Bruids outfit +size, haar en make-up
maandag 30 mei 2022 om 20:56
Wij hebben besloten te gaan trouwen!
We wonen niet in NL, maar vanwege de families is het in NL.
Waar in NL kan ik een leuke, niet-tuttige bruidsjurk/aparte outfit passen, kopen en gelijk meenemen? Plussize, maat 44/46.
Wat adviseren jullie? Wel een bruidsjurk? Of niet? Wit/ivoor etc? Of juist kleur. Lang/korter?
Ik ben 50+, maar dit is mijn eerste (en hopelijk enige) huwelijk.
Wat doen met haar/make-up?
Is het raar om dat zelf te doen? Ik heb stijl blond haar tot over mijn schouders,
ik wil geen fortuin uitgeven aan een outfit, maar er wel leuk uitzien.
We wonen niet in NL, maar vanwege de families is het in NL.
Waar in NL kan ik een leuke, niet-tuttige bruidsjurk/aparte outfit passen, kopen en gelijk meenemen? Plussize, maat 44/46.
Wat adviseren jullie? Wel een bruidsjurk? Of niet? Wit/ivoor etc? Of juist kleur. Lang/korter?
Is het raar om dat zelf te doen? Ik heb stijl blond haar tot over mijn schouders,
ik wil geen fortuin uitgeven aan een outfit, maar er wel leuk uitzien.
maandag 30 mei 2022 om 21:29
Op sluier.nl hebben ze prachtige jurken voor de vollere bruid. De winkel zit in Arnhem. Je zou ze even kunnen mailen of ze ook jurken hebben die je direct mee kunt nemen.
Voor wat betreft kleur, model, pasvorm, enz zou ik echt gaan passen. Bruiden nemen vaak een heel andere jurk mee naar huis dan ze vooraf denken, omdat een ander model dan toch meer flatteert dan wat je vooraf had bedacht.
Voor wat betreft kleur, model, pasvorm, enz zou ik echt gaan passen. Bruiden nemen vaak een heel andere jurk mee naar huis dan ze vooraf denken, omdat een ander model dan toch meer flatteert dan wat je vooraf had bedacht.
maandag 30 mei 2022 om 21:32
Heb hier gekeken, maar het is niet mijn stijl of smaak. Erg glitterig en glimmend satijn, en spierwit. Satijn vind ik echt niets, dan lijkt de buste wel op een soort wapenschild. De jurken zijn ofwel super bloot, of super zedig (lange mouwen, hoogsluitend etc.Valentijn101 schreef: ↑30-05-2022 21:27Je kunt de jurk ook kopen en op maat laten maken waarbje nu woont en die meenemen naar Nederland. Lijkt me veiliger als hier last minute iets te moeten vinden.
maandag 30 mei 2022 om 21:37
Ik heb weleens reclame gezien van Assepoester oid? Ook in Arnhem geloof ik. Adverteerden letterlijk met 'niet tuttige bruidsjurken' en volgens mij kon je sommige inderdaad gelijk meenemen. Maar dit is wel mijn herinnering van een paar jaar geleden toen ik zelf ging trouwen, geen idee of die zaak er nog zit.
maandag 30 mei 2022 om 21:38
En bedankt, daar heb ik wat aan. Dat heb ik gedaan, maar kom er niet veel verder mee.
Ik vroeg waar in Nederland ik een outfit zou kunnen kopen- een winkel waar ze kleding min of meer op voorraad hebben.
Er zullen hier op het forum vast wel vrouwen zijn die trouwjurk op korte termijn hebben gekocht.
maandag 30 mei 2022 om 21:51
Maar als ik je goed begrijp hoeft het niet persé een bruidsjurk te zijn. Kijk eens voor avondmode bv.eendoctorindezaal schreef: ↑30-05-2022 21:32Heb hier gekeken, maar het is niet mijn stijl of smaak. Erg glitterig en glimmend satijn, en spierwit. Satijn vind ik echt niets, dan lijkt de buste wel op een soort wapenschild. De jurken zijn ofwel super bloot, of super zedig (lange mouwen, hoogsluitend etc.
Ik zou toch echt in je eigen woonland een outfit proberen te vinden. Tenzij je weken voor de bruiloft naar Nederland komt, en je echt ruim te tijd hebt.
maandag 30 mei 2022 om 21:52
Zeker, maar ik reageerde op: ‘niet? Wit/ivoor etc? Of juist kleur. Lang/korter?eendoctorindezaal schreef: ↑30-05-2022 21:38En bedankt, daar heb ik wat aan. Dat heb ik gedaan, maar kom er niet veel verder mee.
Ik vroeg waar in Nederland ik een outfit zou kunnen kopen- een winkel waar ze kleding min of meer op voorraad hebben.
Er zullen hier op het forum vast wel vrouwen zijn die trouwjurk op korte termijn hebben gekocht.
Is het raar om dat zelf te doen?’
Het klinkt alsof je net bent gevraagd en nog helemaal niet bent georiënteerd. Dus ga dat lekker doen ipv de reacties van een zuur wijf op Viva te lezen.
En alvast veel plezier op jullie feest
maandag 30 mei 2022 om 22:08
Gefeliciteerd! Ik heb helaas geen tips qua jurk, maar wil je adviseren nog eens na te denken over of je make-up en haar niet toch wilt laten doen.
Ik heb als cadeau mijn moeder (ook 50+, stijl blond haar) haar en make-up cadeau gegeven en echt, ze zag er zó mooi uit, ze was net Máxima. Was het geld dubbel en dwars waard, zo mooi als ze was (en belangrijker: zich vóelde).
Edit: toch een tip over de jurk. De meeste echte bruidsjurken hebben wat werk nodig om goed te zitten. Daar zijn ze op gemaakt. Zo van het rek mee zit eigenlijk nooit écht mooi, de uitzondering daar gelaten. Ik zou toch kijken of je een jurk mee kan nemen.
Ik heb als cadeau mijn moeder (ook 50+, stijl blond haar) haar en make-up cadeau gegeven en echt, ze zag er zó mooi uit, ze was net Máxima. Was het geld dubbel en dwars waard, zo mooi als ze was (en belangrijker: zich vóelde).
Edit: toch een tip over de jurk. De meeste echte bruidsjurken hebben wat werk nodig om goed te zitten. Daar zijn ze op gemaakt. Zo van het rek mee zit eigenlijk nooit écht mooi, de uitzondering daar gelaten. Ik zou toch kijken of je een jurk mee kan nemen.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 30-05-2022 22:10
25.52% gewijzigd
maandag 30 mei 2022 om 22:10
Assepoester in Arnhem is wel wat voor jou denk ik, passen en meenemen is het daar. Ze hebben ook een leuke website met veel verhalen van bruiden die daar hun jurk hebben gekocht, vaak leuke plaatjes vind ik.
Zelf ben ik getrouwd in een prachtige (vond ik zelf) niet-trouwjurk die ook echt niet leek op een trouwjurk van een merk dat normaal boven budget zou zijn. Niemand vond het raar, of ze vonden het wel maar ze zeiden het niet.
En hier in NL kan je bij de bekende webwinkels tegenwoordig ook mooie trouwjurken kopen voor rond de 300 euro. Misschien in het land waar jij woont ook wel? Dan kan je thuis passen en eventueel retour sturen.
Ik vind wat kortere trouwjurken veel leuker dan lange en kleur of ivoor leuker dan wit. Maar ja smaak is zo persoonlijk dat het echt onmogelijk is om je daarover een goed advies te geven.
Doe vooral wat je zelf mooi en leuk vindt. En raar bestaat niet. Denk dat dat het beste advies is.
Zelf ben ik getrouwd in een prachtige (vond ik zelf) niet-trouwjurk die ook echt niet leek op een trouwjurk van een merk dat normaal boven budget zou zijn. Niemand vond het raar, of ze vonden het wel maar ze zeiden het niet.
En hier in NL kan je bij de bekende webwinkels tegenwoordig ook mooie trouwjurken kopen voor rond de 300 euro. Misschien in het land waar jij woont ook wel? Dan kan je thuis passen en eventueel retour sturen.
Ik vind wat kortere trouwjurken veel leuker dan lange en kleur of ivoor leuker dan wit. Maar ja smaak is zo persoonlijk dat het echt onmogelijk is om je daarover een goed advies te geven.
Doe vooral wat je zelf mooi en leuk vindt. En raar bestaat niet. Denk dat dat het beste advies is.
maandag 30 mei 2022 om 22:10
Ik ben geslaagd bij de Bruidshoek in Leiden. Meer dan genoeg keus voor de vollere bruid!
En hele fijne verkoopsters. Echt een aanrader.
https://www.bruidshoek.nl
maandag 30 mei 2022 om 22:17
Zou zoiets iets voor je zijn? Beschikbaar tot maat 44 op asos. https://www.asos.com/search/?currentpri ... -202382911
Peek en Cloppenburg heeft trouwens ook veel mooie galajurken.
maandag 30 mei 2022 om 22:37
maandag 30 mei 2022 om 23:20
Juist wel kort. Lange witte jurken vind ik minder leuk bij 50+. Een korte (op of net over de knie) vind ik juist echt mooier en leuker.
En zo zie je maar, smaken verschillen. TO ik heb goede verhalen gehoord over Assepoester in Arnhem
maandag 30 mei 2022 om 23:32
Ik heb gekeken bij avondjurken; zitten best leuke dingen bij. Het voordeel van bestellen via internet is dat je tevoren kan passen en geen laatste-moment-stress hoeft te hebben.
Zoiets in ivoor of champagne?
https://www.jjshouse.com/nl/Jumpsuit-Pa ... ull_detail
Die hele pagina (jurken vaak in vele kleuren leverbaar):
https://www.jjshouse.com/nl/Avondjurken-c17/?ucid=4099
Zoiets in ivoor of champagne?
https://www.jjshouse.com/nl/Jumpsuit-Pa ... ull_detail
Die hele pagina (jurken vaak in vele kleuren leverbaar):
https://www.jjshouse.com/nl/Avondjurken-c17/?ucid=4099
dinsdag 31 mei 2022 om 05:59
Vind je zoiets leuk of moet het echt een trouwjurk zijn?
https://www.bruidsmoederjurk.nl/?gclid= ... gImkvD_BwE
Zij hebben veel voorraad, ook in grotere maten..ook trouwjurken trouwens:
“Bent u een meer volwassen, 40+ bruid, dan gaat u waarschijnlijk niet in een suikerspin jurk naar het stadhuis. Maar dan hebben we in Brielle veel keus in een toch bijzondere jurk voor u.
We hebben de gróótste keus van Nederland in kleding voor hertrouwen op voorraad: trouwjurken in een kortere lengte. Maar ook een afdeling met (gewone) lange jurken voor uw bruiloft.
Vrijwel alle stijlen: met driekwart mouwtje of kanten mouw, met kapmouwtje of wat schoudervrij met halter. Ook veel met "transparante mouw". Met of zonder jasje of met een manteau, met een bijpassende stola of met een bolero. In alles veel keus.
Uit heel de Benelux komen dagelijks meerdere bezoeksters naar Brielle. En terecht: telkens (het gehele jaar door) tenminste 400 trouwjurkjes op voorraad. Niet van die uitgewerkte pontificale princessejurken voor een 25 jarige, maar wél een jurk die bijzonder is en toch zo draagbaar op uw leeftijd. Tevens hebben we bij elke jurk-set de bijpassende schoenen in div. kleuren.”
https://www.bruidsmoederjurk.nl/?gclid= ... gImkvD_BwE
Zij hebben veel voorraad, ook in grotere maten..ook trouwjurken trouwens:
“Bent u een meer volwassen, 40+ bruid, dan gaat u waarschijnlijk niet in een suikerspin jurk naar het stadhuis. Maar dan hebben we in Brielle veel keus in een toch bijzondere jurk voor u.
We hebben de gróótste keus van Nederland in kleding voor hertrouwen op voorraad: trouwjurken in een kortere lengte. Maar ook een afdeling met (gewone) lange jurken voor uw bruiloft.
Vrijwel alle stijlen: met driekwart mouwtje of kanten mouw, met kapmouwtje of wat schoudervrij met halter. Ook veel met "transparante mouw". Met of zonder jasje of met een manteau, met een bijpassende stola of met een bolero. In alles veel keus.
Uit heel de Benelux komen dagelijks meerdere bezoeksters naar Brielle. En terecht: telkens (het gehele jaar door) tenminste 400 trouwjurkjes op voorraad. Niet van die uitgewerkte pontificale princessejurken voor een 25 jarige, maar wél een jurk die bijzonder is en toch zo draagbaar op uw leeftijd. Tevens hebben we bij elke jurk-set de bijpassende schoenen in div. kleuren.”
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
dinsdag 31 mei 2022 om 06:39
dinsdag 31 mei 2022 om 07:07
Maar ook daar wordt de jurk nog op maat gemaakt, wat een aantal weken duurt.Cliopatra schreef: ↑30-05-2022 22:10Ik ben geslaagd bij de Bruidshoek in Leiden. Meer dan genoeg keus voor de vollere bruid!
Bij mij moest er 15 cm af. Al die jurken worden bewust extra lang gemaakt, anders hebben langere bruiden natuurlijk een probleem.
En als je jurk zoveel te lang is en op de grond hangt, dan kun je niet alleen er niet fatsoenlijk in lopen, het model valt dan ook helemaal niet mooi.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in