Mijn man eet te veel
woensdag 2 februari 2022 om 12:03
Mijn man eet te veel. En is dus te zwaar. Ruim honderd kilo zal het nu zijn.
En naast dat het ongezond is, merk ik dat het vrijen er lastiger door wordt. Zo'n zwaar lijf voelt niet prettig op me. Door de buik voel ik minder.
En ik vind het ook gewoon niet aantrekkelijk, zoals hij constant naast me eet. Ik haal bewust niets ongezonds in huis, maar dan eet hij boterhammen, cruesli, gewoon alles wat beschikbaar is.
Er over praten lukt niet. Hij ziet het niet. Wil het niet zien. Zegt maandag te beginnen met betere gewoontes, maar doet dat nooit. Voelt zich aangevallen. Ik breng het verkeerd, het komt door mij, ik eet vast stiekem ongezonde dingen (hij ziet me nooit snoepen/snacken inderdaad), ik heb teveel kritiek etc.
En dat is natuurlijk ook zo. Ik heb kritiek. Ik heb er niets van te vinden, ben zijn moeder niet, hij is volwassen, kan prima zelf beslissen. Maar moet ik dan gewoon toekijken hoe hij zich naar morbide obesitas toe eet?
En naast dat het ongezond is, merk ik dat het vrijen er lastiger door wordt. Zo'n zwaar lijf voelt niet prettig op me. Door de buik voel ik minder.
En ik vind het ook gewoon niet aantrekkelijk, zoals hij constant naast me eet. Ik haal bewust niets ongezonds in huis, maar dan eet hij boterhammen, cruesli, gewoon alles wat beschikbaar is.
Er over praten lukt niet. Hij ziet het niet. Wil het niet zien. Zegt maandag te beginnen met betere gewoontes, maar doet dat nooit. Voelt zich aangevallen. Ik breng het verkeerd, het komt door mij, ik eet vast stiekem ongezonde dingen (hij ziet me nooit snoepen/snacken inderdaad), ik heb teveel kritiek etc.
En dat is natuurlijk ook zo. Ik heb kritiek. Ik heb er niets van te vinden, ben zijn moeder niet, hij is volwassen, kan prima zelf beslissen. Maar moet ik dan gewoon toekijken hoe hij zich naar morbide obesitas toe eet?
dinsdag 8 februari 2022 om 11:30
Mijn man is bijna 10 kilo afgevallen en snurkt haast niet meer. Dus het heeft inderdaad een positief effect op snurken.-Lucille- schreef: ↑02-02-2022 15:24Nee. Hij slaapt erg slecht, en is in afwachting van een slaaponderzoek. Door overgewicht snurkt hij erg. En waarschijnlijk zelfs apneu. Dat zou voldoende reden moeten zijn om minder te gaan eten. Dat geeft aan dat het onvoldoende werkt om maar zoveel mogelijk goede argumenten op tafel te gooien totdat het kwartje valt. Hij wéét het wel. Maar de knop omzetten is moeilijk.
Alles gaat voorbij
dinsdag 8 februari 2022 om 21:16
Ik kan me wel een beetje vinden in de opinie van Vent (met een hoofdletter :p) van roos eigenlijk.
Als ik mijn best doe om er leuk uit te zien, leuk lingerie setje enzo en mijn vriend reageert daar niet of nauwelijks op dan denk ik op een gegeven moment ook... waarom zou ik nog moeite doen...
Wellicht interesseert het de man van to weinig dat ie aankomt. En denkt ie... sja waarom zou ik me nog inhouden... ze vindt me toch al niet aantrekkelijk.
Of wellicht is ie gewoon algeheel niet tevreden vanwege de sex en andere dingen in de relatie maar wil hij er ook niet over klagen maar maakt het hem wel een stuk passiever
Als ik mijn best doe om er leuk uit te zien, leuk lingerie setje enzo en mijn vriend reageert daar niet of nauwelijks op dan denk ik op een gegeven moment ook... waarom zou ik nog moeite doen...
Wellicht interesseert het de man van to weinig dat ie aankomt. En denkt ie... sja waarom zou ik me nog inhouden... ze vindt me toch al niet aantrekkelijk.
Of wellicht is ie gewoon algeheel niet tevreden vanwege de sex en andere dingen in de relatie maar wil hij er ook niet over klagen maar maakt het hem wel een stuk passiever
dinsdag 8 februari 2022 om 22:28
Ik (vrouw) schijn ook een enorme snurker te zijn geweest. Merkte ik zelf natuurlijk weinig tot niks van, maar mijn kinderen hebben het wel eens opgenomen.
Erg gênant en erg gezond klonk het ook niet.
Ik ben aardig wat afgevallen en man en kinderen zeggen me niet meer te horen.
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik, toen ik besloot te gaan afvallen, ik meteen ook gestopt ben met het drinken van alcohol. Dit schijnt wel een grote rol te spelen in je slaapgedrag.
dinsdag 8 februari 2022 om 22:33
woensdag 9 februari 2022 om 00:09
abracadabra schreef: ↑08-02-2022 22:33Echt he... iedereen geeft advies maar zodra het over haarzelf gaat is ze poef weg.
Ik heb altijd geleerd dat je een ander niet kunt veranderen. Alleen jezelf. Maar to wil absoluut niet kijken naar haar eigen aandeel.
Dat weet je niet.
Wij kennen haar, en haar leven/relatie geenszins.
We krijgen 'bij wijze van' een stukje deeg toegeschoven, en raken dan geïrriteerd dat we daar geen compleet brood van kunnen bakken.
Maar TO is ons niks verplicht hé!
Het is best een gevoelige en intieme zaak, en waar TO de grens trekt, is aan haar. Ze is hier niemand iets verplicht en is al helemaal geen verantwoording verschuldigd.
Ik start zelf zelden tot nooit een eigen topic, omdat het vrijwel altijd verwachtingen schept bij degene die lezen en reageren.
woensdag 9 februari 2022 om 00:21
Misschien heeft ze gewoon nooit bedacht dat haar gedrag de oorzaak is en dan is zo'n topic best een confrontatie. Eigenlijk is het nooit leuk als je beter naar je relatie moet kijken als je denkt alles op de rit te hebben.abracadabra schreef: ↑08-02-2022 22:33Echt he... iedereen geeft advies maar zodra het over haarzelf gaat is ze poef weg.
Ik heb altijd geleerd dat je een ander niet kunt veranderen. Alleen jezelf. Maar to wil absoluut niet kijken naar haar eigen aandeel.
woensdag 9 februari 2022 om 00:34
Maar moet je dan ook meteen je account anonimiseren? Ik hoop serieus, dat dit stel wat nader tot elkaar gaat komen en dat die man ook gaat inzien, dat je beter wat gezonder oud kunt worden (ik heb wel een beetje zo'n stel in mijn omgeving en hun gun ik dat ook).... Iets meer je best doen van 2 kanten....
Is dat nou echt zo confronterend?
What would Patsy do?
woensdag 9 februari 2022 om 09:11
Misschien wel als je nooit hebt bedacht dat je seks moet hebben met je man als je je huwelijk een beetje op de rails wil houden? Ik sla er ook maar een slag naar. Als je je topic op anoniem zet dan kun je jezelf ook wijsmaken dat je nooit een probleem hebt gehad.Ladyday21 schreef: ↑09-02-2022 00:34Maar moet je dan ook meteen je account anonimiseren? Ik hoop serieus, dat dit stel wat nader tot elkaar gaat komen en dat die man ook gaat inzien, dat je beter wat gezonder oud kunt worden (ik heb wel een beetje zo'n stel in mijn omgeving en hun gun ik dat ook).... Iets meer je best doen van 2 kanten....
Is dat nou echt zo confronterend?
woensdag 9 februari 2022 om 09:24
Nou, over die sex (of het gebrek daaraan) werd onder meer door deze TO in een ander topic ook uitgebreid gesproken. En ik denk, dat daar ook verschillende meningen geuit zijn over die kwestie. Dus ik blijf het vreemd vinden..... Overigens ben ik niet van mening, dat er sex moet komen, voordat man zijn eetgedrag aanpast. Of dat man zijn eetgedrag aan moet passen voordat er sex komt of wat dan ook.... Ik denk, dat je zin moet hebben om je best voor elkaar te doen. En dat daar als vanzelfsprekend dingen uit voortvloeien.... Ik denk, als ik het zo opschrijf eerder, dat TO zich realiseerde, dat als die zin aan beide kanten ontbreekt, de problemen misschien dieper gaan dan een "eet" of "sex" "probleem"..... Ik hoop, dat ze eruit komen.... Het heel erg leuk hebben met elkaar, kan ook nog prima na 20+ jaar...weet ik uit ervaring....
What would Patsy do?
woensdag 9 februari 2022 om 12:44
Tja aantal hebben haar geloopt. Dat kan nu natuurlijk niet meer. Dat is ook precies wat ze wil. Want ze had nogal een uitgesproken mening over een bepaald onderwerp. En juist dat overkomt haar nu ook. En ik begrijp dat het confronterend kan zijn, zeker om te onderkennen dat je eigen aannames niet klopten en andere forum leden gelijk hadden.
woensdag 9 februari 2022 om 12:52
Aha, dan kun je iemand niet meer loepen.... Ik heb dat andere topic ook meegelezen, dus had niet geloept....Typho schreef: ↑09-02-2022 12:44Tja aantal hebben haar geloopt. Dat kan nu natuurlijk niet meer. Dat is ook precies wat ze wil. Want ze had nogal een uitgesproken mening over een bepaald onderwerp. En juist dat overkomt haar nu ook. En ik begrijp dat het confronterend kan zijn, zeker om te onderkennen dat je eigen aannames niet klopten en andere forum leden gelijk hadden.
What would Patsy do?
woensdag 9 februari 2022 om 14:46
Dus to vond het prima om (zo goed als) seksloos door het leven te gaan en vond dat ook geen enkel probleem voor haar kerel, maar vervolgens klaagt ze wel over dat ze hem niet meer aantrekkelijk vindt?
Dan is dat toch een omgekeerde situatie ten opzichte van wat we voorgeschoteld kregen.
Niet dat het die kerel vrijpleit, want jezelf dan maar volvreten lijkt mij geen hele gezonde reactie op een (vrijwel) seksloze relatie (tenzij je daar tevreden mee bent natuurlijk), maar het maakt de klacht van to wel een beetje raar.
woensdag 9 februari 2022 om 14:53
Dat het volvreten een reactie is geweest op de weinige sex, dat maak jij er zelf van, volgens mij.... Maar dat man niet over te halen was met het argument om minder te gaan eten, want dan zou hij weer een aantrekkelijkere sexpartner zijn, dat werd inderdaad wel gezegd..... Maar manDS1971 schreef: ↑09-02-2022 14:46Dus to vond het prima om (zo goed als) seksloos door het leven te gaan en vond dat ook geen enkel probleem voor haar kerel, maar vervolgens klaagt ze wel over dat ze hem niet meer aantrekkelijk vindt?
Dan is dat toch een omgekeerde situatie ten opzichte van wat we voorgeschoteld kregen.
Niet dat het die kerel vrijpleit, want jezelf dan maar volvreten lijkt mij geen hele gezonde reactie op een (vrijwel) seksloze relatie (tenzij je daar tevreden mee bent natuurlijk), maar het maakt de klacht van to wel een beetje raar.
heeft er kennelijk sowieso geen vertrouwen in, dat er bij afvallen wel weer een goed sex leven komt en TO heeft er volgens mij geen vertrouwen in dat man überhaupt motivatie heeft om eten te minderen..... Dus hoef je beiden niet creatief te worden en je best te doen, want.....heeft toch allemaal geen zin....
What would Patsy do?
woensdag 9 februari 2022 om 15:09
Het gaat mij er meer om dat uit het zichzelf volvreten en alles daaromheen hij eigenlijk non verbaal zegt: ik ga mijn best niet meer doen voor deze relatie. Ik krijg niet wat ik wil, dus wat kan mij het nog schelen wat jij wil.Ladyday21 schreef: ↑09-02-2022 14:53Dat het volvreten een reactie is geweest op de weinige sex, dat maak jij er zelf van, volgens mij.... Maar dat man niet over te halen was met het argument om minder te gaan eten, want dan zou hij weer een aantrekkelijkere sexpartner zijn, dat werd inderdaad wel gezegd..... Maar man
heeft er kennelijk sowieso geen vertrouwen in, dat er bij afvallen wel weer een goed sex leven komt en TO heeft er volgens mij geen vertrouwen in dat man überhaupt motivatie heeft om eten te minderen..... Dus hoef je beiden niet creatief te worden en je best te doen, want.....heeft toch allemaal geen zin....
Dan heb je geen relatie meer, dan ben je huisgenoten. Een soort van zakelijke overeenkomst. Ik vind dat heel onvolwassen gedrag. Van beiden, want beiden zijn kennelijk totaal niet in staat om er nog wel iets van te maken.
woensdag 9 februari 2022 om 15:54
5 kg per jaar aankomen is ontzettend veel. Hoeveel dat is in bananen weet ik dan weer niet.
Maar als je 40 bent en je weegt 80 kg en komt 5 kg per jaar aan, dan weeg je als je 60 bent 180 kg en op je 70e 230 kg.
Dat lijkt mij persoonlijk problematisch.
woensdag 9 februari 2022 om 16:10
Ja, we zijn het wel eens, denk ik....DS1971 schreef: ↑09-02-2022 15:09Het gaat mij er meer om dat uit het zichzelf volvreten en alles daaromheen hij eigenlijk non verbaal zegt: ik ga mijn best niet meer doen voor deze relatie. Ik krijg niet wat ik wil, dus wat kan mij het nog schelen wat jij wil.
Dan heb je geen relatie meer, dan ben je huisgenoten. Een soort van zakelijke overeenkomst. Ik vind dat heel onvolwassen gedrag. Van beiden, want beiden zijn kennelijk totaal niet in staat om er nog wel iets van te maken.
What would Patsy do?
woensdag 9 februari 2022 om 16:19
in hoeverre had jij gelijk dan?Typho schreef: ↑09-02-2022 12:44Tja aantal hebben haar geloopt. Dat kan nu natuurlijk niet meer. Dat is ook precies wat ze wil. Want ze had nogal een uitgesproken mening over een bepaald onderwerp. En juist dat overkomt haar nu ook. En ik begrijp dat het confronterend kan zijn, zeker om te onderkennen dat je eigen aannames niet klopten en andere forum leden gelijk hadden.
woensdag 9 februari 2022 om 16:24
Natuurlijk. Maar het is niet volvreten. Het is nalaten om niet jaarlijks 3 weken te diëten om die banaan per dag te compenseren.
Volvreten is iemand die 's avonds begint met een voorafje, dan een diner, dan een toetje, dan chips, dan 2 glazen wijn, dan een stukje gebak, dan nootjes, dan kaas en worst, etc.
Ik denk persoonlijk dat heel veel mensen met overgewicht zich een stuk minder onbegrepen zouden voelen als terminologie zoals 'volvreten' wordt gewijzigd naar terminologie die veel beter past bij de werkelijkheid. Een banaan per dag te veel en het nalaten om dat jaarlijks met een paar weken lijnen te compenseren.
woensdag 9 februari 2022 om 16:25
Ik denk dat we er wel een beetje om mogen denken dat we er niet een compleet eigen verhaal van maken. Dat vind ik niet kies.
TO vond het wel degelijk jammer voor haar man dat ze een laag libido heeft en ze schreef dan ook niet dat ze seksloos door het leven ging maar dat het initiatief tot wel bij hem vandaan mocht komen omdat ze zelf nooit de aandrang voelde tot initiatief nemen.
Hij vond dat geen probleem, nam haar zoals ze was en beide partijen waren redelijk tevreden.
Het is dan ook niet met zekerheid gezegd dat hij is gaan eten omdat er te weinig seks was naar zijn idee, dat is hier geopperd maar niet persé bevestigd. Hij heeft alleen gezegd "het maakt niet uit of ik dik of dun ben, jij wilt toch weinig seks".
Ik kan me voorstellen dat TO zich heeft laten anonimiseren om te voorkomen dat ze nog geloept kan worden, het is ook best wel naar als er zaken uit andere topics bijgehaald worden, hoe logisch ook.
Ik kan alleen maar hopen dat de communicatie tussen hun verbetert en ze hun probleem op kunnen lossen. Het is jammer dat ze op anoniem staat maar dat maakt het onderwerp niet minder boeiend en actueel.
woensdag 9 februari 2022 om 16:27
Daar zullen de meningen over verdeeld zijn.
Als TO wekelijkse boodschappen gehaald heeft en manlief na 2 dagen meewarig in de koelkast kijkt en vraagt "heb je geen boodschappen gedaan?" omdat hij zelf alle vleeswaren enz. al naar binnen heeft gehengeld dan zijn er in de dagen die eraan vooraf gingen vást volvreetmomenten geweest.
Hij weegt meer dan 100 kilo dus hij eet sowieso teveel. Dan maakt de terminologie toch niet zoveel uit?