Tweede kans?

16-02-2022 13:53 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eerder van mij af geschreven over dit onderwerp en heb daar goede tips gekregen.
In het kort: mijn vrouw heeft eerder aangegeven zich niet meer aangetrokken tot mij te voelen en eigenlijk bijna zeker is dat dat niet meer terugkomt. Dat kwam best wel als een verassing en toevallig nadat mijn vrouw bevriend is geraakt met een stel dat nu in scheiding ligt. Ze was bevriend met de vrouw, maar later merkte ze dat ze heel graag met de man sprak. Zij nam het ook vaak voor hem op: laat niet zo over je heen lopen etc. Ik dacht hier wel wat van: maarja.. goed van vertrouwen. Ineens zag ik een gedragsverandering. Daar waar ze eerst niet kon wachten om thuis te komen, de zaterdag samen te spenderen etc. Wilde ze daar ineens vanaf. En ja... ze heeft gevoelens voor de betreffende man.
Het probleem daarbij is dat ze deze man veel tegenkomt. Als ze de kinderen naar school brengt: en hun zoontje speelt veel met onze dochter. Ik hoef de laatste tijd ook nooit meer mijn dochter naar school te brengen: want ik moet toch nog even naar de appie/kruidvat etc.

Ze zegt dat er niets is gebeurd en dat de man in kwestie ook van niets weet, maar dat zij tijd en ruimte nodig heeft om alles 'uit te zoeken'. Ze loopt over etc..
Ik voel mij natuurlijk nogal in het nauw gedreven en het scheidingswoord is al best vaak gevallen. Nu gaat dat niet alleen ons betreffen maar ook onze twee kinderen. Ik ben in ieder geval wel zover dat ik alles financieel uit wil zoeken. Maar daar gaat het nu even niet om. Ik wil niet over 1 nacht ijs gaan... en goede en slechte tijden..

Nu blijft het mij wel dwars zitten dat ik het er weinig over kan hebben. Ik kan onze dochter niet verbieden met die jongen te spelen (ze zijn echt goede maatjes) en als ze de kinderen ophaalt kan het maarzo dat hij er is. En 's ochtend op het schoolplein komen ze elkaar tegen. Ook als ik vraag of ook maar iets verkeerds zeg over die man, dan ben ik verkeerd bezig. Want dan ben ik natuurlijk met modder aan het gooien. Ook heeft ze aangegeven dat ze graag ook weleens vreemd wil gaan om te kijken of ze dan beter kan kiezen. Alsof dat helderheid geeft!

Aan de andere kant is er in het verleden in onze relatie een moment geweest dat een studiegenoot mij appte. Ik deed aan afstandsleren en heb die persoon eigenlijk nooit ontmoet maar we werden gekoppeld voor een opdracht. Daarvoor hebben wij nummers uitgewisseld. Op mijn profielfoto stond ik met een gitaar en zij vraagde mij daar wat over, want zij speelde ook gitaar. Waar het precies over ging wist ik niet, maar er was echt niets seksueels aan het gesprek. Ware het niet dat de betreffende medestudent in een rood 'hoerig' jurkje op de foto stond. Mij heeft toegevoegd op facebook en mij een keer ergens in had getagd. Het huis was te klein: alles wissen, geen contact, of zij of ik, etc. etc. Het zat zelfs zo hoog dat het afgelopen weekend weer ter sprake is gekomen.

Nu vraag ik mij af. Waar doe ik nu het beste aan. Of kiezen voor mijn gemoedsrust en eens een keer haar telefoon pakken en kijken of er app-verkeer is. Met het gevaar dat ik haar van mij af drijf terwijl er niets aan de hand is. Anderzijds denk ik ook: als er niets aan de hand is... wat is het probleem? Zij heeft dat indertijd ook bij mij gedaan. Nu geeft ze aan dat ze toen misschien wat over reageerde maar ik denk dan ook: dat zeg je nu!
Of laten begaan en op mijn handen zitten? Ik kan toch geen invloed uitoefenen op haar gedrag. Al is het idee om besodemieterd te worden niet ok.. en als ik haar betrap dan zijn mijn vervolgstappen in ieder geval duidelijk.

Ik hoop dat mijn vraag tussen de regels door goed te lezen is. Want het is eigenlijk een grote gedachtenbrei.
‘Ik kan toch geen invloed uitoefenen op haar gedrag.’

Dit stukje uit je OP haal ik er even uit. Je kunt inderdaad weinig invloed uitoefenen op haar gedrag op dit moment. De vraag die jij jezelf moet stellen is: neem ik hier genoegen mee? Zij zegt notabene zich niet meer tot jou aangetrokken te voelen en denkt dat dat niet meer terugkomt. Aan welk dood paard denk jij te hopen trekken door dit te negeren en haar stiekem te willen controleren? Ik snap de neiging niet, maar snap ook wel dat velen dat wel doen. De boodschap lijkt me ook zonder controleren wel al heel duidelijk. Controleren zal alleen haar vertrouwen beschamen en bij een uitkomst die jou niet aanstaat alleen maar meer pijn voor jou.

Of je vertrouwt haar en laat haar haar gevoelens uitzoeken, of niet en dan is het klaar. Beide is legitiem. Je moet alleen zelf uitzoeken wat voor jou werkbaar is.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Naambedenkenislastig schreef:
16-02-2022 17:38
Heb je al eens voorgesteld om samen de kinderen op te halen / weg te brengen? Gewoon 1x. En zeggen dat je "toch niks te doen hebt". Zou ze je dan niet mee willen hebben denk je?
Dit is ook wel een leuk idee.
Begvd12 schreef:
16-02-2022 14:24
Half... Ze brengt de kinderen naar school. Ik kan dat ook doen. Ik moest vandaag bijvoorbeeld laat beginnen. Maar ze was erg lang weg. Toen ik daar naar vroeg zei ze: ik snap je, maar wat denk je zelf in de regen? Hou op, je drijft me alleen verder weg.

Maar toch is er een stemmetje.. want ze geeft geen antwoord. En misschien ligt het aan mij.
Dus jouw terechte vragen zijn voor haar munitie om te dreigen dat je haar verder weg duwt? Verder is het natuurlijk onzin van haar om met de regen als excuus te komen dat er niks gebeurd is, je kan prima in een auto schuilen of onder een afdakje. Want waarom bleef ze dan wél erg lang weg?

Je vrouw komt heel naar op mij over, ook met wat je schrijft over die vrouwelijke klasgenoot dat ze daar zo jaloers op reageerde. Beetje zoals de waard is zeg maar.

Ik ben voorstander van privacy op een telefoon etc maar in jouw geval zou ik dus wel in haar telefoon kijken, al is het alleen maar zodat jij weet wat zij uitspookt. Wat iemand anders al zei, als zij écht nog geloofde in jullie dan zou ze er nu alles aan doen om hier samen sterker uit te komen ipv dit laffe gedrag.
Naambedenkenislastig schreef:
16-02-2022 17:38
Heb je al eens voorgesteld om samen de kinderen op te halen / weg te brengen? Gewoon 1x. En zeggen dat je "toch niks te doen hebt". Zou ze je dan niet mee willen hebben denk je?
In geval van TO zou ik dat anders aanpakken. Geniepig, absoluut, maar ik zou haar controleren. Met m’n eigen ogen willen zien waar ze naartoe gaat na het wegbrengen van de kinderen.

En dat werkt nu eenmaal niet als je ze samen wegbrengt.
Even reagerend op alle reacties (wat een gekke zin).

Niet in bepaalde volgorde: waarom een nieuw draadje? Eigenlijk omdat het een nieuwe vraag is. De situatie is veranderd. Ik merk dat een andere blik mij kan helpen alles scherper te zien. Natuurlijk zijn niet alle advies 'goed' of 'slecht': maar sparren helpt. Je kan natuurlijk beter advies geven als je alles weet. Maar ik denk dat ik zelf niet eens alles weet.

Wat betreft de controle: ik wil geen controlerende echtgenoot zijn die stiekem een telefoon pakt en erin kijkt. Ik wil ook geen jaloers persoon zijn. Ik weet mijn plus en minpunten en ik weet dat ik in sommige opzichten nog veel leren heb. Maar dat is prima. Zolang ik daar voor open sta, dan denk ik dat mij niet veel te verwijten valt. En dat betekent niet dat ik geen steekjes laat vallen en dat mijn vrouw mij niets mag verwijten. Maar ik kan niet zo heel veel met de opmerking: je hebt het de afgelopen zeven jaar zelf verkloot door er als een 'zwerver' bij te lopen. Je ruikt vaak naar zweet, je scheert je niet goed etc. etc. Ik douche mij elke dag, ik doe elke dag een deo/luchtje op, poets mijn tanden elke dag schone kleren etc. Dus ik vind het oneerlijk dat mij verweten wordt dat ik ineens een zwerver ben. Het voelt ook onrealistisch: ik ben een mens. ,

De situatie is nu in zekere zin ook veranderd dat het lijkt alsof ze wil proberen nog 'het gevoel' terug te krijgen. Anderzijds lijkt het nu best hopeloos. Ze doet aan de ene kant haar best door gisteren het huis gezellig te maken, met ideeën te komen om wat (samen) te gaan doen van de vakantie, we hebben gelachen en gepraat gister. Aan de andere kant wilde ik haar gisteren een knuffel geven en dat lijkt ze ineens te bevriezen. Alsof ik een paspop sta te knuffelen. Een week (of twee?) geleden was dat nog anders.

Relatietherapie lijkt geen optie. Ze wil dat absoluut niet.
Begvd12 schreef:
17-02-2022 09:38
Relatietherapie lijkt geen optie. Ze wil dat absoluut niet.
Waarom wil ze dat absoluut niet?
En wat wil jij?
Wat eten we vanavond?
Hett is goed om open en eerlijk te zijn over je gevoelens maar het moet geen spelletje worden en dat is wel wat ze doet.

Mijn voorstel is misschien radicaal maar ik zou een weekje een vakantiehuisje ergens voor haar boeken, haar koffers pakken en haar vertellen dat ze daar rustig kan nadenken over wat ze wil en jij wil ook wel even rust van haar en haar problemen. De kinderen vertel je gewoon dat mama een weekje op vakantie gaat.

Jouw vrouw gaat er veel te makkelijk van uit dat het leven leuker en spannender is met een ander en echt goed er over nadenken doet ze ook niet echt. Alles draait nu om haar en ze denkt blijkbaar dat zij de keuze heeft tussen 2 mannen, je moet haar gewoon even laten zien dat ze die keuze maar heel kort heeft.
Je legt bijzonder veel bij haar neer. Jij mag geen eisen stellen, jij mag geen relatietherapie vragen, jij mag niet vragen waar ze was. Terwijl zij degene is die het vertrouwen heeft beschadigd. Zij neemt nu bijzonder veel ruimte in en eist dat jij braaf op de bank gaat zitten en afwacht tot zij heeft uitgevogeld wat ze wil.

NIet bepaald fair he!

Ik zou je vooral aanraden om wat minder af te wachten en zelf ruimte te gaan innemen. Vertel haar wat jij nodig hebt om jullie huwelijk nog een kans te geven. Leg eisen neer (en relatietherapie lijkt me dan stap 1, en gezamenlijk gaan praten met haar flirt lijkt me stap 2). Als zij niet akkoord gaat dan is ze blijkbaar niet voldoende gemotiveerd om het samen nog echt een kans te geven en dan zou ik echt per direct de scheiding in werking gaan stellen. Zet haar maar het vuur aan haar schenen, bel een scheidingsmediator en ga in beeld brengen wat de beste oplossing gaat zijn voor een nieuw huis.

Onderneem actie! Stap uit de slachtoffer rol waar je door haar in gedrukt bent.
makreel schreef:
17-02-2022 09:55
Waarom wil ze dat absoluut niet?
En wat wil jij?
Ze gelooft er niet in.

Ik denk baat het niet... Ook als we erachter komen dat we moeten stoppen.maar ik kan dan tegen mijn kinderen en mezelf zeggen: ik heb er alles aan gedaan.
Vooral omdat ze zegt: we hebben alles, behalve dat gevoel niet meer. Ze opperde daarom een open relatie. Maar ik zie dat niet zitten, dat wordt alleen maar ellende. Zie vooral haar eerdere jaloerse reacties. En ik kan het ook niet: huishouden spelen, naast haar in bed? Liggen wetende dat ze misschien ergens anders is geweest. En dan... Het komt dan ook echt nooit meer goed. Dan moeten we gewoon ons liefdesgeluk ergens anders gaan zoeken.
LaCasa schreef:
16-02-2022 16:36
Beg, als man zou ik mijn eigen plan trekken. Goed voor je kinderen zorgen en stoppen met pleasen.

Aangeven dat als zij het uit wil zoeken, dat jij ook vrij bent om dingen uit te zoeken op jou manier. Dus of ze kiest ervoor haar 'verliefdheid' te onderzoeken of ze kiest ervoor samen aan de relatie te werken. Geef haar drie dagen bedenktijd en laat haar helemaal los. Het zal aan haar kant druk op de ketel zetten als ze de 'oude schoenen niet weggooien voordat ze nieuwe heeft strategie toepast'. Want dan moet ze opeens vaart maken om erachter te komen of die ander haar echt wil. Zorg dat druk bij haar ligt en niet bij jou, zij heeft deze situatie gecreëerd. Neem na drie dagen een besluit en ga daar dan 100% voor. Bij het laten lieren, verlies je sowieso.
+1!

Verder een :hug: van mij en veel sterkte. Klinkt echt niet oké zo.
Ik hoop dat je de druk inderdaad bij haar kunt leggen. En anders knopen doorhakken. Makkelijk gezegd, I know. Maar dit is te makkelijk voor haar en sloopt jou.
La Casa en Gonniegijsje geven goede adviezen, maar daar reageer je niet echt op..?

Maar als ze niks wil, en niet in relatietherapie wil, houdt het op he...
Het liefst wil ze in jullie huis blijven zitten, en lekker rondneuken..
Zegt genoeg toch?
Stel; je vrouw kiest eieren voor haar geld en blijft bij jou.
Geloof he haar dan? Vertrouw je haar? Of ga je haar wantrouwen?
Ga je haar dingen verbieden? (B.v. als je voor mij kiest heb je geen conract meer met hem). Is een relatie gelijkwaardig als er dingen verboden worden?
Is het in een goede relatie uberhaupt nodig om zaken te "verbieden"?
Pfff, wat een vragen he?

Je moet er wel over blijven praten. Er zullen niet overal antwoorden op zijn.
En het voordeel is dat je niet nu hoeft te beslissen. Dat kan als jij er klaar voor bent (of klaar mee bent).
Zoek in de tussentijd uit hoe je alleen verder zou kunnen. En misschien is dat niet nodig en gaan je vrouw haar ogen open.
Maar het is wel fijn om te weten wat kan en wat niet.
Mocht je vrouw voor de ander kiezen... je kunt liefde niet dwingen. Hoe pijnlijk dat ook is en dat geldt voor beide partijen. Zij kan ook niet doen alsof ze hem niet leuk vindt.

Stomme gevoelens ook altijd.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Yep schreef:
17-02-2022 10:32
La Casa en Gonniegijsje geven goede adviezen, maar daar reageer je niet echt op..?

Maar als ze niks wil, en niet in relatietherapie wil, houdt het op he...
Het liefst wil ze in jullie huis blijven zitten, en lekker rondneuken..
Zegt genoeg toch?
Ik dacht dat ik daar in zekere zin antwoord op gaf. Ik ga niet akkoord met: lekker in huis en toch rondneuken. Dit heb ik (wel in iets minder heftige bewoording) ook benoemd naar mijn vrouw.
Haar reactie: super egoïstisch dat ik mijzelf boven het geluk van de kinderen stel. Want de kinderen hebben wel goede ouders aan ons en als we scheiden: tjah... dan wordt het anders en niet per se leuker voor de kinderen. Hoe gaan we dat financieel doen? En dat haar gevoel weg is: daar heb ik volgens haar een dikke vinger mee in de pap. En leuk dat veel zaken zijn veranderd: het is allemaal te laat. (haar reactie was iets uitgebreider, maar haar woorden lijken hier wel op)

Ik vind dat ze dit niet goed ziet. En natuurlijk zal er vanuit een bepaalde visie een kern van waarheid in zitten. We kunnen inderdaad doodleuk gezinnetje spelen en dan alle seksuele aantrekkingskracht weglaten en ergens anders zoeken. Maar ik vertik dat. Ik weet namelijk zeker dat wat zij kan ik ook kan (en dat lijkt ze te onderschatten). Het klinkt superarrogant (en je mag dit eigenlijk niet over jezelf zeggen): maar voor veel vrouwen ben ik echt wel aantrekkelijk. Maar als we richting haar argumenten stappen: ik vind het ook niet oké richting de kinderen om te laten zien dat je om de verkeerde redenen bij elkaar moet blijven.

Samenvattend: leuk die ruimte, maar die ruimte is niet oneindig. Ik kan nu niet zo zeggen twee, of drie dagen en dan is het voorbij. Misschien denk ik over een week: ik stop. Misschien gaan we over twee weken weer de lift in. Volgende week is er in ieder geval vakantie en het lijkt me goed om een dagje samen, zonder de kinderen weg te gaan. Ik kan mij ook de laatste keer niet herinneren dat dat is gebeurd.

Heb ik zo een klein beetje antwoord gegeven?
thanx schreef:
17-02-2022 10:43
Stel; je vrouw kiest eieren voor haar geld en blijft bij jou.
Geloof he haar dan? Vertrouw je haar? Of ga je haar wantrouwen?
Ga je haar dingen verbieden? (B.v. als je voor mij kiest heb je geen conract meer met hem). Is een relatie gelijkwaardig als er dingen verboden worden?
Is het in een goede relatie uberhaupt nodig om zaken te "verbieden"?
Pfff, wat een vragen he?

Je moet er wel over blijven praten. Er zullen niet overal antwoorden op zijn.
En het voordeel is dat je niet nu hoeft te beslissen. Dat kan als jij er klaar voor bent (of klaar mee bent).
Zoek in de tussentijd uit hoe je alleen verder zou kunnen. En misschien is dat niet nodig en gaan je vrouw haar ogen open.
Maar het is wel fijn om te weten wat kan en wat niet.
Mocht je vrouw voor de ander kiezen... je kunt liefde niet dwingen. Hoe pijnlijk dat ook is en dat geldt voor beide partijen. Zij kan ook niet doen alsof ze hem niet leuk vindt.

Stomme gevoelens ook altijd.
Ik ben geen wantrouwend persoon. Ze is in principe nu eerlijk geweest (daar ga ik vanuit). Ik ga haar geen dingen verbieden: behalve dat ik wil dat het contact met deze meneer zakelijk is. Kinderen ophalen ok. Ze gaat vanavond bij zijn ex wat drinken (ze wonen nog wel in hetzelfde huis, maar de betreffende man werkt in de horeca). Ik ga er vanuit dat ze ook echt gaat doen wat ze zegt te gaan doen. Ik denk ook niet per se dat ze richting die andere man gaat: maar op is op. Kiest ze voor mij... dan zijn er bepaalde dingen die moeten veranderen. Van mij wellicht... maar zeker ook van haar.
Zij vind jouw gedrag egoïstisch :woa:

Dat is natuurlijk 100% omkeren van zaken. Gaat mooi stukje richting gaslighting, manipulatief ook..

Dus, zij mag van alles uitvreten maar als jij een grens stelt (want dat is hier aan de hand he) dan ben jij fout. Het is beter voor haar als jij gewoon alles accepteert en als een blij hondje achter haar aan huppelt. Ik hoop echt heel erg dat je inziet dat dat een redelijk bizarre wens is
Knap je ondertussen niet zelf enorm op haar af?
Ja, inderdaad. Ze komt op mij over als een zeer manipulatieve, egoïstische en gemene vrouw.
Volgens mij heeft ze de broek aan in het gezin van TO...
Als man zijnde kan ik dit nauwelijks lezen. Ze heeft je zo in de greep en manipuleert je. En jij mag niets? Lijkt wel narcistisch. Scheiden is vreselijk voor de kinderen. Maar blijven in een kapot huwelijk met een papa die langzaam kapot gaat ook.

Neem de regie in eigen handen, dit komt echt niet goed. Haar gevoel komt echt niet zomaar terug en wil er niets aan doen. Dan houdt het echt op. Door de zure appel heen bijten
Ze stelt alleen maar een open relatie voor omdat zijzelf al een geschikte kandidaat heeft. Ik durf je op een briefje te geven dat als de rollen omgedraaid waren ze er heel anders over dacht, dat kon je al zien aan haar reactie op de dame met het rode jurkje waar je over schreef.
Wat je schrijft is wrs waar, ze ziet niet dat jij ook nog aantrekkelijk bent voor andere vrouwen en vandaar uit handelt ze, omdat ze overtuigd is dat jij toch wel blijft.
Nogal een onzin trouwens om niet in relatie therapie te geloven, het is geen religie of sprookjesfiguur die wel of niet waar is. Maar dat terzijde.
dana299 schreef:
17-02-2022 11:27
Knap je ondertussen niet zelf enorm op haar af?
Dit vroeg ik mij dus ook af.
Kun je iemand die je min of meer moet dwingen om jou leuk te vinden (of te doen alsof die jou leuk vindt) nog wel oprecht leuk vinden?

Wil ze experimenteren?bang dat ze iets mist of heeft gemist in haar leven?
Kunnen jullue samen experimenteren?
Er is zoveel meer tussen wel of niet samen blijven, maar daar moet je beide achter staan. En kan 1 van de beiden dat niet, dan houdt het op. Hoe jammer dat ook is.

Maar nogmaals.... je hebt tijd. Je hoeft niet vandaag, dit weekend of zelfs volgende week de knoop door te hakken....
de wereld wacht om ontdekt te worden
Foux schreef:
17-02-2022 12:03
Nogal een onzin trouwens om niet in relatie therapie te geloven, het is geen religie of sprookjesfiguur die wel of niet waar is. Maar dat terzijde.
Ja, idd Sommigen geloven volgens mij niet in relatietherapie omdat ze bang zijn om ongelijk te krijgen van de peut. Die zien het als een wedstrijdje en hebben dus iets te verliezen. Of ze vinden zichzelf "normaal" en associëren relatietherapie met iets voor gestoorden. In plaats van inzicht/ontwikkeling/tot elkaar komen. Zeker als ze matige teksten hebben of overduidelijk aan het manipuleren/gaslighten zijn.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
Ze weet zelf ook wel dat haar gedrag niet in de haak is, dus probeert ze het nu zo te draaien dat het eigenlijk jouw schuld is. Als jij nou maar niet zo'n stinkende zwerver was geweest dan had zij niet achter een andere man aan hoeven te lopen.

"ik wil geen controlerende echtgenoot zijn die stiekem een telefoon pakt en erin kijkt."

Dat is mooi, maar jullie zijn dat stadium al voorbij toch? Deze vrouw strijdt niet met open vizier. Je moet weten wat er écht aan de hand is, alleen op die basis kun je beslissen hoe je verder gaat.

Nou ja... eigenlijk weet je wel wat er aan de hand is, je hebt een bewijs of een bekentenis nodig.
For whom the bell tolls
Begvd12 schreef:
17-02-2022 10:52
Ik ben geen wantrouwend persoon. Ze is in principe nu eerlijk geweest (daar ga ik vanuit). Ik ga haar geen dingen verbieden: behalve dat ik wil dat het contact met deze meneer zakelijk is. Kinderen ophalen ok. Ze gaat vanavond bij zijn ex wat drinken (ze wonen nog wel in hetzelfde huis, maar de betreffende man werkt in de horeca). Ik ga er vanuit dat ze ook echt gaat doen wat ze zegt te gaan doen. Ik denk ook niet per se dat ze richting die andere man gaat: maar op is op. Kiest ze voor mij... dan zijn er bepaalde dingen die moeten veranderen. Van mij wellicht... maar zeker ook van haar.
Ik heb zo'n vermoeden dat ze naar die kerel gaat en zijn ex helemaal niet thuis is

Zou voorstellen om zelf mee te gaan. Zul je zien dat zij dat niet wil.

En inderdaad, ze wil alleen een open relatie omdat haar scharrel al klaar staat. Gatverdamme...
Ik ben bang dat ze andere intenties heeft dan jij. Volgens mij probeert ze jou nog even zoet te houden totdat de andere man hapt. Een open relatie om alvast van de andere kant te proeven. Nu bij zijn ex langs gaan? Ik geloof er helemaal niks van. Hou je ogen open en de eer aan jezelf.
Nanouk schreef:
17-02-2022 20:01
Ik ben bang dat ze andere intenties heeft dan jij. Volgens mij probeert ze jou nog even zoet te houden totdat de andere man hapt. Een open relatie om alvast van de andere kant te proeven. Nu bij zijn ex langs gaan? Ik geloof er helemaal niks van. Hou je ogen open en de eer aan jezelf.
Tijd zal het leren. Als dat zo is. Dan is het einde oefening.
Op eerdere opmerkingen: het zijn niet mijn vrienden en zit nu thuis met slapende kinderen, dus ik ga niet langs. Ze krijgt nu het voordeel van de twijfel. Dom als ze dat verpest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven