Hoe nu verder?

15-03-2022 10:44 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom al zo’n 2 jaar bij mijn beste vriend over de vloer (woont nog thuis). Zus maakt continu vervelende opmerkingen. Voorheen zogenaamd grapjes over dat ik dik ben (ik ben dunner dan zij is). Nu wil ze met mij in discussie gaan terwijl ik gewoon normaal praat. Het komt heel vijandig over. Nu heeft mijn beste vriend haar erop aangesproken en ze heeft sorry geappt via zijn nummer op verzoek van mij (kwam niet gemeend over). Ik voel me niet meer prettig om daar over de vloer te komen. Ik heb niks fouts gedaan. Ze wordt er continu door broer op aangesproken, maar er verandert niks.

Nu heb ik besloten respect voor mezelf te hebben en daar niet meer over de vloer te komen. Wat zouden jullie doen?
Ik zou dit niet uit de weg gaan. Als jij niet meer komt, dan heeft "de pester" gewonnen als het ware. Als ze volgende keer weer een opmerking maakt, haar zeggen dat je graag wil dat ze stopt met vervelende opmerkingen, omdat je daar niet van gediend bent.

Moet je ook perse met haar in 1 ruimte zitten?
Poeszie schreef:
15-03-2022 10:48
Ik zou dit niet uit de weg gaan. Als jij niet meer komt, dan heeft "de pester" gewonnen als het ware. Als ze volgende keer weer een opmerking maakt, haar zeggen dat je graag wil dat ze stopt met vervelende opmerkingen, omdat je daar niet van gediend bent.

Thanks voor je reactie! Helaas is dit wel
Het geval omdat het niet heel groot is. Het stoort me alleen ontzettend die rare opmerkingen. Misschien een idee om haar te negeren.
Ik zou juist niet blijven gaan omdat anders de pester gewonnen heeft. Dat geeft een heleboel middagen en avonden frustratie en vervelende gevoelens en het levert waarschijnlijk heel weinig op, want de kans dat ze na alle keren erop aangesproken te zijn opeens verandert als jij iets zegt lijkt me nihil. Zij is gewoon zo en als je daar thuis komt krijg je haar erbij. Dus ik zou mezelf een plezier doen en gewoon ergens anders met die vriend afspreken, of hem bij mij thuis ontvangen. Dan heeft de pester toch lekker gewonnen? De pester heropvoeden kost mij heel veel energie en kostbare tijd en daar heb ik geen zin in.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dat sorry op verzoek van jou werkt natuurlijk ook niet. Het is denk ik aan jou hoe je er mee omgaat, haar gedrag zal niet veranderen. Enig idee waar dit gedrag vandaan komt bij haar?
Als je bij hem op visite komt en zij maakt weer een rotopmerking, mag je best zeggen dat ze gewoon normaal mag doen. Op het moment zelf.

Niet meer via vriend spelen, maar zelf even zeggen dat ze moet stoppen met dit lelijke gedrag en als ze niets leuks te zeggen heeft, dat ze dan maar zorgt dat ze er niet is als jij langs komt.

Maar wel gewoon langs blijven komen natuurlijk.

Ben wel benieuwd waarom ze zo hatelijk is tegen jou.
ik zou haar gewoon face2face aanspreken wat haar probleem nou eigenlijk is. denk dat je er dan meteen van af bent
Dream it, wish it, do it ♥
Susan schreef:
15-03-2022 10:53
Ik zou juist niet blijven gaan omdat anders de pester gewonnen heeft. Dat geeft een heleboel middagen en avonden frustratie en vervelende gevoelens en het levert waarschijnlijk heel weinig op, want de kans dat ze na alle keren erop aangesproken te zijn opeens verandert als jij iets zegt lijkt me nihil. Zij is gewoon zo en als je daar thuis komt krijg je haar erbij. Dus ik zou mezelf een plezier doen en gewoon ergens anders met die vriend afspreken, of hem bij mij thuis ontvangen. Dan heeft de pester toch lekker gewonnen? De pester heropvoeden kost mij heel veel energie en kostbare tijd en daar heb ik geen zin in.

Ja, of je trekt je niks meer van zo'n persoon aan, als je eenmaal weet dat ze zo is. Kutopmerkingen zeggen altijd meer over de gever dan over de ontvanger
Poeszie schreef:
15-03-2022 11:03
Ja, of je trekt je niks meer van zo'n persoon aan, als je eenmaal weet dat ze zo is. Kutopmerkingen zeggen altijd meer over de gever dan over de ontvanger
Daar heb je gelijk in. Alleen het doet wel wat met mij als persoon als je continu zulke rare opmerkingen krijgt. Ik bedoel opmerkingen over dat ik bv dik ben? Ik ben 172 cm en 60 kilo. Ik heb het gevoel dat ze zwaar ongelukkig is en dat afreageert op anderen.
Poeszie schreef:
15-03-2022 11:03
Feit blijft staan dat ik er dan niet bepaald voor mijn lol zit. Sowieso zou ik niet ergens langsgaan als ik weet dat de mensen die er ook wonen en op dat moment aanwezig zijn mij heel onwelkom laten voelen, zeker als ze zo klein wonen dat ik ze niet kan ontlopen. Een afspraak moet wel leuk zijn en energie geven en dat doet het zo niet, want zelfs als ik me die opmerkingen niet aantrek blijft er gewoon een negatieve kutsfeer en dus een onwelkom gevoel waar ik geen behoefte aan heb. Dus dan maar lekker lunchen buiten de deur of bij mij thuis afspreken.
Travelfreak123 schreef:
15-03-2022 11:08
Daar heb je gelijk in. Alleen het doet wel wat met mij als persoon als je continu zulke rare opmerkingen krijgt. Ik bedoel opmerkingen over dat ik bv dik ben? Ik ben 172 cm en 60 kilo. Ik heb het gevoel dat ze zwaar ongelukkig is en dat afreageert op anderen.
Je mag haar gewoon zeggen:
Jeetje, nu doe je het wéér. Ik heb je al gezegd dat je moest ophouden. Wat is er met jou dat je dit niet kunt? Stop ermee.
Op de basisschool zeiden we al: stop hou op.

En daarna terug naar aandacht aan je vriend. Maar niet meer aan haar.
Gaat ze door, dan zeg je: wat zit je nu eigenlijk steeds te sarren? Stop er gewoon mee. Ga iets voor jezelf doen ofzo.
Knuffel, wat een naar gedrag.
Ik zou zelf niet denken aan termen als "dan heeft zij gewonnen". Als je je ergens niet prettig voelt, pijnig jezelf dan niet door jezelf aan die negativiteit bloot te blijven stellen. Ze klinkt namelijk tamelijk hardnekkig.
Wat doet je vriend dan op zo’n moment? Neem aan dat hij er bij is als zijn zus zulke opmerkingen maakt? Ik zou dat echt zooo ongelofelijk snel afkappen bij mn eigen broer of zus namelijk, totaal respectloos. Dus, is hij wel hard genoeg dan tegen haar? Verder natuurlijk zelf ook je mond open trekken en aangeven dat je niet gediend bent van die opmerkingen.
Ze wonen nog bij hun ouders, hij kan dus daar ook geen kant op en je komt zijn zus altijd tegen. Voortaan bij jou afspreken dus want continue tegen dit soort kinderachtig gedrag te moeten staan is niet leuk.
Zij gaat niet veranderen, kies dan maar voor jezelf.
Weet je zeker dat die 'grapjes' geen grapjes zijn? Je hebt toch helemaal geen overgewicht dus waarom zou zij je dan willen beledigen. Mss ligt haar humor je niet.
En hoe kan 'sorry' via een app niet gemeend klinken?
Het is natuurlijk ook een beetje onnozel om aan je vriend te vragen dat zij zich aan jou excuseert via een appje.
Neem je het niet allemaal een beetje te serieus op?
Het zou jammer zijn mochten er spanningen zijn wegens een misverstand.
Attraverso schreef:
15-03-2022 12:06
Weet je zeker dat die 'grapjes' geen grapjes zijn? Je hebt toch helemaal geen overgewicht dus waarom zou zij je dan willen beledigen. Mss ligt haar humor je niet.
Het is natuurlijk ook een beetje onnozel om aan je vriend te vragen dat zij zich aan jou excuseert via een appje.
Eerst dacht ik dat ik het allemaal te serieus nam. Maar vriend heeft haar er meerdere malen op aangesproken dat ik dit niet leuk vind (vroeger eetstoornis gehad) en ze blijft maar doorgaan.
OK dan is het helemaal niet grappig natuurlijk...
andnowwedance schreef:
15-03-2022 11:29
Knuffel, wat een naar gedrag.
Ik zou zelf niet denken aan termen als "dan heeft zij gewonnen". Als je je ergens niet prettig voelt, pijnig jezelf dan niet door jezelf aan die negativiteit bloot te blijven stellen. Ze klinkt namelijk tamelijk hardnekkig.
<3
Poeszie schreef:
15-03-2022 10:48

Flauwekul, het gaat niet om winnen. Persoonlijk, dan heeft die persoon maar gewonnen, maar ik ga niet tegen mijn zin ergens heen waar ik mij absoluut niet welkom voel. Die zus houdt absoluut geen gevoelens met de gevoelens van TO. Moet je je dan maar elke keer laten kleineren/pesten??? Ik kies in zo'n geval dan voor mijzelf en TO moet ook voor haarzelf kiezen.
TO wil zich fatsoenlijk gedragen en blijft beleefd. Haar vriend komt voor haar op, wat te prijzen is. Misschien moeten die ouders er een keer iets van zeggen.

Ik heb in het verleden ook in een situatie gezeten waardoor het NOOIT leuk was om met de zus van mijn vriend om te gaan. Ze maakte ook alleen maar hatelijk opmerkingen, alleen die vriend zag dat niet zo. Ik heb hatelijke opmerkingen terug gemaakt, want op een gegeven moment denk je, Fuck it, en vervolgens besloten dat ik er niet meer op bezoek ging als zij er was. Ze was uiteraard ook niet meer welkom bij mij. Ach die rust! Dat gebrek aan stress! Zalig! Toen de relatie uit ging, was het eerste dat ik dacht: yeah!! Ik heb nooit meer last van haar, whoehoe. Ik heb het in ieder geval nooit gezien als zij wint. Ja, zij won omdat ik beleefd wilde blijven en daardoor altijd het onderspit dolf. Toedeledokie, van geleerd, nooit meer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Attraverso schreef:
15-03-2022 12:06
Ik heb ook geen overgewicht en ik ben absoluut niet onzeker over mijn uiterlijk, maar het is niet leuk als mensen zeggen dat je dik bent. Want ze zin gewoon bewust jouw zelfvertrouwen aan het ondermijnen. Want zij vinden iemand die dik is niet mooi, zij vinden grijs haar of rimpels niet mooi. En vaak merk je het echt wel dat het geen casual opmerking is, maar bewuste ondermijning. Heel misselijk gedrag.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
15-03-2022 12:50
Flauwekul, het gaat niet om winnen. Persoonlijk, dan heeft die persoon maar gewonnen, maar ik ga niet tegen mijn zin ergens heen waar ik mij absoluut niet welkom voel. Die zus houdt absoluut geen gevoelens met de gevoelens van TO. Moet je je dan maar elke keer laten kleineren/pesten??? Ik kies in zo'n geval dan voor mijzelf en TO moet ook voor haarzelf kiezen.
TO wil zich fatsoenlijk gedragen en blijft beleefd. Haar vriend komt voor haar op, wat te prijzen is. Misschien moeten die ouders er een keer iets van zeggen.

Ik heb in het verleden ook in een situatie gezeten waardoor het NOOIT leuk was om met de zus van mijn vriend om te gaan. Ze maakte ook alleen maar hatelijk opmerkingen, alleen die vriend zag dat niet zo. Ik heb hatelijke opmerkingen terug gemaakt, want op een gegeven moment denk je, Fuck it, en vervolgens besloten dat ik er niet meer op bezoek ging als zij er was. Ze was uiteraard ook niet meer welkom bij mij. Ach die rust! Dat gebrek aan stress! Zalig! Toen de relatie uit ging, was het eerste dat ik dacht: yeah!! Ik heb nooit meer last van haar, whoehoe. Ik heb het in ieder geval nooit gezien als zij wint. Ja, zij won omdat ik beleefd wilde blijven en daardoor altijd het onderspit dolf. Toedeledokie, van geleerd, nooit meer.
Ik snap je helemaal! Ik was al 2 maanden niet geweest, maar ik dacht gisteren ik ga gewoon. Misschien is ze veranderd nou niet dus. Je hebt gelijk zonder haar heb ik echt rust en geen hatelijke opmerkingen :)
dianaf schreef:
15-03-2022 12:50

Ja precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven