
Ervaringen Luggo (Bagage ophaal service aan huis)
zaterdag 4 juni 2022 om 21:21
Hi!
Ik ben aan het kijken of het een mogelijkheid is voor ons om gebruik te maken van Luggo, de ophaaldienst voor je koffers als je met Corendon of Transavia vliegt.
Het klinkt namelijk fantastisch, je koffer meegeven en die door iemand anders veilig laten inchecken zodat je zelf meteen door kunt naar de security check.
Je wordt dan digitaal op de hoogte gehouden via een app waar je koffer is.
Echter liegen de reviews online er niet om dus ik ben benieuwd of er hier al iemand ervaring heeft met de service van Luggo?
Alvast dank!
Ik ben aan het kijken of het een mogelijkheid is voor ons om gebruik te maken van Luggo, de ophaaldienst voor je koffers als je met Corendon of Transavia vliegt.
Het klinkt namelijk fantastisch, je koffer meegeven en die door iemand anders veilig laten inchecken zodat je zelf meteen door kunt naar de security check.
Je wordt dan digitaal op de hoogte gehouden via een app waar je koffer is.
Echter liegen de reviews online er niet om dus ik ben benieuwd of er hier al iemand ervaring heeft met de service van Luggo?
Alvast dank!
zondag 5 juni 2022 om 11:41
Neem het niet persoonlijk, zo schijnheilig ben ik nietKippie8080 schreef: ↑05-06-2022 11:25Gelukkig heb ik geen kinderen op deze wereld gezet. Zo dragen we allemaal ons steentje bij, toch?

Het concept staat me gewoon tegen, zeker in deze tijd waarin we met onze neus op de feiten gedrukt worden. Aan de ene kant willen we zo min mogelijk betalen voor de normale service van een ticket waardoor de dienstverlening in de knel komt. Zie Schiphol. Tegelijkertijd komen er allerlei add-ons bij waar we dan weer wel geld voor over hebben. Het werkt contra-productief op de lange duur.
zondag 5 juni 2022 om 12:04
En zo'n zelfde sealmachine staat er op Schiphol, dus ze kunnen prima onderweg ontsealen en op Schiphol weer sealen.Kippie8080 schreef: ↑05-06-2022 10:31Geseald waar je bij staat en daar wordt dus die foto van genomen.
zondag 5 juni 2022 om 12:05
Ja mooi welFairway schreef: ↑05-06-2022 11:41Neem het niet persoonlijk, zo schijnheilig ben ik niet
Het concept staat me gewoon tegen, zeker in deze tijd waarin we met onze neus op de feiten gedrukt worden. Aan de ene kant willen we zo min mogelijk betalen voor de normale service van een ticket waardoor de dienstverlening in de knel komt. Zie Schiphol. Tegelijkertijd komen er allerlei add-ons bij waar we dan weer wel geld voor over hebben. Het werkt contra-productief op de lange duur.

zondag 5 juni 2022 om 12:07
Ben het met je eens. Onder normale omstandigheden zou ik zeker geen gebruik gemaakt hebben van deze service. Ben ook echt niet te lui om mijn eigen koffer te sjouwen, maar heb voor vertrek zo’n stress gehad ivm de drukte op Schiphol. Zag deze mogelijkheid voorbij komen en ben er voor gegaan. Gelukkig alles goed gegaan en ben achteraf erg blij.Fairway schreef: ↑05-06-2022 11:41Neem het niet persoonlijk, zo schijnheilig ben ik niet
Het concept staat me gewoon tegen, zeker in deze tijd waarin we met onze neus op de feiten gedrukt worden. Aan de ene kant willen we zo min mogelijk betalen voor de normale service van een ticket waardoor de dienstverlening in de knel komt. Zie Schiphol. Tegelijkertijd komen er allerlei add-ons bij waar we dan weer wel geld voor over hebben. Het werkt contra-productief op de lange duur.
Van mij mogen ze overigens de tickets echt wel duurder maken, dat is denk ik de enige manier om het vliegen te ontmoedigen. De huidige prijzen gaan werkelijk waar helemaal nergens over.
Wij zijn iig weer genezen en vliegen voorlopig echt niet meer. Is het toch nog ergens goed voor
zondag 5 juni 2022 om 12:18
De gekte op Schiphol beperkt zich rond bepaalde piekuren. Als je daarbuiten vliegt een beetje zonde om 900 euro te betalen voor een VIP service.
Ik heb laatst ook business class overwogen, om inleider geval snel door de check-in en security heen te komen. Gelukkig heb ik het niet gedaan want we konden gewoon doorlopen.
Snap ik helemaal. Het probleem ligt ook niet bij de consument. Wij zijn gewoon bereid een normale prijs te betalen. Het probleem zit 'm bij de aandeelhouders, de CEO's en de managers die meer meer meer willen en als gevolg daarvan overal in snijden. Daar komen ze nu hopelijk van terug.Kippie8080 schreef: ↑05-06-2022 12:07
Van mij mogen ze overigens de tickets echt wel duurder maken, dat is denk ik de enige manier om het vliegen te ontmoedigen. De huidige prijzen gaan werkelijk waar helemaal nergens over.
Wij zijn iig weer genezen en vliegen voorlopig echt niet meer. Is het toch nog ergens goed voor![]()
zondag 5 juni 2022 om 13:55
ok - thanks.Fairway schreef: ↑05-06-2022 12:18De gekte op Schiphol beperkt zich rond bepaalde piekuren. Als je daarbuiten vliegt een beetje zonde om 900 euro te betalen voor een VIP service.
Ik heb laatst ook business class overwogen, om inleider geval snel door de check-in en security heen te komen. Gelukkig heb ik het niet gedaan want we konden gewoon doorlopen.
zondag 5 juni 2022 om 14:02
Dat dacht ik dus ook gelijk, maar ik heb even op hun website gekeken en de boel wordt verzegeld met een unieke code waardoor manipulatie 'onmogelijk' is!
Of zo. Het zal in principe wel goed zitten met dat bedrijf maar het is toch weer een extra schakel in het kwetsbare geheel.
zondag 5 juni 2022 om 14:17
Wat is dat nou weer voor belachelijke opmerking. Een mens mag het zichzelf niet makkelijk maken?
Ga eens op reis als je moeilijk ter been bent met grote koffers. In de spits met openbaar vervoer overstappen. Naast je koffers ook nog eens kinderen en kinderwagens moeten meenemen. Blij dat daar tegenwoordig een oplossing voor is.

dinsdag 7 juni 2022 om 12:25
Ik had er tot gisteren niet van gehoord en ook nooit behoefte aan gehad.
Maar las op de website van Tui dat ze dit ook binnenkort gaan aanbieden (en wij hebben dus voor eind juli bij Tui geboekt)
Ik ga het wel doen als het tegen die tijd kan. Ik ben als de dood dat ik mijn vlucht mis + het zou een hoop gesleep schelen want we gaan met de trein naar Schiphol.
Ik heb in de meivakantie echt staan stressen in de rij voor security. Nadat we ook al in de rij hadden gestresst voor het inchecken.
Maar las op de website van Tui dat ze dit ook binnenkort gaan aanbieden (en wij hebben dus voor eind juli bij Tui geboekt)
Ik ga het wel doen als het tegen die tijd kan. Ik ben als de dood dat ik mijn vlucht mis + het zou een hoop gesleep schelen want we gaan met de trein naar Schiphol.
Ik heb in de meivakantie echt staan stressen in de rij voor security. Nadat we ook al in de rij hadden gestresst voor het inchecken.

dinsdag 7 juni 2022 om 16:17
Wie zegt dat wij ons daar druk om maken?Fairway schreef: ↑05-06-2022 11:18Voor de kosten hoef je het niet te laten nee.
Maar best grappig dat in een tijd waarin je je zorgen maakt om CO2- en stikstof-uitstoot van het vliegen, je het dan weer geen probleem vindt dat een vrachtwagen liters brandstof verbruikt om eerst je koffers op te halen, kilo's CO2 uit stoot om die bagage te deponeren in een depot en vervolgens weer een lading stikstof verspreidt om die bagage een dag later naar Schiphol te verschepen.
dinsdag 7 juni 2022 om 17:10
Birdie schreef: ↑07-06-2022 12:25Ik had er tot gisteren niet van gehoord en ook nooit behoefte aan gehad.
Maar las op de website van Tui dat ze dit ook binnenkort gaan aanbieden (en wij hebben dus voor eind juli bij Tui geboekt)
Ik ga het wel doen als het tegen die tijd kan. Ik ben als de dood dat ik mijn vlucht mis + het zou een hoop gesleep schelen want we gaan met de trein naar Schiphol.
Ik heb in de meivakantie echt staan stressen in de rij voor security. Nadat we ook al in de rij hadden gestresst voor het inchecken.
En zo’n bagageophaaldienst hoeft dan niet in de rij? Kan langer dan 2 uur van te voren inchecken? Je weet zeker dat dat op tijd gebeurt? Heeft jouw incheckgegevens?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje


woensdag 8 juni 2022 om 07:02
Ik mag toch aannemen dat dit wel doorgedacht is door zo’n bedrijf.. anders heeft het geen bestaansrecht natuurlijk.
Sommigen reageren hier alsof je je koffer aan de eerste de beste louche drugskoerier meegeeft!
woensdag 8 juni 2022 om 09:52
Ik wist het bestaan hier niet van, maar ik zou hier ook gebruik van maken. Scheelt je een hoop gehannes in de trein.
In Japan hebben ze ook zon service, dan stuur je je bagage van hotel naar hotel (als je rondreist) dan staat je koffer in het volgende hotel, heerlijk licht reizen. Vroeg mij altijd al af waarom Nederland dat niet had.
In Japan hebben ze ook zon service, dan stuur je je bagage van hotel naar hotel (als je rondreist) dan staat je koffer in het volgende hotel, heerlijk licht reizen. Vroeg mij altijd al af waarom Nederland dat niet had.
donderdag 9 juni 2022 om 12:49
Klimaat is al jaren een dingetje.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in