Als voor een tweede kindje niet vanzelf gaat + TABEL

24-02-2022 09:30 117 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey meiden!

Ziehier het vervolg van ons topic "als voor een tweede kindje niet vanzelf gaat" maar dan mét overzichtstabel!
:sun:

ZWANGER
Naam UD Volgende Echo Geslacht Bijzonderheden
Besss28/0815/03 geslachtsbepaling 16w Meisje Goede NIPT!
Sammie817/0911/03MeisjeGoede NIPT!
Ximun 9/09 7/03 13w echo Jongen Goede NIPT!
Elyani 31/10 17/05 16w echo Meisje Goede NIPt!

BEZIG
NaamNOD Bijzonderheden
Whoopsadaisies 18/03 (?) Gaan aanmelden voor IVF
Annetje-VivaNiche na keizersnede

Bibi30 :redrose: 7/03/2022 :redrose:
elyani wijzigde dit bericht op 29-04-2022 09:58
13.67% gewijzigd
Elyani gefeliciteerd, het blijft bijzonder hè :heart:

Ook ik denk veel aan jou Bibi, ik weet niet zo goed wat te zeggen, maar ik gun jullie alle goeds :hug:
Gefeliciteerd elayani. Gun het je van harte .
Ik ben si nds vanmiddag weer uit zkh.
Het is allemaal heel raar verlopen maar wss is het nu schoon.
Mijn hele verhaal komt nog eens wanneer ik daar behoefte aan ben.
Lief te lezen dat jullie zo meevoelen. Blij dat ik jullie "ken"
Wat fijn om even wat van je te lezen bibi. en gelukkig dat dat gedeelte nu achter de rug is. ik had je nog prive berichtje gestuurd, maar waarschijnlijk heb je die optie uit staan, want bericht komt niet aan.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Bibi Wat fijn dat je even iets laat horen. Voel je zeker niet verplicht om je verhaal te delen, we zijn er op elk moment dat je ons nodig hebt!

Sammie Veel succes met jouw echo vandaag! Heb je er zin in?
Echo vandaag was goed. Alles zat erop en eraan. Zo bizar hoeveel t weer gegroeid is sinds 2 weken.
Wat fijn sammie. Ik heb je pb gezien. Heb je nu mijn bericht ontvangen?
Goedemorgen allemaal.
Ik wil wel mijn verhaal delen.
Ik heb di morgen de 1e pil genomen ik kreeg hem gewoon niet doorgeslikt door alle emoties.
Uiteindelijk wel en heb ik me er aan over gegeven. Je moet wel..
Woe 930 in zkh. Ik heb zelf alle info moeten vragen wat ik kon verwachten. Ze legde het lief uit maar was anders dus slecht geïnformeerd.
Na 1.5u wad er nog niemand geweest voor de pillen in te brengen.
Uiteindelijk na 2u ben ik boos de gang op gegaan.. tis natuurlijk al niet iets wat je graag wilt.
Goed pillen zitten erin. En na 2 uurtje begonnen de" weeën "
Ik was wat verloren maar omdat de arts zei dat dit nog niet alles was is het weggespoeld.
(Helaas bleek dit het te zijn geweest en kan ik het niet meer zien)
Daarna namen de krampen al vrij snel af.
Ze kwamen rond 16u dat ze de verkeerde medicijndosis hadden gegeven 4x 25mg ipv 4x 200mg. Tuurlijk heb ik weer. Dus 400 mg erin omdat mijn lijf wel al best goed bezig was niet alles. Savonds liep ik op de gangen omdat er niks gebeurde.
Om 20u de laatste 400mg in de hoop dat t nu wel zal komen.
Helaas kreeg ik alleen maar hele erge diarree ervan(bijwerking) en moest ik zo de nacht in.
Volgende morgen wilde ze eerst een echo maken en dan zouden we verder beslissen nog x pillen of curretage.
Bleek het gewoon al weg
Ik zag op de echo nog echt wel wat maar dan ben je toch leek..
Dus hup lekker naar huis maar wel met een gevoel van klopt nirt helemaal en er zijn dus best fouten gemaakt wat ze zouden t ook opvangen zodat ik kon beslissen of ik t wilde źien.
Morgen mag ik voor controle een echo (waar ik ook echt op heb moeten staan want hoefde niet meer)
Mijn emoties vliegen alle kanten op lichamelijk gaat t best goed behalve dizzy.
Ik mag lekker van werk thuis blijven en ben nu t weekend voor ons meisje aan t zorgen die hoge koorts heeft..
Feit. Het leven gaat gewoon door al staat t voor ons af en toe even stil.
Bijna vakantie en hoop daar lekker bij te komen van alles
jeetje wat een verhaal bibi :hug:. Heel vervelend dat je in deze situatie, die al kl*te is, zo slecht geïnformeerd wordt en ze in het ziekenhuis de afspraken niet zijn nagekomen. Bespreek het na als je daar behoefte aan hebt, en neem de tijd om bij te komen. Ik heb ook een week op de bank gehangen en gehuild na de afbreking, al ging het lichamelijk ook wel ok.
En beterschap voor je dochter.

Proficiat Elyani en Sammi!
happiness = reality - expectations
Wat een klote ervaring Bibi. Had je het graag willen zien? Echt heel jammer dat je het zo moet 'afsluiten'... Veel sterkte weer
Jeetje Bibi, wat erg dat je zo bent behandeld in het ziekenhuis, dat is toch echt niet oke. Fijn dat je werkgever je de ruimte biedt om rustig bij te komen, hopelijk lukt het straks met de vakantie ook om het een plekje te geven. Sterkte nog steeds, en ook voor je dochter natuurlijk :hug:
Had natuurlijk al wat meegekregen van je verhaal, maar idd wat andere zeggen kan geen kwaad om op ander moment misschien nog even met ziekenhuis na te praten.
Hopelijk knapt je dochter snel op. Wel naar hoor dat je meteen in zorg modus moet. Je hebt al genoeg aan jezelf. En tegelijk houden die kleintjes je ook maar op de been.

Dat jij die pillen moest slikken. Ik moest ze van onder inbrengen. Gek altijd wat de verschillen zijn in Nederland.

Fijn dat je werkgever je de tijd geeft. Is ook echt belangrijk. Sterkte lief sterk mens.

Hoe is t met jou Whoops?
Sammie81 schreef:
14-03-2022 20:12

Dat jij die pillen moest slikken. Ik moest ze van onder inbrengen. Gek altijd wat de verschillen zijn in Nederland.

Hier is het gebruikelijk dat je eerst een pil slikt (progesteron remmer), en dan 36 uur later de cytotec vaginaal inbrengt. Het slikken van de eerste pil vergroot de succes kansen van de pillen die je dan daarna in brengt. Bij sommigen komt de miskraam zelfs al spontaan op gang ma alleen het slikken van die pil al.
Idd eerst 1 slikken en zoveel uur later van onder 4 pillen.
Ik ben net weer een hoop verloren dus schoon was ik zeker nog niet...
Die kleintjes houden je idd op de been wat wel heel fijn is ook..
Spannend bijna de 18e whoops. Je weet maar nooit .. of ben ik te optimistisch?
Ik moest toen ook een pil inslikken en 1,5 dag later zijn ze in het ziekenhuis ingebracht. Ik kreeg toen de keuze, het kon ook oraal, maar vaginaal was het sneller effectief en minder kans op misselijkheid.

@Bibi: balen zeg, dat je weer een hoop verloren bent. Hoe voel je je verder?

En ja die kleintjes, aan de ene kant heb je zo weinig energie om te spelen en / of te zorgen, aan de andere kant dwingt het je wel tot ritme en afleiding.

Hier weer ongesteld aan het worden, g*dver...
Whoops. Oh wat balen. De hoop blijft altijd en dan weer die teleurstelling.. knuffel voor jou.

Ik wist dat het niet klopte.. ik had in zkh al gevoel dat ik helemaal niet schoon zal zijn .. en een nacontrole was helemaal nirt nodig..
Ik ben dus gister net voor het slapen gaan thuis alsnog het kindje en de placenta verloren.. schrok me wild zo in de wc.
Ik heb het toch kunnen opvangen en de bevestiging van me eigen vk dat dit het kindje was etc.
Zo boos ben ik op het zkh inmidddels. 3 artsen die zeggen dat het schoon is en ik die zegt ik zie nog best veel..
Mijn eigen vk zei min of meer ook dat ze dit wel op een echo hadden kunnen zien..

Vanmiddag een hele lieve echoscopist getroffen die heel goed voor me heeft gekeken en me verhaal met alle begrip heeft aangehoord. Ze zei ook als je volgende week de gyn spreekt geef zeker je verhaal aan.
Pfff wat een verhaal weer .. maar wel opgelucht dat ik nu zo goed als schoon ben...het belangrijkste is weg.. en ik heb het toch nog kunnen zien.
Dit voelt nu al beter
ach bibi, wat schrikken! Ondanks alles toch een beetje opluchting dat je het hebt gezien?
Niet te bevatten ook dat je zo werd tegengesproken in het ziekenhuis. Geef dat ook zeker aan daar (als je dat wil). Wel fijn dat je vanmiddag bij een fijne luisterende echoscopiste was.
Godsamme Bibi, wat een prutsers heb je gehad in het ziekenhuis! Helaas zijn de meeste gynaecologen (als ik het om me heen hoor) niet zo goed in vroege zwangerschappen en miskramen...

Wel fijn dat je eigen gevoel bevestigd is en je jullie kindje nog hebt kunnen zien.

Heb je al een idee wat je als vervolg gaat doen? Weer zelf verder, of toch een traject bij het ziekenhuis of een kliniek?
Ik ben daar nog niet echt met mijn hoofd maar weet wel dat ik nirt zomaar weer zelf wil "aanklooien"
Ik zal onder begeleiding verder moeten voor mezelf dan wel niet medisch als geestelijk. Het vetrouwen na 6x is nu wel echt weg en zal moeten groeien.
Ik zat bij een streekziekenhuis en denk dat ik ook wat verder dan dat zal moeten gaan nadenken.
Maar goed voelt nog niet klaar maar weet ook nog niet zo goed hoe nu verder
Jeetje Bibi wat een schrik! Je gevoel dat het nog niet helemaal weg was, klopte dus wel. Ik zou het ook zeker aangeven in het ziekenhuis, hopelijk leren ze er wat van en wordt er naar een volgende die dit meemaakt wel beter geluisterd.

Whoopsadaisies, balen dat je weer ongesteld wordt, het blijft toch een teleurstelling elke keer he :hug:
Jeetje bibi wat een verhaal. Wel echt fijn dat je het nu nog wel hebt gezien. Gaan jullie t ergens een mooi plekje geven?
Mijn ervaring is soms ook in ziekenhuis dat je zo hard op je strepen moet gaan staan als je iets wilt. Ze gaan zo uit van de gemiddelde patiënt en werken dan alleen maar volgens protocol. Maar soms ben je helaas niet meer gemiddeld.

Het wat klote whoops van ongesteldheid. Is toch elke keer weer zo’n domper!

Bess, jij had toch gister echo? Alles goed?
Klopt Sammie! Wij hebben dinsdag een pretecho gehad en we krijgen er nog een dochter bij :)
Hebben het nu ook aan onze dochter verteld dat ze een zusje krijgt. Ze vindt het wel interessant maar vraagt steeds of de baby dan geboren wordt als we ... (naar de winkel zijn geweest, een nachtje hebben geslapen, etc.)

Vandaag wel weer een mini hartverzakking toen de verloskundige het hartje niet kon vinden met de doppler. Uiteindelijk met de echo een mooi kloppend hartje kunnen zien en horen.
Wat leuk Besss nog een dochter. grappig he die kleintjes, snappen er eigenlijk nog helemaal niets van. is ook moeilijk uit te leggen.

Zo dat moet idd even spannend zijn geweest. fijn dat ze dan gelijk met echo konden kijken.

wij wachten denk ik maar voor geslachtsbepaling tot 20 weken echo. vorige keer wel met 15 weken gedaan, maar toen hadden ze het mis. over 4 weken is 20 weken echo. gek hoe snel het gaat aan ene kant en aan andere kant kruipt de tijd.

Hoe is het met de rest? Whoops weer in strijdmodus voor komende maand? En hoe is het met jou nu bibi?
Wat leuk Besss, nog een dochter erbij :heart: En die reactie van je dochter herken ik maar al te goed, haha!

Ik heb gisteren de uitslag van de nipt gehad en die was helemaal goed! Toch wel weer een opluchting. En komende vrijdag hebben wij een pretecho, dan ben ik 16 weken. Het begint nu wel lekker op te schieten allemaal, toch voelt het soms nog wel onwerkelijk.
Wat fijn, Ximun!

Hier gaat het wel OK. Aan de ene kant ben ik veel meer gelaten dan toen we net 'begonnen', de verwachtingen zijn behoorlijk getemperd zeg maar. En toch is het iedere maand weer k*t om ongesteld te worden. Menstruatie gaat bij mij tegenwoordig ook vrij traag van start dus dan denk je toch nog een paar dagen 'misschien zet het wel niet door', terwijl ik echt wel beter weet.
Voor mijn gevoel komen we straks toch echt op IVF-PGT uit. We weten dat de kansen daaruit niet per se hoger zijn maar willen het toch proberen.
Ja die zal het dan toch misschien stiekem raak zijn gedachten is echt zo killing. Kansen misschien niet perse hoger, maar je weet wel dat als er een embryo terug wordt geplaatst dat je iig een kans hebt. Misschien gebeurt er nu wel elke maand niets en komt t uberhaupt niet bij elkaar. De verhalen van ivf zijn natuurlijk super wisselend, maar ik vond het echt goed te doen. Heb laatste keer de punctie ook zonder morfine gedaan. Niet om stoer te doen, maar moet zo overgeven van morfine dat ik liever kwartier pijn heb dan hele dag ziek in mn bed. En ook dat vond ik echt prima te doen.

Ik had vanochtend controle in ziekenhuis. alles was goed. en vanwege voorgeschiedenis kreeg ik zelfs een echo ipv alleen naar hartje luisteren. Nog 3.5 week tot 20 weken echo. Buik begint behoorlijk te groeien en getallen op weegschaal behoorlijk te stijgen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven