl/product/885216/ ... -2021.html
Verschil tussen beide is edge lit en back lit.
Mijn keuze ging zelf uit naar de samsung, maar begin nu toch te twijfelen welke t mooiste is qua beeldkwaliteit.
Iemand ervaringen?
Of een andere smart tv rond de €500
Dankjewel!
https://www.coolblue.nl/product/868632/ ... -2020.html
https://www.coolblue.nl/product/885216/ ... -2021.html
Verschil tussen beide is edge lit en back lit.
Mijn keuze ging zelf uit naar de samsung, maar begin nu toch te twijfelen welke t mooiste is qua beeldkwaliteit.
Iemand ervaringen?
Of een andere smart tv rond de €500
Dankjewel!
maandag 10 januari 2022 om 11:45
maandag 10 januari 2022 om 16:12
Wij zijn destijds qua beeldkwaliteit voor Philips Ambilight gegaan. Nu heb ik de TV van mijn moeder staan boven en dat is een Samsung met allerlei toeters en bellen.. beeld is echt niet mooi, veel te hard en te hoge verzadiging. Je kan het deels bijstellen maar mooi krijgen we hem niet. Ik zou dus in dat geval de Philips kiezen. Wij vinden ambilight echt een toevoeging.
Onze volgende TV zou nu LG worden, daar hebben we echt een heel mooi model van gezien in de winkel (ga niet naar Mediamarkt !) , Panasonic staat op 2 nu.
En tegenwoordig hoeft je tv niet meer smart te zijn, je zet er gewoon een Apple TV op of een chromecast, scheelt geneuzel met wel of niet updatebaar zijn van je TV. Onze Philips is nu 10 jaar oud, zo dom als een deur
maar zo smart als Einstein dankzij onze Apple TV..
Onze volgende TV zou nu LG worden, daar hebben we echt een heel mooi model van gezien in de winkel (ga niet naar Mediamarkt !) , Panasonic staat op 2 nu.
En tegenwoordig hoeft je tv niet meer smart te zijn, je zet er gewoon een Apple TV op of een chromecast, scheelt geneuzel met wel of niet updatebaar zijn van je TV. Onze Philips is nu 10 jaar oud, zo dom als een deur
maandag 10 januari 2022 om 16:17
Het 'nadeel' van Samsung en hun QLED is dat deze de kleur zwart niet goed kan weergeven als in pikzwart. Beeld is allemaal net wat fletser en vaak ook zictbaar minder scherp (als je ze naast elkaar zet, maar dat doe je niet). LG heeft OLED en die hebben een mooiere weergave. Daarom maakt LG ook voor alle andere grote merken de schermen, maar daar betaal je ook extra voor. De reden dat Samsung geen schermen van LG heeft is omdat ze ruzie hebben met elkaar. LG kwam destijds met OLED op de proppen en om LG te kunnen sarren heeft Samsung toen QLED bedacht.
Ik vind Samsung TV's hele fijn, vooral qua interface. Als je het geld hebt liggen en toch een betere TV wil, zou ik voor een LG gaan. Jarenlang Samsung gehad, maar mijn volgende word dat niet.
EDIT: oh, zie dat het om een Philips gaat. Wat een aardslelijk ding. De randen van een TV horen imo zwart te zijn. Dat zilver/chrome... Neuh.
Ik vind Samsung TV's hele fijn, vooral qua interface. Als je het geld hebt liggen en toch een betere TV wil, zou ik voor een LG gaan. Jarenlang Samsung gehad, maar mijn volgende word dat niet.
EDIT: oh, zie dat het om een Philips gaat. Wat een aardslelijk ding. De randen van een TV horen imo zwart te zijn. Dat zilver/chrome... Neuh.
woensdag 12 januari 2022 om 16:12
Hoor het vaker, maar alles staat of valt in dat geval met de settings van een tv in de winkel en welk beeld er wordt afgespeeld. Je kunt een slechtere tv beter uit de verf laten komen dan een goede tv.poldervrouw schreef: ↑10-01-2022 16:12O en een TV nooit online kopen zonder hem in het echt gezien te hebben en met de afstandbediening kunnen spelen.. Beeld moet je echt zelf bekijken.
Hier worden tv's altijd gekocht op basis van reviews waarin ook de kleurweergave op een objectieve manier gemeten wordt. Altijd wel goed om even in de winkel het merk te proberen om te kijken of de lay-out van de menu's je bevalt.
En laatste tip, je kunt op tv's vaak wel afdingen (ook online).
kmh wijzigde dit bericht op 12-01-2022 16:14
1.26% gewijzigd
woensdag 12 januari 2022 om 16:31
Dit. Mijn man (mij interesseert het nietkmh schreef: ↑12-01-2022 16:12Hoor het vaker, maar alles staat of valt in dat geval met de settings van een tv in de winkel en welk beeld er wordt afgespeeld. Je kunt een slechtere tv beter uit de verf laten komen dan een goede tv.
Hier worden tv's altijd gekocht op basis van reviews waarin ook de kleurweergave op een objectieve manier gemeten wordt. Altijd wel goed om even in de winkel het merk te proberen om te kijken of de lay-out van de menu's je bevalt.
En laatste tip, je kunt op tv's vaak wel afdingen (ook online).
dinsdag 25 januari 2022 om 12:24
@poldervrouw: ik zit daar nu naar te kijken. Maar ik zie niet écht hoe het werkt. We hebben in ons vakantiehuis een goede TV maar geen smart TV. We willen Netflix aanbieden, kan dat dan met zo'n ding? Want ik zie dat je met zo'n apparaat ook apps kan 'installeren'? Ik ga nog even zoeken naar een video ofzo maar als je iets meer kunt vertellen, graag!
dinsdag 25 januari 2022 om 15:05
Ik lees mee. Andere tv wordt langzamerhand wel nodig en het liefst ook iets nieuws voor mijn 22 jaar oude home cinema set
Zie dat de Samsung geen Bluetooth heeft, dat is wel jammer. Wil straks graag tv kunnen kijken met koptelefoon op. Wat geluid betreft is dat wellicht te ondervangen met een soundbar met Bluetooth?
Mijn telefoon kan ik dan niet verbinden met de tv. Kan ik nu ook niet zonder kabel trouwens, maar lijkt me soms wel handig. Of overschat ik dat?
Zie dat de Samsung geen Bluetooth heeft, dat is wel jammer. Wil straks graag tv kunnen kijken met koptelefoon op. Wat geluid betreft is dat wellicht te ondervangen met een soundbar met Bluetooth?
Mijn telefoon kan ik dan niet verbinden met de tv. Kan ik nu ook niet zonder kabel trouwens, maar lijkt me soms wel handig. Of overschat ik dat?
donderdag 27 januari 2022 om 15:39
Philips blinkt uit in de back/edge light (dat is dat licht achter het scherm toch?). Samsung heeft over het algemeen levendigere kleuren (maar dit kan je zelf aanpassen, de default van Samsung is levendiger dan veel andere merken).
Ikzelf heb een Samsung en vind hem een super fijne GUI/manier van werken hebben. Ik heb nooit een tv zelf gekocht, dus ik heb me er nooit in verdiept, maar mijn oude LG had echt een terror menu (maar ja dat was ook geen smart tv dus niet echt eerlijk, maar ik zou wel goed op gebruiksvriendelijkheid letten in elk geval).
Ikzelf heb een Samsung en vind hem een super fijne GUI/manier van werken hebben. Ik heb nooit een tv zelf gekocht, dus ik heb me er nooit in verdiept, maar mijn oude LG had echt een terror menu (maar ja dat was ook geen smart tv dus niet echt eerlijk, maar ik zou wel goed op gebruiksvriendelijkheid letten in elk geval).
donderdag 27 januari 2022 om 22:07