Mode & Beauty alle pijlers

Welke scheermesjes?

03-06-2022 16:45 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had altijd de wegwerpmesjes van de AH of Etos (zijn hetzelfde), maar ik ben daar niet tevreden meer over omdat ze ineens ontzettend snel roesten. Nu wil ik overstappen en heb ik die van HEMA, waarbij je alleen het mesje verwisselt, maar daar zit zo’n zeepje aan beide kanten en dat vind ik 3x niks. Wat voor mesjes gebruiken jullie? Ik dacht misschien over te stappen op Venus, maar daar zijn zoveel verschillende van en ik heb geen idee wat het verschil eigenlijk is.

Edit: hoe lang doen jullie met een mesje? En verroesten ze niet?
drackie wijzigde dit bericht op 03-06-2022 16:54
6.52% gewijzigd
Wilkinson. Die blijven het langst scherp. Speciale vrouwenmesjes zijn onzin, een haar is een haar.
Van de HEMA maar dan die voor mannen. Met 6 blades.
Ik gebruik al jaren Venus en dan gewoon de meest basic variant want ik vind die mesjes al duur genoeg en vind die extra's niet echt wat toevoegen. Heb er een paar jaar geleden zelfs de reisvariant bij gekocht want ik vind die goedkope wegwerp mesjes die ik daarvoor altijd gebruikte niet stevig genoeg waardoor ik juist wondjes kreeg.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 03-06-2022 16:55
39.17% gewijzigd
Dankjullie! Nog even toegevoegd: hoe lang doen jullie met een mesje? En verroesten ze niet?
Ze liggen bij mij in de douchecabine en ik heb nog nooit roest gehad. Ik denk dat ik er wel een maand mee doe.
Drackie schreef:
03-06-2022 16:54
Dankjullie! Nog even toegevoegd: hoe lang doen jullie met een mesje? En verroesten ze niet?
Ik houd dat niet bij, ik scheer ermee totdat ik merk dat het niet goed meer scheert. En ze roesten in principe niet maar je moet ze natuurlijk wel schoonspoelen na gebruik en geen zeeprestjes laten zitten..
Safety razor. Mesjes zijn spotgoedkoop. Minder afval. Veel beter resultaat.
Gravinnetje schreef:
03-06-2022 16:57
Deze ben ik ook sinds een paar maanden gaan gebruiken. Ik ben ook erg tevreden. Minder afval, mesjes blijven lang scherp, minder scheer irritatie en uiteindelijk veel goedkoper dat die Venus dingen.
Gilette Venus comfortglide breeze.

Veel fijner dan die goedkope mesjes en je snijdt jezelf nooit. Ik gebruik ze totdat het laagje eraf is. Roesten zeker niet.
Venus en die haal ik bij de Zeeman, want 2 euro goedkoper per 3 dan bij de kruidvat hier. Ik doe een maand met een mesje. Ik scheer wel alleen oksels en bikinilijn. Benen epileer ik.
Gilette Jolly. Hele simpele scheermesjes. Heeft iets van een mannen scheermesje.

Ligt nu al zeker 7-8 weken in mijn mandje in de douche en nog steeds geen roest en vlijmscherp.

Zijn deze week nog in de aanbieding bij Kruidvat.
Ik ben heel tevreden over die van de Lidl.
Ik gebruik (als vrouw) de herenvariant.

Even een tip: regelmatig zijn scheermesjes voor heren goedkoper dan die voor dames.
Geldt ook voor scheergel.
Ik heb eentje van wilkinson met zeepbakje. Die vind ik het minst irriteren maar als je zonder zeep wil, hoor ik veel goeds van de safety razor.
Gilette safety razors; vlijmscherp zonder fout, geen gedoe met overbodige extra's en spotgoedkoop.
Lidl.
Herenvariant met twee mesjes.

Olijfoliezeep als scheerschuim. Goedkoop bij de Turkse supermarkt.
Of course your opinion matters. Just not to me.
kindrebel schreef:
03-06-2022 16:52
Van de HEMA maar dan die voor mannen. Met 6 blades.

Dit, maar dan van Kruidvat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik doe heel lang met een setje van zeven mesjes in houdertjes die ik ooit bij Action heb gekocht. Ben met nr 3 bezig na minstens twee jaar.

Ik heb ook niet zoveel te scheren.
retrostar wijzigde dit bericht op 03-06-2022 21:40
11.46% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dankjewel! Safety razor durf ik niet. Ik heb mesjes van Venus besteld bij Wehkamp (ik had nog wat anders nodig, anders was het een beetje overdreven geweest), daar waren ze in de aanbieding.
Waarom scheermesjes? Ik heb sinds ik een lazer apparaat heb, groeien de haartjes minder.
Omdat scheermesjes veel goedkoper zijn o.a.
Gravinnetje schreef:
03-06-2022 16:57
Ik zou deze ook wel willen gaan gebruiken maar vind het een beetje spannend zeg maar 😅 ben zo bang dat ik mijzelf helemaal opensnijd op de een of andere manier…
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik gebruik de goedkoopste Gilette venus voor mijn lichaam en wat duurdere Mach 3 Turbo blabla voor mijn gezicht. Maar ik ben een man en de dichtheid van mijn haar op mijn kin is wat dichter dan de rest van mijn lichaam.
TAFKAZ (the artist formerly known as Zeefietser1)
Hendrikje106 schreef:
04-06-2022 08:20
Ik zou deze ook wel willen gaan gebruiken maar vind het een beetje spannend zeg maar 😅 ben zo bang dat ik mijzelf helemaal opensnijd op de een of andere manier…
Safety razor is geen barbiersmes, dus dat opensnijden valt nogal mee :). Je moet geen zijdelingse bewegingen maken, maar dat is eigenlijk voor elk scheermes wel zo.
Het valt reuze mee scheren met een safety razor. Was er ook angstig voor maar het werkt heel fijn. Resultaat is zo veel beter. Het mesje moet in een bepaalde hoek zetten en dat moet met een gewoon mesje ook.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven