Mode & Beauty alle pijlers

Heel dun haar

18-03-2022 19:40 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al nooit gezegend geweest met een volle bos, maar nu ik een stukje in de 40 ben lijkt het alleen maar erger te worden.
Ik heb dus heel dun en ook weinig haar. Als ik het bij elkaar draai is het strengetje nog geen cm dik.
Kappers zijn altijd in 5 minuten wel uitgeknipt met mij.
Gelukkig heb ik wel wat krul wat het nog een heel klein beetje wat laat lijken. Toch dacht ik laatst, kan ik nog wat...
Misschien moet ik iets als een haarstuk of extensions ofzo overwegen?
Ik ben niet echt een persoon die hier ook maar enig verstand van heeft. Ik ben ook niet iemand die ontzettend veel geld en tijd aan uiterlijk besteedt, om maar een beeld te geven wat voor type ik ben. Maar dat haar dat vind ik toch wel echt een sneue toestand.
Ik heb een soort haar werken kapper gevonden waar ik best eens langs wil, maar misschien zijn er laagdrempelige opties waar ik nog niet aan gedacht had.
Wie heeft hier ervaring mee of (beroepsmatig?)verstand van?
NB. Ik geloof niet dat er iets aan mijn haar zelf gedaan kan worden zodat het meer of dikker wordt, het is wat het is helaas.
hangmat wijzigde dit bericht op 18-03-2022 19:45
0.05% gewijzigd
Tvp
Een haarwerk is een pruik? Dan zou ik toch eens kijken naar extensions.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hoe werkt dat met extensions Madeliefjes?
Een haar werk is idd iets van een stuk pruik dat ergens vastgezet wordt in je eigen haar geloof ik?
Ik heb er dus geen verstand van, daarom vraag ik om ervaringsverhalen 🙂
Heb je al eens geëxperimenteerd met droogshampoo bij de haarinzet? Dat kan ook zorgen dat het wat voller lijkt.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Er zijn een heleboel soorten haarstukken, ga gewoon eens langs en laat je voorlichten. Je zou ook kunnen denken aan een lace wig. Extensions bij heel dun haar is geen aanrader.
Je zou ook, bijv een haarband kunnen kopen en daar strengen extensions aan naaien. Dan heb je toch dikker haar en ziet er best leuk uit. Je zit dan ook nergens aan vast.
Ik heb wel eens naar haarstukken gekeken. Die met klemmen kunnen als je zelf nog voldoende haar hebt om het aan te bevestigen. Dat zou ik nog wel aandurven, maar met echte extensions ben ik bang dat het beetje haar dat ik heb afbreekt. Ik heb wel slag in mijn haar maar het voelt als babyhaar, heel dun en fijn.
KamilleT schreef:
18-03-2022 19:59
, maar met echte extensions ben ik bang dat het beetje haar dat ik heb afbreekt. Ik heb wel slag in mijn haar maar het voelt als babyhaar, heel dun en fijn.

Dit inderdaad, plus dat je de aanzetten sneller ziet zitten lijkt mij (?). Ik heb ook dun haar, maar heb tot heden geen dergelijke 'ingrepen' aangedurfd. Bij mij helpen bepaalde shampoos die extra volume geven wel wat en mousses/crèmes. En geen conditioner gebruiken.
Extensions zou ik nooit doen. Het wordt vastgemaakt aan je eigen haar, datdan extra wordt belast en daardoor wordt je haar nog dunner, daarnaast zie je het bij dun haar ook zitten.

Ik zou denk ik kiezen voor een kapsel dat past bij je dunne haar zoals een bob of een pixie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
https://www.beautylab.nl/kruidvat-effex ... er-review/
louti schreef:
18-03-2022 19:53
Heb je al eens geëxperimenteerd met droogshampoo bij de haarinzet? Dat kan ook zorgen dat het wat voller lijkt.
Daar zou ook mee uitkijken want te vaak gebruik van droogshampoo leidt ook tot haaruitval.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ook ik ben gezegend...met dun/fijn haar. Al is mij verteld dat ik niet dun haar heb, maar wel heel fijn, steil haar.

Wat mij opvalt, sinds ik gebruik maak van een shampoo bar mijn haar veel dikker aanvoelt. Misschien dat,dat bij jou ook nog iets kan doen voor je haar?

Ik ben begonnen met aloe vera van happy soaps. Nu kruidvat eigen merk of welke erin de aanbieding is.
Idd_ schreef:
18-03-2022 20:14
En geen conditioner gebruiken.

Waarom niet?
Yep schreef:
18-03-2022 20:34
Waarom niet?
Wordt dun haar slap van
Ik was dus wel altijd gezegend met een enorm bos haar.
Nu echt zichtbare kale plekken,je kijkt nu door haar heen.
Ik gebruik dit:

https://www.toppik.nl/

Als ik mijn haar een beetje hoog draag( voor,de pony) en ik strooi dit ertussen door, zie je bijna niets meer.
Ik heb ook superdun haar en weinig ook nog. Meerdere kappers hebben mij extensions afgeraden omdat mijn haar dan zou breken. Ik hou het redelijk kort, een bob net boven/op schouderlengte, dan lijkt het het minst dun.
kiddootje schreef:
18-03-2022 20:49
Ik was dus wel altijd gezegend met een enorm bos haar.
Nu echt zichtbare kale plekken,je kijkt nu door haar heen.
Ik gebruik dit:

https://www.toppik.nl/

Als ik mijn haar een beetje hoog draag( voor,de pony) en ik strooi dit ertussen door, zie je bijna niets meer.

Ik wilde iets vergelijkbaars adviseren: https://www.douglas.nl/nl/p/5002484719
Dit soort producten geeft vaak een heel mooi en natuurlijk effect.
Hangmat schreef:
18-03-2022 19:47
Hoe werkt dat met extensions Madeliefjes?
Een haar werk is idd iets van een stuk pruik dat ergens vastgezet wordt in je eigen haar geloof ik?
Ik heb er dus geen verstand van, daarom vraag ik om ervaringsverhalen 🙂
Is je haar overal dun, of alleen boven op het hoofd zoals dit?
Afbeelding

Als je vooral boven op het hoofd haar verliest kan je een ‘topper’ proberen. Die klik je vast op je eigen haar
Afbeelding
Overal weinig haar, dun bezaaid en dun haar, groeit ook max tot mijn schouders
Welke kleur haar heb je? Op Marktplaats worden ook haarwerken aangeboden, voor een redelijke lage prijs soms
Misschien is een "flip in" iets?
Dat hoef je niet aan je eigen haar te bevestigen, het hangt aan een soort visdraadje over je hoofd.
Ik heb wax extensions gehad. Was er niet heel tevreden over. Snel knopen en droog haar. En al die waxjes op je hoofd vind ik niet fijn voelen.

Heb nu een weave en dat bevalt mij veel beter. Er wordt een heel dun vlechtje in je haar gemaakt en daar wordt het ingenaaid. Je eigen haar valt daar overheen zodat je er niets van ziet.
Je moet gewoon wat googelen. Veel vrouwen hebben dezelfde genen als kalende mannen en krijgen dus ook last van een dun ingeplante kruin. Dat komt omdat ook vrouwen testosteron hebben (waar de boosdoener in zit), maar een stuk minder dan mannen. Dus helemaal kaal worden ze niet door AA.

Hierheen misschien? https://www.haarweb.nl/forum/index.php
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou echt niets op mijn kop zetten om mooier te lijken, tenzij met carnaval of halloween.

Of haar dun of dik lijkt komt door het contrast. En dat ontstaat omdat er dun ingeplante en dicht ingeplante vlakken op je hoofd zijn. Als jij de dicht ingeplante gedeelten wat laat uitdunnen, valt het niet op dat je kruin dun ingeplant is. Je zal wel ontsteld zijn dit te horen maar het is echt zo. Een man lijkt ook kaler als hij de rest van zijn haar laat groeien. :proud:

Laat je een goed kapsel aanmeten door een heel goede kapper.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven