We durven niet.

01-05-2022 09:08 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds februari heb ik een ontzettend warm en fijn contact met een lieve man.
De eerste maand appten wij dagelijks, belden en videobellen we vanwege de afstand. We wonen 80 km bij elkaar vandaag.
Begin maart hebben wij een date gehad waarbij de vlinders over en weer vlogen, we hevig hebben gezoend, geknuffeld en uiteindelijk ook geweldige seks hebben gehad.
Tot mijn ontzetting appte hij de volgende dag dat het voor hem te snel was gegaan, dat hij geschrokken was van zijn gevoelens en er mee wou stoppen.
Voor mij een enorme klap die ik niet kon rijmen met de dag ervoor.
Uit gesprekken bleek dat hij nog veel onverwerkte gevoelens voor zijn ex had en daarmee worstelde waardoor hij zijn hart en gevoel niet voor mij open kon zetten.
Ik heb hem los gelaten en afstand genomen.
Tot een drie weken geleden...
Door iets in mijn intuïtie had ik het gevoel dat ik contact met hem op moest nemen, wat ik ook heb gedaan.
Hij bleek in een zwart gat te verkeren en helemaal de weg kwijt te zijn. Wist niet meer waar hij het moest zoeken met zijn gevoel, problemen in de familiesfeer.
Heel veel gesprekken op puur vriendschappelijke basis volgden en hij krabbelde omhoog uit zijn dal.
We appen nu weer iedere dag. In de ochtend begroeten wij elkaar met een appje, door de dag heen appen we en 's avonds sluiten we de dag middels een ap af. Met daarbij bijna altijd een :-* over en weer.
Duidelijk is dat we qua gevoel om elkaar heen dansen en elkaar uitdagen.
Hij stuurt dagelijks foto's die prikkelend zijn, onschuldig maar prikkelend.
Geen erotische foto's maar wel waar zijn lijf goed zichtbaar is en waar je van weet dat het prikkelt.
Kortom: we vinden elkaar nog steeds meer dan leuk!
Alleen we durven geen stap meer te zetten om het nog een keer te proberen.
Hij is duidelijk bang mij weer te kwetsen en ik ben bang om weer afgewezen te worden.
Het lijkt zo simpel om dit te doorbreken door gewoon met elkaar in gesprek te gaan maar we durven allebei niet, te bang om elkaar weer kwijt te raken.
Hoe doorbreek ik dit tactisch zonder wat er is kapot te maken?
Ik vind het eigenlijk erg vermoeiend klinken voor iets wat nog niet eens tweede date heeft gehad.
Misschien simpel: stuur een prikkelende foto terug. Kijken hoe hij reageert.
Je moet maar zin hebben in zoveel dramatisch gedoe in de tijd dat het nog allemaal leuk en simpel zou moeten zijn. Ik zou echt verder gaan met mijn leven ipv met zo’n “ik weet het niet”, “ik heb het zo moeilijk”, “help me uit dit zwarte gat” type aan blijven modderen.
pffff. klinkt vermoeiend. Relatie behoort leuk, ontspannen te zijn.
.....
Klinkt heel gezellig.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Stel gewoon voor om nog eens af te spreken en maak het niet te groot.
Je hebt elkaar één keer gezien, nu maak je er een soort episch liefdesverhaal van in je hoofd.
This is not kosher!
In dat geval zou ik jou dan adviseren ermee te stoppen.

Veel te vermoeiend dit, een ex waar nog gevoelens voor zijn. Nee, je hoort in deze fase toch te fladderen van geluk en geen twijfels te hebben of hij er wel echt klaar voor is, voor wil gaan etc.

Gun jezelf díe ervaring in plaats van zo'n onzekere beginfase met iemand die nog half bij zijn ex is.

Voelt misschien vervelend om nu te beslissen hem los te laten, maar je ontzegt jezelf hiermee dan ook een sprankelend begin dat je (wel) met een ander kunt hebben zonder ingewikkelde toestanden.
Het zou heel goed kunnen dat hij jou aan het lijntje houdt. Dat jij er veel meer in ziet dan hij. En ook al is dat niet zo en is hij ook helemaal weg van jou, dan vind ik hem niet stabiel genoeg om nu in een relatie te stappen.
Maar ik heb echt sterk het vermoeden dat je veel meer denkt te zien en te voelen over hem van wat hij over jou/jullie denkt dan er werkelijk aan de hand is..
Je verbreekt dit tactisch door het contact te verbreken.
Ik geloof niks van zijn verhaal. Hij heeft je in de tang emotioneel en jij zult er niks mee opschieten, behalve binnen een maand weer een keer seks.
Als hij echt emotioneel aangedaan zou zijn zou hij geen foto's van zijn lijf sturen naar zijn crush.
Eens met parbleumondieu.
Hoe leuk hij ook leek, dit lijkt mij echt teveel gedoe voor iemand die je niet of nauwelijks kent.

Heel negatief gedacht van mij, maar stuurt hij het niet op die manier? Zodat jij de eerste stap zet en hij zich dan niet schuldig hoeft te voelen als hij je na seksdate nummer 2 wederom aan de kant zet? Want hij zal niet de eerste man zijn die na de seks niks meer last horen of enkel met smoesjes. Totdat hij weer jeuk krijgt, dan ben jij gewillig, zo weet hij uit ervaring.

Mijn advies: zeg hem dag en tot ziens, sluit het voor jezelf ook af en ga verder, op zoek naar een man die jou wél respecteert en níet gebruikt.
Wat een drama alweer terwijl je alleen nog maar een date gehad hebt. Next.
Na een date bleek hij nog veel met zijn ex bezig te zijn en later zat hij in een zwart gat te zitten en helemaal de weg kwijt te zijn. Jij moest hem daar uit redden.

Wat een gedoe.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En als aanvulling op mijn vorige post: je kunt zelf ook gewoon hoppa die eerste stap zetten, niet tactisch maar gewoon rechttoe rechtaan.

Zoals je zelf zei in je andere topic: "Volgens mij zal ik altijd de littekens van mijn huwelijk dragen maar ik wil niet stil staan en wachten met ontwikkelen.
Mijn neus stoten en "Auwww, dat deed pijn!" roepen hoort hier ook bij."

Kortom, je hebt twee keuzes. Niet stilstaan, je 'ontwikkelen' en straks grote kans op AU. Of je stopt het contact, abrupt.
Leuk zo'n gratis therapeute die je dagen ook nog wat spannender maakt! En dat ze niet meer moet verwachten weet ze want zij is verwittigd.
Ik word alleen al moe van het lezen van de OP.
Jij bent er om zijn ego op te poetsen. Je moet hem opvangen en vertellen hoe goed zijn lichaam is
Je hebt 1 date gehad met sex en toen was hij zo van slag en nog met zijn ex bezig. Was het wel zijn ex?
En nu moet je hem uit een zwart gat redden?
Waarom heb je opnieuw contact openomen terwijl het over was?

Een relatie hoort leuk te zijn, niet vol ellende. Maar gezien je andere topic trek je mannen met gedoe en ellende aan na je scheiding. Ik zou hier toch een beetje mee oppassen, deze mannen gaan alleen je hart breken en je echt niet gelukkig maken.
Jij bent leuk voor de afleiding, zijn ego en behoefte aan aandacht. Tactisch moeten zijn is m.i. geen basis voor iets serieus.

Heeft hij gezegd bang te zijn jou weer te kwetsen? Zo ja, dan heb je daar je antwoord.
Feit is dat deze man nog onverwerkte gevoelens tov zijn ex heeft. Hij vertoont wispelturig gedrag in zijn contact met jou en heeft nog allerlei issues. Het klinkt als een vlucht naar jou, waarbij je de rebound mag uithangen totdat hij zich weer wat beter voelt. Ik zou er niet in mee gaan. Slecht 1 date heb je met hem gehad. Laat hem lekker zijn eigen shit opknappen. Dit is toch niet aantrekkelijk? Een onzekere beginfase is gewoon niet tof.
Als jullie zo meant to be zijn (wat ik betwijfel), dan kun je over een half jaar nog contact met elkaar opnemen. En zo niet, er zijn meer leuke mannen.
Joh, hij zou wel durven als hij je echt zo leuk vond en een relatie wil.

Trap toch niet in zijn dramaverhaaltjes. Je bent leuk voor aandacht. Verders niet.
Noekie-Noek schreef:
01-05-2022 09:41
Je hebt 1 date gehad met sex en toen was hij zo van slag en nog met zijn ex bezig. Was het wel zijn ex?
Nou dit dus, heeft hij niet gewoon een relatie?

Maar stel dat hij dat niet heeft en het is echt z’n ex, waar hij dus nog gevoelens voor heeft. Wat als jullie samen verdergaan en over een paar maand staat zij opeens bij hem op de stoep, wat doet hij dan? Ik zou hier om heel veel redenen geen zin in hebben..
lilalinda schreef:
01-05-2022 09:37
Jij bent er om zijn ego op te poetsen. Je moet hem opvangen en vertellen hoe goed zijn lichaam is
Exact dit. Als een man je echt leuk vindt wil hij op je op zijn minst regelmatig zien en daten.
Desayuno schreef:
01-05-2022 09:55
Nou dit dus, heeft hij niet gewoon een relatie?

Maar stel dat hij dat niet heeft en het is echt z’n ex, waar hij dus nog gevoelens voor heeft. Wat als jullie samen verdergaan en over een paar maand staat zij opeens bij hem op de stoep, wat doet hij dan? Ik zou hier om heel veel redenen geen zin in hebben..
Ook als het echt zijn ex is, zij compleet over hem heen is en hem nooit meer wil als haar partner is het niet leuk (voor TO als nieuwe partner) als niemand ooit aan die ex kan toppen en hij er echt kapot van is dat ex hem niet meer terug wil.

Denk dus dat het echt zijn ex is. Als TO gewoon een voorbijkomende fling was, een spannend avontuurtje, hoe verkeerd ook, dan zou ie denk ik méér zijn best doen haar te laten merken dat ie haar 'wil', ook als is het puur voor eigen genot, dan wanneer hij zo duidelijk laat merken dat zijn hart eigenlijk bij een ander ligt.

Dus volgens mij zoekt hij vooral troost en is TO tweede keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven