Mijn man eet te veel
woensdag 2 februari 2022 om 12:03
Mijn man eet te veel. En is dus te zwaar. Ruim honderd kilo zal het nu zijn.
En naast dat het ongezond is, merk ik dat het vrijen er lastiger door wordt. Zo'n zwaar lijf voelt niet prettig op me. Door de buik voel ik minder.
En ik vind het ook gewoon niet aantrekkelijk, zoals hij constant naast me eet. Ik haal bewust niets ongezonds in huis, maar dan eet hij boterhammen, cruesli, gewoon alles wat beschikbaar is.
Er over praten lukt niet. Hij ziet het niet. Wil het niet zien. Zegt maandag te beginnen met betere gewoontes, maar doet dat nooit. Voelt zich aangevallen. Ik breng het verkeerd, het komt door mij, ik eet vast stiekem ongezonde dingen (hij ziet me nooit snoepen/snacken inderdaad), ik heb teveel kritiek etc.
En dat is natuurlijk ook zo. Ik heb kritiek. Ik heb er niets van te vinden, ben zijn moeder niet, hij is volwassen, kan prima zelf beslissen. Maar moet ik dan gewoon toekijken hoe hij zich naar morbide obesitas toe eet?
En naast dat het ongezond is, merk ik dat het vrijen er lastiger door wordt. Zo'n zwaar lijf voelt niet prettig op me. Door de buik voel ik minder.
En ik vind het ook gewoon niet aantrekkelijk, zoals hij constant naast me eet. Ik haal bewust niets ongezonds in huis, maar dan eet hij boterhammen, cruesli, gewoon alles wat beschikbaar is.
Er over praten lukt niet. Hij ziet het niet. Wil het niet zien. Zegt maandag te beginnen met betere gewoontes, maar doet dat nooit. Voelt zich aangevallen. Ik breng het verkeerd, het komt door mij, ik eet vast stiekem ongezonde dingen (hij ziet me nooit snoepen/snacken inderdaad), ik heb teveel kritiek etc.
En dat is natuurlijk ook zo. Ik heb kritiek. Ik heb er niets van te vinden, ben zijn moeder niet, hij is volwassen, kan prima zelf beslissen. Maar moet ik dan gewoon toekijken hoe hij zich naar morbide obesitas toe eet?
donderdag 3 februari 2022 om 12:11
Ik denk hetzelfde als jij en misschien kan ik het me daarom niet voorstellen maar het komt op mij zo oppervlakkig over.Avage schreef: ↑02-02-2022 23:19Omdat het je grote liefde is met wie je je leven wil delen, in goede en in slechte tijden, ik noem maar een zijstraat?
Geen idee, ik heb zelf helemaal niet dat ik iemand niet meer aantrekkelijk vind, als het om mijn beste maatje/geliefde gaat dan vind ik hem altijd mooi.
En volgens mij werkt het voor veel mensen zo want we takelen allemaal af, krijgen medische problemen, depressies en weet ik niet wat. Ook niet echt aantrekkelijk allemaal maar het is geloof ik niet gebruikelijk dat je om die reden niet meer van iemand houdt en niet meer in de relatie wil blijven. Draait een relatie dan alleen maar om het fysieke?
Ik ga echt niet "aantrekkelijk blijven" voor iemand, dat is wedden op het verkeerde paard want ik ga er sowieso niet mooier en lekkerder op worden met de jaren, eerder minder.
Als mijn vriend 20 kilo aankomt en daar lichamelijk geen last van zou hebben dan zou het me niet boeien. Ik zou hem in ieder geval nog even aantrekkelijk vinden. Ik haal zijn aantrekkelijkheid echt niet uit zijn uiterlijk maar meer uit zijn daden, onze intimiteit etc. Als mijn vriend 30 kilo te zwaar zou zijn dan nog zou ik hem aantrekkelijker vinden bijvoorbeeld channing tatum. Die vind ik wel heel leuk om naar te kijken (dat vind ik een mooie man) maar van het uiterlijk alleen wordt ik niet warm.
Ik denk hetzelfde als jij en misschien kan ik het me daarom niet voorstellen maar het komt op mij zo oppervlakkig over.Avage schreef: ↑02-02-2022 23:19Omdat het je grote liefde is met wie je je leven wil delen, in goede en in slechte tijden, ik noem maar een zijstraat?
Geen idee, ik heb zelf helemaal niet dat ik iemand niet meer aantrekkelijk vind, als het om mijn beste maatje/geliefde gaat dan vind ik hem altijd mooi.
En volgens mij werkt het voor veel mensen zo want we takelen allemaal af, krijgen medische problemen, depressies en weet ik niet wat. Ook niet echt aantrekkelijk allemaal maar het is geloof ik niet gebruikelijk dat je om die reden niet meer van iemand houdt en niet meer in de relatie wil blijven. Draait een relatie dan alleen maar om het fysieke?
Ik ga echt niet "aantrekkelijk blijven" voor iemand, dat is wedden op het verkeerde paard want ik ga er sowieso niet mooier en lekkerder op worden met de jaren, eerder minder.
Als mijn vriend 20 kilo aankomt en daar lichamelijk geen last van zou hebben dan zou het me niet boeien. Ik zou hem in ieder geval nog even aantrekkelijk vinden. Ik haal zijn aantrekkelijkheid echt niet uit zijn uiterlijk maar meer uit zijn daden, onze intimiteit etc. Als mijn vriend 30 kilo te zwaar zou zijn dan nog zou ik hem aantrekkelijker vinden bijvoorbeeld channing tatum. Die vind ik wel heel leuk om naar te kijken (dat vind ik een mooie man) maar van het uiterlijk alleen wordt ik niet warm.
Ik vind dit eigenlijk gewoon de verantwoordelijkheid buiten jezelf leggen. Als je medicatie slikt waarvan je aankomt oké, maar slachtoffer spelen van je eigen gebrek aan motivatie... Bijna niemand blijft fluitend slank en fit op een bepaalde leeftijd, daar moet je dingen voor doen en laten. Of niet, maar dan moet je niet zeuren dat die kilo's je overkomen. Je beweegt zelf je hand naar je mond en niemand anders.Taskmaster schreef: ↑03-02-2022 10:47Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt. Prijs jezelf maar gelukkig.
Weet niet zeker hoe vaak ik nog moet zeggen dat NIEMAND kiest om te dik te zijn en geen maat te kunnen houden. Als er echt écht écht een keuze was, dan koos niemand hiervoor. Al is het maar om de laatdunkende opmerkingen en blikken naar een te dik iemand. Al die grappen over dikzakken en 'fatties' in tv-shows. Er wordt onwijs op te dikke mensen neergekeken en NIEMAND wil dat voor zichzelf.
donderdag 3 februari 2022 om 12:15
Toen ik een periode zwaarder was geworden na mijn zwangerschappen en een stressvolle tijd, toen zei mijn hele sportieve, slanke man:... niets.
Ik klaagde zelf geregeld over dat ik echt minder moest eten maar daar bleef het wel bij.
Hij heeft nooit ook maar één woord gezegd. Hij complimenteerde me als mijn haar leuk zat of ik een leuk kledingstuk aan had, dat wel. Ik vind dat knap en ben daar dankbaar voor. Zo was het mijn proces en bleef het voor mij ook zuiver dat ik het voor mezelf moest doen. Het is al moeilijk genoeg zonder wrijving met je partner over zoiets persoonlijks.
Misschien vertrouwde hij erop dat ik de innerlijke motivatie wel had, dat kan zeker want ik ben altijd wel sportief en slank geweest en ik zei geregeld dat ik graag mijn oude figuur terug wilde hebben. Misschien mis jij dat vertrouwen in jouw man, TO. Misschien kan hij wel wat doen om jou iets meer vertrouwen te geven, door bijvoorbeeld het probleem wel te erkennen en er over te praten hoe hij het ervaart. En als je je echt heel eeg zorgen maakt over zijn gezondheid dan vind ik ook dat je best een zorgzaam (!) en serieus gesprek daarover moet kunnen hebben met hem, en hem daarbij je steun toezeggen.
Maar verder is het aan hem en moet je écht ophouden met zeuren en opmerkingen maken want het is erg respectloos en vooral contraproductief.
Ik klaagde zelf geregeld over dat ik echt minder moest eten maar daar bleef het wel bij.
Hij heeft nooit ook maar één woord gezegd. Hij complimenteerde me als mijn haar leuk zat of ik een leuk kledingstuk aan had, dat wel. Ik vind dat knap en ben daar dankbaar voor. Zo was het mijn proces en bleef het voor mij ook zuiver dat ik het voor mezelf moest doen. Het is al moeilijk genoeg zonder wrijving met je partner over zoiets persoonlijks.
Misschien vertrouwde hij erop dat ik de innerlijke motivatie wel had, dat kan zeker want ik ben altijd wel sportief en slank geweest en ik zei geregeld dat ik graag mijn oude figuur terug wilde hebben. Misschien mis jij dat vertrouwen in jouw man, TO. Misschien kan hij wel wat doen om jou iets meer vertrouwen te geven, door bijvoorbeeld het probleem wel te erkennen en er over te praten hoe hij het ervaart. En als je je echt heel eeg zorgen maakt over zijn gezondheid dan vind ik ook dat je best een zorgzaam (!) en serieus gesprek daarover moet kunnen hebben met hem, en hem daarbij je steun toezeggen.
Maar verder is het aan hem en moet je écht ophouden met zeuren en opmerkingen maken want het is erg respectloos en vooral contraproductief.
donderdag 3 februari 2022 om 12:19
Dat is al obees en dus zeer ernstig overgewicht aldus de officiële termen.abracadabra schreef: ↑03-02-2022 12:06maar een bmi van 31 zoals de man van to is toch niet moddervet?
donderdag 3 februari 2022 om 12:21
Natuurlijk beïnvloedt dat de relatie.DS1971 schreef: ↑03-02-2022 11:33Ik vind helemaal niet dat iedereen er maar uit moet blijven zien alsof ze 20 jaar zijn. Dat is mij ook niet gelukt hoor (al heb ik dan wel het geluk dat ik niet in een permanente rui terecht ben gekomen).
Maar ouder worden kan op verschillende manieren. Het is ook niet alleen het uiterlijk, het is ook de energie die iemand heeft. Dat je gewoon lekker samen door de bergen kan lopen de hele dag ipv dat na 10 minuten iemand moet uithijgen omdat zijn conditie 0,0 is. Ook dat beïnvloedt de relatie.
Als je partner langdurig of chronisch ziek raakt, verandert dat ook de energie. Of als je partner depressief raakt, of long covid krijgt.
Einde oefening in die gevallen, of is er een uitzonderingsbeleid voor te dik zijn?
donderdag 3 februari 2022 om 12:26
Dat is onzin. Ik weet dat er mensen zijn die er echt niets aan kunnen doen dat ze dik zijn. Ik heb ze in de familie en ik heb daar alle compassie voor.Taskmaster schreef: ↑03-02-2022 10:47Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt. Prijs jezelf maar gelukkig.
Weet niet zeker hoe vaak ik nog moet zeggen dat NIEMAND kiest om te dik te zijn en geen maat te kunnen houden. Als er echt écht écht een keuze was, dan koos niemand hiervoor. Al is het maar om de laatdunkende opmerkingen en blikken naar een te dik iemand. Al die grappen over dikzakken en 'fatties' in tv-shows. Er wordt onwijs op te dikke mensen neergekeken en NIEMAND wil dat voor zichzelf.
Maar de meeste mensen met overgewicht hebben dat volledig zelf in de hand. Daar kiezen ze niet expliciet voor maar ze laten het gebeuren. Net als ze hun voortuin laten verslonzen, hun deadline niet halen, of gewoon hun schouders ophalen en toch weer een zak chips open trekken. Doe ik ook zo vaak.
donderdag 3 februari 2022 om 12:31
Waar je geen invloed op hebt, dat kun je niet veranderen. Het is onzin om tegen een man te zeggen dat hij eens minder kaal moet worden. Dus voor mij maakt het uit of iemand zijn best doet, of denkt dat ik haar maar moet nemen zoals ze is. Dan moet ik denken aan stellen die het normaal vinden om naast elkaar op de bank te gaan ruften, enz.
Misschien is dat nog wel wat mij het meest zou raken, het gevoel dat de ander meent dat we maar genoegen moeten nemen met wat er is.
donderdag 3 februari 2022 om 12:32
Precies.apppie schreef: ↑03-02-2022 12:11Ik vind dit eigenlijk gewoon de verantwoordelijkheid buiten jezelf leggen. Als je medicatie slikt waarvan je aankomt oké, maar slachtoffer spelen van je eigen gebrek aan motivatie... Bijna niemand blijft fluitend slank en fit op een bepaalde leeftijd, daar moet je dingen voor doen en laten. Of niet, maar dan moet je niet zeuren dat die kilo's je overkomen. Je beweegt zelf je hand naar je mond en niemand anders.
En motivatie zit deels in genen? Toch bijzonder dat er 50 jaar terug veel minder dikke mensen waren?
En mensen kiezen er zelf voor om steeds maar de auto te pakken ipv fiets. Of de lift ipv trap.
En dan naar mij van ja jij hoeft niet op te letten. Ja wel dus, en ik beweeg veel, maar dat gaat niet vanzelf.
donderdag 3 februari 2022 om 12:38
nu ga je te kort door de bochtBobo schreef: ↑03-02-2022 12:32Precies.
En motivatie zit deels in genen? Toch bijzonder dat er 50 jaar terug veel minder dikke mensen waren?
En mensen kiezen er zelf voor om steeds maar de auto te pakken ipv fiets. Of de lift ipv trap.
En dan naar mij van ja jij hoeft niet op te letten. Ja wel dus, en ik beweeg veel, maar dat gaat niet vanzelf.
er zijn heel veel redenen, waarom er nu te veel dikke mensen zijn. Het is echt niet een eenvoudig probleem
Maar in geval van de man van To, Tja... dit topic heet: Mijn man eet te veel.
En blijkbaar ziet hij dat zelf niet
donderdag 3 februari 2022 om 12:40
Maar als je je partner chronisch ziet lijnen en tegen heug en meug meerdere keren per week ziet sporten en ze valt toch niet af, denk je dan: ze doet er alles aan maar het lukt haar niet, of denk je: ze zal wel stiekem eten en niet al te hard rennen bij het sporten?DS1971 schreef: ↑03-02-2022 12:31Waar je geen invloed op hebt, dat kun je niet veranderen. Het is onzin om tegen een man te zeggen dat hij eens minder kaal moet worden. Dus voor mij maakt het uit of iemand zijn best doet, of denkt dat ik haar maar moet nemen zoals ze is. Dan moet ik denken aan stellen die het normaal vinden om naast elkaar op de bank te gaan ruften, enz.
Misschien is dat nog wel wat mij het meest zou raken, het gevoel dat de ander meent dat we maar genoegen moeten nemen met wat er is.
donderdag 3 februari 2022 om 12:43
dan zou ik mijn partner aanraden eens met de huisarts te gaan praten, dat lijkt me rotludwina schreef: ↑03-02-2022 12:40Maar als je je partner chronisch ziet lijnen en tegen heug en meug meerdere keren per week ziet sporten en ze valt toch niet af, denk je dan: ze doet er alles aan maar het lukt haar niet, of denk je: ze zal wel stiekem eten en niet al te hard rennen bij het sporten?
donderdag 3 februari 2022 om 12:46
Dan is er een medisch probleem en moet ze naar de huisarts. Normale gezonde mensen vallen met goed eten en sporten gewoon af.ludwina schreef: ↑03-02-2022 12:40Maar als je je partner chronisch ziet lijnen en tegen heug en meug meerdere keren per week ziet sporten en ze valt toch niet af, denk je dan: ze doet er alles aan maar het lukt haar niet, of denk je: ze zal wel stiekem eten en niet al te hard rennen bij het sporten?
donderdag 3 februari 2022 om 12:47
Houden van en iets onaantrekkelijk vinden sluit elkaar toch ook niet uit? Ik zou niet minder houden van mijn slanke man als hij zich te buiten zou gaan aan ongezond eten, maar ik zou het wel echt onaantrekkelijk vinden als hij zich obese zou eten. Blijkbaar is dat een onpopulaire mening? Je kan er toch niet van uitgaan dat aantrekkingskracht maar blijft als je geen enkele moeite meer doet voor elkaar?
donderdag 3 februari 2022 om 12:48
Het is inderdaad wel heel simpel om te zeggen dat je man er voor kiest om te veel of verkeerd te eten. Wat veel mensen wijten aan gedrag, heeft vaak gewoon een fysieke oorzaak. Probeer dus daar de focus op te leggen in plaats van op zijn 'gedrag'.
Mijn theorie is dat (het bereiken van) een gezond gewicht berust op 4 pijlers:
- Voldoende slapen
- Voldoende (water) drinken
- Voldoende bewegen
- Voedzaam eten
Je zegt zelf al dat de vermoeidheid van je man een heel belangrijke factor is. Wat mij betreft zelfs het belangrijkste. Als je moe bent, verlangt je lichaam naar veel en slecht voedsel. Dat is geen gebrek aan wilskracht, maar gewoon een hormonenkwestie. Goed daarom dat jullie al met het apneu-probleem bezig zijn.
Waar ik benieuwd naar ben is of je man voldoende (water) drinkt. Volgens mij heeft niemand dit nog benoemd, terwijl het juist zo belangrijk is. Soms lijkt het of je lichaam om eten vraagt, maar heb je eigenlijk gewoon vocht nodig. Ik merk zelf ook dat ik al makkelijk meer (en ongezonder) ga eten wanneer ik minder drink.
Ik zou al eerste aan de 2 zaken hierboven werken. Als je man beter slaapt en voldoende drinkt, zal hij zich al veel beter voelen. Dan wordt gezonder eten en meer bewegen ook al een stuk gemakkelijker.
Mijn theorie is dat (het bereiken van) een gezond gewicht berust op 4 pijlers:
- Voldoende slapen
- Voldoende (water) drinken
- Voldoende bewegen
- Voedzaam eten
Je zegt zelf al dat de vermoeidheid van je man een heel belangrijke factor is. Wat mij betreft zelfs het belangrijkste. Als je moe bent, verlangt je lichaam naar veel en slecht voedsel. Dat is geen gebrek aan wilskracht, maar gewoon een hormonenkwestie. Goed daarom dat jullie al met het apneu-probleem bezig zijn.
Waar ik benieuwd naar ben is of je man voldoende (water) drinkt. Volgens mij heeft niemand dit nog benoemd, terwijl het juist zo belangrijk is. Soms lijkt het of je lichaam om eten vraagt, maar heb je eigenlijk gewoon vocht nodig. Ik merk zelf ook dat ik al makkelijk meer (en ongezonder) ga eten wanneer ik minder drink.
Ik zou al eerste aan de 2 zaken hierboven werken. Als je man beter slaapt en voldoende drinkt, zal hij zich al veel beter voelen. Dan wordt gezonder eten en meer bewegen ook al een stuk gemakkelijker.
Wie veel zwijgt, denkt veel na...
donderdag 3 februari 2022 om 12:53
Nee, chronisch lijnen is ook niet gezond.ludwina schreef: ↑03-02-2022 12:40Maar als je je partner chronisch ziet lijnen en tegen heug en meug meerdere keren per week ziet sporten en ze valt toch niet af, denk je dan: ze doet er alles aan maar het lukt haar niet, of denk je: ze zal wel stiekem eten en niet al te hard rennen bij het sporten?
Op de een of andere manier heb ik wellicht de indruk afgegeven dat ik verwacht van mijn partner dat ze eeuwig een perfect figuur blijft houden en dat is natuurlijk onzin. Sterker nog, vanwege de beperkingen de afgelopen twee jaar zijn wij beiden minder actief geweest dan normaal en dat is bij beiden ook gewoon te merken. Niet schokkend, maar we hopen beiden wel snel weer echt in het oude ritme terecht te komen.
Het zit ook gewoon in de kleine dingen. Als je ergens naartoe gaat je leuk aankleden. Dagelijkse verzorging. Aandacht voor elkaar. Enz. Dat je elkaar laat merken dat de ander er toe doet en dat je je partner niet for granted neemt.
donderdag 3 februari 2022 om 13:15
Dat was ik, niks verdrietigs aan hoor.abracadabra schreef: ↑03-02-2022 12:06En dan lees ik hier iemand met een gezond gewicht die wel wat is aangekomen en dat haar man haar dan minder aantrekkelijk vindt. Dat vind ik echt best wel verdrietig.
Het zou pas verdrietig zijn als hij dat niet zou kunnen delen omdat hij dan het risico loopt dat er ruzie ontstaat. Hij maakt geen opmerkingen erover, we hebben erover gepraat op een hele normale, volwassen manier. We zijn allebei erg sportief, ik deed aan wedstrijden mee toen wij elkaar leerden kennen en hij weet dat ik er niet het hele jaar rond zo uit kan zien en dat verwacht hij ook niet. Hij valt op sportieve, slanke vrouwen en er is niks mee om een bepaalde voorkeur te hebben net zoals ik afknap op dikke, onsportieve mannen. Dat mag, ieder heeft z’n type of voorkeur. Het ene is niet beter dan het ander.
Relaties die uitgaan omdat ze niet meer hun best doen voor elkaar en er niet over kunnen praten, dát is verdrietig.
donderdag 3 februari 2022 om 13:28
of is haar gezeur zat. net als dat zij het zat zou zijn als hij steeds roept dat haar kont en buik te dik wordt en z\e niet meer aantrekkelijk is voor haar.
In liefde moet je alles kunnen bespreken, maar wel respectvol. je houdt toch van elkaar
donderdag 3 februari 2022 om 13:58
Voor mij een heel verkeerd argument. Als hij minder haar krijgt, kan hij daar niets aan doen. En als je ouder wordt kun je daar ook niets aan doen. Maar je kunt wel je best voor jezelf en elkaar blijven doen om jezelf te verzorgen. Dus minder haar is geen probleem. Maar om voortaan niet meer naar de kapper te gaan en er een bende van te laten maken is dat wel. Ouder worden is geen probleem, maar om je daarom maar niet meer te verzorgen en alles te laten gaan, is dat wel.PlayingTheAngel schreef: ↑02-02-2022 18:46Ik zie het haar van mijn man dunner worden, en maak me daar best zorgen over, vind ik hem kaal nog wel zo aantrekkelijk? Maar ik ga hem dan niet aanpraten dat hij een transplantatie nodig heeft ofzo, liefde is ook nog steeds liefhebben als iemand verandert.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
donderdag 3 februari 2022 om 14:15
En als jouw partner nou bang zou zijn om naar de tandarts te gaan en het dus niet deed?Pindakaasjes schreef: ↑03-02-2022 08:36Precies, ik vind de opmerkingen die gemaakt worden over gewoon ouder worden en o.a kaal worden en of men dan aan een haartransplantatie zou moeten, echt zo'n flauw vergelijk.
Mijn man heeft nooit een sterk gebit gehad. De laatste jaren gaat het hard.
Dat betekent veel tandartsbezoeken voor renovatie en onderhoud.
Dit doet hij ook op aandringen van mij.
Ik vind een gebit als een monumentaal kerkhof echt afstotelijk, en zoenen met 2 gebitjes op het nachtkastje naast ons in een bakje.. daar ben ik echt nog te jong voor.
Dus ja, hij mag er best wat voor doen om voor mij aantrekkelijk te blijven.
Doe ik andersom voor hem ook.
Heeft niets te maken met ouder worden.
Je kunt het wel flauw vinden maar to zegt ook heel duidelijk dat naast het feit dat ze wil dat hij gezond is ze het ook niet aantrekkelijk vindt.
donderdag 3 februari 2022 om 14:39
Fysieke aantrekkingskracht speelt nu eenmaal (ook) een rol in een liefdesrelatie en ik vind het heel verstandig van TO dat ze daar het gesprek over aangaat. Veeeel verstandiger dan je kop in het zand steken of er automatisch van uitgaan dat je partner je toch wel aantrekkelijk blijft vinden.Subnautica schreef: ↑03-02-2022 14:15
Je kunt het wel flauw vinden maar to zegt ook heel duidelijk dat naast het feit dat ze wil dat hij gezond is ze het ook niet aantrekkelijk vindt.
donderdag 3 februari 2022 om 14:49
Foux schreef: ↑03-02-2022 13:15Dat was ik, niks verdrietigs aan hoor.
Het zou pas verdrietig zijn als hij dat niet zou kunnen delen omdat hij dan het risico loopt dat er ruzie ontstaat. Hij maakt geen opmerkingen erover, we hebben erover gepraat op een hele normale, volwassen manier. We zijn allebei erg sportief, ik deed aan wedstrijden mee toen wij elkaar leerden kennen en hij weet dat ik er niet het hele jaar rond zo uit kan zien en dat verwacht hij ook niet. Hij valt op sportieve, slanke vrouwen en er is niks mee om een bepaalde voorkeur te hebben net zoals ik afknap op dikke, onsportieve mannen. Dat mag, ieder heeft z’n type of voorkeur. Het ene is niet beter dan het ander.
Relaties die uitgaan omdat ze niet meer hun best doen voor elkaar en er niet over kunnen praten, dát is verdrietig.
Nou ik ben benieuwd of jij dat zal blijven pikken van hem in de toekomst. Als je werk ooit veel van je gaat vragen. Als er een zwangerschap komt en uiteindelijk een druk gezin. Als een van jullie misschien ooit ziek wordt, of andere serieuze tegenslag. Als je leven dus niet meer alleen om jou draait. Dan krijg je (hopelijk) andere prioriteiten hoor.
donderdag 3 februari 2022 om 15:43
Wát een onzin. Je kunt, ook onder lastige omstandigheden, gewoon je best voor elkaar blijven doen. Voor een relatie moet je werken. Wil je dat niet, dan moet je lekker alleen blijven.Antoon69 schreef: ↑03-02-2022 14:49Nou ik ben benieuwd of jij dat zal blijven pikken van hem in de toekomst. Als je werk ooit veel van je gaat vragen. Als er een zwangerschap komt en uiteindelijk een druk gezin. Als een van jullie misschien ooit ziek wordt, of andere serieuze tegenslag. Als je leven dus niet meer alleen om jou draait. Dan krijg je (hopelijk) andere prioriteiten hoor.
donderdag 3 februari 2022 om 16:10
Foux zegt toch ook niet dat uiterlijke het enige is wat telt? Maar je gewoon maar compleet laten gaan omdat je toch al iemand hebt die van je houdt vindt ik wel een rare instelling? Tuurlijk zijn er altijd omstandigheden waardoor het geen prioriteit is, maar TO zegt ook juist dat ze niet bij hem weg zal gaan hierom, maar dat ze hem wel minder aantrekkelijk vindt zo. En die snap ik dan wel weer.Antoon69 schreef: ↑03-02-2022 14:49Nou ik ben benieuwd of jij dat zal blijven pikken van hem in de toekomst. Als je werk ooit veel van je gaat vragen. Als er een zwangerschap komt en uiteindelijk een druk gezin. Als een van jullie misschien ooit ziek wordt, of andere serieuze tegenslag. Als je leven dus niet meer alleen om jou draait. Dan krijg je (hopelijk) andere prioriteiten hoor.