Haarverf en behoud van kleur
dinsdag 5 april 2022 om 22:27
Hallo
Ik verf mijn haar zelf omdat ik de kapper te duur vind
Koop meestal in de aanbieding verf en de laatste tijd is dat van Syoss hazelnootbruin.
Mooie kleur maar het wordt na 2 a 3 weken fletser en wat roodachtig.
Hoe kan ik dat voorkomen en hoe vaak verven jullie je haar? Heeft iemand een goede shampoo tip?
Ik heb nu bijna de neiging om het elke 3 weken te verven...
Ben dus benieuwd naar tips om het minder rood te laten worden
Ik verf mijn haar zelf omdat ik de kapper te duur vind
Koop meestal in de aanbieding verf en de laatste tijd is dat van Syoss hazelnootbruin.
Mooie kleur maar het wordt na 2 a 3 weken fletser en wat roodachtig.
Hoe kan ik dat voorkomen en hoe vaak verven jullie je haar? Heeft iemand een goede shampoo tip?
Ik heb nu bijna de neiging om het elke 3 weken te verven...
Ben dus benieuwd naar tips om het minder rood te laten worden
dinsdag 5 april 2022 om 22:50
woensdag 6 april 2022 om 07:03
Dat rood worden is niet te voorkomen, zeker niet als je het vaker verft; de koeler gekleurde pigmenten hechten zich kennelijk minder goed in je haar. In de verfstoffen zitten pigmenten, die voldoende klein van vorm zijn om in de haarschacht binnen te kunnen dringen en daar aangekomen gaan ze door een chemische reactie een verbinding aan met elkaar en met het binnenste van je haar, waardoor het grotere klonten worden en, zeker als de haarschubben daarna weer gesloten worden, in je haar worden opgesloten. Bij jou kunnen ze er kennelijk makkelijk weer uit.
En in hazelnoot zit er nu eenmaal een roodcomponent en die blijft dan achter en stapelt zich op.
Waar er winst valt te behalen is een shampoo te gebruiken die de verf niet zo snel uit je haar spoelt. Er bestaan speciale shampoos voor geverfd haar. Ik gebruik al eeuwen Andrélon Levendige Kleur.
En in hazelnoot zit er nu eenmaal een roodcomponent en die blijft dan achter en stapelt zich op.
Waar er winst valt te behalen is een shampoo te gebruiken die de verf niet zo snel uit je haar spoelt. Er bestaan speciale shampoos voor geverfd haar. Ik gebruik al eeuwen Andrélon Levendige Kleur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 6 april 2022 om 07:28