Bewust kindvrij sinds 2010 deel 28

23-01-2022 12:48 2965 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Alweer een nieuw deel. We raken maar niet uitgekletst over ons kindvrije leven.

Praat hier over wat je bezighoudt en wat je kwijt wilt.

Afbeelding
creatieveling wijzigde dit bericht op 23-01-2022 21:08
25.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer2:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las soms mee in de vorige topics maar wil toch wat actiever meelezen/ meeschrijven. Dus volg 😃
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, Pupsel. Voel je welkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ola!

Pupsel welkom!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig :cheer:
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijke rustige dag zo. Ik zit in mijn huispak op de bank, net wat administratie gedaan, zo nog de was wegwerken en daarna weer bankhangen. Love it!
Alle reacties Link kopieren Quote
geld-recht/financile-gevolgen-alleensta ... ges/486468

tja, had je kunnen bedenken dat je minder geld krijgt als je kind 18 wordt.

sprak er recent een oud collega over, die schrok ook van de terugval in inkomsten die ze hadden toen de kinds 'ineens' 18 werden en ze alles zelf moesten betalen (wat niet lukte) en ze moesten bijschieten en minder geld kregen aan bijslagen

heb toen nog de lompe opmerking gemaakt dat hij 'daar over had moeten nadenken voordat hij zijn pik ergens stak'

hahaha, kreeg een blik terug toen van 'eh, wat lomp maar je hebt wel gelijk'

roze wolk: uitgesteld faillissement over 18 jaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauwetrui schreef:
23-01-2022 13:25
Heerlijke rustige dag zo. Ik zit in mijn huispak op de bank, net wat administratie gedaan, zo nog de was wegwerken en daarna weer bankhangen. Love it!
Administratieve dingen doe ik ook altijd op zondag (ochtend) zojuist de pastinaaksoep (huisgemaakt!) verorberd, erg lekker!
Alle reacties Link kopieren Quote
Happy new childfree topic :cheer2:


Alle reacties Link kopieren Quote
RickDalton schreef:
23-01-2022 13:30
Administratieve dingen doe ik ook altijd op zondag (ochtend) zojuist de pastinaaksoep (huisgemaakt!) verorberd, erg lekker!
Klinkt ook lekker, ik heb net pompoensoep op :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik en er ook weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauwetrui schreef:
23-01-2022 13:36
Klinkt ook lekker, ik heb net pompoensoep op :)
ja de smaakt viel me niks niet tegen, er zat ook winterpeen in (zoetig!) en een knolselderij voor wat meer pit.

vrouw gaf aan dat deze 'in het linkerrijtje' kan van de soepen. dat betekent dus "mag vaker"

rechterrijtje: 'degradatie, liever niet meer doen'
Alle reacties Link kopieren Quote
Vuurenvlam62 schreef:
23-01-2022 13:30
Happy new childfree topic :cheer2:
topic?

childfree LIFE! :high5:
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauwetrui schreef:
23-01-2022 13:25
Heerlijke rustige dag zo. Ik zit in mijn huispak op de bank, net wat administratie gedaan, zo nog de was wegwerken en daarna weer bankhangen. Love it!
Hier ook! Ik heb sinds kort een Playstation :biggrin: Helemaal leuk. Vanmorgen in pyama op de bank gespeeld en ergens eind van de ochtend onder de douche. Verder helemaal niks behalve vanavond eten koken. Huis was al schoon en nu verder in mijn boek :heart:
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren Quote
RickDalton schreef:
23-01-2022 13:46
ja de smaakt viel me niks niet tegen, er zat ook winterpeen in (zoetig!) en een knolselderij voor wat meer pit.

vrouw gaf aan dat deze 'in het linkerrijtje' kan van de soepen. dat betekent dus "mag vaker"

rechterrijtje: 'degradatie, liever niet meer doen'
Ah kijk. En welke soepen vallen er in het rechterrijtje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Yoe ben er ook weer. :hello:

Is er niks meer gekomen van het topic ergens anders opstarten? Ik meen me te herinneren dat sommige het juist vervelend vonden dat het onder kinderen stond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pupsel schreef:
23-01-2022 12:59
Ik las soms mee in de vorige topics maar wil toch wat actiever meelezen/ meeschrijven. Dus volg 😃
Ik ook!
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren Quote
.
martinimeisje wijzigde dit bericht op 23-01-2022 15:07
Reden: 2x is wat veel
98.93% gewijzigd
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat komt al jaar en dag eens in de zoveel tijd terug. Gewoon lekker hier laten staan.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic? Had mij al verbaasd over het feit dat we al veeeeeer over de 3000 post waren. :-D

Is er een nieuwe grens trouwens? Of is de moderatie gewoon makkelijker tegenwoordig?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wandelde vanochtend met een goede vriendin (met de honden, die hebben wij wel :-P ) Zij heeft kinderen in de puberleeftijd. Ik schrok weer even hoeveel kosten er bij komen kijken.. weet dat kinderen duur zijn maar jeetje door schoolboeken, betaalde bijles, bepaalde sport, scooter kapot etc etc waar ze toch een deel van betalen. Hoppa bijna 1000 euro in een maand aan ‘ extra’ kosten. Gelukkig kunnen ze het wel betalen maar moest toch denken; jeetje hoe doen mensen dat die onder modaal verdienen? :-o

Bijv een scooter reparatie hoeft niet (ga maar fietsen bij wijze van) maar bijvoorbeeld schoolboeken en een bepaalde sport zijn voor mijn gevoel wel ‘ basiskosten’….

En bedankt voor het welkom! 😄
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja het is een hoop geld. Maar ouders kiezen er zelf voor.

Ik had op een gegeven moment een collega die vond dat de overheid meer moest doen om interessante dingen te sponsoren zoals volleybal en muziekles, zodat dit voor alle kinderen beschikbaar was. Want zij hadden veel moeten laten om hun kinderen dit te kunnen doen.
Ik was niet zo meelevend, want ik zei toen ook, daar kies je zelf voor. Luxe is geen recht. Onderwijs, goede zorg, ja dat is een recht. De rest niet. Jullie hadden het ook bij één kind kunnen houden ipv twee.
Dat de overheid een sport als volleybal niet subsidieert en voetbal wel, is jammer, maar niet raar. Want voetbal is veel goedkoper (een grasveld en wat ballen) en spreekt traditioneel gewoon veel meer mensen aan dan voetbal. Dus met 1000 euro subsidie bereik je veel meer mensen bij voetbal dan bij volleybal en meer mensen profiteren ervan. Dus een beter rendement.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
23-01-2022 15:47
Ja het is een hoop geld. Maar ouders kiezen er zelf voor.

Dat de overheid een sport als volleybal niet subsidieert en voetbal wel, is jammer, maar niet raar. Want voetbal is veel goedkoper (een grasveld en wat ballen) en spreekt traditioneel gewoon veel meer mensen aan dan voetbal. Dus met 1000 euro subsidie bereik je veel meer mensen bij voetbal dan bij volleybal en meer mensen profiteren ervan. Dus een beter rendement.
En daarmee ook bereikbaarder. Ik kom uit een klein dorp en de dichtstbijzijnde volleybalvereniging was toch echt in het dorp verderop. Bij mij in het dorp kon je kiezen tussen voetbal en korfbal.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven