Mode & Beauty alle pijlers

Vraag over kleurnummer haarverf

18-02-2022 12:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier kappers op het forum?
Al jaren verf ik mijn haar met 8.0 (Kis). Ik ben behoorlijk grijs en mijn uitgroei moet echt om de 3 weken bijgewerkt worden (en dan nog heb ik het gevoel dat ik een week verschut loop).
Nu vind ik 8.0 zo donker (zeker in vergelijking met de rest van mijn haar dat in de zomer is opgelicht). Zou ik de uitgroei ook met 9.0 kunnen verven? Ik ben echt behoorlijk grijs, ik schat zo'n 70% aan de voorkant (slapen 100%). Van origine heb ik overigens bruin haar. Ben (al jaren geleden) overgestapt naar blond omdat de uitgroei dan minder ernstig is.
(Natuurlijk kan ik hiervoor naar de kapper gaan. Dat deed ik vroeger ook maar dat werd behoorlijk prijzig toen ik om de 3 weken moest. En mijn zus blijkt het gelukkig ook prima te kunnen!)
Voor schut. Niet verschut.
Ik denk dat de overgang van 8 .0naar 9.0 te veel (kan) zijn. Ik had klanten waarbij 9.0 echt heel licht uitviel. Wat ik vaak deed was een (tijdelijke) tussenstap naar 8,5.0 Dus 50 % 8.0 en 50 % 9.0. Kan je altijd daarna nog 0ver op 9.0.

Als je direct overgaat van 8 naar 9 heb je kans dat je een duidelijke overgang ziet.
let wel op, dat je grijze haar geen groene gloed krijgt
Vaak heb je wat meer rood nodig (een .6 bij de kleurnummers)
Ligt er ook aan hoe blond de rest van je haar nu is.
En heb je veel warmte in je haar zitten of is het meer koel.
Maar zijn alle kleurnummers van van alle verschillende merken dan vergelijkbaar met elkaar?
lilalinda schreef:
18-02-2022 13:21
Een 8,0 zou goed voor grijsdekking moeten zijn, er daar zou dus geen groene gloed uit voort moeten komen. Rood toevoegen maakt de grijsdekking mogelijk minder. Bovendien komt er ook al wat warmte vrij bij het inwerken van de kleur. Ik zou dus rood toevoegen echt afraden. De kans is aanwezig dat je een 'glazige' kleur krijgt, dus het grijs niet 100% ingekleurd, met een rozig/rode ondertoon.
Metallover schreef:
18-02-2022 14:04
Maar zijn alle kleurnummers van van alle verschillende merken dan vergelijkbaar met elkaar?
Ja, de kleurnummers om de kleurhoogte te bepalen (dus hoe donker of licht) zijn tamelijk universeel. Het nummer (of cijfer) om het kleurkarakter te beschrijven, kunnen wel wat verschillen. Maar ook daar zie je veel overeenkomsten. 0 staat voor een natuurtint, dus zonder specifiek rood, koper, goud of anderszins een kleurkarakter.
love2dance schreef:
18-02-2022 13:14
Ik denk dat de overgang van 8 .0naar 9.0 te veel (kan) zijn. Ik had klanten waarbij 9.0 echt heel licht uitviel. Wat ik vaak deed was een (tijdelijke) tussenstap naar 8,5.0 Dus 50 % 8.0 en 50 % 9.0. Kan je altijd daarna nog 0ver op 9.0.

Als je direct overgaat van 8 naar 9 heb je kans dat je een duidelijke overgang ziet.
Dit ga ik proberen! Dank voor de tip!
lilalinda schreef:
18-02-2022 13:21
Dat gaat goed met 8.0
Ik verf met een ander merk, maar voor de grijsdekking wel met een "dubbeldekkende" .00

Heeft Kis die niet?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Jufjoke schreef:
18-02-2022 14:14
Ja, de kleurnummers om de kleurhoogte te bepalen (dus hoe donker of licht) zijn tamelijk universeel. Het nummer (of cijfer) om het kleurkarakter te beschrijven, kunnen wel wat verschillen. Maar ook daar zie je veel overeenkomsten. 0 staat voor een natuurtint, dus zonder specifiek rood, koper, goud of anderszins een kleurkarakter.

Ah dank, dat heb ik nooit geweten!
merano schreef:
18-02-2022 15:58
Ik verf met een ander merk, maar voor de grijsdekking wel met een "dubbeldekkende" .00

Heeft Kis die niet?
Nee, die heeft Kis niet (ze werken overigens met letters achter het cijfer, 8.0 is bij Kis 8N).
Welk merk gebruik jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven