Smartphone gevonden, hoe vind ik de eigenaar?

23-05-2022 17:48 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit ook een OV kaart in, dus ik weet dat hij van een erg jong meisje is en ik weet haar achternaam, maar daarmee heb ik haar niet gevonden. Ik heb al gezocht via instagram en facebook, maar dat levert niets op. Er zit een pincode op, dus ik kan niet bij de contacten. Wel heb ik het IMEI adres gevonden en ik heb een briefje geschreven dat ik de telefoon heb gevonden en dat als ze haar eigen nummer belt, ik opneem en we zorgen dat de telefoon bij haar terug komt. Daar heb ik een foto van gemaakt, in de hoop dat die in haar cloud oid terecht komt.

Ik kan natuurlijk via de SIM kaart de provider inschakelen, maar dan kan ze me niet meer bellen en als er een pin code op de SIM kaart zit, is die optie helemaal weg.

Iemand nog tips?
satchel wijzigde dit bericht op 23-05-2022 17:49
6.90% gewijzigd
Spreuken 18:2
Naar de politie brengen denk ik?
Ja er was laatst een heel item in het nieuws hierover.

Ik zal even zoeken.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Sweater schreef:
23-05-2022 17:49
Naar de politie brengen denk ik?
Daar kom ik morgen langs, dus als hij dan nog niet terecht is, lever ik hem daar af.
Afgeven bij de politie.
It's not whatcha got, it's what you give
It ain't the life you choose, it's the life you live
And it ain't what it's not, but a-what it is
Lokale FB groep.
Ik meende dat je twee bepaalde knoppen tegelijk in moest drukken en dan kwam je bij de ICE gegevens en kon je het nummer bellen van degene die de eigenaar als ICE contactpersoon had aangemerkt.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Facebook kan inderdaad heel snel werken. Even goed omschrijven wanneer en waar je hem hebt gevonden. Ik ken meerdere mensen die zo hun telefoon hebben terug gekregen.
Afgeven bij de gemeente. Dat is tegenwoordig de plaats voor gevonden voorwerpen ipv de politie
Er zijn ook websites voor.
Niet geschoten is altijd mis
Bij iPhones zit er op het startscherm een noodmelding, daar staat vaak ook de contactpersoon ICE op. Die kun je dus bellen zonder de pincode te hebben.
Harba lorifa
Op veel Android telefoons zit de ICE ook op het startscherm.
Bitje93 schreef:
23-05-2022 17:55
Afgeven bij de gemeente. Dat is tegenwoordig de plaats voor gevonden voorwerpen ipv de politie
Er zijn ook websites voor.
O ja? Dat wist ik niet. Ook weer wat geleerd. ;-)
It's not whatcha got, it's what you give
It ain't the life you choose, it's the life you live
And it ain't what it's not, but a-what it is
Die heb ik gecheckt, maar waren leeg.

Gelukkig heeft de moeder net gebeld, ze komen hem zo ophalen!
Ginevra schreef:
23-05-2022 17:59
Bij iPhones zit er op het startscherm een noodmelding, daar staat vaak ook de contactpersoon ICE op. Die kun je dus bellen zonder de pincode te hebben.
Mijn kinderen hebben dit niet ingesteld volgens mij. Wel een goede trouwens.

Ik zou een oproepje op verschillende lokale fb groepen zetten met haar naam erbij. Er zijn vast mensen die haar kennen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Het bleek overigens een jongetje te zijn, met lang haar :)
Satchel schreef:
23-05-2022 18:06

Top!
Satchel schreef:

Top! :yes:
Edit: mosterd.
Such fun!1
En dat is weer net iets voor mij, ik ben er al een hele tijd mee bezig en net als ik dan de hulp van het forum inroep, wordt het opgelost :)
Satchel schreef:
23-05-2022 18:10
En dat is weer net iets voor mij, ik ben er al een hele tijd mee bezig en net als ik dan de hulp van het forum inroep, wordt het opgelost :)
Misschien leest zijn moeder hier en zag dit topic :P
suzyqfive schreef:
Mijn kinderen hebben dit niet ingesteld volgens mij. Wel een goede trouwens.

Niet alleen als ze hem kwijt raken, maar ook in een daadwerkelijk noodgeval.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb daarom op mijn startscherm een screenshot met een e-mailadres dat ik speciaal om die reden heb aangemaakt:

“Found me? Please email me at navyblueiphone@email.com

Ik hoop daarmee in ieder geval de goedwillende vinder te kunnen bereiken.
Ik denk dat de persoon die z’n telefoon kwijt is altijd zal bellen. Dus gewoon afwachten.

Kennelijk gaat het bij gevonden voorwerpen bij politie/gemeente wel eens mis dus afwachten tot iemand belt lijkt me het veiligst.
navyblue schreef:
23-05-2022 19:39
Ik heb daarom op mijn startscherm een screenshot met een e-mailadres dat ik speciaal om die reden heb aangemaakt:

“Found me? Please email me at navyblueiphone@email.com

Ik hoop daarmee in ieder geval de goedwillende vinder te kunnen bereiken.
Omdat ik zoveel verloren en gevonden telefoons tegenkwam in de lokale FB heb ik maar besloten om op mijn vergrendelscherm een foto van mezelf te gebruiken, de minst erge die ik kon vinden. Ik hoop niet dat het me ooit overkomt en ik zo in een openbare FB beland met mijn foto maar als het helpt om een telefoon terug te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven