Mode & Beauty alle pijlers

Smart casual?

02-06-2022 22:54 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb binnenkort een event van mijn werk waar de dress code smart casual is. Er komen koninklijke gasten dus ik wil wel een beetje gepast gekleed gaan. Valt deze jurk binnen de categorie smart casual? (Plaatje plakken lukt weer eens niet).

https://www.zalando.nl/king-louie-jerse ... l-m11.html
Plakkerdeplak
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Bedankt. Ik doe er overigens wel gewoon een zwarte panty en pumps onder aan.
Ik zou vissen naar een baantje bij het leger. Schijnt makkelijk te gaan bij het Koninklijk Huis. Iets van Generaal of zo, om mee te beginnen. En wat ziet die reet van dat model er raar uit.
beerlover wijzigde dit bericht op 02-06-2022 23:03
14.55% gewijzigd
Misschien ok als je er een blazer en panty/ nette hakken bij aan doet.

Niet zo als zomer jurkje. Dus het afstylen maakt het dan smart.

Edit: jij zegt zwart, maar is donkerblauw niet beter passend?
Een zwarte panty onder een zomerjurk met korte mouwen staat echt heel raar.
Donkere benen en blote armen.
Beerlover schreef:
02-06-2022 23:01
Ik zou vissen naar een baantje bij het leger. Schijnt makkelijk te gaan bij het Koninklijk Huis. Iets van Generaal of zo, om mee te beginnen. En wat ziet die reet van dat model er raar uit.
Teveel informatie.
kamillet wijzigde dit bericht op 02-06-2022 23:08
20.45% gewijzigd
Marjo41 schreef:
02-06-2022 23:06
Een zwarte panty onder een zomerjurk met korte mouwen staat echt heel raar.
Donkere benen en blote armen.
Het is niet zwart zwart, eerder antraciet.
Beerlover schreef:
02-06-2022 23:01
En wat ziet die reet van dat model er raar uit.
Dit was precies wat ik dacht! Wat een rare foto! Ik hoop dat het jou beter staat dan het model TO.

Ik denk inderdaad dat het met de juiste schoenen en jasje wel kan. Maar persoonlijk zou ik eerder opteren voor een mooie blouse met rok.
Dit is geen jurk om te combineren met een panty.
Het model van de jurk vind ik op zich wel mooi maar door de print en kleuren vind ik het eerder een vrijetijds/zomer jurk en geen smart casual. En je kan hier beter geen donkere panty onder aan trekken, dat staat heel raar bij blote armen. Zou bij deze jurk alleen maar een hele dunne zomerpanty dragen.
Ik vind het op het randje, met name door het patroon. Dat is leuk, maar voor deze gelegenheid twijfel ik.
Overigens zou ik nooit een zwarte of antraciet panty onder deze jurk dragen, maar een dunne, huidskleurige zomerpanty zoals Suntime van Oroblu.
Wat doe je voor werk? Wat is je rol op het event? Ik zou een king louie jurkje niet als smart casual kiezen.. ik zou kiezen voor een pantalon met mooie blouse, of een effen jurkje van gladde stof. Denk meer ladress bijvoorbeeld.
Dat er koninklijke gasten aanwezig zijn is niet zo relevant.

Veel relevanter is de setting van de bijeenkomst.
Is het een congres, een feestje, een diner?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
lelijke jurk sorry
Nee, is echt te casual. Een zwarte panty past er niet onder.
Met andere schoenen super leuk.
Bijvoorbeeld met pumps in een opvallende kleur suède erbij.
Het heet toch smart casual dus dan is dit toch precies goed.
Ik zou er een colbert of jasje er bij dragen, huidskleur panty, pumps of flatjes (nette schoenen). Ik weet niet of je bedrijf de dresscode goed heeft vertaald. Wanneer dit type gasten erbij is, dan kun je het beste tenue de ville dragen en daar voldoet dit jurkje wel aan mits je het met een net jasje combineert en goede schoenen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 03-06-2022 08:08
20.36% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit is een katoenen stretch jurkje dat je in de zomer draagt met blote benen en een sportief sneakertje of flipflops.

Je kunt er panty's en hakken onder doen of vestjes en jasjes op, maar het blijft wat het is: een erg casual jurkje dat snel wordt aangeschoten op een doordeweekse dag voor op de bakfiets.

Beter overdressed dan underdressed bij zo'n formeel event, tenzij er sportieve programma onderdelen zijn waarbij je moet bewegen (met alleen al wandelen ging ik voor sneakers).

Dus een echt mooie (gevoerde) jurk met nette schoen of een pantalon met zijden bloesje.
Overigens bedenk ik me nu dat het wel heel erg afhankelijk is van wat de bijeenkomst inhoudt en wat jouw functie/positie daarbij is.

Als jij begeleider bent op een woongroep voor gehandicapten en Maxima komt bij jullie in de woonkamer koffie drinken dan is dit jurkje echt helemaal prima. Dan hoef je echt niet in de panty's en in de zijden jurk of blouse.
Leuke jurk , behalve het achterwerk

Wel te casus denk ik

Wat is het voor soort eventjes? En wat doe jij voor werk? Wat is jouw rol hierbij?
flipje2 schreef:
03-06-2022 00:09
Dat er koninklijke gasten aanwezig zijn is niet zo relevant.

Veel relevanter is de setting van de bijeenkomst.
Is het een congres, een feestje, een diner?

Precies, en bij de doop van een boot of een chique congres of diner zou ik verwachten dat er met Koninklijk bezoek al snel dresscode tenue de Ville zou zijn.

'Smart casual' vind ik ook een beetje klinken als: we vragen iedereen die normaal altijd een spijkerbroek draagt om er op hun allernetjes uit te zien, gezien het hoge bezoek.
Ik vind dit jurkje echt te casual, mede door het stofje ook.
Bij dit stofje hoort geen panty het is gewoon een echt zomer vrijetijds jurkje.
Dat koninklijke maakt inderdaad geen bal uit, smart casual is geen formele dresscode, het is bedoeld om het voor mensen makkelijk te maken.
Nee, mij lijkt dit geen gepaste kleding.

Ik zou kiezen voor een smal gesneden knielange (koker)rok, blouse van zachte dunne stof die je er in draagt en pumps.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven