Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo, conditioner en zeepbars

09-05-2022 14:22 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het topic "One bag" in Reizen wordt de tip gegeven om op reis een bar mee te nemen in plaats van vloeibare shampoo, conditioner en zeep.

Super goede tip vind ik. Maar ik gebruik nog helemaal geen bars en een rondje internet leert mij dat er heel veel merken en soorten zijn. Geen idee wat ik zou moeten kiezen.

Dus daarom hier de vraag: wat is jouw lievelingsbar en ultieme tip? Moet er een opberg doosje bij zodat je geen natte bars in je toilettas hebt of drogen ze snel? Een zakje erbij zodat je ze op kan hangen?
Mariejan schreef:
09-05-2022 17:35
Echt leuke alle tips.

Haken kan ik helaas niet, want dat lijkt me ideaal die zakjes en dat ze dan binnen een uur droog zijn. Ik verplaats meestal nogal veel op reis dus vaak uitchecken korte tijd na het douchen en dan zit je met een natte bar.

De tip van het bakpapiertje vind ik ook briljant.
Die zakjes zijn ook gewoon te koop hoor
En de je kan er vaak ook een tin/blikje voor kopen.
Iemand anders noemde ‘m ook al de ethique conditioner bar, te krijgen bij Holland and Barrett. Voelt anders dan gewone conditioner, maar ontklit mijn lange haar en gaat extreem lang mee, veel langer nog dan de de shampoo bar. Lijkt duur maar verdien je dus gewoon terug.
Ik heb ook happy soap.
De shampoo bevalt mij goed, wat goed schoon en makkelijk. Geur is fijn en geen "stro haar".
Ik heb ook een douchevar (zeep) maar die vind ik minder. Schuimt niet zo erg ofzo.
De deo uit een blikje vond ik niks. Onhandig te gebruiken. Wel een fijne geur.

Andere merken heb ik (nog) niet geprobeerd.
Ik heb die van Nature Box, die gewoon bij de kruidvat ligt, en ik vind hem prima.

Voor na het sporten heb ik een klein afsluitbaar potje (volgens mij zat er eerst haarwax in) waar ik steeds een kwart van zo’n blok in heb. (Meer past niet).
Ik heb er helemaal geen last van dat het te nat blijft. Zolang ik maar zorg dat het bakje niet volloopt.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Hier nog een fan van Ethique. De meeste andere merken shampoo bars die hier genoemd worden heb ik nooit gebruikt, sommige wel in mijn handen gehad maar ik kan niet goed tegen veel geuren dus daarmee valt veel af. Ik gebruik meestal geen conditioner, alleen shampoo, en de gezichtsreiniger (Bliss Bar) gebruik ik ook voor mijn lichaam. Als het echt simpel moet gebruik ik de Bliss Bar ook als shampoo, het is een fijn alles-in-één ding. Onderweg doe ik mijn bar in een doosje, gaat prima als-ie desnoods 's nachts pas een paar uur open kan drogen.

Ik vind het meevallen qua glibberigheid vergeleken met gewone zeep, maar ik snij mijn bars meestal doormidden omdat ik een halve net iets lekkerder vind vasthouden.
ambra schreef:
09-05-2022 17:42
Die zakjes zijn ook gewoon te koop hoor
Klopt ik heb ze laatst bij the flying Tiger gekocht, nog geen euro kostte het.

Heel simpel, een washand met een lus en een losse S-haak, allebei te koop bij de Wibra.
https://www.google.com/search?q=wibra+h ... zTj9fy4ZfM
Voordat ik op reis ga giet ik kleine hoeveelheden die ik nodig denk te hebben in kleine flesjes. Je kan zo'n assortiment lege flesjes, potjes en dergelijke kopen bij de discount en daar de rest van je leven mee doen. Wel in een plastic zakje doen alles want lekken is niet fijn.

Welke shampoo? Mijn haar reageert het beste op twee soorten Andrélon dus die gebruik ik.
Het slechtste op zeep en op antiroosshampoo. Dan voelt het onprettig en stug aan dus die niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven