BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Zouden die moeder en dat meisje ook een contract hebben getekend nadat het 'geregeld' was? Want dan weten we meteen in welk jaar het precies gebeurd is en wat John de Mol wel of niet gezien heeft. Zou me niets verbazen als er iets getekend is.
Life is short. Eat dessert first.
Aanhettypen schreef:
21-01-2022 19:16
Misschien ben ik de enige, maar ik wil het toch even opnemen voor John de Mol.
In mijn ogen is de kritiek die hij krijgt niet altijd terecht. Hij kwam op mij heel oprecht en eerlijk over. Hij is er dan toch maar gaan zitten.

Dat hij Rietbergen niet heeft ontslagen, vond ik erg aannemelijk. Er was geen sprake geweest (tot dat moment niet bekend bij John de Mol) van fysieke aanraking. Appjes die te ver gaan, zijn geen reden om iemand op staande voet te ontslaan. Hij heeft terecht gehandeld in mijn ogen.

Wie meent dat ontslag de beste optie was geweest, moet misschien ook eens kritisch naar zichzelf durven kijken.

Ik vind dat zijn woorden verkeerd worden uitgelegd, maar hoe kan het ook anders : de goede reactie zat er nu eenmaal niet bij. Er gaan zitten was het enige juiste en dat heeft hij gedaan.

Dat hij aangeeft dat er ruimte is voor vrouwen om met iemand te praten binnen het programma (de zogenaamde loketten waarover hij sprak), wordt uitlgelegd alsof hij de schuld bij de vrouwen neerlegt. Zij hebben die loketten niet bezocht uiteraard en dus snapt John de Mol er blijkbaar niets van. Zo wordt het uitgelegd.

Het één staat helemaal los van het andere: dat vrouwen dat niet doen of niet hebben gedaan, daar kan John de Mol erg weinig aan doen. De ruimte is geboden en daar gaat het om.

Al met al vind ik het goed dat hij er is gaan zitten, dat laat voor mij zien dat hij het niet heeft geweten.
Hij had geen keuze. Hij moest ergens gaan zitten en hij wou het programma eerder zien. Dat was een domme beslissing van hem, want het keert zich nu tegen hem. Wat mij betreft terecht.
yasmijn schreef:
21-01-2022 19:01
Denk ik ook.
Ik kan me ook niet ontdoen van het idee dat familie de Mol crisisberaad heeft gehad, de gelederen gesloten heeft en de oplossing zag in Jeroen voor de bus gooien. En hem 'dwongen' om met een schuldbekentenis naar buiten te komen waarin hij ook Linda 'goed' moest praten.
Net zoals ik denk dat John de Mol dacht dat hij met dat interview de rest van het varkentje wel kon wassen.
Twee keer fout gegokt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
21-01-2022 19:20
Ik kan me ook niet ontdoen van het idee dat familie de Mol crisisberaad heeft gehad, de gelederen gesloten heeft en de oplossing zag in Jeroen voor de bus gooien. En hem 'dwongen' om met een schuldbekentenis naar buiten te komen waarin hij ook Linda 'goed' moest praten.
Net zoals ik denk dat John de Mol dacht dat hij met dat interview de rest van het varkentje wel kon wassen.
Twee keer fout gegokt.
Precies dit.
Oudblond schreef:
Twee keer fout gegokt.
Dat ja.
februari schreef:
21-01-2022 19:15
zo'n man gaat echt de echtgenoot van zijn zus niet brodeloos maken.

Vind het helaas naïef om dat te verwachten.
Nah, dat heeft er volgens mij nul mee te maken. Hij wilde vooral geen 'uitleg' moeten geven waarom een samenwerking verbroken zou zijn en wilde - nog belangrijker - zijn goudhaantje bandleider niet kwijt.
Daveotion schreef:
21-01-2022 19:08
Bah ik werd gewoon naar van dat interview met John de Mol. Bizar dat er geen intern onderzoek is gedaan naar die Jeroen, en dat hij niet op non-actief is gezet o.i.d. Als hij dat wel had gedaan, wie weet waren er dan veel meer meldingen gekomen. Want anders is je boodschap nog steeds: vervelend voor je dat je seksueel belaagd wordt, maar we doen er verder toch niks aan.
Sommigen verwachten echt veel te veel van dit soort kerels. Die slachtoffers interesseert die John geen zak hoor.

Ik denk dat hij het maar gezeik vindt van die vrouwen en het vooral erg vindt dat nu zijn naam en bedrijf schade oploopt.
doornroosje9 schreef:
21-01-2022 19:22
Precies dit.
Idd zo zie ik het ook.

Geloof maar dat er al de nodige advocaten hebben meegedacht in de periode van zaterdag tot woensdag avond.....Jdm wist heus precies hoe het allemaal moest brengen. Vooral die loketjes benadrukken....helaas is zijn gebrek aan empathie nu wel erg duidelijk naar voren gekomen.
kataravrouw schreef:
JdM beweert ook die appjes en dickpics, die jeroen stuurde niet gelezen en gezien te hebben.

Dus dan komen er een meisje met haar moeder op zijn kantoor met een verklaring van sexueel overschrijdend gedrag en dan vraagt hij niet naar bewijs? Hij gelooft hen op hun woord? Vreemd!
Die man weet dat gewoon allemaal hoor.
Stand van zaken in de tussentijd: alle daders zitten in het buitenland als ik de berichtgeving mag geloven en welgeteld 1 hoge boom die de boel (bewust of onbewust) faciliteerde is bezig met damage control. John de Mol maakt een begin, maar ik betwijfel dat het kwartje al gevallen is, hooguit is het muntje wat gaan rammelen.

Hoe werkt het met politieonderzoek als de verdachte in het buitenland zit en niet face to face op het matje aan de verhoortafel kan komen, weet iemand dat? Zijn ze verplicht toch in levende lijve op te komen dagen voor verhoor, volstaat een telefoontje-op-afstand, loopt het enkel via de advocaten?
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
kataravrouw schreef:
21-01-2022 19:27
Idd zo zie ik het ook.

Geloof maar dat er al de nodige advocaten hebben meegedacht in de periode van zaterdag tot woensdag avond.....Jdm wist heus precies hoe het allemaal moest brengen. Vooral die loketjes benadrukken....helaas is zijn gebrek aan empathie nu wel erg duidelijk naar voren gekomen.
Het zegt al genoeg dat je als bedrijf daar zogezegd (nogal ongebruikte) "loketten" voor hebt. Meerdere.
En dat die kennelijk nogal werkloos waren.

Is dat zoals John zijn imaginaire kandidaten-begeleiders die zogezegd op de set aanwezig waren?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
EnglishmaninNewYork schreef:
21-01-2022 19:29
Stand van zaken in de tussentijd: alle daders zitten in het buitenland als ik de berichtgeving mag geloven en welgeteld 1 hoge boom die de boel (bewust of onbewust) faciliteerde is bezig met damage control. John de Mol maakt een begin, maar ik betwijfel dat het kwartje al gevallen is, hooguit is het muntje wat gaan rammelen.

Hoe werkt het met politieonderzoek als de verdachte in het buitenland zit en niet face to face op het matje aan de verhoortafel kan komen, weet iemand dat? Zijn ze verplicht toch in levende lijve op te komen dagen voor verhoor, volstaat een telefoontje-op-afstand, loopt het enkel via de advocaten?
Ik neem aan dat een uitnodiging zullen sturen, maar als mensen niet komen opdagen gaan ze pakweg Ali B écht niet in Dubai of wherever ophalen.
Is dit nu later?
Oudblond schreef:
Twee keer fout gegokt.
Hoogmoed komt voor de val.
Wanna grow up to be
Be a debaser
februari schreef:
21-01-2022 19:25
Sommigen verwachten echt veel te veel van dit soort kerels. Die slachtoffers interesseert die John geen zak hoor.

Ik denk dat hij het maar gezeik vindt van die vrouwen en het vooral erg vindt dat nu zijn naam en bedrijf schade oploopt.
Denk dat die conclusie te kort door de bocht is, helemaal als hij zuslief Linda weleens spreekt.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Aanhettypen schreef:
In mijn ogen is de kritiek die hij krijgt niet altijd terecht. Hij kwam op mij heel oprecht en eerlijk over. Hij is er dan toch maar gaan zitten.

Dat hij Rietbergen niet heeft ontslagen, vond ik erg aannemelijk. Er was geen sprake geweest (tot dat moment niet bekend bij John de Mol) van fysieke aanraking. Appjes die te ver gaan, zijn geen reden om iemand op staande voet te ontslaan. Hij heeft terecht gehandeld in mijn ogen.

Wie meent dat ontslag de beste optie was geweest, moet misschien ook eens kritisch naar zichzelf durven kijken.

Ik vind dat zijn woorden verkeerd worden uitgelegd, maar hoe kan het ook anders : de goede reactie zat er nu eenmaal niet bij. Er gaan zitten was het enige juiste en dat heeft hij gedaan.

Dat hij aangeeft dat er ruimte is voor vrouwen om met iemand te praten binnen het programma (de zogenaamde loketten waarover hij sprak), wordt uitlgelegd alsof hij de schuld bij de vrouwen neerlegt. Zij hebben die loketten niet bezocht uiteraard en dus snapt John de Mol er blijkbaar niets van. Zo wordt het uitgelegd.

Het één staat helemaal los van het andere: dat vrouwen dat niet doen of niet hebben gedaan, daar kan John de Mol erg weinig aan doen. De ruimte is geboden en daar gaat het om.

Al met al vind ik het goed dat hij er is gaan zitten, dat laat voor mij zien dat hij het niet heeft geweten.
Natuurlijk is ongevraagde dickpicks sturen naar collega's wel reden voor ontslag. Noem me een branche waar dat niet het geval is.

En appjes waarin je in de positie van bandleider naar een kandidate apt dat ze met je naar een hotelkamer moet komen omdat anders bij jouw optreden de band als een dweil gaat spelen, natuurlijk ook.

Hieruit blijkt ook dat Jeroen wel een machtspositie heeft. En John snapt dat ook wel hoor, dat als de band slecht speelt bij jouw optreden, je niet ver zal komen. DDieman doet gewoon of hij dom is.

Als dat al geen redenen zijn voor ontslag, wat dan wel volgens jou?
Alleen ongewenst aanraken?

John geeft niks om die kandidaten, zij zijn gewoon verdienvlees.
februari wijzigde dit bericht op 21-01-2022 19:42
6.79% gewijzigd
Wissewis schreef:
21-01-2022 19:29
Het zegt al genoeg dat je als bedrijf daar zogezegd (nogal ongebruikte) "loketten" voor hebt. Meerdere.
En dat die kennelijk nogal werkloos waren.

Is dat zoals John zijn imaginaire kandidaten-begeleiders die zogezegd op de set aanwezig waren?
Die zijn niet imaginair, maar blijkbaar heb je daar ook weinig aan.

Zie hier:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/mis ... rt-overal/

Dat je een persoonlijk verhaal niet doorbrieft zonder akkoord is logisch, maar zeggen ‘dat is mijn taak niet’ als je aangeeft meerdere dingen te hebben gezien/gehoord, dan geeft dat ook wel weer aan dat die loketten weinig zin hebben.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Oudblond schreef:
21-01-2022 19:24
Nah, dat heeft er volgens mij nul mee te maken. Hij wilde vooral geen 'uitleg' moeten geven waarom een samenwerking verbroken zou zijn en wilde - nog belangrijker - zijn goudhaantje bandleider niet kwijt.
Ook dat.
Oudblond schreef:
Twee keer fout gegokt.
Ja nu het hem uitkomt idd. En dat interview is gegeven vanuit pure arrogantie jah.

Zo zie ik het ook.
Aanhettypen schreef:

Volgens mij is jouw stukje nog niet af. Het begin vond ik interessant, en ik verwachtte een aantal punten waaruit zou blijken dat hij het goed deed, of goed bedoelde o.i.d.. Maar die ontbreken compleet. Ik zie niets waarom ik enig begrip voor John de Mol zou moeten hebben. Wanneer maak je het stukje af? Ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten.
Oudblond schreef:
Twee keer fout gegokt.
Denk niet dat het een gok was. De familie de Mol is het gewend de boel te leiden en dat de rest wel volgt.

Ik denk dat het BOOS team daar heel goed mee omgegaan is. Ze hebben John de Mol in zijn waarde gelaten waardoor de denkwijze/handelswijze zichtbaar werd.
Oudblond schreef:
21-01-2022 19:24
En waarom zou De Mol uitleg hebben moeten geven over dat er een muzikant weg is bij The Voice?

Is Rietbergen écht de enige orkestleider in heel Nederland?
Muzikanten komen en gaan toch voortdurend?

Steek het desnoods op "geen tijd" of "geen zin" of "hij had zin in een nieuwe uitdaging" als er echt vragen zouden komen.
Is dit nu later?
februari schreef:
21-01-2022 19:15
Zo'n man gaat echt de echtgenoot van zijn zus niet brodeloos maken.
Want? Zus heeft in het inkomen van echtgenoot echt niet nodig.
EnglishmaninNewYork schreef:
21-01-2022 19:57
Denk niet dat het een gok was. De familie de Mol is het gewend de boel te leiden en dat de rest wel volgt.

Ik denk dat het BOOS team daar heel goed mee omgegaan is. Ze hebben John de Mol in zijn waarde gelaten waardoor de denkwijze/handelswijze zichtbaar werd.
Eens.
Seksueel overschrijdend gedrag. Dickpicks. Aanranding, verkrachting. Godverdomme in wat voor wereld leven wij.
En dan zo'n De Mol, die zijn eigen straatje schoon zit te lullen. Hij is onderdeel van het probleem. Het wereldwijde probleem. Wij vrouwen zijn vogelvrij. En hoeveel mannen (en vrouwen) zijn er wel niet die vinden dat je er als slachtoffer zelf schuld aan hebt.
Het is om te kotsen zo walgelijk.
I.m.o. is er geen probleem ter wereld groter dan het onderdrukken, discrimineren, uitbuiten en misbruiken van vrouwen.
ca726647543 schreef:
21-01-2022 19:59
Want? Zus heeft in het inkomen van echtgenoot echt niet nodig.
Wel moet de Mol dynastie ten alle tijden gevrijwaard blijven van allerlei schandaaltjes enz.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven