Tweede kans?

16-02-2022 13:53 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eerder van mij af geschreven over dit onderwerp en heb daar goede tips gekregen.
In het kort: mijn vrouw heeft eerder aangegeven zich niet meer aangetrokken tot mij te voelen en eigenlijk bijna zeker is dat dat niet meer terugkomt. Dat kwam best wel als een verassing en toevallig nadat mijn vrouw bevriend is geraakt met een stel dat nu in scheiding ligt. Ze was bevriend met de vrouw, maar later merkte ze dat ze heel graag met de man sprak. Zij nam het ook vaak voor hem op: laat niet zo over je heen lopen etc. Ik dacht hier wel wat van: maarja.. goed van vertrouwen. Ineens zag ik een gedragsverandering. Daar waar ze eerst niet kon wachten om thuis te komen, de zaterdag samen te spenderen etc. Wilde ze daar ineens vanaf. En ja... ze heeft gevoelens voor de betreffende man.
Het probleem daarbij is dat ze deze man veel tegenkomt. Als ze de kinderen naar school brengt: en hun zoontje speelt veel met onze dochter. Ik hoef de laatste tijd ook nooit meer mijn dochter naar school te brengen: want ik moet toch nog even naar de appie/kruidvat etc.

Ze zegt dat er niets is gebeurd en dat de man in kwestie ook van niets weet, maar dat zij tijd en ruimte nodig heeft om alles 'uit te zoeken'. Ze loopt over etc..
Ik voel mij natuurlijk nogal in het nauw gedreven en het scheidingswoord is al best vaak gevallen. Nu gaat dat niet alleen ons betreffen maar ook onze twee kinderen. Ik ben in ieder geval wel zover dat ik alles financieel uit wil zoeken. Maar daar gaat het nu even niet om. Ik wil niet over 1 nacht ijs gaan... en goede en slechte tijden..

Nu blijft het mij wel dwars zitten dat ik het er weinig over kan hebben. Ik kan onze dochter niet verbieden met die jongen te spelen (ze zijn echt goede maatjes) en als ze de kinderen ophaalt kan het maarzo dat hij er is. En 's ochtend op het schoolplein komen ze elkaar tegen. Ook als ik vraag of ook maar iets verkeerds zeg over die man, dan ben ik verkeerd bezig. Want dan ben ik natuurlijk met modder aan het gooien. Ook heeft ze aangegeven dat ze graag ook weleens vreemd wil gaan om te kijken of ze dan beter kan kiezen. Alsof dat helderheid geeft!

Aan de andere kant is er in het verleden in onze relatie een moment geweest dat een studiegenoot mij appte. Ik deed aan afstandsleren en heb die persoon eigenlijk nooit ontmoet maar we werden gekoppeld voor een opdracht. Daarvoor hebben wij nummers uitgewisseld. Op mijn profielfoto stond ik met een gitaar en zij vraagde mij daar wat over, want zij speelde ook gitaar. Waar het precies over ging wist ik niet, maar er was echt niets seksueels aan het gesprek. Ware het niet dat de betreffende medestudent in een rood 'hoerig' jurkje op de foto stond. Mij heeft toegevoegd op facebook en mij een keer ergens in had getagd. Het huis was te klein: alles wissen, geen contact, of zij of ik, etc. etc. Het zat zelfs zo hoog dat het afgelopen weekend weer ter sprake is gekomen.

Nu vraag ik mij af. Waar doe ik nu het beste aan. Of kiezen voor mijn gemoedsrust en eens een keer haar telefoon pakken en kijken of er app-verkeer is. Met het gevaar dat ik haar van mij af drijf terwijl er niets aan de hand is. Anderzijds denk ik ook: als er niets aan de hand is... wat is het probleem? Zij heeft dat indertijd ook bij mij gedaan. Nu geeft ze aan dat ze toen misschien wat over reageerde maar ik denk dan ook: dat zeg je nu!
Of laten begaan en op mijn handen zitten? Ik kan toch geen invloed uitoefenen op haar gedrag. Al is het idee om besodemieterd te worden niet ok.. en als ik haar betrap dan zijn mijn vervolgstappen in ieder geval duidelijk.

Ik hoop dat mijn vraag tussen de regels door goed te lezen is. Want het is eigenlijk een grote gedachtenbrei.
Ze wil vreemdgaan....wat wil je nog controleren dan? Zij is gewoon eerlijk in je gezicht. Ze wil met die man uitzoeken hoe het zit en dat is zij aan het doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien nog iets om het completer te maken.
Ze heeft de keuze gehad. Of ze gaat nog proberen om het huwelijk te redden en kijken of het gevoel nog terugkomt, maar dan beperkt het contact met die man tot het allernoodzakelijkst als de kinderen spelen. Want anders gaat het inderdaad niet gebeuren. Of het is gelijk voorbij. Ze wilde nog ook echt een poging wagen. Dat was wel heel lastig... want haar eis was: ik wil wel de ruimte. En contact beperken met die man ging echt met veel gemor. Over kopje koffie drinken oid met die man was het antwoord: het verstandigst is nee.. (en dan invullen: dat ze dat wel heel graag wil).
viva-amber schreef:
16-02-2022 13:58
Ze wil vreemdgaan....wat wil je nog controleren dan? Zij is gewoon eerlijk in je gezicht. Ze wil met die man uitzoeken hoe het zit en dat is zij aan het doen.
Dat klopt... maar als ze vreemdgaat is het voorbij. Ik ga niet tweederangs zitten om haar ergens anders even te laten kijken of het ok is om daarna 'toch; bij mij terug te komen.
Verbieden lijkt me niet de juiste weg. Als ze echt wil vreemdgaan doet ze dat toch wel. En als ze het al heeft uitgesproken... nou, het zou me niks verbazen als het dan ook al is gebeurd.

Op een één of andere manier zal er toch een eerlijk gesprek moeten komen. Je moet in elk geval duidelijk maken dat jij zo niet verder kan. Relatietherapie kan misschien uitkomst bieden?
For whom the bell tolls
Begvd12 schreef:
16-02-2022 13:59
Misschien nog iets om het completer te maken.
Ze heeft de keuze gehad. Of ze gaat nog proberen om het huwelijk te redden en kijken of het gevoel nog terugkomt, maar dan beperkt het contact met die man tot het allernoodzakelijkst als de kinderen spelen. Want anders gaat het inderdaad niet gebeuren. Of het is gelijk voorbij. Ze wilde nog ook echt een poging wagen. Dat was wel heel lastig... want haar eis was: ik wil wel de ruimte. En contact beperken met die man ging echt met veel gemor. Over kopje koffie drinken oid met die man was het antwoord: het verstandigst is nee.. (en dan invullen: dat ze dat wel heel graag wil).
Ze vraagt je om haar de ruimte te geven om uit te zoeken hoe het zit met die verliefdheid: is het een bevlieging, is het haar zoolmeet? Maar volgens mij wil jij dat niet, rustig afwachten tot zij heeft besloten wat ze wil.

Ik vind dat terecht. Ik vind dat jij nu mag zeggen: we gaan samen aan onze relatie werken, we gaan er samen voor zorgen dat het weer leuk, spannend, sprankelend, tof wordt tussen ons. Misschien ga je samen in relatietherapie, misschien bedenken jullie iets anders om weer terug te komen bij elkaar.
Maar dat kan niet als zij ondertussen ook aan het uitzoeken is of meneer B niet nét een beetje leuker, spannender of toffer is. En dat betekent dat jij ook mag vragen, als voorwaarde voor die reset tussen jullie, dat ze geen contact meer heeft met die andere man. Ook geen kopje koffie, ook geen gezellig gesprekje en al helemaal niet een keertje vreemdgaan met hem.

Tenzij jij dat natuurlijk ziet zitten, maar dat lees ik niet in je bericht.

Een keer verliefd worden op iemand anders in een lange relatie hoeft helemaal geen ramp te betekenen. Hoe ga je ermee om, dat is de uitdaging.
Wat eten we vanavond?
Komt ze nog steeds met smoezen waardoor ze haar vlam tegenkomen kan?
van "ik moet nog langs het kruidvat, dan haal ik ons kind ook wel van school".
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
docotrandus schreef:
16-02-2022 14:12
Komt ze nog steeds met smoezen waardoor ze haar vlam tegenkomen kan?
van "ik moet nog langs het kruidvat, dan haal ik ons kind ook wel van school".
Half... Ze brengt de kinderen naar school. Ik kan dat ook doen. Ik moest vandaag bijvoorbeeld laat beginnen. Maar ze was erg lang weg. Toen ik daar naar vroeg zei ze: ik snap je, maar wat denk je zelf in de regen? Hou op, je drijft me alleen verder weg.

Maar toch is er een stemmetje.. want ze geeft geen antwoord. En misschien ligt het aan mij.
makreel schreef:
16-02-2022 14:07
Ze vraagt je om haar de ruimte te geven om uit te zoeken hoe het zit met die verliefdheid: is het een bevlieging, is het haar zoolmeet? Maar volgens mij wil jij dat niet, rustig afwachten tot zij heeft besloten wat ze wil.

Ik vind dat terecht. Ik vind dat jij nu mag zeggen: we gaan samen aan onze relatie werken, we gaan er samen voor zorgen dat het weer leuk, spannend, sprankelend, tof wordt tussen ons. Misschien ga je samen in relatietherapie, misschien bedenken jullie iets anders om weer terug te komen bij elkaar.
Maar dat kan niet als zij ondertussen ook aan het uitzoeken is of meneer B niet nét een beetje leuker, spannender of toffer is. En dat betekent dat jij ook mag vragen, als voorwaarde voor die reset tussen jullie, dat ze geen contact meer heeft met die andere man. Ook geen kopje koffie, ook geen gezellig gesprekje en al helemaal niet een keertje vreemdgaan met hem.

Een keer verliefd worden op iemand anders in een lange relatie hoeft helemaal geen ramp te betekenen. Hoe ga je ermee om, dat is de uitdaging.
+1

Prima dat ze in de war is maar het is egoïstisch om jou te laten bengelen terwijl ze haar gevoelens voor die andere man uitvogelt. Die ruimte zou ik haar alleen gunnen mits ik zelf ook weer vrijgezel ben.
makreel schreef:
16-02-2022 14:07

Je verwoordt heel goed wat ik eigenlijk wilde zeggen.
Ik heb m'n handen op je heupen
Maar m'n hoofd is bij de deur

Want mijn hoofd is in de wolken
En m'n hand al bij de deur

Blof, het regent harder dan ik hebben kan.
Begvd12 schreef:
16-02-2022 14:24
Half... Ze brengt de kinderen naar school. Ik kan dat ook doen. Ik moest vandaag bijvoorbeeld laat beginnen. Maar ze was erg lang weg. Toen ik daar naar vroeg zei ze: ik snap je, maar wat denk je zelf in de regen? Hou op, je drijft me alleen verder weg.

Maar toch is er een stemmetje.. want ze geeft geen antwoord. En misschien ligt het aan mij.
Ah. Het gaat hoe dan ook jouw schuld zijn.
Vraag je het, komt er een ontwijkend antwoord met een mooi verpakte 'waarschuwing'.
Vraag je niks meer, heb je geen aandacht voor haar en geef je haar op die manier weer een stok om mee rond te meppen.
There is always something happening, and it's usually right now
Als zij écht voor jou, voor jullie huwelijk wil gaan, dan had ze huilend op haar knieën haar excuses aan jou aangeboden en zélf voorgesteld om samen in relatietherapie te gaan, elk contact met die andere man te zullen verbreken / uit de weg te gaan.
Dan had ze zélf gezegd dat ze van haar verliefdheid af wil, en er alles aan wil doen om die andere man uit haar hoofd te krijgen.
Heeft ze echter niet gedaan....
Hoe duidelijk wil je het hebben TO?
Ze is emotioneel al uitgecheckt en kiest overduidelijk niet voor jou, maar voor die andere man.
Ze wil hem zien, ze wil met hem praten, ze wil koffie met hem drinken, ze wil seks met hem hebben, ze verlangt met heel haar hart en lichaam naar HEM, en niet naar jou..
Kortom, ze is smoor- en smoorverliefd op hem..

De vraag is:
Wil jij een relatie hebben met een vrouw die niet meer naar jou, maar naar een andere man verlangt en nog belangrijker, ook niet meer voor haar huwelijk wil vechten?
yep wijzigde dit bericht op 16-02-2022 14:52
0.42% gewijzigd
Yep schreef:
16-02-2022 14:39
De vraag is:
Wil jij een relatie hebben met een vrouw die niet meer naar jou, maar naar een andere man verlangt en nog belangrijker, ook niet meer voor haar huwelijk wil vechten?
Goede vraag, maar ik denk dat TO die vraag nog niet onder ogen kan komen. Gezien het laten bungelen zit TO volgens mij in de fase van (valse) hoop. Erkennen dat het voorbij is, is een hele stap.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
Wat yep zegt hierboven. Ze klinkt trouwens echt niet lief.... sterkte
Lorem Ipsum
Housemus schreef:
16-02-2022 14:50
Goede vraag, maar ik denk dat TO die vraag nog niet onder ogen kan komen. Gezien het laten bungelen zit TO volgens mij in de fase van (valse) hoop. Erkennen dat het voorbij is, is een hele stap.
Hou eens op, als je verliefd wordt op iemand anders in je lange relatie, is je relatie toch niet meteen ten dode opgeschreven?
Het gaat erom hoe je ermee om gaat, allebei. Ik vind het goed dat ze heeft gezegd tegen TO dat ze de kriebels heeft van die leuke ex van haar vriendin. Dat ze allemaal smoesjes verzint om hem toch te blijven zien, is de verliefde puber die praat. Daar hoeft TO niet mee akkoord te gaan.

Een vriendin van mij werd verliefd op iemand anders tijdens haar huwelijk. Natuurlijk wilde ze niet scheiden, maar die andere man, oeh lala dat was een leuke vent, en zo grappig en hij zag er geweldig uit en en en. Hoteldebotel. Niets uitgespookt, maar dat gevoel bleef. Ze heeft het tegen haar man verteld, dat is (gelukkig) een hele relaxte vent en die moest er hard om lachen. Ze zijn in relatietherapie gegaan om hun band samen verder te verstevigen.

Zo'n verliefdheid gaat ook weer over. Vooral niet voeden. En veel koud douchen ;-)
Wat eten we vanavond?
Ze is sowieso niet eerlijk want vorige week was het probleem nog te wijten aan jouw baard.

Vervolgens komt de aap uit de mouw en blijken er gevoelens te zijn voor een andere man.

Wat je verder schetste, jullie relatie, explosieve ruzies, goedmaakseks, jij dacht dat het een tijd goed ging maar zij vond het juist heel slecht gaan. Dan zitten jullie misschien al langer in een crisis, en is daardoor het gras aan de andere kant heel aantrekkelijk geworden.
makreel schreef:
16-02-2022 14:56
Hou eens op, als je verliefd wordt op iemand anders in je lange relatie, is je relatie toch niet meteen ten dode opgeschreven?
Het gaat erom hoe je ermee om gaat, allebei.
Dat is helemaal waar, maar als ik lees hoe de situatie nu geschetst wordt stemt mij dat niet hoopvol.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
Lijkt mij het begin van het einde, sterkte!
Yep schreef:
16-02-2022 14:39
Als zij écht voor jou, voor jullie huwelijk wil gaan, dan had ze huilend op haar knieën haar excuses aan jou aangeboden en zélf voorgesteld om samen in relatietherapie te gaan, elk contact met die andere man te zullen verbreken / uit de weg te gaan.
Dan had ze zélf gezegd dat ze van haar verliefdheid af wil, en er alles aan wil doen om die andere man uit haar hoofd te krijgen.
Heeft ze echter niet gedaan....
Hoe duidelijk wil je het hebben TO?
Ze is emotioneel al uitgecheckt en kiest overduidelijk niet voor jou, maar voor die andere man.
Ze wil hem zien, ze wil met hem praten, ze wil koffie met hem drinken, ze wil seks met hem hebben, ze verlangt met heel haar hart en lichaam naar HEM, en niet naar jou..
Kortom, ze is smoor- en smoorverliefd op hem..

De vraag is:
Mee eens. Ik denk dat ze er nog niet van overtuigd is dat hij haar ook wil. Het is niet zo dat ze uit wil zoeken ze hem wil of To. Ze wil uitzoeken of hij haar ook wil. Maar voor het geval hij haar niet wil wil ze nog niet haar oude schoenen weggooien.
Wat Yep zegt inderdaad. Verliefd worden hoeft niet het einde van een relatie te zijn maar dan moet je er niet aan toe geven.
Waarom een nieuw topic? 4 dagen terug opende je er ook 1 over hetzelfde probleem.

Io denk dat het het begin van het einde is. Laat je niet zo aan het lijntje houden.
Beg, als man zou ik mijn eigen plan trekken. Goed voor je kinderen zorgen en stoppen met pleasen.

Aangeven dat als zij het uit wil zoeken, dat jij ook vrij bent om dingen uit te zoeken op jou manier. Dus of ze kiest ervoor haar 'verliefdheid' te onderzoeken of ze kiest ervoor samen aan de relatie te werken. Geef haar drie dagen bedenktijd en laat haar helemaal los. Het zal aan haar kant druk op de ketel zetten als ze de 'oude schoenen niet weggooien voordat ze nieuwe heeft strategie toepast'. Want dan moet ze opeens vaart maken om erachter te komen of die ander haar echt wil. Zorg dat druk bij haar ligt en niet bij jou, zij heeft deze situatie gecreëerd. Neem na drie dagen een besluit en ga daar dan 100% voor. Bij het laten lieren, verlies je sowieso.
lacasa wijzigde dit bericht op 16-02-2022 22:37
0.20% gewijzigd
LaCasa schreef:
16-02-2022 16:36
Beg, als man zou ik mijn eigen plan trekken. Goed voor je kinderen zorgen en stoppen met pleasen.

Aangeven dat als zij het uit wil zoeken, dat jij ook vrij bent om dingen uit te zoeken op jou manier. Dus of ze kiest ervoor haar 'verliefdheid' te onderzoeken of ze kiest ervoor samen aan de relatie te werken. Geeft haar drie dagen bedenktijd en laat haar helemaal los. Het zal aan haar kan druk op de ketel zetten als ze de 'oude schoenen niet weggooien voordat ze nieuwe heeft strategie toepast'. Want dan moet ze opeens vaart maken om erachter te komen of die ander haar echt wil. Zorg dat druk bij haar ligt en niet bij jou, zij heeft deze situatie gecreëerd. Neem na drie dagen een besluit en ga daar dan 100% voor. Bij het laten lieren, verlies je sowieso.
+1
Heb je al eens voorgesteld om samen de kinderen op te halen / weg te brengen? Gewoon 1x. En zeggen dat je "toch niks te doen hebt". Zou ze je dan niet mee willen hebben denk je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven