BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3836 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu de reactie van Ali B. Hij zegt geen seks te hebben gehad met kandidaten. Maar ik dacht dat via de advocaat was gezegd dat er wel seks is geweest maar dat dat was met instemming? Kan iemand dat verhelderen?
Alle reacties Link kopieren Quote
WandaVision schreef:
21-01-2022 09:32
Ik sta mijn mannetje. Emancipatie. Man man man. In alles ligt de nadruk op dat mannen de norm zijn en de baas. Daar gaat het in de essentie al aan alle kanten scheef.
Mand mank manueel manieren manisch... Mijn god je hebt gelijk, die kerels zitten ook overal in!
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren Quote
roze_konijntje schreef:
21-01-2022 09:41
Ik lees nu de reactie van Ali B. Hij zegt geen seks te hebben gehad met kandidaten. Maar ik dacht dat via de advocaat was gezegd dat er wel seks is geweest maar dat dat was met instemming? Kan iemand dat verhelderen?
Hij liegt dat ie barst….
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
hallekie schreef:
21-01-2022 09:36
Citaat uit column van Julien Althusius in de Volkskrant (slaat de spijker op zijn kop):

'De oplossing was simpel. Mannen, zo zei De Mol, moeten leren met hun machtspositie om te gaan. Ze moeten hun pik in hun telefoon houden en de grenzen van vrouwen respecteren. O nee, dat zei hij helemaal niet. De Mol legde het bij de vrouwen neer. ‘Als niemand wat zegt, kunnen wij niets doen.’ Het was een even pijnlijke als geweldige illustratie bij het patriarchale axioma dat het nooit de schuld is van de machtige man. En als het wel de schuld is van de machtige man, dan is het toch niet zijn schuld.

Van de suggestie dat er bij The Voice sprake is van een angstcultuur wilde De Mol niets weten. ‘Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat er een angstcultuur is, want die herken ik niet. Die weiger ik ook te accepteren.’
Kijk, dat is dus precies het probleem.'
Exact. En zolang hij het niet snapt gaat er niets veranderen. Sneu eigenlijk dat je zo’n bord voor je kop kan hebben en blind bent voor je eigen aandeel. Die man zou echt eens even terug moeten naar de basis.
Alle reacties Link kopieren Quote
roze_konijntje schreef:
21-01-2022 09:41
Ik lees nu de reactie van Ali B. Hij zegt geen seks te hebben gehad met kandidaten. Maar ik dacht dat via de advocaat was gezegd dat er wel seks is geweest maar dat dat was met instemming? Kan iemand dat verhelderen?
Zal dat niet liggen een aan de definitie van kandidaat? Ik begreep dat de seks plaats vond nadat de vrouwen uit het programma waren. Feitelijk ex-kandidaten dus. Dan klopt feitelijk wat hij zegt, maar dat maakt niet dat het dan ineens vrijwillige seks is ipv onvrijwillige. En ook is er nog steeds sprake van een machtsverhouding, Ali deed die vrouwen toch ook beloftes?
Alle reacties Link kopieren Quote
Milka schreef:
21-01-2022 09:43
Exact. En zolang hij het niet snapt gaat er niets veranderen. Sneu eigenlijk dat je zo’n bord voor je kop kan hebben en blind bent voor je eigen aandeel. Die man zou echt eens even terug moeten naar de basis.
Als mensen geloven dat je het niet begrijpt, dan kun je het hem ook niet kwalijk nemen dat dit gebeurt.
Dit is een typische Wie is de Mol tactiek. Net doen alsof je het helemaal niet zo goed begrijpt, een beetje onhandig lopen doen en mensen nemen je niet meer serieus op dat vlak. En dan blijk je gewoon de Mol te zijn.

Denk er goed om. Deze man weet precies wat een angstcultuur is. Hij sommeerde Jeroen naar zijn kantoor te komen en heeft hem verbaal alle hoeken van de kamer laten zien.
Maar reken maar dat het om John en zijn belangen ging. Reken maar dat hij eerder heeft gezegd: stomkop, ik kan gene slechte publiciteit gebruiken! Dat kost me geld. Denk even na aan wie je zoiets stuurt man! Als dit uitkomt, dan hang je!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
roze_konijntje schreef:
21-01-2022 09:41
Ik lees nu de reactie van Ali B. Hij zegt geen seks te hebben gehad met kandidaten. Maar ik dacht dat via de advocaat was gezegd dat er wel seks is geweest maar dat dat was met instemming? Kan iemand dat verhelderen?
Dan zal hij het waarschijnlijk gooien op dat het oud-kandidaten betrof. Wat natuurlijk nog steeds niet oke is.

Een van de vrouwen in de uitzending (feestje in een villa) was geen kandidaat, maar was op een schrijverskamp, dus niet gelieerd aan de voice.
Alle reacties Link kopieren Quote
WandaVision schreef:
21-01-2022 09:32
Ik sta mijn mannetje. Emancipatie. Man man man. In alles ligt de nadruk op dat mannen de norm zijn en de baas. Daar gaat het in de essentie al aan alle kanten scheef.
Het woord 'man' in emancipatie heeft niks met het Nederlandse woord man te maken hoor. Het komt van het latijnse woord emancipatio, een rechtshandeling waarbij rechtsmacht van een vader over zonen en dochters geregeld werd. Na emancipatio kreeg een kind zelfbeschikkingsrecht en viel niet meer onder de macht van de vader. Nou was dat wel voor zonen heel anders geregeld dan voor dochters dus naar de huidige maatstaven was het niet erg geemancipeerd.

Maar goed letterlijk betekent emancipatie zoiets als de toekenning van gelijke rechten om daarmee een gelijke plaats in de samenleving in te nemen ipv een afhankelijke plaats (zoals in Romeinse tijd onder de vaderlijke macht).
Alle reacties Link kopieren Quote
Mugske schreef:
21-01-2022 09:48
Dan zal hij het waarschijnlijk gooien op dat het oud-kandidaten betrof. Wat natuurlijk nog steeds niet oke is.

Een van de vrouwen in de uitzending (feestje in een villa) was geen kandidaat, maar was op een schrijverskamp, dus niet gelieerd aan de voice.
Dit. Oud-kandidaten, meerderjarigen, buiten the voice. Hij zal in letterlijke zin wellicht de waarheid spreken, net als Bill Clinton technisch gesproken niet liegen. Is zn vrouw nog steeds bij hem?
Alle reacties Link kopieren Quote
Phloxx schreef:
20-01-2022 22:45
Eens. Ik vond het hele stuk met John de Mol schokkend en heb samen met mijn man met afgrijzen zitten kijken. Hij lijkt het gewoon echt niet te snappen. Hoe dan?!
'Dit gedrag wordt absoluut niet getolereerd' - maar de dader mag wel blijven zitten, waar het meisje hem nog dagelijks onder ogen moet komen. Meerdere meiden zijn naar voren gekomen geven ze aan bij Tim, 'maar hij wist er absoluut niets van'. Het is niet de bedoeling dat we iets doen aan de werksfeer en machtsverhoudingen op de vloer, 'maar we moeten slachtoffers duidelijk maken naar voren te komen' (ookal worden ze daarna dagelijks alsnog geconfronteerd met de persoon in kwestie). Machtsverhouding snapt hij niet hoe die ervaren worden, dat ligt dan ook vast aan hoe de vrouw ernaar kijkt of de man moet zich erg overdreven zo profileren.
Ik vond het eindstuk met die vrouw een sterke afsluiter en de enige duidelijke boodschap: het ligt altijd aan de gene die over de grenzen heen gaat, niet aan het slachtoffer.
Echt verschrikkelijk was het.
Deze man staat al zo lang aan de top vd keten (net als veel andere mannen daar), dat ze totaal geen feeling (meer) hebben met de groep die onder die top staat. Als ze al überhaupt ooit dat gevoel hebben ervaren als alpha mannetje. De meeste mannen kunnen het zich totaal niet inbeelden, omdat het niet over hen gaat en het nooit hen betrof.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
21-01-2022 08:58
Dus als je je niét uitspreekt als iemand over je grens gaat ben je niet mans, niet stoer/sterk?

Do is dat zelf overigens ook niet zo erg, want blijkbaar heeft zij ook niet aangekaart dat dergelijk gedrag ontoelaatbaar is op een werkvloer. Een werkvloer waar je zelf zelfs coach bent van oa minderjarige meiden.
Dit is eigenlijk ook het eerste dat IK dacht. Als Do, en iedereen het wist WAAROM HOREN WE HET DAN ALLEMAAL NU PAS ECHT????

Ja het gonst al jaren en jaren en ja we 'weten' van het bestaan van het Gooische matras en dat macht erotiseert en dat vrouwen nog steeds overal worden weggezet als lustobject, hoeren en het zwakkere geslacht. Dat nee nog steeds eigenlijk ja betekent en dat vrouwen in deze masculine samenleving nog steeds eigenlijk tweederangs burgers zijn. Bek houwen en bukken. Dat is nog steeds echt hoe heel veel alpha mannetjes denken. Hoe er soms op de werkvloer gesproken wordt over vrouwen daar lusten de honden geen brood van en dat is in geen enkel geval grappig te noemen.
Er valt nog een enorme slag te slaan. En het begint gewoon bij die kerels. Zo lang er nog serieus gedacht wordt dat vrouwen maar nee moeten zeggen en de juiste loketten moeten zien te vinden en hun mond moeten open trekken dan zijn we echt nog heel, heel ver van de realiteit verwijderd.

Waar rook is is vuur en ZEKER in het geval van zoveel beschuldigingen. Ik hoop dat alle betrokkene in dit verhaal nooit maar dan ook nooit meer aan het werk komen. Hun relaties kwijt zijn en de rest van hun leven miserabel en alleen achter blijven. Ik ben van de ZERO tolerance op dit gebied. Helemaal klaar met dit soort volk!!

Blijf te allen tijde ongevraagd en zonder toestemming met je graftakken van vrouwen af en realiseer je je wat voor een positie je hebt en hoe er in bepaalde situaties gewoon nooit sprake kan zijn van gelijkwaardige wederkerigheid.

Kotsmisselijk word ik er van!
Alle reacties Link kopieren Quote
John de Mol en alle andere verantwoordelijke hebben geen berouw. Het enige waar ze spijt van hebben is dat ze gesnapt zijn. Ze doen gewoon alsof ze dom zijn.

Ali zegt in zijn stuk dat er wel sprake was van affaires maar hij als coach nooit iets heeft gehad met een van zijn kandidates en vervolgens zegt hij verderop dat hij degene die hem beschuldigd van verkrachting herkent als een van zijn talenten en hij daar met wederzijds goedbevinden seks mee heeft gehad.

Uh..
welk deel hier van snap ik niet of snapt Ali niet? :sick:

En die John is er niet gaan zitten omdat ie sympathiek is. Die zat daar heel weloverwogen te redden wat er te redden viel. Niks meer en niks minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
WandaVision schreef:
21-01-2022 09:32
Ik sta mijn mannetje. Emancipatie. Man man man. In alles ligt de nadruk op dat mannen de norm zijn en de baas. Daar gaat het in de essentie al aan alle kanten scheef.
Zo eens!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
VGM1980 schreef:
21-01-2022 09:04
Ik vind dat er op alle slakken zout gestrooid wordt zo. Als ik iemand die flink is afgevallen complimenteer hoe knap ik dat vind, betekend dat toch niet dat ik iemand die het niet lukt een lafaard vind? Als voorbeeld.
En als je iemand onder valse voorwendselen meelokt naar een studio?
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameJean schreef:
21-01-2022 09:52
Dit. Oud-kandidaten, meerderjarigen, buiten the voice. Hij zal in letterlijke zin wellicht de waarheid spreken, net als Bill Clinton technisch gesproken niet liegen. Is zn vrouw nog steeds bij hem?
Ik moest ook direct aan Bill Clinton denken bij die reactie van Ali B.
Dahlia74 schreef:
21-01-2022 09:45
Zal dat niet liggen een aan de definitie van kandidaat? Ik begreep dat de seks plaats vond nadat de vrouwen uit het programma waren. Feitelijk ex-kandidaten dus. Dan klopt feitelijk wat hij zegt, maar dat maakt niet dat het dan ineens vrijwillige seks is ipv onvrijwillige. En ook is er nog steeds sprake van een machtsverhouding, Ali deed die vrouwen toch ook beloftes?
Beloftes maken op zichzelf geen machtsverhouding, in ieder geval niet in juridische zin (machtsverhoudingen bestaan altijd wel, zelfs binnen relaties). Zijn verweer gaat dan ook zijn dat alles vrijwillig was. En ik ben heel erg bang dat hij daar nog mee gaat wegkomen ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Phloxx schreef:
20-01-2022 23:09
Maar John de Mol gaf toen meer om de kijkcijfers (en mogelijk slechte PR!) dan om een veilige omgeving voor de meiden/vrouwen.
Ik denk dat het vooral de combinatie vriend van zus (dus familie) in combinatie met imago schade was. Ik denk dat hij eerst gepolst heeft of Linda ervan wist, hem vooral vanuit zwager oogpunt in combi met familiebedrijf een veeg uit de pan heeft gegeven, Linda de kans heeft willen geven om standpunt te bepalen en daarna besloten wat ermee te doen. Want een man ontslaan waarvan zijn zus niet gaat scheiden is slecht voor de familie Mol. En je smeerlapperij hou je ten eerste binnen je familie(bedrijf).
Sarai- schreef:
21-01-2022 09:53
Dit is eigenlijk ook het eerste dat IK dacht. Als Do, en iedereen het wist WAAROM HOREN WE HET DAN ALLEMAAL NU PAS ECHT????

Ja het gonst al jaren en jaren en ja we 'weten' van het bestaan van het Gooische matras en dat macht erotiseert en dat vrouwen nog steeds overal worden weggezet als lustobject, hoeren en het zwakkere geslacht. Dat nee nog steeds eigenlijk ja betekent en dat vrouwen in deze masculine samenleving nog steeds eigenlijk tweederangs burgers zijn. Bek houwen en bukken. Dat is nog steeds echt hoe heel veel alpha mannetjes denken. Hoe er soms op de werkvloer gesproken wordt over vrouwen daar lusten de honden geen brood van en dat is in geen enkel geval grappig te noemen.
Er valt nog een enorme slag te slaan. En het begint gewoon bij die kerels. Zo lang er nog serieus gedacht wordt dat vrouwen maar nee moeten zeggen en de juiste loketten moeten zien te vinden en hun mond moeten open trekken dan zijn we echt nog heel, heel ver van de realiteit verwijderd.

Waar rook is is vuur en ZEKER in het geval van zoveel beschuldigingen. Ik hoop dat alle betrokkene in dit verhaal nooit maar dan ook nooit meer aan het werk komen. Hun relaties kwijt zijn en de rest van hun leven miserabel en alleen achter blijven. Ik ben van de ZERO tolerance op dit gebied. Helemaal klaar met dit soort volk!!

Blijf te allen tijde ongevraagd en zonder toestemming met je graftakken van vrouwen af en realiseer je je wat voor een positie je hebt en hoe er in bepaalde situaties gewoon nooit sprake kan zijn van gelijkwaardige wederkerigheid.

Kotsmisselijk word ik er van!
Opvoeding is nodig. Leren dat geen nee niet hetzelfde is als een ja en dat een ja noodzakelijk is.

En een ja kan op zoveel manier natuurlijk, je hebt altijd weer mannen die dan net doen alsof ze eerst een contract moeten laten ondertekenen voordat er iets mag gebeuren, maar dat zegt mij altijd iets over het onvermogen van hen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede column van Roos Vonk: Mannen, macht en misbruik bij The Voice
Machtige mannen zijn geneigd de seksuele interesse van anderen te overschatten. Doet een vrouw gewoon vriendelijk, dan zal een man met macht haar eerder zien als seksueel ‘beschikbaar’.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/mannen- ... -the-voice
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren Quote
roze_konijntje schreef:
21-01-2022 09:41
Ik lees nu de reactie van Ali B. Hij zegt geen seks te hebben gehad met kandidaten. Maar ik dacht dat via de advocaat was gezegd dat er wel seks is geweest maar dat dat was met instemming? Kan iemand dat verhelderen?
Je mist de essentie; het is niet strafbaar om seks te hebben, onderling tussen meerderjarigen. Wat wel strafbaar is, is als een van beide partijen tegenstemde.

Ali claimt dat de andere partij daarmee instemde. En daar zit de crux; de bewijslast bij zedenzaken is flinterdun. Bewijs maar eens, als slachtoffer, dat je het niet wilde, dat je gemanipuleerd werd. Het is het woord van Ali tegen het hare. Ze waren met 2 personen in een ruimte, zonder getuigen. Ze is ingestapt in zijn auto, uit vrije wil. Wat er daarna is gebeurd is gissen.

belangrijk om te vermelden dat ik elk woord van de slachtoffers geloof. Ik denk echter dat niemand juridisch gestraft wordt. De heren hebben geen werk, geen relatie, geen aanzien meer. Laat dat hun straf maar zijn. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze zichzelf iets aandoen.
Alle reacties Link kopieren Quote
roze_konijntje schreef:
21-01-2022 09:41
Ik lees nu de reactie van Ali B. Hij zegt geen seks te hebben gehad met kandidaten. Maar ik dacht dat via de advocaat was gezegd dat er wel seks is geweest maar dat dat was met instemming? Kan iemand dat verhelderen?

Even opgezocht, hier staat hij onder punt 3
https://www.thebestsocial.media/nl/ali- ... ontkennen/
Het viel mij gisteravond al op toen men die verklaring liet zien van Ali B.:

Hij verklaart zich,,, bij de TVOH.....nooit schuldig te hebben gemaakt etc.
Ofwel: hij beperkt het tot datgene wat zich bij de TVOH afspeelde. Daarbuiten ging hij gewoon zijn gang.

...nooit heb ik enige seksuele relatie met een kandidaat.....
ofwel: hij zag het niet als relatie, hij wilde alleen seks.
en: ze waren (op dat moment!) geen kandidaat (meer) - maar wilden nog wel verder in de muziek...?

....machtsmisbruik.... dat / de manipulatie zat vooral in de suggestie (hij weet: is lastig te bewijzen)

...geen strafbaar feit... hij zal wel stellen "ze waren 18+, het was vrijwillig, etc."

Kortom: allemaal heel vilein opgesteld in die verklaring. Maar daar prikt men hopelijk wel doorheen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
21-01-2022 07:07
Jij hebt duidelijk nooit te maken gehad met seksueel grensoverschrijdend gedrag en wat dat met iemand kan doen….
Ik vind reacties als "ze waren er zelf bij", "ze hadden het direct moeten zeggen" en "ik zou dat nooit toelaten" iets te vaak voorbij komen op social media. Het lijkt wel of nog maar weinig mensen gehinderd worden door enig empathisch vermogen.

Voor wie ik geen empathie kan opbrengen zijn de talkshowhosts die zogenaamd zeer geschokt en verontwaardigd zijn. Dit gebeurt al zolang er TV is en iedereen uit dat wereldje weet dat. Natuurlijk is het goed dat het nu officieel aan het licht komt maar ga niet doen of het het vuur hebt uitgevonden.
Alle reacties Link kopieren Quote
DS1971 schreef:
21-01-2022 10:15
Beloftes maken op zichzelf geen machtsverhouding, in ieder geval niet in juridische zin (machtsverhoudingen bestaan altijd wel, zelfs binnen relaties).Zijn verweer gaat dan ook zijn dat alles vrijwillig was. En ik ben heel erg bang dat hij daar nog mee gaat wegkomen ook.
Dit denk ik ook.
Want van Jeroen zijn bewijzen genoeg, app gesprekken etc.
Maar bij ali, buiten wat die vrouwen zeggen? Is daar bewijs?
Zo niet..gaat hij niet berecht worden, want zonder bewijs.....
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren Quote
waren in ieder geval 2 andere bekende mensen (amerika) toch ook die keihard vol hielden onschuldig te zijn. Totdat er duidelijk bewijs was met geluidopnames e.d. Toen was het opeens 'sorry ik zal het nooit meer dooeeehoeeen'.
Dus nee Ali probeert gewoon zijn eigen hachje te redden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven