Spanningen Rusland en Amerika
donderdag 23 december 2021 om 18:27
Ik vind dit een beangstigende ontwikkeling.
https://www.nu.nl/buitenland/6174753/po ... cties.html
Ik hoop dat Biden tot inzicht komt, en een stapje terug wilt doen, want ze staan in de achtertuin van Poetin, en dat zou escalatie kunnen opleveren.
Zo vlak voor kerst hoop ik dat de vrede blijft.
https://www.nu.nl/buitenland/6174753/po ... cties.html
Ik hoop dat Biden tot inzicht komt, en een stapje terug wilt doen, want ze staan in de achtertuin van Poetin, en dat zou escalatie kunnen opleveren.
Zo vlak voor kerst hoop ik dat de vrede blijft.
vrijdag 25 februari 2022 om 15:28
Plentyplenty schreef: ↑25-02-2022 15:05En dan heb je nu tijd om hele dagen op het viva forum te zitten? Bijzonder wel.
Joh, laat maar kletsen.
Deze forummer loopt allang hele dagen interessant te doen op het forum en domineert topics met zijn mansplainerij.
Zelfde verhaal op coronatopics. Als je hem aanspreekt op zijn beweringen blijft er weinig van over behalve gedraai en borstklopperij.
Blijkbaar het resultaat van oppervlakkige kennis, opgedaan door intense mediaconsumptie door middel van koppensnellen en diagonaal lezen.
nounou
vrijdag 25 februari 2022 om 15:34
Zazamaenade schreef: ↑25-02-2022 15:28Joh, laat maar kletsen.
Deze forummer loopt allang hele dagen interessant te doen op het forum en domineert topics met zijn mansplainerij.
Zelfde verhaal op coronatopics. Als je hem aanspreekt op zijn beweringen blijft er weinig van over behalve gedraai en borstklopperij.
Blijkbaar het resultaat van oppervlakkige kennis, opgedaan door intense mediaconsumptie door middel van koppensnellen en diagonaal lezen.
Maar écht

Edit: Beetje gemene post

lafolie wijzigde dit bericht op 25-02-2022 15:39
27.26% gewijzigd
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

vrijdag 25 februari 2022 om 15:43
Zoveel is er voor ons niet veranderd hoor. Alleen als Rusland geweerd wordt bij Swift moeten we wat dingen anders doen.Plentyplenty schreef: ↑25-02-2022 15:31Hier had je al een draaiboek voor liggen op je werk? Ik denk dat jij je hele identiteit verzint hier op het forum. En vooral heeel veeel tijd hebt om de hele dag het nieuws te volgen.
Maar wat doe je een partij moeilijk over iets waarvan ik aangeef dat ik het op CNN gelezen heb zeg.
vrijdag 25 februari 2022 om 16:08
Ik zei dat Kalingrad zich aan het bewapenen was, en ineens beweert hij dat hij dat zei. Zo lus ik er ook wel 10.Zazamaenade schreef: ↑25-02-2022 15:28Joh, laat maar kletsen.
vrijdag 25 februari 2022 om 16:11
Voor een jurist die een succesvol eigen bedrijf heeft met veel medewerkers is DS inderdaad erg vaak aanwezig hier. Als je zo'n succesvolle jurist bent kan je in die tijd bakken met geld verdienen.Plentyplenty schreef: ↑25-02-2022 15:31Hier had je al een draaiboek voor liggen op je werk? Ik denk dat jij je hele identiteit verzint hier op het forum. En vooral heeel veeel tijd hebt om de hele dag het nieuws te volgen.
vrijdag 25 februari 2022 om 16:11
Wat doet hij dan best ok? Misschien had Trump, ook al is hij dan een halve zool, wel meer kunnen bereiken bij Putin. Met stroop vang je nog altijd meer vliegen dan met azijn.

vrijdag 25 februari 2022 om 16:20
Je leest heel slecht. Ten eerste blijf je het maar Kalingrad noemen in plaats van Kaliningrad en ten tweede heb ik tot tweemaal toe aangegeven dat Kaliningrad al sinds de Russen het na de tweede wereldoorlog hebben gestolen van de `Duitsers daar belangrijke legerbasis hebben, zowel marine, luchtmacht als landmacht.

vrijdag 25 februari 2022 om 16:22
Ik doe al heel lang geen uurtje factuurtje meer.ca726647543 schreef: ↑25-02-2022 16:11Voor een jurist die een succesvol eigen bedrijf heeft met veel medewerkers is DS inderdaad erg vaak aanwezig hier. Als je zo'n succesvolle jurist bent kan je in die tijd bakken met geld verdienen.

vrijdag 25 februari 2022 om 16:25
Hij kan weinig anders. Ja, hij kan militair ingrijpen, maar zowel hij als Trump zouden dat nooit gedaan hebben en het zou ook een roekeloze actie zijn.
Dus ja, dan blijven sancties over en die werken nu eenmaal niet. Zie Noord-Korea.
Ik vind wel dat de Navo had moeten zeggen: Oekraïne komt er niet bij en sowieso is het tijd om de Navo niet meer verder uit te breiden, aangezien de Navo is ingesteld om een tegenwicht te bieden aan het Warschaupact wat al 30 jaar niet meer bestaat. Maar dat is niet Biden.

vrijdag 25 februari 2022 om 16:32
Het zegt vooral iets over jou dat je denkt dat er hier iets te winnen valt, al was het maar indruk maken.Plentyplenty schreef: ↑25-02-2022 16:21Het is natuurlijk makkelijker indruk maken met overgenomen citaten bij de vrouwtjes van het vivia forum dan bij "vakgenoten". Maar ik ben weg hier.
Daarnaast zal het je verbazen, maar er zitten hier meerdere juristen op dit forum (je geeft niet echt blijk van een hoge dunk van de deelnemers hier, wederom: dat zegt vooral iets over jou) en met meerdere van hen heb ik al inhoudelijke discussies gevoerd. Ik hou van inhoudelijke discussie (ENTP-A, ook wel: Debater) en als ik echt alles bij elkaar verzonnen had, dan was ik al lang een keer zwaar door de mand gevallen.
Dat gezegd hebbende: het staat je helemaal vrij om te denken dat ik een fantast ben. Alleen zie ik niet in wat dat uitmaakt. Of ik nu ben wie ik ben, of een zwerver met een iPhone, de argumentatie is exact hetzelfde.
vrijdag 25 februari 2022 om 16:38
[...]DS1971 schreef: ↑25-02-2022 16:20Je leest heel slecht. Ten eerste blijf je het maar Kalingrad noemen in plaats van Kaliningrad en ten tweede heb ik tot tweemaal toe aangegeven dat Kaliningrad al sinds de Russen het na de tweede wereldoorlog hebben gestolen van de `Duitsers daar belangrijke legerbasis hebben, zowel marine, luchtmacht als landmacht.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2022 22:46
Reden: Andere taal
Reden: Andere taal
6.81% gewijzigd
vrijdag 25 februari 2022 om 16:52
Wat een prachtige speech! En wat tragisch. Maar hoe zou deze speech onder de censuur gewone Russen kunnen bereikenZazamaenade schreef: ↑25-02-2022 15:12Deze speech van Zelensky, zijn oproep aan gewone Russen, verdient veel meer aandacht.
Het raakt mij enorm.
President Zelenskyy's, speech to the Russian people [English subtitles]
https://www.youtube.com/watch?v=p-zilnPtZ2M
(via RaamopRusland gevonden https://twitter.com/RaamopRusland)
Ik denk persoonlijk dat de enige oplossing voor de huidige verschrikkelijke en intens gevaarlijke toestand is dat de Russen zich ontdoen van Poetin en zijn kliek. Op welke manier dan ook.
vrijdag 25 februari 2022 om 16:53
DS1971 schreef: ↑25-02-2022 16:25Hij kan weinig anders. Ja, hij kan militair ingrijpen, maar zowel hij als Trump zouden dat nooit gedaan hebben en het zou ook een roekeloze actie zijn.
Dus ja, dan blijven sancties over en die werken nu eenmaal niet. Zie Noord-Korea.
Ik vind wel dat de Navo had moeten zeggen: Oekraïne komt er niet bij en sowieso is het tijd om de Navo niet meer verder uit te breiden, aangezien de Navo is ingesteld om een tegenwicht te bieden aan het Warschaupact wat al 30 jaar niet meer bestaat. Maar dat is niet Biden.
Hier ben ik het mee eens. Dit hele verhaal is nodeloos op de spits gedreven. Biden is wel gewoon meegegaan in dit verhaal en hij had in zijn positie meer invloed uit kunnen oefenen.
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
vrijdag 25 februari 2022 om 16:56
Maar gaat het hier daadwerkelijk om?Stouteboel schreef: ↑25-02-2022 16:53Hier ben ik het mee eens. Dit hele verhaal is nodeloos op de spits gedreven. Biden is wel gewoon meegegaan in dit verhaal en hij had in zijn positie meer invloed uit kunnen oefenen.
vrijdag 25 februari 2022 om 16:59
Zazamaenade schreef: ↑25-02-2022 15:28Joh, laat maar kletsen.
Over argumenten gesproken waar niets van over blijft! Wat een zielige reactie en nogal op de man ook. Bij DS zie ik wel argumenten en die zijn bij jou ver te zoeken. Een persoonlijke vete of ben je gewoon afgunstig? Mansplaining doet het nogal goed hier, maar is niet op zijn plaats.
vrijdag 25 februari 2022 om 17:05
Wat mij betreft wel. Dit hele verhaal is begonnen over de mogelijkheid tot toetreding van Oekraïne tot de NAVO en ik kan me voorstellen dat Poetin, die men overal buitenspel probeert te zetten daar niet blij mee was. De meerderheid van de Russen heeft voor Poetin gekozen, dat men daar in het westen niet blij mee is doet daar niets aan af. Men heeft Poetin de duimschroeven aan willen draaien en dat pikt hij dus niet en ook dat was te verwachten.

vrijdag 25 februari 2022 om 17:10
Dat weet alleen Putin zeker. Maar het was een diplomatieke optie waarmee we feitelijk niets zouden weggeven. En waarmee je hem ook minder sterk maakt, want eerst zeggen dat het je alleen maar te doen is om jouw veiligheid en als je dan gewoon krijgt wat je vraagt alsnog aanvallen, dat doet het gewoon nog minder goed.
Al denk ik wel dat we ook veel te laat zijn daarmee. Zoals ik eerder al aanhaalde: er was een tijd dat Putin ook bij de Navo wilde. Hij heeft het twee keer gevraagd zelfs. Maar dat werd niet serieus genomen. Ook lastig om te bedenken wat er dan van gekomen zou zijn en op zichzelf vind ik het idee van de Navo waar ineens vrijwel iedereen lid van wordt een beetje raar, maar ik denk wel dat er gemiste kansen zijn geweest. Russen zijn een heel trots volk. En dat is wellicht voor een Nederlander die veel nuchterder kijkt iets om de schouders over op te halen, maar mensen die zich gekrenkt voelen kunnen heel gevaarlijk uit de hoek komen.
vrijdag 25 februari 2022 om 17:10
dit is gepruttel in de periferie het "zit" iets ingewikkelder ... doe eens een beetje moeite wat meer te lezen hierover.Stouteboel schreef: ↑25-02-2022 17:05Wat mij betreft wel. Dit hele verhaal is begonnen over de mogelijkheid tot toetreding van Oekraïne tot de NAVO en ik kan me voorstellen dat Poetin, die men overal buitenspel probeert te zetten daar niet blij mee was. De meerderheid van de Russen heeft voor Poetin gekozen, dat men daar in het westen niet blij mee is doet daar niets aan af. Men heeft Poetin de duimschroeven aan willen draaien en dat pikt hij dus niet en ook dat was te verwachten.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.