Mijn man eet te veel
woensdag 2 februari 2022 om 12:03
Mijn man eet te veel. En is dus te zwaar. Ruim honderd kilo zal het nu zijn.
En naast dat het ongezond is, merk ik dat het vrijen er lastiger door wordt. Zo'n zwaar lijf voelt niet prettig op me. Door de buik voel ik minder.
En ik vind het ook gewoon niet aantrekkelijk, zoals hij constant naast me eet. Ik haal bewust niets ongezonds in huis, maar dan eet hij boterhammen, cruesli, gewoon alles wat beschikbaar is.
Er over praten lukt niet. Hij ziet het niet. Wil het niet zien. Zegt maandag te beginnen met betere gewoontes, maar doet dat nooit. Voelt zich aangevallen. Ik breng het verkeerd, het komt door mij, ik eet vast stiekem ongezonde dingen (hij ziet me nooit snoepen/snacken inderdaad), ik heb teveel kritiek etc.
En dat is natuurlijk ook zo. Ik heb kritiek. Ik heb er niets van te vinden, ben zijn moeder niet, hij is volwassen, kan prima zelf beslissen. Maar moet ik dan gewoon toekijken hoe hij zich naar morbide obesitas toe eet?
En naast dat het ongezond is, merk ik dat het vrijen er lastiger door wordt. Zo'n zwaar lijf voelt niet prettig op me. Door de buik voel ik minder.
En ik vind het ook gewoon niet aantrekkelijk, zoals hij constant naast me eet. Ik haal bewust niets ongezonds in huis, maar dan eet hij boterhammen, cruesli, gewoon alles wat beschikbaar is.
Er over praten lukt niet. Hij ziet het niet. Wil het niet zien. Zegt maandag te beginnen met betere gewoontes, maar doet dat nooit. Voelt zich aangevallen. Ik breng het verkeerd, het komt door mij, ik eet vast stiekem ongezonde dingen (hij ziet me nooit snoepen/snacken inderdaad), ik heb teveel kritiek etc.
En dat is natuurlijk ook zo. Ik heb kritiek. Ik heb er niets van te vinden, ben zijn moeder niet, hij is volwassen, kan prima zelf beslissen. Maar moet ik dan gewoon toekijken hoe hij zich naar morbide obesitas toe eet?
donderdag 3 februari 2022 om 16:30
Hoezo blijven pikken, lees jij wel? Het werkt twee kanten op hoor want als hij wat verslapt dan zeg ik dat tegen hem.Antoon69 schreef: ↑03-02-2022 14:49Nou ik ben benieuwd of jij dat zal blijven pikken van hem in de toekomst. Als je werk ooit veel van je gaat vragen. Als er een zwangerschap komt en uiteindelijk een druk gezin. Als een van jullie misschien ooit ziek wordt, of andere serieuze tegenslag. Als je leven dus niet meer alleen om jou draait. Dan krijg je (hopelijk) andere prioriteiten hoor.
Maar om je gerust te stellen, mijn werk zal nooit meer van mij vragen aangezien ik dat helemaal zelf bepaal. Ik wil geen kinderen dus ook geen zwangerschap of gezin.
Gezondheid hiermee vergelijken slaat helemaal nergens op aangezien niemand daar invloed op heeft.
En vanwaar dat oordeel dat jij hoopt dat mijn prioriteiten veranderen? Wat is er mis mee?
donderdag 3 februari 2022 om 16:52
Prima. Ik hoop alleen dat je je zelfbeeld niet van hem af laat hangen. Ik heb een dochter en zie hoe belachelijk veel druk meisjes van die leeftijd op zichzelf en elkaar leggen om het perfecte figuur te hebben. Terwijl dat nergens goed voor is. Ik hou daarom ook niet zo van mensen die obsessief met hun lijf bezig zijn en dat uitdragen of anderen op willen leggen. Maar misschien ben ik daar wat allergisch voor.
donderdag 3 februari 2022 om 16:56
Prima dat jij daar allergisch voor bent maar dat wil niet zeggen dat jouw aannames terecht zijn.Antoon69 schreef: ↑03-02-2022 16:52Prima. Ik hoop alleen dat je je zelfbeeld hier niet van af laat hangen. Ik heb een dochter en zie hoe belachelijk veel druk meisjes van die leeftijd op zichzelf en elkaar leggen om het perfecte figuur te hebben. Terwijl dat nergens goed voor is. Ik hou daarom ook niet zo van mensen die obsessief met hun lijf bezig zijn en dat uitdragen of anderen op willen leggen. Maar misschien ben ik daar wat allergisch voor.
Maar goed we zijn nou wel leuk over mijn relatie aan het praten, het gaat om die van to.
Ik schreef alleen over die van mij als tegenhanger.
donderdag 3 februari 2022 om 17:50
Wat een aparte reactie. Ik krijg de indruk dat dit topic bij sommigen iets te veel raakt aan eigen onzekerheden en/of oud zeer.Antoon69 schreef: ↑03-02-2022 14:49Nou ik ben benieuwd of jij dat zal blijven pikken van hem in de toekomst. Als je werk ooit veel van je gaat vragen. Als er een zwangerschap komt en uiteindelijk een druk gezin. Als een van jullie misschien ooit ziek wordt, of andere serieuze tegenslag. Als je leven dus niet meer alleen om jou draait. Dan krijg je (hopelijk) andere prioriteiten hoor.
Niemand hier zegt dat uiterlijk het allerbelangrijkste is in de liefde. Natuuuurlijk houd je van je partner, ook als het even tegenzit, maar daarom is het nog wel belangrijk om je best voor elkaar te blijven doen. En ja, goed voor jezelf zorgen- zowel fysiek als mentaal - is daar een onderdeel van. En dat kan ook als je een druk gezin hebt of als er tegenslagen komen. Ik spreek uit ervaring.
Niets is zo dodelijk voor echte verbinding als de "zo ben ik nu eenmaal, deal er maar mee"- houding.
donderdag 3 februari 2022 om 17:58
Obsessief en perfect is toch wel even wat anders dan “het maar ok vinden dat je partner obese wordt?!”Antoon69 schreef: ↑03-02-2022 16:52Prima. Ik hoop alleen dat je je zelfbeeld niet van hem af laat hangen. Ik heb een dochter en zie hoe belachelijk veel druk meisjes van die leeftijd op zichzelf en elkaar leggen om het perfecte figuur te hebben. Terwijl dat nergens goed voor is. Ik hou daarom ook niet zo van mensen die obsessief met hun lijf bezig zijn en dat uitdragen of anderen op willen leggen. Maar misschien ben ik daar wat allergisch voor.
donderdag 3 februari 2022 om 18:59
Waarom denken veel mensen toch dat de reacties anders zouden zijn als TO een man was geweest? Als je partner van geen kant meer lijkt op degene waar je ooit voor viel dan mag je dat toch jammer vinden en kijken of je daar iets mee kunt?
Vent en ik worden graag gezond, lustig en binnen de mogelijkheden aantrekkelijk en redelijk slank oud. En daarom gaan we inderdaad wekelijks op de schaal en bespreken zaken als overvreet en ondersport. Dat moet ook want ik wil gewoon niet meer dik worden en ook Vent heeft een mooie buik gehad.
Als ik in de schoenen van TO's man zou staan zou ik het heel naar vinden als mijn partner zo over me denkt en ik zou graag van hem horen dat het de verkeerde kant opgaat.
Dat hij, al dan niet door apneu, dikker wordt ala maar dat het géén onderwerp
Van gesprek mag zijn zou voor mij onaanvaardbaar zijn.
Lucille, hoe reageert jouw man als je hem verteld dat je hem niet zo heel erg aantrekkelijk meer vindt?
Vent en ik worden graag gezond, lustig en binnen de mogelijkheden aantrekkelijk en redelijk slank oud. En daarom gaan we inderdaad wekelijks op de schaal en bespreken zaken als overvreet en ondersport. Dat moet ook want ik wil gewoon niet meer dik worden en ook Vent heeft een mooie buik gehad.
Als ik in de schoenen van TO's man zou staan zou ik het heel naar vinden als mijn partner zo over me denkt en ik zou graag van hem horen dat het de verkeerde kant opgaat.
Dat hij, al dan niet door apneu, dikker wordt ala maar dat het géén onderwerp
Van gesprek mag zijn zou voor mij onaanvaardbaar zijn.
Lucille, hoe reageert jouw man als je hem verteld dat je hem niet zo heel erg aantrekkelijk meer vindt?
donderdag 3 februari 2022 om 19:04
Ja, het is jammer/raar dat hij het eten van de kinderen opeet, want anders zou ik alleen maar rauwe wortelen in huis halen.
Dan kan hij zelf naar de winkel als het hem niet bevalt en krijgt hij zo nog wat beweging.
Verder zou ik hem gewoon wat met rust laten, maar je mag wel aangeven dat je minder zin hebt in seks hierdoor.
Ik denk dat hij het best moeilijk heeft hiermee, maar dat hij dan schoolkoeken van zijn eigen kinderen opeet vind ik wel aso. Of als hij dan bij TO gaat zeuren waarom er geen bepaald eten is ook. Hij kan ook zelf naar de winkel.
Dan kan hij zelf naar de winkel als het hem niet bevalt en krijgt hij zo nog wat beweging.
Verder zou ik hem gewoon wat met rust laten, maar je mag wel aangeven dat je minder zin hebt in seks hierdoor.
Ik denk dat hij het best moeilijk heeft hiermee, maar dat hij dan schoolkoeken van zijn eigen kinderen opeet vind ik wel aso. Of als hij dan bij TO gaat zeuren waarom er geen bepaald eten is ook. Hij kan ook zelf naar de winkel.
donderdag 3 februari 2022 om 19:08
Heel verdrietig. Hij wil dat niet horen. Er is geen enkele manier waarop ik zoiets op een niet-kwetsende manier kan brengen.
Alleen een argument als: stel dat ik met je mee zou eten. Zou je dat laten geworden?
Gisteren sliep ik al toen hij last uit zijn werk kwam en at toen koekjes én een hele zak chips.
Daar word ik heel erg verdrietig van.
Hij vindt het ook stom dat ik hem nu minder aantrekkelijk vind, en lijkt daar weinig begrip voor te hebben.
Ik weet het eventjes niet meer nu.
Alleen een argument als: stel dat ik met je mee zou eten. Zou je dat laten geworden?
Gisteren sliep ik al toen hij last uit zijn werk kwam en at toen koekjes én een hele zak chips.
Hij vindt het ook stom dat ik hem nu minder aantrekkelijk vind, en lijkt daar weinig begrip voor te hebben.
donderdag 3 februari 2022 om 19:10
Zonmuis schreef: ↑03-02-2022 19:04Ja, het is jammer/raar dat hij het eten van de kinderen opeet, want anders zou ik alleen maar rauwe wortelen in huis halen.
Ik weet niet of het beter gaat worden als ik hem aanmoedig zelf zijn snackmateriaal te kopen.
donderdag 3 februari 2022 om 19:11
En wat nou als 1 van jullie medicijnen krijgt en daardoor flink dikker wordt. Is het dan einde perfecte match en dus relatie?
flashy wijzigde dit bericht op 03-02-2022 19:17
0.27% gewijzigd
donderdag 3 februari 2022 om 19:17
Hè, wat rottig! Dikke knuf voor jou!
Het is lastig om aan te moeten zien dat je geliefde niet goed voor zichzelf zorgt en het een lastig onderwerp blijkt.
Zie je het zitten om zijn slaapproblemen icm zijn eetgewoonten bespreekbaar te maken? Er zijn hier best heel zinnige dingen over gezegd.
Wellicht geeft jullie dat een gezamenlijk strijddoel, een teamproject!
donderdag 3 februari 2022 om 19:17
En dat is de reden dat je het zijn probleem moet laten worden. Hij reageert als een verbolgen kind, natuurlijk wordt iemand minder aantrekkelijk als ie dik is, maar hij wil doen wat hij wil zonder dat er consequenties aan mogen hangen.-Lucille- schreef: ↑03-02-2022 19:08Heel verdrietig. Hij wil dat niet horen. Er is geen enkele manier waarop ik zoiets op een niet-kwetsende manier kan brengen.
Je hebt het nu tegen hem gezegd en laat hem zich maar eens onbeperkt vol eten. Dat is waarschijnlijk het eerste wat hij gaat doen als je er niets meer van zegt, hij gaat alles eten om te laten zien dat hij kan doen wat hij wil en dat jij niet de baas bent en dat hij precies weet waar hij mee bezig is.
Het is een beetje de lange route maar met een beetje mazzel is ie over 6 maanden zo dik dat hij er dan wel wat aan gaat doen. Ook als ie klaagt over zijn gewicht zeg je alleen maar dat het zijn keuze is.
donderdag 3 februari 2022 om 21:22
Je wordt niet dik van medicijnen.
Je wordt dik omdat je extra eten naar je mond brengt!
In dat geval gaan wij òf meer bewegen òf de calorieën tellen. Of allebei kan natuurlijk ook.
Gelukkig ga je niet slapen en wordt je de volgende dag wakker met obesitas.
Bij de eerste paar kilo erbij zou ik al de verandering in mijn lichaam opmerken en overgaan tot actie.
vrijdag 4 februari 2022 om 07:29
Natuurlijk zijn er medische redenen waardoor mensen aankomen. Maar bij de meerderheid ligt het toch echt aan te weinig bewegen in verhouding met wat je eet.
Het was vroeger veel vanzelfsprekender om meer te bewegen heb ik het idee.
Tegenwoordig kijken mensen je gek aan als je zegt dat je 7 km naar je werk fietst ( wat nog lang niet veel is)
Kinderen van 12 op een elektrische fiets. Echt, waarom?
Tegenwoordig kijken mensen je gek aan als je zegt dat je 7 km naar je werk fietst ( wat nog lang niet veel is)
vrijdag 4 februari 2022 om 07:51
Naar mijn mening zit je er veel te veel bovenop, houd je hem als een havik in de gaten en ben je teleurgesteld bij iedere hap die hij te veel doet. Stop maar gewoon met deze relatie, dit is een set-up om te falen. En dat komt niet door zijn gedrag, maar door het jouwe.-Lucille- schreef: ↑03-02-2022 19:08Heel verdrietig. Hij wil dat niet horen. Er is geen enkele manier waarop ik zoiets op een niet-kwetsende manier kan brengen.
vrijdag 4 februari 2022 om 08:00
Het is lastig, TO. Mijn man is ook te zwaar en ik zou hem liever ook slanker zien, maar ik vind niet dat ik recht van spreken heb om er commentaar op te hebben want ik ben zelf ook 10 kilo te zwaar dus dat zou in mijn geval nogal hypocriet zijn. Maar ook als ik nog slank had geweest vind ik niet dat ik commentaar kan hebben op iemands gewicht. Iemand met overgewicht weet dat zelf ook wel en er is geen aardige manier om het probleem aan te geven. Ook denk ik dat kritiek niet helpt. Je kan hoogstens zeggen dat je je zorgen maakt om zijn gezondheid, maar hij moet het zelf doen
vrijdag 4 februari 2022 om 08:05
Hij wil er dus niks voor doen? En jij mag daar niks van vinden? Dat vind ik nog het meest onaantrekkelijk.-Lucille- schreef: ↑03-02-2022 19:08Heel verdrietig. Hij wil dat niet horen. Er is geen enkele manier waarop ik zoiets op een niet-kwetsende manier kan brengen.
vrijdag 4 februari 2022 om 08:16
Hallelujah, iemand die het snapt.Taskmaster schreef: ↑03-02-2022 10:47Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt. Prijs jezelf maar gelukkig.
Weet niet zeker hoe vaak ik nog moet zeggen dat NIEMAND kiest om te dik te zijn en geen maat te kunnen houden. Als er echt écht écht een keuze was, dan koos niemand hiervoor. Al is het maar om de laatdunkende opmerkingen en blikken naar een te dik iemand. Al die grappen over dikzakken en 'fatties' in tv-shows. Er wordt onwijs op te dikke mensen neergekeken en NIEMAND wil dat voor zichzelf.
Echt, ik blijf me verbazen over iedereen die maar denkt dat alles zo maakbaar is. Als het zo makkelijk was, was letterlijk niemand te zwaar en was er geen miljardenindustrie aan (niet-werkende) diëten, pillen, programma’s en ga maar door.
Bovendien is er nog NOOIT iemand beter (of slanker) geworden van al die oordelen.
positivevibes wijzigde dit bericht op 04-02-2022 08:19
0.11% gewijzigd
vrijdag 4 februari 2022 om 08:17
Leefstijl speel wel een belangrijke rol ja, maar genetische aanleg is een andere belangrijke factor (dat is de laatste jaren steeds duidelijker geworden -bepaald gemiddeld 60%). Daarnaast is het je eenmaal overgewicht hebt, niet zo eenvoudig weer af te vallen, want je lichaam werkt je letterlijk tegen, bv. omdat allerlei hormonen in de war zijn. Die elektrische fietsen zijn inderdaad wat mij betreft ook niet nodig, maargoed, als het lawaaierige brommertjes vervangt, vindt ik het primaBobo schreef: ↑04-02-2022 07:29Natuurlijk zijn er medische redenen waardoor mensen aankomen. Maar bij de meerderheid ligt het toch echt aan te weinig bewegen in verhouding met wat je eet.