BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Maloochem schreef:
21-01-2022 07:52
Mooi en sterk statement. Maar jammer van het "mans genoeg". Heeft sowieso een dubbele lading in dit geval.

Ik hoop wel dat iedereen zo naar buiten treedt en dat het niet meer ziet als iets dat er nu eenmaal bij deze wereld hoort.
Daar moet ik je wel gelijk in geven, die woorden heeft ze niet zorgvuldig afgewogen.
Alle reacties Link kopieren Quote
waar ik woon betekend mans niets qua mannelijkheid, maar stoer/sterk. Wij vrouwen zeggen ook 'daar was ik niet mans genoeg voor'.
Alle reacties Link kopieren Quote
VGM1980 schreef:
21-01-2022 08:18
waar ik woon betekend mans niets qua mannelijkheid, maar stoer/sterk. Wij vrouwen zeggen ook 'daar was ik niet mans genoeg voor'.

Oorspronkelijk komt het toch van ergens mannelijk genoeg voor zijn, maw, genoeg mannelijke kracht/moed voor bezitten. Dat de oorsprong op een gegeven moment vervaagt snap ik wel en dit stuk neem ik Do niet persé kwalijk, maar wel de andere onbedoelde suggestie: namelijk dat je moedig en assertief moet zijn om van je af te kunnen slaan. Helaas zijn er veel vrouwen die compleet verstijven en het maar ondergaan. Heeft niks met moedig of sterk zijn te maken.
VGM1980 schreef:
21-01-2022 08:18
waar ik woon betekend mans niets qua mannelijkheid, maar stoer/sterk. Wij vrouwen zeggen ook 'daar was ik niet mans genoeg voor'.

Dat is zo hoor, maar sowieso zit er helaas (onbedoeld) een stukje blaming in haar tekst.
Zo van: "gelukkig liet ik mij dat niet gebeuren, want ik sta mijn mannetje!"
Dat vind ik toch wel de indruk geven dat je een soort van zwakker of beïnvloedbaarder moet zijn om ten prooi te vallen aan types als Jeroen en Ali. En zo wordt het tóch weer bij het slachtoffer neergelegd.
Nogmaals, niet zo bedoeld door haar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
21-01-2022 08:32
Dat is zo hoor, maar sowieso zit er helaas (onbedoeld) een stukje blaming in haar tekst.
Zo van: "gelukkig liet ik mij dat niet gebeuren, want ik sta mijn mannetje!"
Dat vind ik toch wel de indruk geven dat je een soort van zwakker of beïnvloedbaarder moet zijn om ten prooi te vallen aan types als Jeroen en Ali. En zo wordt het tóch weer bij het slachtoffer neergelegd.
Nogmaals, niet zo bedoeld door haar.
Ik denk dat het erg scheelt als je gelijk duidelijk maakt er niks van te willen weten 'wegwezen'. Niet dat je dan geen opmerkingen krijgt, maar ze kiezen dan wel eieren voor hun geld (en helaas iemand anders). Beetje zoals dat verhaal van dat slachtoffer van Ali die hem gelijk de deur wees toen hij bij haar langs kwam en begon over 'zin om je te neuken'. Dat wil niet zeggen dat je zwak bent als je dat niet doet, maar ik denk dat Do dat bedoelt. Je moet maar net op dat moment je woordje nog klaar hebben ipv bevriezen of doodsbang zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maloochem schreef:
21-01-2022 08:25
Oorspronkelijk komt het toch van ergens mannelijk genoeg voor zijn, maw, genoeg mannelijke kracht/moed voor bezitten. Dat de oorsprong op een gegeven moment vervaagt snap ik wel en dit stuk neem ik Do niet persé kwalijk, maar wel de andere onbedoelde suggestie: namelijk dat je moedig en assertief moet zijn om van je af te kunnen slaan. Helaas zijn er veel vrouwen die compleet verstijven en het maar ondergaan. Heeft niks met moedig of sterk zijn te maken.
Ik heb het even opgezocht. "mans - bijvoeglijk naamwoord 1. wie krachtig, slim en sterk is ♢hij is mans genoeg voor deze lastige klus".
Om nou elk woord op de weegschaal te leggen wat het ooooooooooooooooit betekend heeft.. Het gaat om de boodschap, toch?
Ook lees ik er niet in dat je moedig en assertief moet zijn. Maar dat deze vrouw gelukkig krachtig/sterk genoeg was om zich uit te spreken. Want dat is ook heel dapper. Er staat nergens dat als je dit nooit gedurfd hebt of uit schuldgevoel niets zei dat je maar sterk had moeten zijn.
VGM1980 schreef:
21-01-2022 08:41
Ik heb het even opgezocht. "mans - bijvoeglijk naamwoord 1. wie krachtig, slim en sterk is ♢hij is mans genoeg voor deze lastige klus".
Om nou elk woord op de weegschaal te leggen wat het ooooooooooooooooit betekend heeft.. Het gaat om de boodschap, toch?
Ook lees ik er niet in dat je moedig en assertief moet zijn. Maar dat deze vrouw gelukkig krachtig/sterk genoeg was om zich uit te spreken. Want dat is ook heel dapper. Er staat nergens dat als je dit nooit gedurfd hebt of uit schuldgevoel niets zei dat je maar sterk had moeten zijn.

Precies. Topreactie van Do, zullen ‘we’ proberen die niet onderuit te halen? En juist daarmee háár boodschap af te zwakken?
Alle reacties Link kopieren Quote
VGM1980 schreef:
21-01-2022 08:41
Ik heb het even opgezocht. "mans - bijvoeglijk naamwoord 1. wie krachtig, slim en sterk is ♢hij is mans genoeg voor deze lastige klus".
Om nou elk woord op de weegschaal te leggen wat het ooooooooooooooooit betekend heeft.. Het gaat om de boodschap, toch?
Ook lees ik er niet in dat je moedig en assertief moet zijn. Maar dat deze vrouw gelukkig krachtig/sterk genoeg was om zich uit te spreken. Want dat is ook heel dapper. Er staat nergens dat als je dit nooit gedurfd hebt of uit schuldgevoel niets zei dat je maar sterk had moeten zijn.
Je zou kunnen zeggen dat Do van de oerinstincten blijkbaar teruggrijpt op ‘vechten of vluchten’, maar dat is niet haar eigen verdienste. Net zo min dat mensen die het oerinstinct ‘verstijven’ hebben daar zelf schuld aan hebben.
Pindakaasjes schreef:
21-01-2022 08:32
Dat is zo hoor, maar sowieso zit er helaas (onbedoeld) een stukje blaming in haar tekst.
Zo van: "gelukkig liet ik mij dat niet gebeuren, want ik sta mijn mannetje!"
Dat vind ik toch wel de indruk geven dat je een soort van zwakker of beïnvloedbaarder moet zijn om ten prooi te vallen aan types als Jeroen en Ali. En zo wordt het tóch weer bij het slachtoffer neergelegd.
Nogmaals, niet zo bedoeld door haar.
Eens, viel mij ook al direct op toen ik het las. Had ze beter anders kunnen verwoorden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milka schreef:
21-01-2022 08:50
Je zou kunnen zeggen dat Do van de oerinstincten blijkbaar teruggrijpt op ‘vechten of vluchten’, maar dat is niet haar eigen verdienste. Net zo min dat mensen die het oerinstinct ‘verstijven’ hebben daar zelf schuld aan hebben.


Hier heb ik het over. Ik haal niks onderuit. Er zijn gewoon heel veel hardnekkige ideeën die we echt moeten gaan elimineren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milka schreef:
21-01-2022 08:50
Je zou kunnen zeggen dat Do van de oerinstincten blijkbaar teruggrijpt op ‘vechten of vluchten’, maar dat is niet haar eigen verdienste. Net zo min dat mensen die het oerinstinct ‘verstijven’ hebben daar zelf schuld aan hebben.

ook dat is totaal niet wat ik er uit haal.
Alle reacties Link kopieren Quote
VGM1980 schreef:
21-01-2022 08:18
waar ik woon betekend mans niets qua mannelijkheid, maar stoer/sterk. Wij vrouwen zeggen ook 'daar was ik niet mans genoeg voor'.
Dus als je je niét uitspreekt als iemand over je grens gaat ben je niet mans, niet stoer/sterk?

Do is dat zelf overigens ook niet zo erg, want blijkbaar heeft zij ook niet aangekaart dat dergelijk gedrag ontoelaatbaar is op een werkvloer. Een werkvloer waar je zelf zelfs coach bent van oa minderjarige meiden.
Alle reacties Link kopieren Quote
ze zegt 'gelukkig was ik mans genoeg' niet dat het haar verdienste is, maar dat ze blij is dat ze dat kon en dat ze heel goed weet dat het ook anders kan zijn.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
ze zegt ook niet ' gelukkig liet ik het niet gebeuren, ik sta wel mijn mannetje. ze zegt 'ik kom blijkbaar uit een generatie dat een olifantenhuid gekweekt heeft'. In mijn ogen doelt ze er op dat in de generatie van ons het kennelijk allemaal heel normaal moet zijn en je leuk terug lacht maar verder je snater houdt. (Wat je ook wel terug ziet in het andere topic en wat ook mijn ervaring is. ) Gelukkig komen vrouwen steeds meer voor zich op en laten zich horen. Ipv het 'zo zijn mannen nou eenmaal'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milka schreef:
21-01-2022 08:50
Je zou kunnen zeggen dat Do van de oerinstincten blijkbaar teruggrijpt op ‘vechten of vluchten’, maar dat is niet haar eigen verdienste. Net zo min dat mensen die het oerinstinct ‘verstijven’ hebben daar zelf schuld aan hebben.
Dat is ook helemaal zo maar het kan je wel het gevoel geven dat je minder sterk bent dan de vrouwen die ‘vechten of vluchten’.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Do heeft het hartstikke goed bedoeld, natuurlijk. Dat wil nog niet zeggen dat het hándig is hoe ze het verwoord heeft.
Dat is nou precies waar het oa gisteren bij Beau ook over ging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
21-01-2022 08:58
Dus als je je niét uitspreekt als iemand over je grens gaat ben je niet mans, niet stoer/sterk?

Nee, zo staat het er helemaal niet. Ze was heel dapper om het uit te spreken. Dat zegt helemaal niets over diegene die het niet durven.

Do is dat zelf overigens ook niet zo erg, want blijkbaar heeft zij ook niet aangekaart dat dergelijk gedrag ontoelaatbaar is op een werkvloer. Een werkvloer waar je zelf zelfs coach bent van oa minderjarige meiden.

hierover zegt ze dat het niet ongemerkt voorbij is gegaan, dat het vaker naar voren is gekomen maar het constant gedoogd werd.
eva-luna schreef:
21-01-2022 08:49
Precies. Topreactie van Do, zullen ‘we’ proberen die niet onderuit te halen? En juist daarmee háár boodschap af te zwakken?

Weet je, ik vind Do nu effe ook compleet onbelangrijk. Bijna iedere bekende Nederlander komt nu met allerlei schriftelijke statements op de proppen, ongevraagd vaak...of ze zitten wel rond de tafel in een of andere talkshow. Trekken aandacht naar zich toe terwijl het nu effe eens een keer niet om hun gaat!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat er op alle slakken zout gestrooid wordt zo. Als ik iemand die flink is afgevallen complimenteer hoe knap ik dat vind, betekend dat toch niet dat ik iemand die het niet lukt een lafaard vind? Als voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik opmaak uit het statement van Do is dat het haar ook is overkomen.
Dat zij zich heeft moeten weren tegen dit soort wangedrag. Dat vind ik naar voor haar.
En daar gaat het al mis. Niet hoe een vrouw er op reageert, maar dat het wangedrag er sowieso is
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Maloochem schreef:
21-01-2022 07:52
Mooi en sterk statement. Maar jammer van het "mans genoeg". Heeft sowieso een dubbele lading in dit geval.
Ik snap werkelijk niet dat je met een stofkam door de verklaring heen gaat om toch nog iets negatiefs te vinden en daar de aandacht op te vestigen.

De boodschap is toch duidelijk?

Dat Dominique nu zo rechtstreeks zich richt tot John de Mol kan haar gewoon werk/inkomen kosten.

Op deze manier spreken anderen zich niet meer zo snel uit, want het risico dat je iets niet 100% correct hebt gezegd in ieders ogen is levensgroot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
21-01-2022 09:18
Wat ik opmaak uit het statement van Do is dat het haar ook is overkomen.
Dat zij zich heeft moeten weren tegen dit soort wangedrag. Dat vind ik naar voor haar.
En daar gaat het al mis. Niet hoe een vrouw er op reageert, maar dat het wangedrag er sowieso is
Exact, en het is goed dat ze zich er tegen heeft kunnen verweren maar blijkbaar voelde het toch voor haar óók niet veilig genoeg om aan de bel te trekken….
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
DS1971 schreef:
21-01-2022 09:26
Ik snap werkelijk niet dat je met een stofkam door de verklaring heen gaat om toch nog iets negatiefs te vinden en daar de aandacht op te vestigen.

De boodschap is toch duidelijk?

Dat Dominique nu zo rechtstreeks zich richt tot John de Mol kan haar gewoon werk/inkomen kosten.

Op deze manier spreken anderen zich niet meer zo snel uit, want het risico dat je iets niet 100% correct hebt gezegd in ieders ogen is levensgroot.
dit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sta mijn mannetje. Emancipatie. Man man man. In alles ligt de nadruk op dat mannen de norm zijn en de baas. Daar gaat het in de essentie al aan alle kanten scheef.
Alle reacties Link kopieren Quote
Citaat uit column van Julien Althusius in de Volkskrant (slaat de spijker op zijn kop):

'De oplossing was simpel. Mannen, zo zei De Mol, moeten leren met hun machtspositie om te gaan. Ze moeten hun pik in hun telefoon houden en de grenzen van vrouwen respecteren. O nee, dat zei hij helemaal niet. De Mol legde het bij de vrouwen neer. ‘Als niemand wat zegt, kunnen wij niets doen.’ Het was een even pijnlijke als geweldige illustratie bij het patriarchale axioma dat het nooit de schuld is van de machtige man. En als het wel de schuld is van de machtige man, dan is het toch niet zijn schuld.

Van de suggestie dat er bij The Voice sprake is van een angstcultuur wilde De Mol niets weten. ‘Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat er een angstcultuur is, want die herken ik niet. Die weiger ik ook te accepteren.’
Kijk, dat is dus precies het probleem.'
Ozo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven