Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!

07-11-2006 22:59 627 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle moeders en vaders zijn van harte uitgenodigd om hier hun beklag te doen over het gedrag van hun spruiten.We houden echt wel van ze, maar soms.... bewerkt door moderator,
quote:

quote: sapphire reageerde

quote: mamzelle reageerde

:) Die van mij, 4, 6 en 8, willen errg graag afwassen. Jammer dat ze daarbij de keuken ook nat maken.

Jamaar jamaar dat gaan ze afleren, niet tegenhouden dit, weet je wat een vaatwasser kost op jaarbasis? Als je het breukpercentage meetelt, kom je er waarschijnlijk nog goed af (en wat zijn nou twee dweilen als je dat afschrijft op basis van twee jaar?)

:D Lief toch?

Wat dat kost op jaarbasis? Ik heb drie afwasmachines in opleiding. Ik dacht dat het een ton kost tot hun achtiende, als je het goed aanpakt dan. Dus reken maar uit.

ja die opleiding... :( dat is precies waar t m  in zit. Als ze volleerd zijn, smeren ze m.

Maar t alternatief is tot hun dertigste thuisblijven, wil je er wat rendement van hebben. Nee, dat hou ik niet uit....

(en jullie moeten nog veel langer... :P)
Ik even stoom afblazen, Luc in de hoek.

Luc ging zijn handen wassen. I.p.v. wassen ging hij spelen met water terwijl ik net klaar was in de keuken. IK: "Luc niet met het water spelen alleen je handen wassen" Ik ga verder in de pan. Luc gaat door met spelen.  IK heel streng:" Luc, stop met spelen en alleen je handen wassen!" Luc speelt natuurlijk liever met water dan dat hij naar zijn moeder luistert en gaat 'braaf' verder met spelen met water. Ik boos en nu staat hij met vieze handen in de hoek... bij een witte muur...:P

Gelukkig duurt mijn boosheid niet zolang en ben ik het stoom alweer kwijt!
Hele dag in het pretpark geweest(erheen gefietst dee er 1 uur over:() op de terugweg vraagt madame: Mama,ik wil zo naar de kabelbaan.is bij on s om de hoek.Nou neeeeeeeeeeee wat dacht je zelf:@
quote:

Nee, hier zeggen ze dan "breng t dan naar Afrika als ze t daar wel lusten."

t Is maar goed dat ze praktisch alles lekker vinden (lekker moeder ..:@) anders zou ik nog op t idee komen om die twee te verschepen...

Tja, als je het daar helemaal heen moet brengen, is het al bedorven voor het is aangekomen dus jij eet het nu op, zou mijn antwoord zijn.

Hier krijg ik wel eens commentaar. Vandaag nog. Zoon vond het eten heerlijk. Dochter 'vond er niet veel an'. En bedankt hè, daar heb ik mijn best op zitten doen. Het is echt niet dat ik niet kan koken ofzo hoor. Het was zo'n wereldgerecht en als je de beschrijving een beetje volgt, smaakt het na voltooiing echt zoals het moet.

Zoon stond net weer beneden. Wilde me de afloop van een programma vertellen. Heeft boven tv en lag dus nog te kijken.. Alsof mij dat hele programma ene #$^$%& boeit. Hij hoort in zijn nest te liggen!

Had ie nog een grote mond ook toen ik hem daarop wees.

'Ik vind het niet eerlijk dat jij nog mag computeren'.

Pardon! Hij is de hele dag zowat geweest en als ik dan 's avonds nog ff wil, is het niet eerlijk..jaja, zo lust ik er nog wel een paar.

Hij is er erg goed in om de zaken om te draaien en een nutteloze discussie te starten om de aandacht van hem af te leiden.

Maar goed, hij ligt weer en tot morgenochtend heb ik rust haha.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Hoe wit is je muur nu nog dan?

En ze zijn nooit tevreden mormeltje. Nooit is het genoeg. Boeie dat je uren kwijt bent geweest met dat pretpark. Zodra je er weg bent, kijken ze om zich heen wat ze nu weer willen.
quote:Is maar goed dat ze praktisch alles lekker vinden (lekker moeder ..:@) Zo herkenbaar.
'Ik vind het niet eerlijk dat jij nog mag computeren'.

Om te gillen dit weer :D

Je had het zeker eerst even moeten vragen?

Mormeltje, ligt niet aan jou hoor!! Je kunt ze twee weken meenemen naar Spanje, op de dag dat ze thuiskomen hangen ze weer op het bankje aan de overkant...
Muis ziet meer dan eens kans om iets nattig te maken in of bij het toilet. Of 'ie nu met de toiletborstel heeft gespeeld of zo, heaven and he himself alone knows.

Maar ik zeil op mijn gat de gang door omdat ik een nat plekje niet zag en mijn voet wel. En dus moet ik even stoom afblazen. Au.
Hallo allemaal,

Ik heb een kleine meid van bijna 2 en ben 36 weken zwanger van de tweede. Mijn dochtertje is de laatste tijd erg ondeugend - hoe pak ik dat aan? Het is vast al eerder in dit forum gevraagd, maar ik weet niet goed hoe ik ervoor zorg dat ze gaat begrijpen wat wel en niet mag. Ik wil geen schreeuwende moeder zijn (een kleine stemverheffing moet toch genoeg zijn?) en slaan zie ik al helemaal niet zitten. Maar ik kan 100 keer zeggen dat iets niet mag, ze gaat vrijwel meteen weer door met stout zijn (bijvoorbeeld met een kammetje van de pop in haar mond rondrennen - vind ik gevaarlijk - of op de konijnen-binnenkooi hangen en klimmen in de keuken, of met haar opstapje aan het fornuis staan, terwijl er hete pannen op het vuur staan...) Op de een of andere manier maak ik geen indruk, wanneer ik haar zeg wat ze niet mag. Alleen heel af en toe als ik écht een keer boos ben of schrik van wat ze doet, dan heeft ze door dat ik het meen en gaat ze echt poeslief doen en wil ze meteen weer knuffelen... Maar voor de kleine dingen doe zo op een dag gebeuren, heb ik nog niet door hoe ik ze nu goed duidelijk kan maken wat wel en niet mag. O, en in de hoek zetten doe ik wel, dan moet ze er een minuutje staan en dan zegt ze daarna 'Sorry' en herhaalt ze wat ze niet mag doen - om het vervolgens meteen wéér te doen en zelf alweer in de hoek te gaan staan... Het is een schatje hoor, maar soms!
Bij die kleintjes helpt echt alleen maar ontzettend veel geduld -heb ik niet, ben blij dat mijn kleintjes dus al groter zijn- en consequent toch maar naar dat hoekje voor de echt foute dingen. Voor het kammetje volstaat simpel afpakken. Die andere dingen lijken me wel hoekwaardig. Niet boos, gewoon hup, naar de hoek, want .... En denk dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt als de hoek voortaan een stoel vlakbij je is. Dan heb je in elk geval geen strijd over het in de hoek staan want dan kan ze heel verdrietig haar kopje in jouw schoot leggen, of zo.

Maar goed, dit is advies van iemand die het nogal makkelijk neemt. Zal wel reuze fout scoren op de Ria Blom technieken :P
Sapphire, het is echt niet normaal, het is notabene míjn laptop :P

Als ik niet oppas, zien jullie me hier helemaal niet meer terug haha

Hij heeft trouwens een pesthumeur. Kwam ie mee uit school.

Tja, het is altijd weer ff wennen na de vakantie.
Sofie, met die kleintjes is het lastig. Je kunt het zo moeilijk uitleggen hè waarom het niet mag. Maar net wat mamzelle zegt, veel geduld, blijven herhalen. Op een dag zal het wel aanslaan.
Bedankt voor jullie reacties - ik weet wel dat je met veel geduld het meest bereikt, maar soms zakt de moed me een beetje in de schoenen... Maarja, ze kan ook heerlijk alleen spelen en héél erg lief zijn, en daar moet ik dan maar aan denken als ze weer eens vervelend is. Wij zijn ook niet altijd even vrolijk, toch? Zeker als ze niet goed geslapen heeft 's middags, dan wordt ze rond etenstijd erg vervelend. En dan miet ik natuurlijk net het eten koken - wie kent dit ook als de meest lastige periode van de dag?
quote:En dan miet ik natuurlijk net het eten koken - wie kent dit ook als de meest lastige periode van de dag?Dat gaat over, Sofie. Bij mij is de jongste nu vier jaar en het zijn schapen in de buurt van teevee of computer rond kooktijd.
quote:Bedankt voor jullie reacties - ik weet wel dat je met veel geduld het meest bereikt, maar soms zakt de moed me een beetje in de schoenen... Maarja, ze kan ook heerlijk alleen spelen en héél erg lief zijn, en daar moet ik dan maar aan denken als ze weer eens vervelend is. Wij zijn ook niet altijd even vrolijk, toch? Zeker als ze niet goed geslapen heeft 's middags, dan wordt ze rond etenstijd erg vervelend. En dan miet ik natuurlijk net het eten koken - wie kent dit ook als de meest lastige periode van de dag?Ja hoor, duidelijk. Hoewel ik niet kook rond die tijd (wij eten ´s middags warm), maar eind van de middag, tussen 5 en 7 zeg maar....pfoe! Ik heb er zelfs een apart topic voor geopend omdat ik het gisteren helemaal niet meer zag zitten.
quote:En dan miet ik natuurlijk net het eten koken - wie kent dit ook als de meest lastige periode van de dag?Ja herkenbaar toen die van mij nog vrij jong waren. Altijd elkaar klieren en vervelend doen terwijl ik met het eten bezig was. Ik heb een poosje videohometraining gehad en toen werd gezegd dat ik ze iets te doen moest geven tijdens die periode. En dan apart van elkaar. Dat hielp wel.
Yep! kooktijd is hier ook een ramp. En dan zijn mijn twee oudste al niet zo klein meer.Maar...kleintje van twee zit er dan doorheen,wil gedragen worden,wil op schoot enz. De middelste van 10 heeft honger,komt net thuis van spelen,vraagt om de haverklap of het eten al klaar is.De oudste van 17 vindt dit hèt moment om ff bij te kletsen,Mahaam.....je luistert niet!! nee,duh!!

Ik probeer ook nog te koken,en dat is best een onderneming voor 5 mensen waarvan er twee vegetarisch eten en kleintje ook nog een aparte maaltijd heeft want die vertikt het om met de pot mee te eten!  GRRRRRR....leave me alone!!

Als moeder van drie kleintjes sta je sowieso al op een voetstuk bij mij hoor.

Verder veel geduld ,tot 10 tellen en maak het jezelf niet te moeilijk.

En aan het eind van de dag doet de tv wonderen.Niet opvoedkundig verantwoord?? lekker belangrijk!! in ieder geval een stuk rustiger.
Wat heerlijk herkenbaar om te lezen dat er meer moeders zijn die het soms ff niet zo zien zitten rond etenstijd - bedankt voor jullie eerlijkheid. Ik weet wel dat ik niet de enige mama ben met een kleine die lastig is rond etenstijd, maar het is tóch erg fijn om het terug te lezen van anderen en je dan meer 'begrepen' te voelen. Er zullen vast trouwens ook wel papa's zijn die dit herkennen, maar mijn vriend kookt eigenlijk nooit en herkent dit dus niet zo. Niet dat hij verder niets doet hoor, maar koken is totaal niet zijn ding... Dat wordt nog wat als ik straks weer in het kraambed lig... Bij ons eerste dochtertje werd de keuken verbouwd terwijl ik in het kraambed lag, dus om die reden kregen we warm eten van de opa's en oma's, maar deze keer gaat dat niet op... Was trouwens echt een rampzalige planning (die nieuwe keuken tijdens mijn kraamtijd), maarja, achteraf kun je er altijd weer om glimlachen als je zo'n hachelijke tijd goed bent doorgekomen....

Vandaag is mijn dochtertje twee jaar geworden en ik heb ze gewoon eens haar gang laten gaan tijdens het koken - ze was immers jarig. Ze heeft een verpakking met 100 rietjes over de keukenvloer verspreid (en van opruimen houdt ze nog niet zo...), maar dat valt eigenlijk nog wel mee. En ik kon haar steeds voorhouden dat ik d'r lievelingsmaal aan het maken was, dat helpt ook wel.

Is het trouwens gek dat onze kleine van 2 nog geen tv kijkt (- ik las dat dit een handige afleiding is tijdens het koken)? We hebben een tijdje een DVD van Muis gehad en die filmpjes heeft ze wel een paar keer gekeken, maar nu ze er niet meer om vraagt, doen we er al een hele tijd niets meer mee. Ze heeft verder nog nooit iets op tv gezien, dus vandaar waarschijnlijk dat ze er niet om maalt. Denken jullie dat er een wereld voor ons open gaat als we de tv introduceren? Ik ben er niet principieel op tegen ofzo hoor, maar ik vind het ook wel weer prima dat ze er niet om maalt. Van teveel tv zou ik wel gaan balen denk ik.
Jeetje,nog niet veel gebruik maken van de tv?

Nou is het in mijn gezin natuurlijk wel meer aanwezig omdat ik grotere kinderen heb.Teveel zou ik ook niet leuk vinden,hoewel er wel eens dagen bij zitten dat ik het even best vind.

Maar rond een uur of 5 gaat hier bijna standaard de tv aan.En ik vind het juist heel goed voor de ontwikkeling! Mijn frummel van twee kan al tot 15 tellen in het engels,dankzij Dora!:D

Verder,weer een aanvaring met puberdochter gehad.Drie keer raden waar het weer over ging.......juist,troep opruimen!!! GRRRRRR:@

Ik stuurde haar acuut weg bij de comp,waarbij ze zei: "ik moet nog afsluiten"

Ik zei,nou dat doe ik wel,drukt ze snel op de uitknop:o Dus ik zeg, waarom doe je dat nu,ben je bang dat ik je msn ga lezen? Zegt ze,ja dat kan toch........Wat een vertrouwen zeg!!  ik ben tot diepst in mijn ziel beledigd Ik vertrouw haar wel in alles...nou ja zeg;(
Gisteren tot 3 keer toe gevraagd of alles wat gewassen moest worden in de was lag. Kreeg als antwoord dat ze geen was meer op de kamer hadden liggen. Vandaag hebben ze verplicht hun kamer opgeruimd en raad eens: kom ik net boven lijkt er wel een wasmand ontploft te zijn. De hele badkamer vloer ligt vol met vuile was. Ohja, ennuh mam, ik moet vrijdag trainen, was je mijn pak even?
Iry, wat bijzonder dat de leeftijd van je kinderen zo ver uit elkaar ligt! Een frummel van twee en een puberdochter! Zo maak vast echt van alles mee op een dag. En vertrouw je echt je puberdochter in alles? Lijkt mij wel moeilijk hoor...
pfffffff  effe zuchten hoor, hoe maak je een puberzoon duidelijk dat:

Hij op school zn best moet doen voor zichzelf?

Dat docenten er zijn om iets van te leren en dat ze er niet zijn om de leerlingen het leven zuur te maken?

Dat echt niet ALLES stom is?

Dat hij lief/aardig//slim is?

Dat niet iedereen tegen hem is?

Even voor de goede orde....ik zeg hem dit regelmatig maar volgens puberzoon moet ik dat wel zeggen omdat ik zijn moeder ben:o
quote:Iry, wat bijzonder dat de leeftijd van je kinderen zo ver uit elkaar ligt! Een frummel van twee en een puberdochter! Zo maak vast echt van alles mee op een dag. En vertrouw je echt je puberdochter in alles? Lijkt mij wel moeilijk hoor...

Ja er zitten bij mij grote verschillen tussen de leeftijden. Dochter is 17,zoon van 10 en klein mannetje van 2. Ik was erg jong zwanger (ongepland) dus vandaar. Het is inderdaad een hele omschakeling tussen de kids qua omgang en opvoeding. Zo zit je in het weekend s'nachts om half drie met dochter bij te kletsen over alle ins en outs van het stappen,vriendjes etc. En s'morgens om 8.00 zit je uit dikkie dik voor te lezen.En dan komt er af en toe nog een ongeleid projectiel voorbij springen roepend " WARRIORS DEFEND YOURSELF" SHH SHH (zwaardgeluiden) :o

Tsja het is een dolle boel hier!:D

Maar het is ook weleens makkelijk,ze past graag op haar kleine broertje en dat geeft wat meer bewegingsvrijheid.

Soms vermoeiend,vaak ook leuk. En het zijn schatjes hoor,maar soms ff niet.Maar dan zien jullie mij hier wel voorbij komen:P
O ja,

En ik vertrouw mijn dochter echt in alles,ze heeft het zover ik weet nog nooit beschaamd.Ze mag natuurlijk wel haar geheimen hebben en hoeft ook niet alles te bespreken met mij.Maar dat is wat anders dan vertouwen.
O ja,

En ik vertrouw mijn dochter echt in alles,ze heeft het zover ik weet nog nooit beschaamd.Ze mag natuurlijk wel haar geheimen hebben en hoeft ook niet alles te bespreken met mij.Maar dat is wat anders dan vertouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven