Probleem in relatie
donderdag 3 maart 2022 om 17:07
Mijn man en ik zijn al meer dan 25 jaar getrouwd. Tot nu toe altijd erg gelukkig, natuurlijk wel eens een verschil van mening, maar niets wat niet op te lossen was.
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
zaterdag 5 maart 2022 om 20:39
Omdat ik het toch allemaal wat te herkenbaar vind worden ga ik straks vragen dit topic te verwijderen, sorry hiervoor.Sjaantje37 schreef: ↑05-03-2022 20:22Ja dat is het! Maar dan is het toch gewoon klaar als de dienst volbracht is.
Wordt steeds vreemder allemaal.
Ik wil wel graag nog hierop reageren: je kan hier best lang mee doorgaan..
Verder wil ik iedereen bedanken, jullie hulp tips, kritiek en luisterend oor waren erg waardevol.
zaterdag 5 maart 2022 om 22:25
Ja precies, als wij stoppen met raden dan kun je evengoed je ei kwijt. Dit topic verwijderen lost je problemen niet op. Je zit effe in een klote situatie maar het zo online delen zal je in ieder geval helpen.Sjaantje37 schreef: ↑05-03-2022 20:46We kunnen natuurlijk ook onze post waarin het te herkenbaar wordt weghalen, zodat jij hier gewoon kan blijven schrijven.
zaterdag 5 maart 2022 om 22:27
Zou dit nog een optie kunnen zijn?koekie1980 schreef: ↑05-03-2022 12:09Misschien moet je man na die 1-2 x voorlopig niet verlengen en de komende tijd de focus op jullie relatie leggen. Niet dat hij t contact compleet moet verbreken maar even een pauze inlassen.
Als hij dat nog niet voor je over heeft, dan zou ik m'n eigen conclusies trekken. Ik wens je veel wijsheid toe.
zaterdag 5 maart 2022 om 23:01
Nee, ik denk niet dat dat een optie is. Hij geeft aan dat niet te willen.
En dat hoeft ook niet.
zondag 6 maart 2022 om 02:25
Singlejingle schreef: ↑05-03-2022 18:15To, de enige tip die ik je kan geven, wees jezelf, maar dan wel de leuke variant van jezelf. Je hoeft helemaal niet anders, beter, uitdagender of spannender te worden, want je man houdt van jou zoals je bent.
Maar de Sjansje die hij de afgelopen twee jaar vooral heeft gezien is iemand die zich uit het contact trok en hem afweerde. Zelfs als iemand er voor je wil zijn om je te steunen, moet je iemand wel toelaten. Door iemand weg te duwen, voelt iemand zich ook best alleen. Geeft op zich niet en kan weer herstellen. Maar nu ben je na wegduwen aan het eisen, claimen en beslag leggen op hem, terwijl hij denkt iets gezelligs te doen waar hij jou aanvankelijk niet mee lastig viel.
Focus je ajb op jezelf en weer wat lekkerder in je vel komen te zitten. De angst van elkaar verwijderd raken druk je niet de kop in door iemand te gaan claimen. Goede gesprekken, wederzijds begrip, maar óók zelf beter in je vel komen te zitten gaan je veel verder brengen dan eisen dat hij thuis moet blijven. Probeer hem ook tegemoet te komen en probeer zelf redelijk te zijn. Het feit dat jij geen noodzaak ziet voor lange bezoekjes, wil niet zeggen dat iedereen dat zo moet voelen. Als ik met een vriendin afspreek, kan dat ook vaak een hele dag zijn, afhankelijk wat we samen ondernemen. Je man is nu eenmaal geen verlengde van jou. Dus wees blij voor hem én spreek hem nog steeds aan op aandacht voor jou/jullie/gezin. Dit moet vooral goed zitten, dan heb jij vast ook meer ruimte voor zijn hobby.
zondag 6 maart 2022 om 10:25
Ik ken van zat vrienden en zelfs kenissen de ouders.Sjaantje37 schreef: ↑05-03-2022 11:18Is hij bereidt jou tegemoet te komen of wil hij het contact met deze vrouw op dezelfde frequentie voort zetten?
Waarom heeft hij haar ouders ontmoet? Was dit echt gepland? Wat heeft dat te maken met hun hobby, of beoefenen haar ouders dit ook.
Ik vind het echt een heel maf verhaal. Ik heb echt goede vrienden maar hun ouders echt nog nooit ontmoet of heel vaag maar niet dat ik er op de koffie ging.
Ik vind het niks raars. Je bent daar en de ouders komen onverwacht ff op bezoek.
Of je doet je hobby (ben inmiddels wel heeeeel erg benieuwd naar die hobby), en bent er b.v. voor op pad. Dan schiet je te binnen dat je net zo'n schroefje, plaatje, weet-ik-veel-watje, bij je ouders ligt en zeg je "he, ik stop daar even, nemen we dat mee".
De een is er makkelijk in, de ander niet.
En nee, ik zie niet in waarom iemand zijn hobby moet aanpassen als iets redelijk is.
Kom op, 2x per maand....
de wereld wacht om ontdekt te worden
zondag 6 maart 2022 om 11:23
Hij is je volwassen partner die zelfstandig keuzes maakt. Als hij een hobby heeft en daar tijd aan besteedt, wordt hij daar gelukkig van en jij in tweede instantie ook omdat je een gelukkige man daaraan overhoudt.
Ik zou het een enorme afknapper vinden als mijn vriend boos zou gaan huilen omdat hij vindt dat ik eerder thuis te komen van een dagje shoppen met mijn vriendinnen of te lang blijf hangen na het sporten of wat dan ook.
Ik zou het een enorme afknapper vinden als mijn vriend boos zou gaan huilen omdat hij vindt dat ik eerder thuis te komen van een dagje shoppen met mijn vriendinnen of te lang blijf hangen na het sporten of wat dan ook.
zondag 6 maart 2022 om 11:24
Omdat deze vrouw TO haar man claimt. Ze wil vaker tijd met hem doorbrengen en als hij dan aangeeft dit niet te willen omdat hij ook nog een gezin heeft dan wordt deze vrouw boos en wil ze hem helemaal niet meer zien.thanx schreef: ↑06-03-2022 10:25Ik ken van zat vrienden en zelfs kenissen de ouders.
Ik vind het niks raars. Je bent daar en de ouders komen onverwacht ff op bezoek.
Of je doet je hobby (ben inmiddels wel heeeeel erg benieuwd naar die hobby), en bent er b.v. voor op pad. Dan schiet je te binnen dat je net zo'n schroefje, plaatje, weet-ik-veel-watje, bij je ouders ligt en zeg je "he, ik stop daar even, nemen we dat mee".
De een is er makkelijk in, de ander niet.
En nee, ik zie niet in waarom iemand zijn hobby moet aanpassen als iets redelijk is.
Kom op, 2x per maand....
Ook wil deze vrouw dat hij haar verjaardag gaat regelen. Dit gaat verder dan een hobby samen hebben. Is gewoon niet normaal en ik begrijp TO haar man ook niet die zou moeten zeggen, jij bent ff gek zeg, ik zeg mijn contact met jou op en zoek wel iemand anders waar ik deze hobby mee kan beoefenen.
Deze vrouw probeert te infiltreren in het prive leven van TO haar man, en hij lulletje Rozenwater gaat er niet eens tegenin. Slappe hap gedoe maar denk dat TO haar man er meer uithaalt dan hij TO laat weten anders was het contact allang gestopt.
zondag 6 maart 2022 om 11:31
Heb je de rest ook gelezen, over die claimende hobby-vrouw?Pioen00 schreef: ↑06-03-2022 11:23Hij is je volwassen partner die zelfstandig keuzes maakt. Als hij een hobby heeft en daar tijd aan besteedt, wordt hij daar gelukkig van en jij in tweede instantie ook omdat je een gelukkige man daaraan overhoudt.
zondag 6 maart 2022 om 11:37
Ja, inmiddels wel, dat maakt het wel anders.
Dan nog lijkt me de man van TO iemand die eigen keuzes maakt. Als TO haar grenzen duidelijk heeft gemaakt, dan is het aan hun beiden om daar consequenties aan te verbinden want de huidige situatie kan niet door blijven gaan binnen de huidige relatie.
zondag 6 maart 2022 om 11:46
Hier ben ik het dan helemaal mee eens. Als zo'n hobbyvrouw al zo'n bom onder je huwelijk kan leggen.Pioen00 schreef: ↑06-03-2022 11:37Ja, inmiddels wel, dat maakt het wel anders.
Dan nog lijkt me de man van TO iemand die eigen keuzes maakt. Als TO haar grenzen duidelijk heeft gemaakt, dan is het aan hun beiden om daar consequenties aan te verbinden want de huidige situatie kan niet door blijven gaan binnen de huidige relatie.
Denk dat TO en man echt moeten praten met elkaar maar dan niet over zijn hobby maar over hun huwelijk.
zondag 6 maart 2022 om 12:19
Even resumerend:
Man TO (50) heeft een vriendschap met opdringerige lesbienne (30). Zij biedt een "dienst" aan; hij is daar 1 op 1 met haar en doet "iets" voor een vriendenprijsje.
Contact eerst één dag om de 6 weken, nu 2x per maand.
Dit klinkt een beetje als een producer van een iemand met een OF-account trouwens.
Leuk voor man dat hij een hobby heeft en dat moet hij vooral blijven doen, zonder aan te geven waar en hoelang hij wegblijft. Als dat maar wel lekker met andere mannen is. Call me old-fashioned maar als mijn vriend regelmatig een hele dag 1 op 1 bij een andere, jongere, vrouw zit, dan maak ik mijn grens wel heel duidelijk hoor.
Man TO (50) heeft een vriendschap met opdringerige lesbienne (30). Zij biedt een "dienst" aan; hij is daar 1 op 1 met haar en doet "iets" voor een vriendenprijsje.
Contact eerst één dag om de 6 weken, nu 2x per maand.
Dit klinkt een beetje als een producer van een iemand met een OF-account trouwens.
Leuk voor man dat hij een hobby heeft en dat moet hij vooral blijven doen, zonder aan te geven waar en hoelang hij wegblijft. Als dat maar wel lekker met andere mannen is. Call me old-fashioned maar als mijn vriend regelmatig een hele dag 1 op 1 bij een andere, jongere, vrouw zit, dan maak ik mijn grens wel heel duidelijk hoor.
zondag 6 maart 2022 om 12:51
Klinkt idd niet zuiver.En ook wat je elders schrijft over dat je man haar verjaardag moet regelen en spullen voor hun gezamenlijke hobby kopen, die zij dan "verrekent met door haar geleverde diensten"? Tsja...sjansje schreef: ↑05-03-2022 12:52
Op het gebied van vriendschappen, liefde enzo is ze nogal rechtlijnig. Het moet gaan zoals zij het wil. Kan niet tegen afwijzingen en wil het belangrijkste zijn.
Ze dringt nogal aan op dingen doen met mijn man. En dan niet 1 x per maand of zo. Afgelopen week wilde ze eigenlijk 4 keer afspreken. Toen mijn man aangaf dat teveel te vinden en ook tijd aan zijn gezin wilde besteden werd ze boos, en hoefde het voor haar allemaal niet meer.
Mijn man is (ook al zou je dat misschien n.a.v. mijn verhalen hier niet zeggen) een goedzak, iemand die het lastig vind nee te zeggen.
Misschien zie ik alles te negatief door mijn onzekerheid en jalousie, maar ik voel dat er iets niet klopt. Dat zij niet klopt, niet spoort.
.....
En ze kennen elkaar nu 2 jaar. Mss is het bv een eye-opener voor hem als je man eens voor zichzelf op een rijtje zet hoeveel zijn contact met deze vrouw hem tot nu toe heeft gekost? En zowel zakelijk als prive want dat onderscheid lijkt totaal vervaagd.Wat al een veeg teken is.
Het lijkt erop dat jouw man's bank/spaarrekening ook "een hobby" van haar is.Feit dat je je man als een soort goedzak omschrijft, was voor haar mogelijk een 'criterium'. En dat verklaart dan mogelijk ook haar woede uitbarsting,toen hij voor het eerst een grens stelde toen ze hem 4x p.w. wilde zien
Vraag blijft,why is the rum gone?
zondag 6 maart 2022 om 13:33
Dat is het probleem van TOs partner. Ze heeft kennelijk issues, maar partner van TO vind het kennelijk ook prettig om haar te “helpen”, steunen, meedenken etc. En overigens is dit ook precies wat de afgelopen 2 jaar in de relatie met TO moeizaam ging. Het is aan hem om zijn grenzen te bewaken tov instabiele, claimende vriendin. Niet aan TO.
TO, petje af hoe je met dit topic omgaat, knap dat je ook naar jezelf kunt kijken. Je hebt veel over je heen gekregen de afgelopen periode. Ik benijd je niet. Heb je hier ook hulp bij? Misschien is dit het moment, nu het allemaal wat minder rauw is? Misschien samen?
Everything is fluid
zondag 6 maart 2022 om 13:51
Beweer ik ergens dat het aan to is om die grenzen te bewaken? Ik begrijp mijn quote in jouw post nietCauvechront schreef: ↑06-03-2022 13:33Dat is het probleem van TOs partner. Ze heeft kennelijk issues, maar partner van TO vind het kennelijk ook prettig om haar te “helpen”, steunen, meedenken etc. En overigens is dit ook precies wat de afgelopen 2 jaar in de relatie met TO moeizaam ging. Het is aan hem om zijn grenzen te bewaken tov instabiele, claimende vriendin. Niet aan TO.
zondag 6 maart 2022 om 18:42
TO heeft nota bene gevraagd om het niet in dit topic te schrijven als je de hobby geraden hebt. En wat doen sommigen? Even laten zien hoe slim ze zijnSjaantje37 schreef: ↑05-03-2022 20:46We kunnen natuurlijk ook onze post waarin het te herkenbaar wordt weghalen, zodat jij hier gewoon kan blijven schrijven.
maandag 7 maart 2022 om 00:13
Jammer dat ie dat niet eens voor je over heeft.... Tis maar tijdelijk?
Daarnaast wil zij 4x per week afspreken? En dat jouw man haar verjaardag regelt? Lekker in balans dan...
Maar wat nu? Ga je nog eens het gesprek aan? Of iets anders? Want als je blijft afwachten dan verandert er uiteraard niets
maandag 7 maart 2022 om 18:03
Waar haar man graag voor betaald ondanks de rode vlaggen.Billy_Mean schreef: ↑07-03-2022 16:49Is de dame in kwestie niet vooral uit op de centen van de man van topic?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in