Gezondheid alle pijlers

Gezondheidsverklaring en...

15-06-2009 19:30 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

het is een beetje een 'tussen-onderwerp' dit, maar ik hoop dat jullie een advies hebben.

Voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering moet ik een gezondheidsverklaring invullen. Nou is een jaar of 5 geleden bij mij chlamydia vastgesteld na een onderzoek en dit is ook behandeld. Dat ik dit moet vermelden neem ik aan, want vermoedelijk doen ze steekproeven? Nou kan het zo zijn dat ze dan gaan vragen om een onderzoek naar hiv en aids. Nu gaat het om een verklaring ivm hypotheek, dus er zit wel wat haast achter. Dus om nu ook weer een onderzoek te moeten ondergaan zie ik niet zo zitten (al vraag ik me af of ze dat op grond van dit gegeven zouden doen?).

Nou is er indertijd volgens mij niet op hiv/aids getest omdat de kans hierop bij mij volgens de arts te verwaarlozen was.

Wat ik me nu afvraag is of het zou kunnen helpen dit te vermelden bij de toelichting? Of zouden ze dan juist denken: laten we het dan nu maar wél doen?

Graag tips... Alvast dank!
Met wat googlen vond ik de gedragscode hiv.
Dank je. Zoiets zag ik ook al in de toelichting bij het formulier, maar daar waren ze wat minder duidelijk. Ik denk dat ik het dan maar gewoon sec ga opschrijven.

Vind het sowieso opvallend dat er bijv ook wordt gevraagd op welke datum er bloedonderzoek is gedaan. Ehhh ik hou dat niet allemaal bij hoor...
Hey MinderZoet,

ik heb even zitten googlen en toen kwam ik http://www.weldergroep.nl ... dheidsverklaring-invullen tegen, wat wel nuttige info heeft staan over het invullen van een gezondheidsverklaring. Er staan ook een aantal tips, wat wel handig is!

misschien dat je er wat aanhebt?!

gr. AchterdePC

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven