Het is uit, wat nu?
maandag 17 januari 2022 om 15:08
4 weken geleden heeft mijn ex het na 1,5 jaar onverwachts uitgemaakt. We hebben veel ups en downs gehad in onze relatie, maar ik vond het de laatste tijd erg goed gaan. Alleen de dagen voor dat hij het uitmaakte ging het wat minder doordat ik ziek was en niet goed in mn vel zat en dat afreageerde op hem. Hier heb ik ook gewoon mijn excuses voor aangeboden en hij zei dat hij het begreep. We hebben elkaar toen 2 dagen niet gezien en toen is hij weer langsgekomen. Toen hebben we een erg goed gesprek gehad en dacht ik dat we er wel uit zouden komen. hij vond het zelf ook een erg goed gesprek, alleen zag het uiteindelijk toch niet meer zitten. Hij kon toen ook niet duidelijk uitleggen waarom hij het niet meer zag zitten. We hebben toen 1,5 week geen contact gehad, totdat ik opeens zag dat hij me op sociale media verwijdert had. Toen heb ik hem geappt met de vraag of hij wilde praten, omdat ik graag duidelijkheid wilde waarom hij me overal verwijderd had en waarom hij het nou niet meer zag zitten. we hebben toen een paar dagen later afgesproken en toen gaf hij aan dat hij me verwijderd had omdat hij het te moeilijk vond om mijn naam telkens te zien. Ook zei hij dat hij het uitgemaakt had omdat hij vond dat we teveel ruzies hadden en omdat hij erg onzeker was over zichzelf en dat niet meer wilde. Als ik 10 positieve dingen (complimenten) tegen hem zei en 1 negatief ding(als ik iets aangaf wat ik graag anders wilde zien aan hem), bleef het negatieve hangen, waardoor hij het idee had, dat hij het niet goed kon doen voor mij. Hij gaf wel aan nog steeds heel erg veel van me te houden en dat hij me heel erg zou gaan missen. Sindsdien heb ik geen contact meer met hem gehad, dit was 2 weken geleden.
Nu zeggen diverse mensen (gemeenschappelijke vrienden) tegen me dat hij gewoon met zichzelf in de knoop zit en dat hij met 1a2 maanden wel spijt zou krijgen.
Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, moet ik hem gewoon de tijd geven en wachten, in de hoop dat hij nog terugkomt op zijn beslissing of moet ik dit niet meer willen en proberen over hem heen te komen?
Nu zeggen diverse mensen (gemeenschappelijke vrienden) tegen me dat hij gewoon met zichzelf in de knoop zit en dat hij met 1a2 maanden wel spijt zou krijgen.
Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, moet ik hem gewoon de tijd geven en wachten, in de hoop dat hij nog terugkomt op zijn beslissing of moet ik dit niet meer willen en proberen over hem heen te komen?
maandag 17 januari 2022 om 16:30
Door hem rust te laten en verder te gaan met je leven.
Mensen rondom jou zeggen na een relatiebreuk soms (domme) dingen om je te troosten zoals ‘hij zal wel spijt krijgen en terugkomen’. Dat is loze praat, trek je daaraan niet op, die mensen menen dat ook niet maar weten niet wat anders te zeggen.
Zoek afleiding, als je voelt dat je heel hard wil huilen laat dat dan gewoon toe en vermijd elk contact.
Goed van hem dat hij jullie connectie op social media heeft verwijderd.
Sterkte.
maandag 17 januari 2022 om 16:36
“Een anderhalf jaar ups en downs”
“Iets dat je graag anders zou zien aan hem”
Dat zou hem sowieso niet gaan worden. Veel ups en vooral downs is nooit goed. En volwassenen veranderen niet echt meer, je moet elkaar accepteren of verwerpen. Proberen iemand te veranderen zorgt vooral voor veel downs.
“Iets dat je graag anders zou zien aan hem”
Dat zou hem sowieso niet gaan worden. Veel ups en vooral downs is nooit goed. En volwassenen veranderen niet echt meer, je moet elkaar accepteren of verwerpen. Proberen iemand te veranderen zorgt vooral voor veel downs.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 17 januari 2022 om 16:42
maandag 17 januari 2022 om 16:50
maandag 17 januari 2022 om 18:24
Contact en gesprekken kun je niet afdwingen. Nee is nee, dat geldt niet alleen voor jou maar ook voor hem.
Ik denk dat het een goed idee is om een eigen leven met eigen interesses te gaan opbouwen, eigen hobby's sport en vrienden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 17 januari 2022 om 18:26
En wat je nu geleerd hebt, heb je wat aan in je volgende relatie(s)
lilalinda wijzigde dit bericht op 17-01-2022 18:31
0.66% gewijzigd
maandag 17 januari 2022 om 18:38
Meestal ga je, nadat er wat tijd verstreken is wel inzien of je je echt vervelend hebt gedragen of eigenlijk niet. Als het allemaal nog zo vers is kun je dat vaak nog niet zo helder zien. Als je straks wat verder bent praat je nog eens met elkaar. Als je tegen die tijd ook een beetje om jezelf en je eigen gedrag kan lachen bij wijze van spreken, ben je al een heel stuk verder en zal die ander je eerder vergeven. Daarna zou je misschien weer wat nader tot elkaar kunnen komen. Aldus doctor Love
dinsdag 18 januari 2022 om 08:19
Het enige wat ik anders wilde zien bij hem was betere communicatie.
dinsdag 18 januari 2022 om 09:39
ja dat en zijn eigen onzekerheden met mij delencafe-lungo schreef: ↑18-01-2022 08:52om jou beter te geruststellen over je onzekerheid
of wat ??
Hoe ziet betere communicatie eruit
dinsdag 18 januari 2022 om 10:37
dinsdag 18 januari 2022 om 11:41
Hier sluit ik me helemaal bij aan.Attraverso schreef: ↑17-01-2022 16:30Door hem rust te laten en verder te gaan met je leven.
Mensen rondom jou zeggen na een relatiebreuk soms (domme) dingen om je te troosten zoals ‘hij zal wel spijt krijgen en terugkomen’. Dat is loze praat, trek je daaraan niet op, die mensen menen dat ook niet maar weten niet wat anders te zeggen.
Zoek afleiding, als je voelt dat je heel hard wil huilen laat dat dan gewoon toe en vermijd elk contact.
Goed van hem dat hij jullie connectie op social media heeft verwijderd.
Sterkte.
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Sterkte TO, het komt wel weer goed met je!
dinsdag 18 januari 2022 om 11:51
Bedankt! ik ben 23 en hij is 20.justagirly schreef: ↑18-01-2022 11:41Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Sterkte TO, het komt wel weer goed met je!
dinsdag 18 januari 2022 om 22:56
Hij past gewoon niet bij je en hij heeft dat eerder in de gaten dan jij. Je kan best gek op iemand zijn maar niet bij elkaar passen en dat geeft dan irritaties. Je komt er wel overheen, het is gewoon jammer.
woensdag 19 januari 2022 om 20:59
Wat een rot situatie zeg!
Ik begrijp goed hoe je je voelt, 5 maanden geleden maakte mijn ex het ook onverwachts uit na 1,5 jaar. Ik heb nog nooit zoiets moeilijks meegemaakt.
Ik heb uit alle wanhoop hem een brief gestuurd en ook geprobeerd om nog te praten (1x in het echt en 2x via de telefoon). Maar uiteindelijk kostte het mij zo ontzettend veel energie en leverde het helemaal niets op.
Mijn advies is: laat het gaan. Ik denk dat hij op dit moment veel behoefte heeft aan tijd voor zichzelf. Als jullie gesprekken blijven voeren dan wordt het alleen maar moeilijk en vervelend. Als je hem nu de tijd gunt dan zal hij vooral positief terugkijken naar de relatie en wanneer je eindeloos achter hem aan blijft gaan dan krijgen die gesprekken de overhand en drukt dat een negatieve stempel op hoe hij over jou denkt. (Denk ik).
If it's meant to be, it will be. Misschien ziet hij over een tijdje in dat hij jou toch terug wil, misschien niet. Je kunt daar in ieder geval niet op blijven wachten.
Wees verdrietig, huil, zoek afleiding en zorg dat je lekker veel op pad gaat met vrienden/familie. Ik heb dit ook gedaan en geloof mij, het was loeizwaar. Op sommige dagen werd ik zelfs door vrienden uit bed gehaald omdat ik mij zo vreselijk voelde. Maar nu, 5 maanden later, heb ik het een plekje gegeven en voel ik rust.
Heb vertrouwen in dat het goedkomt.. dat kan zijn met je ex, of je komt iemand tegen die nog veel leuker is. Denk niet teveel na over de toekomst en probeer het dag voor dag te bekijken. Piekeren helpt niet!
Een hele dikke knuffel voor jou!
Ik begrijp goed hoe je je voelt, 5 maanden geleden maakte mijn ex het ook onverwachts uit na 1,5 jaar. Ik heb nog nooit zoiets moeilijks meegemaakt.
Ik heb uit alle wanhoop hem een brief gestuurd en ook geprobeerd om nog te praten (1x in het echt en 2x via de telefoon). Maar uiteindelijk kostte het mij zo ontzettend veel energie en leverde het helemaal niets op.
Mijn advies is: laat het gaan. Ik denk dat hij op dit moment veel behoefte heeft aan tijd voor zichzelf. Als jullie gesprekken blijven voeren dan wordt het alleen maar moeilijk en vervelend. Als je hem nu de tijd gunt dan zal hij vooral positief terugkijken naar de relatie en wanneer je eindeloos achter hem aan blijft gaan dan krijgen die gesprekken de overhand en drukt dat een negatieve stempel op hoe hij over jou denkt. (Denk ik).
If it's meant to be, it will be. Misschien ziet hij over een tijdje in dat hij jou toch terug wil, misschien niet. Je kunt daar in ieder geval niet op blijven wachten.
Wees verdrietig, huil, zoek afleiding en zorg dat je lekker veel op pad gaat met vrienden/familie. Ik heb dit ook gedaan en geloof mij, het was loeizwaar. Op sommige dagen werd ik zelfs door vrienden uit bed gehaald omdat ik mij zo vreselijk voelde. Maar nu, 5 maanden later, heb ik het een plekje gegeven en voel ik rust.
Heb vertrouwen in dat het goedkomt.. dat kan zijn met je ex, of je komt iemand tegen die nog veel leuker is. Denk niet teveel na over de toekomst en probeer het dag voor dag te bekijken. Piekeren helpt niet!
donderdag 20 januari 2022 om 16:19
dankjewel voor je lieve berichtje! ik zie nu ook wel in dat ik het moet laten gaan. ik wil alleen graag nog een laatste berichtje sturen met dat ik bepaalde dingen van hem nu begrijp en waarom hij het nu dus uitgemaakt heeft.. kan dit kwaad? het is een berichtje waar ik totaal geen antwoord op verwacht, maar alleen uitleg wat ik denk dat ik er bij mij verkeerd ging binnen de relatie.Hooofdzaken schreef: ↑19-01-2022 20:59Wat een rot situatie zeg!
donderdag 20 januari 2022 om 19:55
Liv20 schreef: ↑20-01-2022 16:19dankjewel voor je lieve berichtje! ik zie nu ook wel in dat ik het moet laten gaan. ik wil alleen graag nog een laatste berichtje sturen met dat ik bepaalde dingen van hem nu begrijp en waarom hij het nu dus uitgemaakt heeft.. kan dit kwaad? het is een berichtje waar ik totaal geen antwoord op verwacht, maar alleen uitleg wat ik denk dat ik er bij mij verkeerd ging binnen de relatie.
Daar zou ik nog even mee wachten. Als het wat gezakt is denk je er waarschijnlijk weer anders over. Ik zou nu niet hem de indruk geven dat je hem weer terug wilt. Het helpt niet en later heb je er waarschijnlijk spijt van. Je krijgt echt nog wel de gelegenheid om een keer te praten. Dat je hem nu met rust laat toont ook dat je respect voor zijn beslissing hebt. Allemaal uiteindelijk in je voordeel.