Alleen naar Londen

21-03-2022 19:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

In mei ga ik voor werk een paar dagen naar Engeland. Het programma eindigt op vrijdag en nu had ik bedacht dat het misschien wel leuk is om dan vrijdag tot zondag (of maandag) naar Londen te gaan.
Nu kan er niemand met me mee (bijv dat diegene vrijdag daarheen vliegt en samen stedentripje) en twijfel ik of ik alleen durf / wil.
M’n vriend zegt; gewoon doen.. maar ja twijfels!

Wie heeft er tips voor hotels/activiteiten etc voor een leuk weekend in je eentje? En als je dat hebt gedaan, is het leuk of viel het tegen?
Welke wijk is leuk voor hotel? Etc.

Ik hou zelf veel van winkelen, lekker struinen over marktjes, musea, parken etc.
Ben trouwens 32, en toen ik 19 tot 22 was vaker alleen op reis geweest, maar dat wel echt naar zuid Amerika backpacker enzo. Op de een of andere manier vind ik het nu heel spannend haha.

Alvast heel erg bedankt!
Ik ben er niet in m'n eentje geweest, maar ik zou het zo doen!
Was al bijna een dag aan het dwalen in het natural history museum en V&A museum, zit naast elkaar. Echt heerlijk!
Shoppen kan natuurlijk uitstekend, maar ik vind de rode hop-on hop-off bussen trouwens ook goed om langs de toeristische highlights te gaan.
In de avond kun je kijken waar nog last minute tickets voor musicals zijn. Zijn vaak losse plekken die nog beschikbaar zijn.
https://georgianhousehotel.co.uk/

Dit vond ik een fijn hotel. Vlakbij treinstation en bushaltes.

London kan prima in je eentje, heb ik verschillende keren gedaan.
TinyTiny schreef:
21-03-2022 19:31
Ik ben er niet in m'n eentje geweest, maar ik zou het zo doen!
Was al bijna een dag aan het dwalen in het natural history museum en V&A museum, zit naast elkaar. Echt heerlijk!
Shoppen kan natuurlijk uitstekend, maar ik vind de rode hop-on hop-off bussen trouwens ook goed om langs de toeristische highlights te gaan.
In de avond kun je kijken waar nog last minute tickets voor musicals zijn. Zijn vaak losse plekken die nog beschikbaar zijn.
Ah bedankt! Die musicalkaartjes is ook echt een goede tip! Daar ga in in NL ook graag heen.
Woll*Stone schreef:
21-03-2022 19:31
https://georgianhousehotel.co.uk/

Dit vond ik een fijn hotel. Vlakbij treinstation en bushaltes.

London kan prima in je eentje, heb ik verschillende keren gedaan.
Heel mooi hotel!

Ja ik ben er op zich denk ik wel over uit om gewoon te gaan :)
Tips zijn wel echt heel erg welkom! Juist van eigen ervaringen. Altijd leuker vind ik dan een reisgidsje/websites..
https://kensingtongardenshotel.co.uk/

Ben ik solo geweest. Heel aardige receptioniste (overdag). En qua prijs destijds goed te doen. Op loopafstand zit een Nandos en de beste chocolatier van Londen. En een winkel van Ottolenghi... Notting Hill in de buurt.

Goede verbinding met metro naar centrum, en mocht je willen wandelen je stapt zo Hyde Park in.

V&A is al genoemd, is een fantastisch museum.
Zelf vond ik Tate Britain met de doeken van Turner ook prachtig. En vaak niet te druk.
Ik ben jaren geleden ook alleen geweest.

Inderdaad lekker allerlei musea in gaan. (Ik zie dat V&A een expositie heeft over Fabergé. Lijkt mij heel gaaf.) Ik ben toen ook naar The Tower of London geweest, Westminster Abby (de audio-tour vind ik erg interessant), National Art Galley, Britisch Musem. Beetje rondstruinen in Harrod's... Toen was mijn weekend voorbij. :O

Check wel even of er voorwaarden zijn voor de musea of andere toeristische attracties zoals reserveren voor een tijdslot. Toen was een groot deel gratis, maar bv Westminster Abbey & de Tower niet.
Effe snel gecheckt, British Museum & V&A zijn nog altijd gratis te bezoeken, maar voor het British moet je reserveren en voor V&A niet voor de algemene collectie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oh Tower vond ik de rondleiding door de beefeaters ook echt leuk. De kroonjuwelen zelf vond ik minder interessant, wel leuk om gezien te hebben.
Het is al even geleden dat ik op Portobello Road was, maar dat was altijd een befaamde markt voor antiek en curiosa. Heel leuk. Check even of het er nog is.
Harba lorifa
Super bedankt voor alle reacties al! Ik ga ze even op m’n gemak bekijken :)
tvp
kasiana wijzigde dit bericht op 17-05-2022 16:08
97.77% gewijzigd
Zeker doen! Tip: kijk wel goed links en rechts bij oversteken want het verkeer komt van de andere kant dan dat je gewend bent ( weet je vast wel), maar ik ken iemand via via die zo dus is overleden..
Ik ben alleen naar Londen geweest om cursusdagen Indiaas koken te volgen. (als je dat leuk vindt zou je zoiets ook een dag(deel) kunnen doen, kun je online opzoeken en inschrijven) Daaromheen ook nog een paar dagen vrij geweest en toen lekker door de stad gestruind, gewoon maar gekeken waar ik uitkwam. Reizend met de metro vooral. Die ondergrondse wereld daar vond ik al zeer indrukwekkend.
Ja, leuk, doen! Als je een redelijke hipstertolerantie hebt is Shoreditch en omgeving leuk. Shoppen rond Spitalfields Market, streetfood op Brick Lane, en even binnenlopen bij Whitechapel Gallery. Langs het kanaal naar Angel wandelen en van daaruit kun je Islington verkennen, er zit een Ottolenghi-filiaal in het midden van Upper St als je die per se wil kunnen afvinken. Iets centraler is de Wellcome Collection altijd een bezoekje waard, niet ver van de British Library, als die ook op je lijstje staat. Ook niet zo ver van het British Museum - loop onderweg een beetje om voor fijne eettentjes tussen Tottenham Court Road en Charlotte St - en van daaruit loop je zo weer door naar Seven Dials en Covent Garden voor shoppen en theaters. Als het je ding is, een evensong meepakken bij St Martin in the Fields. De rivier oversteken en via Borough Market via Bermondsey St naar de White Cube. The Breakfast Club zit tegenwoordig op heel veel plekken zie ik, dat was vroeger altijd goed voor een serieuze brunch.

(Ik wil ooooooook. Veel te lang niet meer geweest. Veel plezier!)
Niet naar Londen maar ben een jaar of 4 terug (op mijn 36e) een week alleen naar Berlijn en Gdansk geweest en ik vond het heerlijk!!! Wil het echt vaker doen. Allerlei musea bezocht (heerlijk op eigen tempo), met een fietsrondleiding van bajabikes https://www.bajabikes.eu/nl/ meegegaan (zeker leuk ook om alleen te doen en zitten ook in Londen), lekker uit eten en uit lunchen geweest, struinen door de steden...Heerlijk.

Ofwel lekker gaan!
Juist fijn om lekker alleen te gaan!
Je eigen tempo en lekker doen wat jij wil, zonder concessies.

Verder geen ervaring met Londen alleen, maar ik zou het zo doen!

Verder lees ik lekker mee voor tips, want Londen staat zeker op mijn lijstje om heen te gaan.
Ik hou van Londen! Ik ben de tel kwijt hoe vaak ik er geweest ben en een aantal keer ook alleen. Heerlijk! Qua hotel zou ik in ieder geval kiezen voor heel dichtbij een underground station, bijvoorbeeld aan de circle lijn (gele lijn) en eettentjes vlakbij, maar dat is eigenlijk overal wel. Je zou ook kunnen kiezen voor een hostel (en daar dan evt een privé kamer nemen), dan heb je wat meer aanspraak. Op verre reizen vind ik dat vaak fijn, maar op stedentrip hoeft dat van mij niet zo.

- Hyde park is leuk om te wandelen/ergens te zitten en te lezen/hapje te eten
- Wandelen langs Regent's canal is leuk
- Richmond heeft een mooi park, maar is iets verder weg
- Camden Town heeft een grote indoor en outdoor markt waar je ongetwijfeld verdwaald
- Spitalfields
- Voor de musea alleen kun je al een paar weken uittrekken (Tate modern, Britisch museum, V&A, Natural history, enz.)
- Liberty vind ik een heerlijke winkel
- Covent garden blijf ik ook heel fijn vinden
- Enz.

Ik wil ook weer!!
Ik heb maar één tip: doen! Klinkt heerlijk, geniet!
Ikzelf zit het liefst de hele dag in de Royal Festival Hall en een beetje slenteren langs de Thames.
dwaas in ertensoeppan
Camden Lock is superleuk als je van struinen en marktjes houdt. Mag je eigenlijk niet overslaan als je het echte London wilt beleven, vind ik. En als het weer een beetje goed is, is het helemaal genieten
Throw it back with no chaser, with no trouble
Poppin' that Moët, baby, let's make some bubbles
Zeker een aanrader! Ik ben bijna 3 jaar geleden. 5 dagen in mn uppie naar Londen geweest. Het is niet goedkoop, maar kwam wel tijd te kort.

Ik heb in een hostel vlakbij Camden geslapen om de kosten enigszins te drukken, maar dat was ontzettend gezellig.

Ik ben ook nog een dagje naar de Warner Brothers studio's van Harry Potter geweest. Mocht je van de films houden, dan is dat zeker een aanrader.
Doei
Ik vind juist Engeland/Londen heel fijn om alleen te doen, omdat je je in iedere situatie redt met de taal.
En in een pub, heb je altijd aanspraak.

Er zijn al veel leuke dingen genoemd In Londen, iets erbuiten: Kew Gardens (ik gok, dat de krokussen volop bloeien nu) en Hampton Court
Ik ga elk jaar wel een keer alleen naar Londen.

Mijn favoriete wijken om te verblijven zijn Angel en Ealing. Net een beetje weg uit het echt drukke gebied, maar toch met alle winkels en restaurantjes en bars binnen handbereik.

Dingen die ik leuk vind om te doen:

- Theater / musical bezoeken (wel meestal van tevoren reserveren, al zou je aan de loterij voor Book of Mormon kunnen meedoen (op goed geluk))

- Harry Potter Studios

- Victoria's Secret shoppen / naar een enorm winkelcentrum (Westfield bijv.) gaan / naar Hamleys speelgoedwinkel / Harrods / Liberty ook allemaal bijzonder.

- Natural History Museum (of een van de andere gratis musea, als je nog nooit geweest bent bijvoorbeeld het British Museum)

- Op zaterdagochtend de markt in Greenwich (en dan gelijk even naar het paleis / de tijdslijn gaan)

- Omdat je er nog nooit geweest bent (ga ik even van uit) zou ik ook zeker zo'n open bus doen hop on, hop off. En dan de bekende dingen bekijken (Big Ben, parlementsgebouwen, Trafalgar Square, etc.).
Ik heb heerlijk gegeten bij Palomar toen ik alleen in Londen was. Je kan daar aan de bar zitten eten en zo de keuken in kijken en kletsen met het personeel.

Sowieso heb je best veel opties met eten aan de bar, wat een stuk gezelliger is dan in je eentje aan een tafel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven