Moeite met partner van vriendin
dinsdag 22 februari 2022 om 15:27
Toch maar een apart account aangemaakt voor dit onderwerp, maar ik heb lang getwijfeld. Raak het niet kwijt en ben er erg onrustig over, dus nu maar even hier mijn hart luchten. Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, behalve misschien tips en van me afschrijven. Vind het ook eng en ben ontzettend bang om herkend te worden, dus probeer het vaag te houden.
In het kort; ik voel me erg onprettig over de partner van een goede vriendin. Het is een man die veel onrust en onvoorspelbaar gedrag laat zien en ik ga vaak met een knoop in mijn maag naar dingen waar hij ook is. Probeer zoveel mogelijk één-op-één met betreffende vriendin af te spreken, maar helaas is partner niet altijd te ontwijken. Het is een serieuze relatie, dus deze man is voor haar een blijvertje en ik kan hem niet altijd vermijden. Het komt er eigenlijk op neer dat ik me onveilig bij hem voel en hem het liefst gewoon niet zou zien. Dit is jammer, want gaat natuurlijk ten koste van de vriendschap.
Ik zal hieronder uitgebreider eea toelichten, maar omdat ik graag de optie hou om dingen weer te verwijderen, laar ik het in de OP hierbij.
Wie heeft tips? Vriendschap op laag pitje zetten? Man zoveel mogelijk vermijden?
Alvast bedankt voor de reacties.
In het kort; ik voel me erg onprettig over de partner van een goede vriendin. Het is een man die veel onrust en onvoorspelbaar gedrag laat zien en ik ga vaak met een knoop in mijn maag naar dingen waar hij ook is. Probeer zoveel mogelijk één-op-één met betreffende vriendin af te spreken, maar helaas is partner niet altijd te ontwijken. Het is een serieuze relatie, dus deze man is voor haar een blijvertje en ik kan hem niet altijd vermijden. Het komt er eigenlijk op neer dat ik me onveilig bij hem voel en hem het liefst gewoon niet zou zien. Dit is jammer, want gaat natuurlijk ten koste van de vriendschap.
Ik zal hieronder uitgebreider eea toelichten, maar omdat ik graag de optie hou om dingen weer te verwijderen, laar ik het in de OP hierbij.
Wie heeft tips? Vriendschap op laag pitje zetten? Man zoveel mogelijk vermijden?
Alvast bedankt voor de reacties.
dinsdag 22 februari 2022 om 15:43
Ik denk meteen: als jij je onrustig en onveilig voelt bij hem, hoe is het dan voor jouw vriendin?
In ieder geval zou ik inderdaad hem zoveel mogelijk vermijden. Niet je vriendschap, als die jou veel waard is. Zij is het tenslotte niet zelf die jou een vervelend gevoel geeft. En als hij niet goed voor haar blijkt te zijn zou ze je nog wel eens nodig kunnen hebben.
In ieder geval zou ik inderdaad hem zoveel mogelijk vermijden. Niet je vriendschap, als die jou veel waard is. Zij is het tenslotte niet zelf die jou een vervelend gevoel geeft. En als hij niet goed voor haar blijkt te zijn zou ze je nog wel eens nodig kunnen hebben.
dinsdag 22 februari 2022 om 15:46
Poe lastig!
Afhankelijk van waar de onveiligheid op gebaseerd is zou ik het wel met je vriendin bespreken. Is het puur zijn energie waar jij op reageert dan kan je bij jezelf leggen, iets als 'ik merk dat ik wat onrustig wordt van hem' maar als het gaat om fysiek onveilig omdat hij je bijv seksueel benaderd of iets in die geest dan zou ik dat toch wel vrij helder melden want dat betreft ook de veiligheid van je vriendin.
In elk geval zonder hem afspreken.
Afhankelijk van waar de onveiligheid op gebaseerd is zou ik het wel met je vriendin bespreken. Is het puur zijn energie waar jij op reageert dan kan je bij jezelf leggen, iets als 'ik merk dat ik wat onrustig wordt van hem' maar als het gaat om fysiek onveilig omdat hij je bijv seksueel benaderd of iets in die geest dan zou ik dat toch wel vrij helder melden want dat betreft ook de veiligheid van je vriendin.
In elk geval zonder hem afspreken.
dinsdag 22 februari 2022 om 15:54
Moeilijk zeg. Ik ben van mening dat ik met mijn vriendinnen alles moet kunnen bespreken, dus ik zou het er wel met haar over hebben. Vriendschap op een laag pitje zetten, zonder dat zij weet wat er speelt, is niet fair naar haar toe. En dan hangt het van haar reactie af hoe de vriendschap verder zou verlopen.
De reden waarom je je onveilig voelt speelt trouwens wel een belangrijke rol of zij je serieus zal nemen. Je hoeft het hier niet te vertellen als je je daar niet fijn bij voelt, maar probeer het wel voor jezelf duidelijk te hebben voordat je met haar gaat praten.
De reden waarom je je onveilig voelt speelt trouwens wel een belangrijke rol of zij je serieus zal nemen. Je hoeft het hier niet te vertellen als je je daar niet fijn bij voelt, maar probeer het wel voor jezelf duidelijk te hebben voordat je met haar gaat praten.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
dinsdag 22 februari 2022 om 15:55
Dank voor de eerste reacties! De onveiligheid zit hem niet in seksueel overschrijdend gedrag, ook niet fysiek, maar in zijn manier van reageren. * weg ivm herkenbaarheid * Achteraf leer je dan natuurlijk het lesje 'niet bemoeien met een ander zijn relatie', maar dat is achteraf
Graag niet quoten.
Graag niet quoten.
anoniem_410815 wijzigde dit bericht op 22-02-2022 22:32
51.52% gewijzigd
dinsdag 22 februari 2022 om 15:59
Ja, dit vraag ik me ook weleens af, maar ze lijkt echt blij/tevreden met de relatie. ***ñuca schreef: ↑22-02-2022 15:43Ik denk meteen: als jij je onrustig en onveilig voelt bij hem, hoe is het dan voor jouw vriendin?
anoniem_410815 wijzigde dit bericht op 22-02-2022 22:33
9.39% gewijzigd
dinsdag 22 februari 2022 om 16:00
Oké, je hebt het dus bespreekbaar gemaakt, vervolgens heeft zij het aan hem doorgebriefd, waardoor het nog een tandje erger werd? In dat geval zou ik daar dus echt niet meer afspreken.
Overigens heb je je in mijn ogen helemaal niet bemoeid met haar relatie, zijn gedrag raakt jou ook direct. Als je zomaar zonder iets te zeggen was weggebleven was het waarschijnlijk ook weer niet goed geweest.
Overigens heb je je in mijn ogen helemaal niet bemoeid met haar relatie, zijn gedrag raakt jou ook direct. Als je zomaar zonder iets te zeggen was weggebleven was het waarschijnlijk ook weer niet goed geweest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 22 februari 2022 om 16:01
Ik krijg al een knoop in m'n maag bij de gedachte dat ik dit zou moeten bespreken met haar. Ik heb het zelfs nog niet met mijn eigen man gedeeld. Ben het gevoelsmatig nog op een rijtje aan het zetten en vind het juist fijn om het hier anoniem te kunnen schrijven.Pigwidgeon_ schreef: ↑22-02-2022 15:54Moeilijk zeg. Ik ben van mening dat ik met mijn vriendinnen alles moet kunnen bespreken, dus ik zou het er wel met haar over hebben. Vriendschap op een laag pitje zetten, zonder dat zij weet wat er speelt, is niet fair naar haar toe. En dan hangt het van haar reactie af hoe de vriendschap verder zou verlopen.
dinsdag 22 februari 2022 om 16:02
Hij lijkt mij een hele nare controlerende vent. Niet gezond om tijdens een dagje weg 7 of 8 keer te bellen. Ik zou proberen om zelf wat kordater te zijn en tegen je vriendin te zeggen dat je het niet fijn vindt dat hij zo vaak belt als jullie hebben afgesproken. Als hij daarna woedend op je wordt dan zou ik vervolgens woedend op hem worden omdat hij mijn dagje weg met een vriendin verpest. Misschien is dat het einde van de vriendschap, maar ik ga niet een dag vrijhouden voor een vriendin die vervolgens op de haverklap met haar vriend zit te bellen.
dinsdag 22 februari 2022 om 16:02
Ik zou daar echt niet meer op vertrouwen. Blijkbaar is haar loyaliteit naar hem toe behoorlijk groot, ik zou er dus op rekenen dat het sowieso bij hem terecht komt.
dinsdag 22 februari 2022 om 16:04
Eens, en als afspreken niet kan zonder met hem en zijn nare buien geconfronteerd te worden dan zou ik toch stoppen met afspreken. Ik zou zelf niet willen leven met die buien, prima als zij wel voor zo'n man kiest, maar dan hoef ik niet die woedeaanvallen via haar alsnog te ervaren.sneeuwwitje80 schreef: ↑22-02-2022 16:02Hij lijkt mij een hele nare controlerende vent. Niet gezond om tijdens een dagje weg 7 of 8 keer te bellen. Ik zou proberen om zelf wat kordater te zijn en tegen je vriendin te zeggen dat je het niet fijn vindt dat hij zo vaak belt als jullie hebben afgesproken. Als hij daarna woedend op je wordt dan zou ik vervolgens woedend op hem worden omdat hij mijn dagje weg met een vriendin verpest. Misschien is dat het einde van de vriendschap, maar ik ga niet een dag vrijhouden voor een vriendin die vervolgens op de haverklap met haar vriend zit te bellen.
dinsdag 22 februari 2022 om 16:04
Hetty2022 schreef: ↑22-02-2022 16:01Ik krijg al een knoop in m'n maag bij de gedachte dat ik dit zou moeten bespreken met haar. Ik heb het zelfs nog niet met mijn eigen man gedeeld. Ben het gevoelsmatig nog op een rijtje aan het zetten en vind het juist fijn om het hier anoniem te kunnen schrijven.
Het staat voor jou in de weg bij de vriendschap met haar, daarom is het belangrijk om er juist wel over te praten. Maar als ze het vervolgens niet voor zich kan houden is dat ook weer niet erg bevorderlijk voor die vriendschap.
dinsdag 22 februari 2022 om 16:05
Nou dit. Kom op hoor, je bent een volwassen vrouw, je hoeft je niet te laten intimideren door een opvliegende hork die toevallig de partner van je vriendin is.sneeuwwitje80 schreef: ↑22-02-2022 16:02Hij lijkt mij een hele nare controlerende vent. Niet gezond om tijdens een dagje weg 7 of 8 keer te bellen. Ik zou proberen om zelf wat kordater te zijn en tegen je vriendin te zeggen dat je het niet fijn vindt dat hij zo vaak belt als jullie hebben afgesproken. Als hij daarna woedend op je wordt dan zou ik vervolgens woedend op hem worden omdat hij mijn dagje weg met een vriendin verpest. Misschien is dat het einde van de vriendschap, maar ik ga niet een dag vrijhouden voor een vriendin die vervolgens op de haverklap met haar vriend zit te bellen.
Throw it back with no chaser, with no trouble
Poppin' that Moët, baby, let's make some bubbles
Poppin' that Moët, baby, let's make some bubbles
dinsdag 22 februari 2022 om 16:06
Dit klinkt mij erg eng in de oren.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 22 februari 2022 om 16:09
Waarom trek jij je dat zo hard aan? Je hoeft toch niet goed te liggen bij die man? Blijf gewoon jezelf (zonder hem persoonlijk aan te vallen natuurlijk). Is hij boos danis dat zijn probleem.
Vind het ook wat raar dat je dit niet met je vriendin of zelfs je eigen man durft te bespreken... Waarom niet met je man?
Vind het ook wat raar dat je dit niet met je vriendin of zelfs je eigen man durft te bespreken... Waarom niet met je man?
dinsdag 22 februari 2022 om 16:09
Susan schreef: ↑22-02-2022 16:04Eens, en als afspreken niet kan zonder met hem en zijn nare buien geconfronteerd te worden dan zou ik toch stoppen met afspreken. Ik zou zelf niet willen leven met die buien, prima als zij wel voor zo'n man kiest, maar dan hoef ik niet die woedeaanvallen via haar alsnog te ervaren.
Zo zou ik het ook doen. En ook eerlijk erbij zeggen waarom.
Het kan je je vriendschap kosten, maar dat moet dan maar.
No way dat ik in zo'n onrustige omgeving ga zitten.
Huts!