Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo, conditioner en zeepbars

09-05-2022 14:22 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het topic "One bag" in Reizen wordt de tip gegeven om op reis een bar mee te nemen in plaats van vloeibare shampoo, conditioner en zeep.

Super goede tip vind ik. Maar ik gebruik nog helemaal geen bars en een rondje internet leert mij dat er heel veel merken en soorten zijn. Geen idee wat ik zou moeten kiezen.

Dus daarom hier de vraag: wat is jouw lievelingsbar en ultieme tip? Moet er een opberg doosje bij zodat je geen natte bars in je toilettas hebt of drogen ze snel? Een zakje erbij zodat je ze op kan hangen?
Een goeie conditioner bar heb ik nog niet gevonden, maar ik gebruik Happy Soaps voor body en haar. Deze bevallen me heel goed! Ik stop ze als ik op reis ga gewoon in een washandje.
Dove heeft fijne stukken zeep. Hema en Lush hebben ook lekker ruikende maar daar wordt mijn huid wel erg droog van.
Lush heeft van alles zonder verpakkingen en de verpakkingen die er wel omheen zitten kun je leeg weer inleveren voor een gezichtsmasker. Hun massagebars vind ik wel fijn maar wellicht wat overbodig voor op vakantie.
In mijn ogen is de besre shampoobar die van Marcel's Greensoap. Ik heb lang en erg dik haar, maar deze wast het in één keer goed schoon. Schuimt goed, spoelt makkelijk uit. Ik was mijn haar max 2x per week en dat is prima te doen.

https://www.etos.nl/producten/shampoo-b ... iMQAvD_BwE

Conditionerbars heb ik geen ervaring mee. Ik heb zulk lang en dik haar dat ik vermoed dat dat geen succes gaat zijn.

Als gewone zeep kunnje natuurlijk gewoon een blok zeep kopen.
Vroeger had de drogist altijd legio zeepreisbakje. Welkicht hebben ze die nu nog. Mijn shampoobar bewaar ik in een zakje in de douche.
Ik heb de gele van de lush, die bevalt super. Het bakje gebruik ik niet, het blijft dan juist wat nattig of het zuigt zich vast. Ik doe het gewoon in een washandje.
Conditioner is in bar vorm toch niet net zo goed is mijn ervaring met lang haar... helaas
Lorem Ipsum
Ik vind het niks om met een nat stuk zeep te slepen. Gewoon beetje shampoo en conditioner in een reisflesje doen, hoef je ook niks nieuws uit te proberen (geld weg te gooien).
.
Van Happysoaps gebruik ik de bars. Je hebt ook een travelbar, shampoo, body wash en shaving bar ineen. In een washandje meenemen of een zeepdoosje. Wel even laten drogen in de lucht. Ik vind het ideaal!
impala schreef:
09-05-2022 14:40
Ik vind het niks om met een nat stuk zeep te slepen. Gewoon beetje shampoo en conditioner in een reisflesje doen, hoef je ook niks nieuws uit te proberen (geld weg te gooien).
Dit doe ik ook. Gewoon mijn favoriete producten mee.
Bedank voor alle tips! Ik neem nu inderdaad reisflesjes mee, maar zo'n bar lijkt me een super goede vervanging. En telt niet mee voor vloeistoffen. Twee keer handig.
Mariejan schreef:
09-05-2022 14:50
Bedank voor alle tips! Ik neem nu inderdaad reisflesjes mee, maar zo'n bar lijkt me een super goede vervanging. En telt niet mee voor vloeistoffen. Twee keer handig.
Bars vind ik echt zoveel prettiger dan reisflesjes! Goedkoper, duurzamer, makkelijker aan te brengen en makkelijker mee te nemen. Alleen heb i nog geen goede conditionerbar gevonden.
Gravinnetje schreef:
09-05-2022 14:46
Van Happysoaps gebruik ik de bars. Je hebt ook een travelbar, shampoo, body wash en shaving bar ineen. In een washandje meenemen of een zeepdoosje. Wel even laten drogen in de lucht. Ik vind het ideaal!
Oh dat is handig! Ook voor een gewone stedentrips ofzo. Wij reizen altijd alleen met handbagage. Deze ga ik zoeken.
Flesjes kun je tot in den treuren bijvullen met jouw favoriete merk shampoo/conditioner/douchegel. Dus in mijn ogen wel duurzaam.

Thuis gebruik ik een shampoobar (aanbieding, en ik vind het lekker ruiken), maar als ik die meeneem in een zeepdoosje wordt het zo’n sompig stukje, omdat hij niet goed snel genoeg droogt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik gebruik een stuk zeep en een shampoobar van Dille&Kamille. Ze hebben ook handige bakjes waar je de zeep/shampoobar in kunt bewaren. Een nat stuk zeep in m’n toilettas leek me nl niet handig.

Een goede conditionerbar heb ik helaas nog niet gevonden. Dus daarvoor neem ik nog wel een fles mee.
himalaya schreef:
09-05-2022 15:18
Flesjes kun je tot in den treuren bijvullen met jouw favoriete merk shampoo/conditioner/douchegel. Dus in mijn ogen wel duurzaam.
Maar dan alsnog gebruik je plastic en ook nog eens producten die voornamelijk uit water bestaan, dus zo duurzaam is het niet.
Wordt zo’n shampoobar net zo glibberig in je handen als een gewoon stuk zeep?

Qua duurzaamheid lijkt het me wel wat, maar door een aandoening heb ik moeite om dingen vast te houden. Dus weet niet of het wat voor mij is.
Ik gebruik al jaren shampoobars en conditioner bars. Merken waar ik zeer tevreden over ben
- Lush
- shampoobar.nl
- happy soaps (alleen de shampoobars niet de conditioner bars).

Ze gaan echt vele maanden mee. 1 bar is 3 flessen shampoo. Voor langere reizen is dat handig. Of als meerdere mensen het gebruiken. Met een gezin bespaar ik enorm in ruimte en gewicht. Het mag gewoon in de handbagage. Ook kan er niets open knappen (wel zo fijn).

Op reis neem ik ze mee in van die tinnen blikjes die je erbij kunt kopen. Na gebruik laat ik ze buiten de douchcel drogen aan de lucht. Dus niet direct weer in dat bakje met deksel. Doe ze in aparte bakjes anders plakken ze aan elkaar.

Je hebt trouwens ook deodorant in blikjes (oa happy soaps en we love the planet).
Ik gebruik de blokken van ethique, verkrijgbaar bij Holland & Barrett. Ook de conditioner, ik ben er blij mee! Je moet m niet zo stevig door je haar halen als een shampooblok want dan wordt het te vet.

Als ik op reis ben, doe ik ze met een bakpapiertje oid ertussen in een doosje. Ook neem ik mijn zeepbakje van steen/bamboe mee. In een washandje kan ook.

De bars laat ik op de tocht drogen, hier duurt het ongeveer een halve dag voordat ze niet meer plakken.

@stippeltjes: de meeste worden inderdaad wel glad, tenminste degenen die ik heb geprobeerd. Ik heb nu een shampoobar van ethique met havermout erin (de groene) en met dat structuurtje is het ruwer. Misschien helpt dat?
Als je weet wat je wilt, dan komt het allemaal wel goed.
meisje22 schreef:
09-05-2022 14:28
In mijn ogen is de besre shampoobar die van Marcel's Greensoap. Ik heb lang en erg dik haar, maar deze wast het in één keer goed schoon. Schuimt goed, spoelt makkelijk uit. Ik was mijn haar max 2x per week en dat is prima te doen.

Conditionerbars heb ik geen ervaring mee. Ik heb zulk lang en dik haar dat ik vermoed dat dat geen succes gaat zijn.

Vroeger had de drogist altijd legio zeepreisbakje. Welkicht hebben ze die nu nog. Mijn shampoobar bewaar ik in een zakje in de douche.
Deze shampoobar uit de link gebruik ik nu een week of 2 en ik vind hem echt fantastisch. Mijn haar is echt schoon, zacht en geen schilfers meer op mijn hoofdhuid. En wat ik ook erg fijn vind ten opzichte van andere natuurlijke shampoo’s is dat mijn haar geen “touw” is na het wassen. Ik zou hem nu al kopen en niet alleen voor de vakantie. Duur is ie ook niet. Na het wassen dep ik hem een beetje droog en bewaar hem in het doosje waar je hem in koopt. dat gaat prima.
En veel mensen zijn te spreken over Lush maar dat beviel mij iig niet.
Don't cry, buy a bag and move on.
Regenfeestje schreef:
09-05-2022 16:12

@stippeltjes: de meeste worden inderdaad wel glad, tenminste degenen die ik heb geprobeerd. Ik heb nu een shampoobar van ethique met havermout erin (de groene) en met dat structuurtje is het ruwer. Misschien helpt dat?
Dankjewel! Dan zal ik die eens proberen.
daenerys79 schreef:
09-05-2022 16:13
Deze shampoobar uit de link gebruik ik nu een week of 2 en ik vind hem echt fantastisch. Mijn haar is echt schoon, zacht en geen schilfers meer op mijn hoofdhuid. En wat ik ook erg fijn vind ten opzichte van andere natuurlijke shampoo’s is dat mijn haar geen “touw” is na het wassen. Ik zou hem nu al kopen en niet alleen voor de vakantie. Duur is ie ook niet. Na het wassen dep ik hem een beetje droog en bewaar hem in het doosje waar je hem in koopt. dat gaat prima.
En veel mensen zijn te spreken over Lush maar dat beviel mij iig niet.
Goed om te horen. Jammer dat ik toen (en nu) geen affiliette link heb geplaatst.😏
anoniem_68fdcd75783e5 wijzigde dit bericht op 09-05-2022 17:10
0.07% gewijzigd
Shampoobars.nl
Ook de conditioner vind ik fijn, met heel lang haar.
Ik heb zelf zakjes gehaakt van katoen (mesh patroon). Dan kan ik ze ophangen om te drogen. Dan drogen ze sneller dan in een washandje, binnen een uur zijn ze dan droog. En je kunt ze tot het laatste stukje gebruiken (ook als ze uiteen vallen op het laatst).

Qua bars ben ik nog zoekende naar een goede conditioner bar. Tot nog toe niets gevonden dat voor mijn haar werkt.
meisje22 schreef:
09-05-2022 14:28

Hier ook fan van Marcel' soap, ander geurtje maar ben nu naar 1 keer wassen per week ( red ik net, bij feestje en partijen was ik het wel eerder. )Conditioner veel bars uitgeprobeerd,de goeie nog niet gevonden.
Zeep: tegenwoordig overal en nergens te koop. Ik ben begonnen bij zepig.nl. Doosje is voor op reis wel fijn. In de badkamer liggen ze in een zeepbakje.
Echt leuke alle tips.

Haken kan ik helaas niet, want dat lijkt me ideaal die zakjes en dat ze dan binnen een uur droog zijn. Ik verplaats meestal nogal veel op reis dus vaak uitchecken korte tijd na het douchen en dan zit je met een natte bar.

De tip van het bakpapiertje vind ik ook briljant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven