Meisjesnaam Josephine

08-06-2009 21:25 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam Josephine? Mijn man is er helemaal weg van, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van.

Ik lees graag jullie reacties!

Groetjes Isabel
Rollergirl heeft 3FM opstaan.
Nee, 3 FM heb ik niet opstaan, hoezo?

Schoonzus heeft pasgeboren dochter de naam Isolde gegeven, en ik weet niet wat ik ervan moet vinden, ik vind het niks eigenlijk. Kijken wat men er hier van vindt, mooier dan ik blijkbaar!
Ja ik vind het wel wat hebben. Naam met geschiedenis en toch origineel...

Maar of ik men ben...

ik had het dus nog over Isolde...
anoniem_61406 wijzigde dit bericht op 12-06-2009 13:50
Reden: en nog een toevoeging
% gewijzigd
Oh sorry. Isolde van de Jakhalzen was net op 3FM. En ik weet ook niet zo goed wat ik van die naam moet vinden. Niet mijn ding denk ik.
Josephine, vreselijk truttig. Sorry. Kan er niet meer van maken.
quote:Peanutje schreef op 12 juni 2009 @ 13:48:

Oh sorry. Isolde van de Jakhalzen was net op 3FM. En ik weet ook niet zo goed wat ik van die naam moet vinden. Niet mijn ding denk ik.Heb ik dus ook, vind het ook geen lelijke naam, maar het heeft iets 'kweenie'... Misschien moet Isolde vooral een sprookjes meisje blijven, met onmogelijk lang donkerbruin golvend haar, strak lijfje en wuivende rokken met haar Tristan. In real life komt het niet helemaal lekker uit de verf.
quote:keeprunning schreef op 12 juni 2009 @ 13:48:

Ja ik vind het wel wat hebben. Naam met geschiedenis en toch origineel...

Maar of ik men ben...

ik had het dus nog over Isolde...Je zou een dochter deze naam kunnen geven?
kijk dat is weer een andere vraag Ik vind het een mooie naam, maar ik zou mijn dochter niet zo noemen. Maar dat heb ik met veel namen hoor...
Het is ook best lastig, een naam uitzoeken.
Ja lijkt mij ook... had je schoonzus al andere kinderen? (ben wel benieuwd hoe zij dan heten) volgens mij moet je ook nooit de naam die je je kind wil geven checken op een forum
quote:keeprunning schreef op 12 juni 2009 @ 13:13:

[...]

Lekker origineel juist. Anders kom je echt ui het Jasmijn-tijdperk. Nu moet ik wel zeggen dat Beppie niet bepaald mijn eerste keuze zou zijn...Tsja, origineel maar wel mooi kut voor het kind zelf!
mooie naam
Ik vind Josephine ook mooi! Ik hou wel van klassieke namen.

Persoonlijk zou ik dan voor de roepnaam Phine gaan. Ik vind het geweldig, maar ik krijg het er nooit doorheen bij vriendlief helaas. Ik heb Phine in mijn omgeving weleens gepolst en kreeg helaas negatieve reacties. Dat moet je dus ook nooit doen . Ik blijf het een geweldige naam vinden!
Wat vinden jullie van de roepnaam Kiki?

Een kindje van kennissen heet zo en daar zijn ook best veel negatieve reacties op gekomen. Ik zou de naam niet kiezen, maar zie ook niet zo snel wat er mis mee is.

Isolde vind ik ook mooi, maar weer niet mooi genoeg om serieus te overwegen.
Ik had een oppaskindje dat Kiki heet en vind het een erg vrolijke naam, maar ook wat kinderlijk. Kan me er geen volwassen vrouw bij voorstellen (op Kiki Classen na...).
quote:iduna schreef op 12 juni 2009 @ 15:52:

[...]

Tsja, origineel maar wel mooi kut voor het kind zelf! haha ja daar heb je een goed punt :D Bedoelde ook meer dat het leuk is als je naam niet in een tijdperk te plaatsen is, niet dat ik Beppie geweldig vind, mijn vroegere buurvrouw heette zo.
O, ik wel hoor, een volwassen Kiki, ik vind het wel een flukse, kekke, snelle naam. Ik zie Kiki al op een filmset iets van claploader zijn, of lichtvrouw of zo......

Beppie vind ik trouwens mees-ter-lijk, als naam.

Wat vertederend, een kind dat Beppie heet. En dan later zo'n mooie, vlotte meid van nu, ik zie het helemaal voor me!
Beppie... misschien dat mensen raar opkijken bij de eerste ontmoeting, maar daarna is de naam 'eigen' en zal er niet meer van opgekeken worden. Dat is met veel 'rare' namen zo. Eerst vind je het raar, maar daarna hoort die naam gewoon bij die persoon.
Eleonora, ik vind Eleonora ook een prachtige naam! Die ga ik onthouden voor op mijn lijstje met tweede namen mocht er hier ooit nog eens een babymeisje komen.

Als ik het goed begrijp heet je dochter dus Fien Eleonora? Prachtig!
Excuses voor de brute onderbreking!

Maar er is een centraal meisjesnamentopic, daar kan de discussie voortgezet worden

Centraal meisjesnamentopic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven