Gezondheid alle pijlers

Wat helpt tegen wratten?

22-05-2022 18:46 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Kind heeft meerdere wratten op de handen. Wil niet dat het aangestipt wordt bij de dokter, maar wil er wel vanaf. Hebben jullie nog een goede tip van een (natuurlijk) middel dat werkt?
Elke nacht een plakje knoflook er op plakken met een pleister.
Waarom niet aan laten stippen bij de dokter? Dat heb ik destijds ook laten doen, sindsdien nooit meer last van gehad.
Blauwetrui schreef:
22-05-2022 18:55
Waarom niet aan laten stippen bij de dokter? Dat heb ik destijds ook laten doen, sindsdien nooit meer last van gehad.
Hij durft niet.
toffifee schreef:
22-05-2022 18:57
Hij durft niet.
Ah, oké.

Het schijnt ook te helpen als je de binnenkant van een aardappelschil over de wrat wrijft.
toffifee schreef:
22-05-2022 18:57
Hij durft niet.

Even flink zijn dan maar?
RikM schreef:
22-05-2022 18:59
Even flink zijn dan maar?
Waarom? Knoflook werkt ook prima.
Wij hadden voor onze kinderen een zalfje. Dat moest je er voor het slapen gaan opsmeren en dan afdekken met een pleister. Duurde wel een week of 3 voor de wratjes dan weg waren.
denk dat ik hem toch wat voorzichtig meer info zou geven over het aanstippen. Met info kan angst vaak verdwijnen.

Volgens thuisarts kun je afwachten, veel wratten verdwijnen vanzelf, zie link. En er schijnt ook een zalf te zijn die werkt: https://www.thuisarts.nl/wratten/mijn-k ... an-wratten
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Stinkende gouwe: https://www.stadsplanten.nl/2018/04/sti ... alziekten/

Ik was binnen 2 weken van mijn wratten af.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
Bij de drogist heb je een wrattenpen te koop waarmee je elke dag of om de dag ofzo de wratten mee aan kunt stippen. Is ons ook aangeraden door de dokter en werkt ook echt. Wij hebben gewoon het huismerk wrattenpen. Aanstippen doet hiermee bij ons kind geen pijn trouwens zolang je maar wel echt alleen op de wrat aanstipt natuurlijk.
Overheen plassen, vooral met ochtendurine.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Stinkende gouwe of wrattenpen
Been there, done that, got the T-shirt.
In mijn tijd (50 jaar geleden) gebruikten ze de binnenkant van de tuinbonenschil. En de psychische manier was ze verkopen, vraag of opa of oma ze voor b.v. 10 cent per stuk wil kopen...
Een pedicure zij ducktape erop. Weet niet meer precies hoe of wat. Maar Google zal je vast helpen.

Bij mij heeft de pedicure een wratje aangestipt voelde er niets van en was na 6 weken weg. Misschien daar eens informeren??
Mijn kind met hoge pijngrens viel bijna flauw van de pijn van het aanstippen.

Op aanraden van iemand anders zijn we gaan stippen met endwarts. Ik geloofde er niks van, maar alle wratten waren met twee weken weg!
Anno1963 schreef:
22-05-2022 19:27
In mijn tijd (50 jaar geleden) gebruikten ze de binnenkant van de tuinbonenschil. En de psychische manier was ze verkopen, vraag of opa of oma ze voor b.v. 10 cent per stuk wil kopen...
Ja die tuinbonen schil gaat bij mij ook een belletje rinkelen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Appelazijn
Na jarenlang martelen met wratten op de voeten, eindelijk ervanaf. Waren al vaak aangestipt bij de huisarts, wekenlang bij dermatoloog gelopen die ze afsneed en daarna aanstipte, jarenlang steeds Wartner gebruikt en allerlei andere middelen die er zijn. Ook stinkende gouwe geprobeerd, maar niets hielp. Tot ik bij de apotheek een nieuw flesje Wartner wilde kopen en vroeg of ze ook wat nieuws hadden misschein (je weet nooit). En dat was er: een aanstippen. Zit blauwe vloeistof in en komt uit een dun pennetje, wat gericht aanstippen heel gemakkelijk maakt! Je moest geloof ik twee keer daags stippen, maar omdat je naderhand een kwartier moest laten drogen, was dat met wratten onder de voet niet handig: ik stipte eenmaal daags en dan totdat de toplaag losliet (ik geloof na een week of twee). Daarna wachtte ik tot de huid zich herstelde en begon opnieuw. Was in no time van de wratten af!! Die er dus al zo’n 15 jaar zaten. Geen pijn, geen gesmeer, niets.

Lang verhaal kort: ga naar de apotheek en vraag om de wrattenpen (of hoe het ook heet, maar t was een pennetje met blauwe vloeistof erin).
Ik vond aanstippen trouwens niet pijnlijk ofzo
lilalinda schreef:
22-05-2022 19:58
Ik vond aanstippen trouwens niet pijnlijk ofzo
Ik vond het ook meevallen.
Formule W, bij drogist of apotheek. Hier de tinctuur gebruikt voor dochter. Heeft prima gewerkt :)
Mijn kind had ook een forse. Alle drogist middeltjes geprobeerd maar zonder succes.
Is nu voor 1 wrat al 4x bij de huisarts geweest (elke x met tussenpozen van 2 weken) en nu is hij eindelijk bijna weg.
En dat aanstippen, tja geen pretje maar even tanden op elkaar en tis ook zo klaar.
Irregular_Choice schreef:
22-05-2022 20:02
Formule W, bij drogist of apotheek. Hier de tinctuur gebruikt voor dochter. Heeft prima gewerkt :)
Die hadden wij ook eerst geprobeerd maar bij mij hielp het niet. Maar wie weet bij jouw zoon wel TO.
herinner me van mijn wrattenbehandeling als kind dat een toffe beloning wonderen deed :hyper: :biggrin:
Elke wrat was kadootje :D
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven