We durven niet.
zondag 1 mei 2022 om 09:08
Sinds februari heb ik een ontzettend warm en fijn contact met een lieve man.
De eerste maand appten wij dagelijks, belden en videobellen we vanwege de afstand. We wonen 80 km bij elkaar vandaag.
Begin maart hebben wij een date gehad waarbij de vlinders over en weer vlogen, we hevig hebben gezoend, geknuffeld en uiteindelijk ook geweldige seks hebben gehad.
Tot mijn ontzetting appte hij de volgende dag dat het voor hem te snel was gegaan, dat hij geschrokken was van zijn gevoelens en er mee wou stoppen.
Voor mij een enorme klap die ik niet kon rijmen met de dag ervoor.
Uit gesprekken bleek dat hij nog veel onverwerkte gevoelens voor zijn ex had en daarmee worstelde waardoor hij zijn hart en gevoel niet voor mij open kon zetten.
Ik heb hem los gelaten en afstand genomen.
Tot een drie weken geleden...
Door iets in mijn intuïtie had ik het gevoel dat ik contact met hem op moest nemen, wat ik ook heb gedaan.
Hij bleek in een zwart gat te verkeren en helemaal de weg kwijt te zijn. Wist niet meer waar hij het moest zoeken met zijn gevoel, problemen in de familiesfeer.
Heel veel gesprekken op puur vriendschappelijke basis volgden en hij krabbelde omhoog uit zijn dal.
We appen nu weer iedere dag. In de ochtend begroeten wij elkaar met een appje, door de dag heen appen we en 's avonds sluiten we de dag middels een ap af. Met daarbij bijna altijd een
over en weer.
Duidelijk is dat we qua gevoel om elkaar heen dansen en elkaar uitdagen.
Hij stuurt dagelijks foto's die prikkelend zijn, onschuldig maar prikkelend.
Geen erotische foto's maar wel waar zijn lijf goed zichtbaar is en waar je van weet dat het prikkelt.
Kortom: we vinden elkaar nog steeds meer dan leuk!
Alleen we durven geen stap meer te zetten om het nog een keer te proberen.
Hij is duidelijk bang mij weer te kwetsen en ik ben bang om weer afgewezen te worden.
Het lijkt zo simpel om dit te doorbreken door gewoon met elkaar in gesprek te gaan maar we durven allebei niet, te bang om elkaar weer kwijt te raken.
Hoe doorbreek ik dit tactisch zonder wat er is kapot te maken?
De eerste maand appten wij dagelijks, belden en videobellen we vanwege de afstand. We wonen 80 km bij elkaar vandaag.
Begin maart hebben wij een date gehad waarbij de vlinders over en weer vlogen, we hevig hebben gezoend, geknuffeld en uiteindelijk ook geweldige seks hebben gehad.
Tot mijn ontzetting appte hij de volgende dag dat het voor hem te snel was gegaan, dat hij geschrokken was van zijn gevoelens en er mee wou stoppen.
Voor mij een enorme klap die ik niet kon rijmen met de dag ervoor.
Uit gesprekken bleek dat hij nog veel onverwerkte gevoelens voor zijn ex had en daarmee worstelde waardoor hij zijn hart en gevoel niet voor mij open kon zetten.
Ik heb hem los gelaten en afstand genomen.
Tot een drie weken geleden...
Door iets in mijn intuïtie had ik het gevoel dat ik contact met hem op moest nemen, wat ik ook heb gedaan.
Hij bleek in een zwart gat te verkeren en helemaal de weg kwijt te zijn. Wist niet meer waar hij het moest zoeken met zijn gevoel, problemen in de familiesfeer.
Heel veel gesprekken op puur vriendschappelijke basis volgden en hij krabbelde omhoog uit zijn dal.
We appen nu weer iedere dag. In de ochtend begroeten wij elkaar met een appje, door de dag heen appen we en 's avonds sluiten we de dag middels een ap af. Met daarbij bijna altijd een
Duidelijk is dat we qua gevoel om elkaar heen dansen en elkaar uitdagen.
Hij stuurt dagelijks foto's die prikkelend zijn, onschuldig maar prikkelend.
Geen erotische foto's maar wel waar zijn lijf goed zichtbaar is en waar je van weet dat het prikkelt.
Kortom: we vinden elkaar nog steeds meer dan leuk!
Alleen we durven geen stap meer te zetten om het nog een keer te proberen.
Hij is duidelijk bang mij weer te kwetsen en ik ben bang om weer afgewezen te worden.
Het lijkt zo simpel om dit te doorbreken door gewoon met elkaar in gesprek te gaan maar we durven allebei niet, te bang om elkaar weer kwijt te raken.
Hoe doorbreek ik dit tactisch zonder wat er is kapot te maken?
zondag 1 mei 2022 om 11:23
Marelyse schreef: ↑01-05-2022 10:39Dus je hebt 1 leuke date gehad met goede seks en daarna dumpte hij je. En nu stuurt hij foto’s van zijn goddelijke lijf en dan moet jij zeggen hoe goed hij eruit ziet.
Hij gooit je dus net genoeg kruimels toe zodat je een optie bent bij jeuk en als bijkomend voordeel voor hem streel je ook nog zijn ego. Het is aan jou of je daar genoegen mee neemt maar ik zou er wel klaar mee zijn.
Dit dus!!
zondag 1 mei 2022 om 11:27
Voor iemand die het wel fijn vindt om vast te zitten in de reddersrol is zo'n project misschien wel leuk. Maar het zou ook nog kunnen dat hij je gewoon ontzettend aan het manipuleren is. In ieder geval gaat dit hem niet worden, to.
Veel te veel drama en hij is degene die hier aan de touwtjes trekt. Daar heb je toch geen zin in joh?
Veel te veel drama en hij is degene die hier aan de touwtjes trekt. Daar heb je toch geen zin in joh?
zondag 1 mei 2022 om 11:43
Daarbij, zou dit gezeur achter de rug zijn, dan komt op den duur het volgende probleem. Die 80km uit elkaar wonen. Dan kom je weer voor dilemma’s over wie waarheen verhuist te staan. Bespaar jezelf die ellende.
Soms kom je nou eenmaal iemand tegen die verder weg woont. Maar je hoeft het niet tegen wil en dank op te zoeken.
Soms kom je nou eenmaal iemand tegen die verder weg woont. Maar je hoeft het niet tegen wil en dank op te zoeken.
zondag 1 mei 2022 om 11:50
Dit zou best eens kunnen.sprankelend schreef: ↑01-05-2022 11:41Op basis van wat je schrijft en mijn ouderdom gok ik dat je met een gebonden man aan het flirten bent.
Als je succesvol will daten moeten beide seinen op groen staan. Eén op oranje en de lol is eraf.
TO, mensen die niets durven kunnen later spijt krijgen. Ga ervoor!
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
zondag 1 mei 2022 om 12:07
bijtie schreef: ↑01-05-2022 10:48Warm contact, lieve man, hoezo dan?
Iemand die in een zwart gat zit en je na een fijne date direct cancelt geeft toch geen warmte.
Het klinkt vooral als slachtoffergedrag en iemand die er niet in slaagt om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn leven.
Je had het gewoon daarbij moeten laten, nu maak je er een project van wat alleen maar slecht kan aflopen. Hier zit geen toekomst in.
En dat verhaal van "wij durven niet de stap te zetten!" zit in jouw hoofd, ik durf te wedden dat het voor hem helemaal niet zo is. Je romantiseert het.
Owww good heavens ik heb dit ook meegemaakt ja. En ook wat Marelyse zegt. In mijn geval had de man in kwestie allemaal uitspraken over hoe hij alles weg wilde doen, zijn huis opzeggen en op een motor de wereld ging rondtoeren omdat hij het leven niet meer zag zitten.
En ik met mijn suffe hoofd maar redster spelen en dankbaar zijn voor elke kruimel aandacht.
Laat het gaan.
Harba lorifa
zondag 1 mei 2022 om 12:12
zondag 1 mei 2022 om 12:13
Ghe, dat vroeg ik me ook af.Boomvalkje schreef: ↑01-05-2022 12:10Maar hoe weet je eigenlijk dat je beide niet met elkaar in gesprek durft te gaan als je niet in gesprek bent gegaan?
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 1 mei 2022 om 12:13
En een tijdje later leert diezelfde man iemand kennen met wie hij een relatie krijgt. En dan heb jij hem fijn op de rit geholpen. Jij is in dit geval ik. Stupid me.Ginevra schreef: ↑01-05-2022 12:07Owww good heavens ik heb dit ook meegemaakt ja. En ook wat Marelyse zegt. In mijn geval had de man in kwestie allemaal uitspraken over hoe hij alles weg wilde doen, zijn huis opzeggen en op een motor de wereld ging rondtoeren omdat hij het leven niet meer zag zitten.
En ik met mijn suffe hoofd maar redster spelen en dankbaar zijn voor elke kruimel aandacht.
Laat het gaan.
zondag 1 mei 2022 om 12:14
De hoop spreekt hier ( wel).Boomvalkje schreef: ↑01-05-2022 12:10Maar hoe weet je eigenlijk dat je beide niet met elkaar in gesprek durft te gaan als je niet in gesprek bent gegaan?
zondag 1 mei 2022 om 12:20
Ja hoor, +1Koffieverkeerd schreef: ↑01-05-2022 12:13En een tijdje later leert diezelfde man iemand kennen met wie hij een relatie krijgt. En dan heb jij hem fijn op de rit geholpen. Jij is in dit geval ik. Stupid me.
En dan via via nog horen dat hij zo blij is “eindelijk de ware te hebben, na een zooi vage vriendinnen”. Oh. Dank je.
Harba lorifa
zondag 1 mei 2022 om 12:45
Als je ooit een fijne, gelijkwaardige relatie wilt hebben is de volgende vraag van het allergrootste belang :
Wat is het in jou dat jij zulke mannen zo aantrekkelijk vindt dat je meteen klaar staat om ze te redden ?
Vindt het antwoord op die vraag, fix het probleem bij jezelf (eventueel met hulp) en je zult voortaan dergelijke types van mijlen ver herkennen en er met een grote boog omheen lopen. Daarna vindt je een man die wel leuk en emotioneel volwassen is en leef je nog lang en gelukkig.
Wat is het in jou dat jij zulke mannen zo aantrekkelijk vindt dat je meteen klaar staat om ze te redden ?
Vindt het antwoord op die vraag, fix het probleem bij jezelf (eventueel met hulp) en je zult voortaan dergelijke types van mijlen ver herkennen en er met een grote boog omheen lopen. Daarna vindt je een man die wel leuk en emotioneel volwassen is en leef je nog lang en gelukkig.
zondag 1 mei 2022 om 12:54
Ja precies, om vervolgens achteraf te horen die hij diegene ook weer belazerd (ken zo’n soortgelijk verhaal)Koffieverkeerd schreef: ↑01-05-2022 12:13En een tijdje later leert diezelfde man iemand kennen met wie hij een relatie krijgt. En dan heb jij hem fijn op de rit geholpen. Jij is in dit geval ik. Stupid me.
Voor iedereen een groene tuin
zondag 1 mei 2022 om 12:55
Koffieverkeerd schreef: ↑01-05-2022 12:41O ja, herkenbaar. De soulmate gevonden , dat is zo geweldig en "dat gun ik jou ook".
Voor iedereen een groene tuin