Werk & Studie alle pijlers

Hoe heet deze functie op een kassa?

04-02-2022 12:55 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

hoe heet de functie op een kassa dat als mensen contant afrekenen je het bedrag invoert dat ze geven en dat de kassa dan 'uitrekent' wat je terug moet geven?

Dank jullie wel :daisy:
Una noche loca
zelf niet kunnen terugtellen-functie
Voltooid schreef:
04-02-2022 12:57
:mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Voltooid schreef:
:rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Voltooid schreef:
Zooooo grappig zeg

Not
Heeft dat überhaupt een naam?
OohBoy schreef:
04-02-2022 13:12
Heeft dat überhaupt een naam?
Geen idee? Wil eigenlijk kijken of dit tegenwoordig standaard op een kassa zit of niet. Is vast wel een naam voor toch?
Una noche loca
ChicaHolandesa schreef:
04-02-2022 13:14
Geen idee? Wil eigenlijk kijken of dit tegenwoordig standaard op een kassa zit of niet. Is vast wel een naam voor toch?

Standaard op een kassa? Op sommige plekken kun je al niet eens meer contant betalen.. loop je niet een beetje achter met je vraag?
ChicaHolandesa schreef:
Is dat omdat je een kassa wil kopen? Dan zou ik eens naar de leverancier bellen.
in sommige landen hebben ze kassa's waar je het geld in een la stopt en dan doe je hem dicht en dan krijg je het exacte wisselgeld terug in die la.
Wisselgeld functie?
ChicaHolandesa schreef:
Had je dan niet beter een andere vraag kunnen stellen?
ChicaHolandesa schreef:
Dat is gewoon een ingebouwde calculator, daar is niet een aparte naam voor. En ja, dat zit eigenlijk standaard op kassa’s tegenwoordig.
Wanna grow up to be
Be a debaser
ChicaHolandesa schreef:

Een beetje kassière leert toch in het eerste uur van de kassa 'doortellen'?

Klant moet 7,75 afrekenen, betaald met 20.

Pak je eerst 5 cent. Zit je op 7,80. 20 cent pakken. 8 euro. 2 euro pakken. Zit je op 10 euro. Tientje pakken, 20 euro. Zo geef je dat ook aan de klant terug (uittellen in de hand, behalve nu je in Corona zit natuurlijk)
Op de kassa's waar ik mee werk, kun je het bedrag dat je krijgt, intikken en dan op de "contant" knop duwen, dan krijg je het bedrag van wisselgeld te zien.

Met andere woorden, er is geen aparte functie voor.
misspancake wijzigde dit bericht op 04-02-2022 13:23
14.52% gewijzigd
Ik werkte vroeger in een kiosk en die kassa had die functie niet. Gewoon rekenen moest je.

Er zijn vast winkels/ supermarkten met veel betere kassa's waarbij dat wel kan.
MissPancake schreef:
04-02-2022 13:22
Op de kassa's waar ik mee werk, kun je het bedrag dat je krijgt, intikken en dan op de "contant" knop duwen, dan krijg je het bedrag van wisselgeld te zien.

Dit
Chienandalou schreef:
04-02-2022 13:21
Dat is gewoon een ingebouwde calculator, daar is niet een aparte naam voor. En ja, dat zit eigenlijk standaard op kassa’s tegenwoordig.
Thnx!
Una noche loca
MissPancake schreef:
04-02-2022 13:22

Ja oke, duidelijk, dacht dat dit mss een aparte naam had ofzo haha
Una noche loca
ChicaHolandesa schreef:
04-02-2022 13:26
Ja oke, duidelijk, dacht dat dit mss een aparte naam had ofzo haha
Vroeger noemden we dat "contant aanslaan" als ik het me goed herinner.
Als je een kassa wil aanschaffen met deze functie moet je zoeken naar een kassa met wisselgeldberekening. Zoals deze: https://www.kassawebshop.nl/product/sam4s-er-920/
Mijn kassa deed dat automatisch, je duwt op de cash toets, tikt het bedrag dat de klant geeft in en de kassa geeft het terug te geven bedrag weer.
CHL schreef:
04-02-2022 13:28
Vroeger noemden we dat "contant aanslaan" als ik het me goed herinner.
Ja, we hebben nu een oude kassa, daar moet je idd aanslaan als men contant betaald maar die geeft geen wisselgeld bedrag aan. Voor een nieuwe willen we deze functie wel zodat iedereen 'm kan gebruiken ongeacht je rekenskills.
Una noche loca
sprankelend schreef:
04-02-2022 13:30
Als je een kassa wil aanschaffen met deze functie moet je zoeken naar een kassa met wisselgeldberekening. Zoals deze: https://www.kassawebshop.nl/product/sam4s-er-920/
Hee bedankt! Dat is een term waarmee ik iets kan qua zoeken!
Una noche loca
Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik had zo’n bedrijf gebeld en verteld wat ik graag wil. En dan geven ze antwoord en dan weet je het en als ze je goed te woord staan dan koop je dat ding.
Ik word oud, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven