Hoe vroeg zijn jullie kinderen wakker?

14-06-2009 08:57 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van willen weten dat ik vast niet de enige ben...

Hoe vroeg zijn jullie peuters en kleuters wakker?

Mijn peuter van bijna 3 is de laatste tijd standaard rond half 6 a 6 uur wakker *gaap*. Dit keer werd ze wakker omdat ons babyzoontje huilde. Ze slaapt 's ochtends heel licht en wordt echt snel wakker van iets of geluid ofzo. Soms helpt bij ons in bed kruipen wel eventjes maar meestal wil ze gewoon wat eten en drinken en spelen. Ze wil niet op haar kamer spelen (terwijl daar toch aardig wat speelgoed staat). Een kid'ssleep wekker hebben we ook (met een konijntje dat slaapt en wakker is) maar helaas heeft ze nog niet door 's ochtends dat ze nog even moet blijven liggen tot het konijntje wakker is. Meestal zit dus een van ons (meestal manlief gelukkig) beneden met haar.

Maar vertel mij alsjeblieft dat mijn dochter niet de enige is die zo vroeg wakker is en dat dit ws een fase is?
Nee, om je gerust te stellen....onze zonen zijn zonder uitzondering (dus ook al het door een feestje de dag ervoor heel laat is geworden) om 6 uur wakker...doordeweek en in de weekenden.

Ze zijn 7, bijna 5 en 1.

Ik heb me wel voorgenomen, dat als ze later op stap gaan en willen uitslapen ik ze ook rond deze tijd wakker maak
Wij zijn er jaaaren om half 6 uitgegaan met onze oudste... Maar vandaag heb ik tot half 9 uit kunnen slapen! Baby gevoed om half 7 en samen in bed doorgeslapen daarna. Oudste is bijna zes en ging gisteren dus laat naar bed voor zijn doen (half 9) maar tukte mooi het klokje rond!!!

Niet om je jaloers te maken, maar hoop te geven!
Hier is zoon van 15 maanden eigenlijk altijd voor 6 uur wakker, ongeacht hoe laat hij naar bed gaat. Héél soms (zoals vanmorgen) heeft hij een uitschieter naar half 8.
The time is now
yammini slaapt van 21.00 tot 8.00
Mijn zoontje van net 3 is de laatste tijd bizar vroeg wakker. Dat is echt iets van de laatste paar weken. Het was altijd al vroeg (7 uur) maar nu is het 5.30 uur!!

Whaaaa...ik word dan echt helemaal gek gewoon! Dat moment dat je verstoord wakker wordt gemaakt, je pakt je mobiel, kijkt naar de tijd, en wat zie je.. 5.30 uur !!! HALF ZES!! !###^^#$$@%!!

Hij moet van mij dan absoluut nog blijven liggen en mag pas vanaf een uur of 7 gaan scharrelen (puzzels maken in zijn kamer, zachtjes tv kijken in mijn slaapkamer) Ik slaap dan nog door...

Rond 8 uur ga ik naar beneden, in het weekend dan..

Vreselijk, kan er heel slecht tegen, maar als ik eenmaal beneden zit met mijn kop koffie dan gaat het wel weer.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Snaak is altijd 7 uur, en dan ook echt klokslag 7 uur!

Ze komt dan mn kamer binnen en vraagt of ze een beetje tv mag kijken op de logeerkamer, en dan draai ik me nog even om.
Zwiepje was vandaag om half zes wakker. HIj mag er altijd pas om 6 uur uitkomen. Het was ook wel verklaarbaar want hij was al om 6 uur 's avonds knock out gegaan.
ik heb dan dus weer een Zoon die je 's ochtends uit bed moet tíllen wil je hem wakker krijgen.... Maar ja, die spookt 's avonds dus tot laat rond... Ook niet altijd ideaal
Allebei waren ze altijd rond 7,30 wakker (ze zijn net 2 en 7 maanden), en het lijkt inderdaad wel iets van de laatste weken, want het is hier nu ook elke keer 5,30 / 6,00.

Hoop dat t snel weer wat donkerder wordt, want hier heeft t volgens mij gewoon met de zomertijd te maken.

Ik laat ze trouwens wel liggen tot 7 uur.

De oudste spreek ik boos toe, dat ie stil moet zijn, liggen, ogen dicht en slapen... dat werkt..... jippie!

En die jongste valt dan ook vanzelf weer in slaap.
Dochterlief was ook altijd bere vroeg. Rond 5 uur, half 6 was ze heerlijk wakker. En wij dus ook.....

Nu ze groot is is ze nog altijd vroeg, maar we hebben een tv op haar kamer gezet, en ze mag vanaf 7 uur tv kijken. Voor die tijd leest ze graag of speelt ze met de nintendo.

Dus nu is het niet zo erg meer voor ons, maar daar moest ze wel eerst 11 voor worden......

Alles komt goed
Onze kinderen hebben de vervelende gewoonte om doordeweeks te blijven slapen. Dan moeten we ze wakker maken, willen ze eigenlijk niet en is het een haastwerk om iedereen op tijd de deur uit te krijgen.

In het weekend echter, dan staan ze dus inderdaad tussen 6.30 en 7.15 naast ons bed te dollen, gillen, ruzieën... Vrijwel nooit kunnen wij uitslapen. Gingen ze maar spelen of tv-kijken, maar nee: er moet op het bed van papa en mama gespeeld worden. Ze zijn nu 3 en 5, hoop dat het beter gaat worden!

Trouwens, oudste ging eerder wel tv kijken, maar zat dan al om 6 uur of eerder voor Jetix! dat vond ik helemaal niets, dus ik heb Jetix en Nickelodeon van de tv verwijderd...
...
Geef mij die Jetix en Nickelodeon maar hoor, als ik maar kan slapen.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Zoon is altijd rond 7 uur wakker. In het weekend pak ik hem bij ons in bed tot een uur of acht, en dan gaan man of ik eruit.

2e is onderweg. Benieuwd of hij dan ook wakker wordt van evt gehuil. 's Ochtends slaapt hij altijd erg licht.
.
Mijn kleuter is meestal wakker tussen half acht en half negen. Dat was ook al zo in de peutertijd. Dit is een beetje afhankelijk van zomer of wintertijd, hoe moe en of hoe laat de dag ervoor naar bed is gegaan.

Als baby was het ook nooit supervroeg of ik kon na een flesje meestal nog wel even terug in bed.
Mijn eerste is onderweg dus ik kan er niet over meepraten. Maareh, bij ons gaat sowieso om 6 uur de wekker, en dan lukt het maar nét om allebei op tijd de deur uit te komen (voor 7 uur). Dus als de baby er straks is wordt het voor ons alleen nog maar vroeger...

als ik dit soort topics zie vraag ik me altijd af of wij de enigen zijn die vroeg op het werk moeten zijn, maar aan het vroege opstaan hoeven wij straks in ieder geval niet meer te wennen
Die van 2.5 net om negen uur en die van negen maanden een uurtje eerder.
Vivafeelfree: volgens mij gaat het met name om de weekends bij de meesten....

Hier meestal rond 6 uur. Ze slapen nu samen op een kamer (9 maand en 2.5) . Door de week vind ik het wel prima, kunnen we rustig aan doen en dan met het hele gezin rond 0745 uur de deur uit.
La Vie, mijn zoon wordt geen leuker kind van die zenders, vandaar mijn actie.

Viva, ik sta ook altijd al rond 6 uur op, ook al hoef ik pas om 8.10 op mijn werk te zijn. Ik red het gewoon niet om twee kinderen netjes op hun plek te krijgen binnen een uur!
...
De oudste (10 jaar) is altijd om 7 uur wakker maar we hebben van jongs af aan gezegd dat hij in zijn bed/kamer moet blijven tot we hem komen halen (dus wanneer mamma of pappa wakker is).Het is dus al eens gebeurt dat ik pas om half 11 wakker werd (na een avondje stappen) en hij nog steeds op zijn kamer zat te spelen.

Hij was wel een beetje boos want hij had honger en mamma kwam maar niet.Met als gevolg een mega schuldgevoel bij mamma maar ook een trots gevoel dat hij zo goed luisterde.

En de jongste (7 jaar) moet ik iedere door de weekse dag wakker maken voor school en in het weekend slaapt ze soms rustig uit tot 10 uur
Oh hebben trouwens nu gezegd dat hij om 9 uur naar beneden mag om televisie te gaan kijken of op de computer te gaan.
Ik snap het niet.

Altijd als mijn kids vroeg wakker waren terug gebonjourd naar hun bed. Niks niet naar beneden en t.v. kijken. Toen ze klein waren (peutertjes) geen flauwekul met dat vroege beneden zitten.

Als ze zaten te drammen pakte ik ze bij kop en kont en zette ze alleen beneden in een koude woonkamer, lamp uit, t.v. uit....stilte. Niks geen gezelligheid. Tuurlijk gaan ze dan eerst alles uit de kast halen om mams ook benenden te krijgen. Zat ze niet glad want de volgende stap was alleen in de bijkeuken. Hoef je 3 keer te doen en het spul slaapt gewoon door.

Waren ze in no-time boven en lagen ze weer in hun eigen bed. Geen gezelligheid = toch maar doorslapen.

Nu slapen ze inmiddels lekker tot half negen uit of gaan ze lezen.

De rest van de week is mams er weer voor ze om 7.15

Duidelijk zijn en grenzen stellen dus.
oww ze kunnen al heeeeel snel klok kijken en weten dan wanneer het tijd is dat ze naar beneden mogen of het lampje aan mag om te lezen.
Mijn jongste dochter van vijf maanden is om 06.15 wakker. Mijn oudste dochter van drie wordt de afgelopen weken tussen acht en half negen wakker op dagen dat ze niet naar de psz gaat, anders om half acht. Maar dat is ook weleens anders geweest hoor, het gaat in fases, variërend van half zeven tot half negen ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven